Airbus A320: Ο χωρισμός, η κατάθλιψη, τα πολυτελή αυτοκίνητα που αγόρασε ο Andreas Lubitz & η αναρρωτική άδεια! (Φωτό - Βίντεο)

Το σενάριο της αυτοκτονίας ενισχύεται όλο και περισσότερο σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνουν στη δημοσιότητα οι αρχές που διερευνούν τα αίτια που οδήγησαν τον 28χρονο συγκυβερνήτη του Airbus A320 της Germanwings να ρίξει το αεροπλάνο στις γαλλικές Άλπεις και να παρασύρει στο θάνατο 149 ανθρώπους.

 

Το πανεπιστημιακό νοσοκομείο του Ντίσελντορφ παραδέχτηκε πως ο Lubitz είχε νοσηλευτεί εκεί και τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο (στις 10 Μαρτίου για τελευταία φορά) αλλά αρνήθηκε πως ήταν για κατάθλιψη – Το ιατρικό ιστορικό του δόθηκε ήδη στις αρχές Η γερμανική αστυνομία ανακοίνωσε από τις τετράωρες έρευνες στο σπίτι του Andreas Lubitz και τα στοιχεία που συγκέντρωσε καταλήγει στο συμπέρασμα πως ο 28χρονος πιλότος αντιμετώπιζε ξανά προβλήματα με την ψυχική του υγεία, φέρεται να είχε σταματήσει τη φαρμακευτική αγωγή και επιπλέον ενώ ο γιατρός του είχε δώσει αναρρωτική άδεια για την ημέρα του δυστυχήματος, εκείνος έσκισε το χαρτί και πήγε κανονικά στη δουλειά του. 

Ίσως ένας από τους λόγους που έκρυψε την κατάσταση της υγείας του να ήταν το γεγονός πως σύμφωνα με φίλους του, τον Ιούνιο επρόκειτο να περάσει από επανεξέταση για την άδεια πιλότου. Και όπως λέει ένας φίλος του, είχε από μικρός εμμονή με τα αεροπλάνα και «θα πέθαινε αν δεν περνούσε τις εξετάσεις».
Η τελευταία ιατρική εξέταση του Αντρέας Λούμπιτς χρονολογείται από τον Ιούλιο 2014. Το πιστοποιητικό ανανεώνεται κάθε χρόνο.

Στο παρελθόν, ο 28χρονος φέρεται να είχε νοσηλευτεί σε ψυχιατρική κλινική, ενώ σύμφωνα με εκπρόσωπο της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Γερμανίας, στο ιατρικό πιστοποιητικό του υπήρχε η σημείωση "SIC" που σημαίνει "ειδική τακτική ιατρική εξέταση".

"Κατασχέθηκαν έγγραφα με ιατρικό περιεχόμενο που δείχνουν διαγνωσμένη νόσο και αντίστοιχη φαρμακευτική αγωγή από τους γιατρούς", αναφέρεται στην ανακοίνωση της εισαγγελίας του Ντίσελντορφ.

"Το γεγονός ότι υπάρχουν ιατρικά σημειώματα που αναφέρουν ότι είναι ανίκανος προς εργασία, ανάμεσα σε άλλα πράγματα, που βρέθηκαν σκισμένα, τα οποία ήσαν πρόσφατα και αφορούσαν ακόμη και την ημέρα του εγκλήματος, υποστηρίζουν το συμπέρασμα, που βασίζεται στην προκαταρκτική εξέταση, ότι ο νεκρός είχε αποκρύψει την ασθένειά του από τον εργοδότη του και τους συναδέλφους του", επισημαίνεται.

Δεν βρέθηκε όμως κανένα σημείωμα αυτοκτονίας ούτε και στοιχεία που να παραπέμπουν σε πολιτικά ή θρησκευτικά κίνητρα για την ενέργειά του.

Εκτός από το σπίτι του Λούμπιτς, έρευνες έγιναν και σε φαρμακείο που βρίσκεται κοντά στην πολυκατοικία που έμενε o 28χρονος και ανέκριναν υπαλλήλους. «Η αστυνομία επισκέφτηκε το φαρμακείο το πρωί», είπε εργαζόμενος αλλά δεν θέλησε να πει περισσότερο γιατί οφείλει να προστατεύσει τον ασθενή. 
Άλλωστε, όπως αποκαλύφθηκε, έπαιρνε θεραπευτική αγωγή μέχρι και την ημέρα της τραγωδίας!

Δώρο... αυτοκίνητο στην κοπέλα του

Ανάμεσα σε όλα τα σενάρια που έχουν διακινηθεί, υπάρχει και αυτό της ερωτικής απογοήτευσης. Ο Andreas Lubitz φέρεται να διατηρούσε δεσμό με μία κοπέλα και όπως αναφέρει η daily mail, κάποιες εβδομάδες πριν το σοκαριστικό δυστύχημα, είχε αγοράσει δύο ολοκαίνουρια αυτοκίνητα. 
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως επρόκειτο να δωρίσει το ένα στην σύντροφό του, ενώ η αγορά έγινε από αντιπροσωπεία της Audi κοντά στο Ντίσελντορφ, περιοχή στην οποία ζούσε με την συγκεκριμένη κοπέλα.

Μάλιστα, το ένα από τα δύο αυτοκίνητα είχε παραδοθεί το προηγούμενο σαββατοκύριακο, δηλαδή ελάχιστες ώρες πριν ο Andreas Lubitz πάρει μαζί του 149 ακόμη ανθρώπινες ζωές.

Το περιοδικό Focus από την πλευρά του, αναφέρει πως δεν είναι γνωστό αν το αυτοκίνητο που παραδόθηκε προοριζόταν για τον ίδιο τον 28χρονο πιλότο ή για την φίλη του, ωστόσο αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι τα όσα αναφέρουν γερμανικά δημοσιεύματα περί προβλημάτων στην σχέση του ζευγαριού.

Δεχόταν bullying;

Εκτός όμως από την κατάσταση της ψυχικής υγείας του Lubitz υπήρχε κι άλλος λόγος που τον οδήγησε στην αποτρόπαια πράξητου; 

Ένα χρόνο πριν γίνει δεκτός για να εκπαιδευτεί ως πιλότος, ο Λούμπιτς είχε δουλέψει ως αεροσυνοδός. Και πολλές φορές είχε δεχτεί πειράγματα από άλλους πιλότους για αυτή του την προϋπηρεσία. Τον φώναζαν Tomato Andy, παρατσούκλι που προέρχεται από αυτό ακριβώς το γεγονός, πως για ένα χρόνο ήταν αεροσυνοδός. 

Φίλος του δήλωσε στη Bild: «Είχε πάντα υψηλές φιλοδοξίες αλλά θεωρούνταν "δεύτερης κατηγορίας" γιατί είχε υπάρχει αεροσυνοδός. Ήθελε πάντα να πετάξει μακρινές αποστάσεις, κυρίως στο Σαν Φρανσίσκο. Αλλά πάντα αυτό αναβαλλόταν. Μόνο μετά από καιρό του επέτρεψαν να πετάξει σε ευρωπαϊκούς προορισμούς». 

Διαμελισμένα όλα τα πτώματα της τραγωδίας, λένε οι γαλλικές αρχές

Τη στιγμή που ο πόνος για τη συντριβή του μοιραίου Airbus στις Γαλλικές Άλπεις είναι ανείπωτος, το έργο των σωστικών συνεργείων που επιχειρεί στο σημείο της τραγωδίας γίνεται ακόμα πιο δύσκολο.

Σύμφωνα με τις γαλλικές αρχές δεν έχει εντοπιστεί καμία ακέραιη σορός, ενώ μέχρι στιγμής έχουν περισυλλεγεί 400-600 ανθρώπινα μέλη από την περιοχή όπου έχουν διασκορπιστεί τα συντρίμμια του αεροσκάφους της Germanwings.

Η οργή των συγγενών

Καθώς οι αποκαλύψεις έρχονται βροχή, συγγενείς των θυμάτων της αεροπορικής τραγωδίας συγκεντρώνονται στην περιοχή του δυστυχήματος για να επισκεφτούν τον τόπο όπου σκοτώθηκαν οι αγαπημένοι τους αλλά και να ενημερωθούν για την πορεία των ερευνών. 

Εκεί ενημερώθηκαν και για τις αποκαλύψεις σχετικά με τον συγκυβερνήτη που κατηγορείται ότι εσκεμμένα έριξε το αεροπλάνο στις Άλπεις. Κάποιοι δεν μπόρεσαν να κρύψουν την οργή τους για το γεγονός πως η εταιρία άφηνε τον 28χρονο να πετά, ενώ γνώριζε πως είχε ψυχικά προβλήματα. 

Η Κλοντ Ντρισένς έχασε τον αδερφό της στο δυστύχημα των Άλπεων. Και δεν έκρυψε πως κατά τη γνώμη της ο 28χρονος δεν θα έπρεπε ούτε καν να πλησιάζει στο κοκπιτ. «Σιγά σιγά αρχίζω να νευριάζω. Δεν μπορώ να καταλάβω πως μια σοβαρή εταιρία θα μπορούσε να αφήσει έναν ψυχικά άρρωστο άνθρωπο να πιλοτάρει ένα αεροπλάνο. Είμαι πολύ θυμωμένη», είπε. 

Θυμωμένη με την εταιρία όχι με τον Lubitz. Όπως θυμωμένοι με τον 28χρονο συγκυβερνήτη δεν είναι ούτε οι γονείς του 37χρονου Αμερικανού Ρόμπερτ Όλιβερ. «Δεν μισώ τον Λούμπιτς. Λυπάμαι τους γονείς του», είπε ο πατέρας του. 

 

Το νεό στοιχείο σοκ

Οι αποκαλύψεις πως έπασχε από κατάθλιψη ξεκίνησαν την Πέμπτη μετά τη δήλωση σοκ του εισαγγελέα της Μασσαλίας πως ο συγκυβερνήτης της πτήσης ήταν εκείνος που εκμεταλλεύθηκε την απουσία του πιλότου από το κοκπιτ για να ρίξει στο αεροπλάνο. 

Τώρα έρχεται στο φως ακόμη ένα νέο στοιχείο σοκ: ο Λούμπιτς είχε αναρρωτική άδεια για την ημέρα του δυστυχήματος αλλά έσκισε το χαρτί του γιατρού και εμφανίστηκε κανονικά στη δουλειά του. Αυτό ανακοίνωσε το γραφείο του γενικού εισαγγελέα της Γερμανίας. Όλα προκύπτουν μετά την 4ωρη έρευνα που έγινε στο σπίτι του στο Ντίσελντορφ. 

Βρέθηκαν επίσης έγγραφα πως έπαιρνε φαρμακευτική αγωγή. "Το γεγονός πως ανάμεσα στα έγγραφα που βρέθηκαν ήταν σημειώματα, σκισμένα, για αναρρωτική άδεια και για την ημέρα της τραγωδίας, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο συγκυβερνήτης έκρυψε την ασθένειά του από τους εργοδότες του", ανέφεραν οι γερμανικές αρχές. 

"Κατασχέθηκαν έγγραφα με ιατρικό περιεχόμενο που δείχνουν διαγνωσμένη νόσο και αντίστοιχη φαρμακευτική αγωγή από τους γιατρούς", αναφέρεται στην ανακοίνωση.
"Το γεγονός ότι υπάρχουν ιατρικά σημειώματα που αναφέρουν ότι είναι ανίκανος προς εργασία, ανάμεσα σε άλλα πράγματα, που βρέθηκαν σκισμένα, τα οποία ήσαν πρόσφατα και αφορούσαν ακόμη και την ημέρα του εγκλήματος, υποστηρίζουν το συμπέρασμα, που βασίζεται στην προκαταρκτική εξέταση, ότι ο νεκρός είχε αποκρύψει την ασθένειά του από τον εργοδότη του και τους συναδέλφους του", επισημαίνεται.

Δεν βρέθηκε όμως κανένα σημείωμα αυτοκτονίας ούτε και στοιχεία που να παραπέμπουν σε πολιτικά ή θρησκευτικά κίνητρα για την ενέργειά του.

Τελευταία εξέταση τον Ιούλιο

Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Γερμανίας, στο ιατρικό πιστοποιητικό του 28χρονου υπήρχε η σημείωση "SIC" που σημαίνει "ειδική τακτική ιατρική εξέταση". Όμως δεν διευκρίνισε αν αυτό αφορούσε την ψυχική ή την σωματική υγεία του, διότι η πληροφορία είναι εμπιστευτικού χαρακτήρα.

"Εχουμε μία άδεια πιλότου και ένα ιατρικό πιστοποιητικό. Υπάρχει μία καταγραφή "SIC", δήλωσε στη Wall Street Journal ο Χόλγκερ Κασπέρσκι. "SIC σημαίνει ειδική τακτική εξέταση. Δεν γνωρίζουμε σε τι αναφέρεται". Δεν επιβεβαίωσε ούτε και την πληροφορία που δημοσιεύτηκε στη Bild πως η ένδειξη "SIC" είναι πιθανόν να αφορά σοβαρές ψυχολογικές διαταραχές.

Η τελευταία ιατρική εξέταση του Αντρέας Λούμπιτς χρονολογείται από τον Ιούλιο 2014. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο, το πιστοποιητικό ανανεώνεται κάθε χρόνο.

 

Τρεις είναι οι λέξεις που κυριαρχούν τις τελευταίες μέρες στα διεθνή μέσα ενημέρωσης σε ολόκληρο τον πλανήτη αλλά και στις απανταχού κοινότητες ανθρώπων. 

Σοκ, οδύνη και μυστήριο είναι τα συναισθήματα που κατακλύζουν αυτούς που έχουν ασχοληθεί με την υπόθεση του Airbus A320 της γερμανικής εταιρίας Germanwings, θυγατρικής της Lufthansa, που λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του από τη Βαρκελώνη και με προορισμό το Ντίσελντορφ, έγινε κομμάτια στις πλαγιές των γαλλικών Άλπεων, οδηγώντας στον άδικο χαμό 150 ανθρώπινων ψυχών.

Οι τελευταίες εξελίξεις φέρνουν νέα δεδομένα στην υπόθεση, καθώς σύμφωνα με ρεπορτάζ της Daily Telegraph, η γερμανική αστυνομία έκανε «φύλλο και φτερό» το σπίτι των γονιών του Andreas Lubitz, στο Montabaur, ενώ οι ίδιοι φυγαδεύτηκαν. Σύμφωνα με την έκθεση των αξιωματικών, υπήρξε μια «σημαντική ανακάλυψη», χωρίς όμως να πουν περισσότερα. Πάντως, ξεκαθάρισαν ότι δεν επρόκειτο για σημείωμα αυτοκτονίας. 

«Ελπίζουμε τα ευρήματα να μας δώσουν τις εξηγήσεις που ζητάμε», δηλώνει η αστυνομία.

Μυστήριο

Οι αρχικές ενδείξεις αδυνατούσαν να εξηγήσουν το γεγονός, πως ένα αεροπλάνο, πραγματοποιώντας μια διαδρομή-ρουτίνα, παρεξέκλινε της πορείας του και διέκοψε κάθε επαφή με τον πύργο ελέγχου, λίγα μόλις λεπτά μετά την είσοδό του σε γαλλικό εναέριο χώρο. Στη συνέχεια το πέπλο μυστηρίου έγινε πιο βαρύ, όταν χάθηκε και το στίγμα του αεροπλάνου, οδηγώντας όλους να σκεφτούν τα χειρότερα. 

Σύμφωνα με την εταιρία Germanwings, το αεροσκάφος ανέβηκε στα 38.000 πόδια στις 10:45 και έπειτα σημείωσε κάθοδο για οκτώ λεπτά. Χάθηκε από τα γαλλικά ραντάρ στις 10:53 και ενώ βρισκόταν σε ύψος 6.000 ποδών, ενώ συνετρίβη γύρω στις 11:00 σε απομονωμένη περιοχή κοντά στην πόλη Ντιν-λε-Μπεν.

Λίγες ώρες αργότερα, όταν συνεργεία διάσωσης έσπευδαν στις γαλλικές Άλπεις, επιβεβαιωνόταν αυτό που φοβούνταν όλοι. Το μοιραίο Airbus είχε διαλυθεί εντελώς, χωρίς να αφήσει ούτε ίχνος επιζώντα.

Βαριά ψυχολογικά προβλήματα 

Στο μεταξύ, προς επίρρωσιν των πληροφοριών που έρχονται από χθες το βράδυ ότι ο Γερμανός πιλότος που παρέσυρε στον θάνατο 149 ζωές είχε ιστορικό κατάθλιψης, η Bild δημοσιεύει σήμερα ιατρικά έγγραφα που αποδεικνύουν ότι ο 28χρονος αντιμετώπιζε σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα και τα οποία τον κρίνουν «μη ικανό» να πιλοτάρει.

Αυτά αποδεικνύουν ότι ο συγκυβερνήτης του μοιραίου Airbus A320 της Germanwings Αντρέας Λούμπιτς υπέφερε πριν από έξι χρόνια από σοβαρή κατάθλιψη και έκτοτε βρισκόταν υπό τακτική ιατρική παρακολούθηση. 

Ο συγκυβερνήτης πέρασε «ένα βαρύ καταθλιπτικό επεισόδιο» το 2009 και είχε ακολουθήσει ψυχιατρική θεραπεία, υποστηρίζει η εφημερίδα βασιζόμενη σε έγγραφα της γερμανικής αρχής επίβλεψης των αερομεταφορών (Luftfahrtbundesamt, LBA).

Έκτοτε ο νεαρός άνδρας ακολουθούσε «ιδιαίτερη και τακτική ιατρική» θεραπεία, συνεχίζει η εφημερίδα, η οποία υποστηρίζει πως οι πληροφορίες αυτές διαβιβάσθηκαν στην LBA από τη Lufthansa, θυγατρική της οποίας είναι η Germanwings.

Ο επικεφαλής της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Κάρστεν Σπορ δήλωσε χθες, Πέμπτη, χωρίς να δώσει περισσότερες εξηγήσεις, πως ο Αντρέας Λούμπιτς είχε διακόψει «για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα» την εκπαίδευσή του ως πιλότου την οποία είχε αρχίσει το 2008.

«Ανίκανος για πτήση» ο μοιραίος πιλότος - Ερωτική απογοήτευση το κίνητρο του πιλότου;

Στη συνέχεια είχε επαναλάβει και ολοκληρώσει κανονικά την εκπαίδευσή του, πριν αρχίσει το 2013 να πετάει με τα Airbus A320. Σύμφωνα με την Bild την εποχή που είχε διακόψει την εκπαίδευσή του, έπασχε «από κατάλθιψη και κρίσεις άγχους».

Ένας ψυχολόγος θα εξετάσει σήμερα τα ντοκουμέντα της αρχής επίβλεψης των αερομεταφορών, υποστηρίζει ακόμη η γερμανική εφημερίδα.

Στη συνέχεια θα ντοκουμέντα αυτά θα παραληθφούν από τις γερμανικές δικαστικές αρχές, οι οποίες πρόκειται να τα διαβιβάσουν στους γάλλους ερευνητές, σύμφωνα με την ίδια πηγή.

Η Bild αναφέρει επίσης, επικαλούμενη πηγές στις υπηρεσίες ασφαλείας, πως την ώρα που ο συγκυβερνήτης οδηγούσε το αεροπλάνο προς το έδαφος για λόγους που είναι ακόμη άγνωστοι, ο κυβερνήτης της πτήσης χρησιμοποίησε ένα τσεκούρι που βρισκόταν μέσα στο αεροπλάνο για να επιχειρήσει να παραβιάσει τη θωρακισμένη πόρτα του πιλοτηρίου, σύμφωνα με τις πηγές αυτές, και να προσπαθήσει να εμποδίσει την καταστροφή.

Μία εκπρόσωπος της Germanwings είπε στην εφημερίδα πως ένα τσεκούρι βρισκόταν μέσα στο αεροπλάνο. Το εργαλείο αυτό «αποτελεί μέρος του εξοπλισμού ασφαλείας ενός A320», δήλωσε.

Οργανωμένο σχέδιο

Οπως προκύπτει από την πορεία των ερευνών, αλλά και τα τελευταία 30 λεπτά που καταγράφονται στο μαύρο κουτί, ο Lubitz είχε σχεδιάσει να «ρίξει» το αεροπλάνο.

Αυτό φαίνεται τόσο από τις κοφτές απαντήσεις που έδινε στον πιλότο λίγο πριν εκείνος φύγει από το πιλοτήριο, αλλά και από το γεγονός ότι δεν απαντούσε ούτε όταν ο πιλότος ζητούσε να μπει μέσα και να σώσει το αεροπλάνο, αλλά ούτε επικοινώνησε με τον Πύργο Ελέγχου.

Επιπλέον, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ο Lubitz άλλαζε κάθε πέντε λεπτά τους κωδικούς κλειδώματος του πιλοτηρίου και, όταν πιλότος έφυγε για να πάει στην τουαλέτα, ενεργοποίησε το σχέδιό του.

Παράλληλα, φαίνεται πως είχε ρυθμίσει τον αυτόματο πιλότο ώστε να φθάσει το αεροπλάνο μέχρι το ύψος των 100 μέτρων, σχεδόν, δηλαδή σε σημείο πρόσκρουσης στο έδαφος.

Αυτό επιβεβαιώνει και ο ιστότοπος flightradar ο οποίος παρουσιάζει γραφήματα με την αλλαγή των ρυθμίσεων στον αυτόματο πιλότο, η οποία, όπως υποστηρίζει, έγινε χειροκίνητα.

Αποκαλυπτικά τα τελευταία 30 λεπτά

Την ίδια ώρα σοκ προκαλούν οι πληροφορίες που έρχονται από το μαύρο κουτί και περιγράφουν τα τελευταία δραματικά 30 λεπτά της πτήσης

Η Wall Street Journal αποκαλύπτει τα τελευταία τριάντα λεπτά όπως έχουν καταγραφεί στο «μαύρο κουτί».

Οι πιλότοι συνομιλούν σε φυσιολογικό και χαρούμενο κλίμα τα πρώτα 20 λεπτά από τα 30 συνολικά που είναι καταγραμμένα στο «μαύρο κουτί».

Ο πιλότες ενημερώνει το συγκυβερνήτη για την προσγείωση στο Ντίσελντορφ και οι απαντήσεις του Lubitz είναι κοφτές

Ο πιλότος ζητάει από τον συγκυβερνήτη να πάρει τον έλεγχο του αεροσκάφους

Ακούγεται η καρέκλα που κινείται και ο θόρυβος από την πόρτα που κλείνει, ενώ ο πιλότος πιθανότατα πηγαίνει στην τουαλέτα

Λίγο αργότερα ο Andreas Lubitz ενεργοποιεί το σύστημα προσγείωσης.

Ο πιλότος ακούγεται επανειλημμένα να ζητάει να μπει μέσα στην καμπίνα.

Χτυπάει την πόρτα του πιλοτηρίου. Δεν παίρνει καμία απάντηση, αλλά μέσα στο πιλοτήριο ακούγεται η αναπνοή του συγκυβερνήτη.

Ο Πύργος Ελέγχου της Μασσαλίας ακούγεται επανειλημμένα να προσπαθεί να επικοινωνήσει με την καμπίνα.

Ο Πύργος Ελέγχου ζητά από το πιλοτήριο να εισάγει τον κωδικό 7700 στον αναμεταδότη. Δεν λαμβάνει καμία απάντηση και το αεροπλάνο παίρνει προτεραιότητα σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα για έκτακτη προσγείωση. 

Ο Πύργος Ελέγχου ζητάει από τα άλλα αεροσκάφη να προσπαθήσουν να επικοινωνήσουν με το αεροπλάνο της Germanwings μέσω ραδιοφώνου. Καμία απάντηση.

Ακούγονται συναγερμοί. Το αεροπλάνο είναι κοντά στο έδαφος και μετά ακούγονται δυνατοί θόρυβοι, που δείχνουν ότι κάποιος προσπαθεί να κλωτσήσει την πόρτα για να μπει μέσα.

Ενας θόρυβος ακούγεται ακριβώς πριν την συντριβή. Πιθανότα το αεροπλάνο προσκρούει κάπου, πριν συντριβεί στην βουνοπλαγιά.

Ο Πύργος Ελέγχου δεν έλαβε κάποιο μήνυμα ανησυχίας. Ο συγκυβερνήτης δεν απάντησε ποτέ.

Το σενάριο της κατάθλιψης 

Την ίδια ώρα το σενάριο πως ο Andreas Lubitz έπασχε από κατάθλιψη έχει αρχίσει και έρχεται στο προσκήνιο.

Η επίσημη θέση της Lufthansa-Germanwings είναι πως ο Lubitz ήταν 100% ιατρικά έτοιμος να πιλοτάρει αεροπλάνο, ωστόσο, στην επιφάνεια έρχονται μαρτυρίες που δείχουν πως ίσως το «τέρας» της κατάθλιψης να είχε χτυπήσει τον 28χρονο.

Οδύνη

Αμέσως το πλάνο, μεταφέρεται νοητά στις οικογένειες και τους φίλους των επιβατών και του προσωπικού, οι οποίοι περιμένουν την κανονική προσγείωση του αεροπλάνου, κάτι που δεν γίνεται ποτέ. Σε όλους ξυπνούν μνήμες 11ης Σεπτεμβρίου, όταν τα αεροπλάνα που βρίσκονταν υπό αεροπειρατεία μελών της αλ-Κάιντα, έπεφταν το ένα μετά το άλλο πάνω στους δίδυμους πύργους, σκοτώνοντας αμέτρητους ανθρώπους.

Εκατοντάδες Γάλλοι πυροσβέστες και αστυνομικοί συμμετέχουν στις έρευνες για το αεροσκάφος στις γαλλικές Άλπεις και καταφέρουν να ανασύρουν το ένα από τα δυο μαύρα κουτιά και τον καταγραφέα συνομιλιών του αεροσκάφους, που αν και έχουν υποστεί ζημιές, αναμένεται να ρίξουν φως στην υπόθεση.

Στο σημείο της τραγωδίας, εκτός από τα συνεργεία διάσωσης και τους ρεπόρτερ σπεύδουν ταχύτατα και οι ηγέτες των τριών χωρών που περιλαμβάνουν την αφετηρία, το τέρμα και το σημείο πρόσκρουσης του Airbus, Μαριάνο Ραχόι, Φρανσουά Ολάντ και Άνγκελα Μέρκελ, βλέποντας από κοντά την αδιανόητη εικόνα με τα απομεινάρια του αεροσκάφους.

Σοκ

Τα πραγματικά καθηλωτικά δεδομένα όμως, αρχίζουν να εμφανίζονται όταν οι ερευνητές, με επικεφαλής τον εισαγγελέα της Μασσαλίας αρχίζουν να συλλέγουν στοιχεία και να τα δίνουν στη δημοσιότητα...

Στα πρώτα 20 λεπτά της καταγραφής των συνομιλιών στο μαύρο κουτί, φαίνεται ότι οι δύο πιλότοι συζητούν «ευγενικά και με λίγο χιούμορ». Όταν όμως ο κυβερνήτης ξεκινάει τη διαδικασία προσγείωσης, ο συγκυβερνήτης γίνεται ξαφνικά «λακωνικός, σύντομος», όπως επεσήμανε ο εισαγγελέας Μασσαλίας.

«Ακούμε λοιπόν τον κυβερνήτη να λέει στον συγκυβερνήτη να πάρει τον έλεγχο του αεροπλάνου, ακούμε τον θόρυβο μιας καρέκλας που κάνει πίσω και μιας πόρτας που κλείνει, πράγμα που μας κάνει να υποθέσουμε ότι ο κυβερνήτης πήγε στην τουαλέτα» εξηγεί ο εισαγγελέας.

Η παγωμάρα στα πρόσωπα όλων έρχεται αργότερα όταν αποκαλύπτεται η ανατριχιαστική συνέχεια...

Ο κυβερνήτης επιστρέφει. Χτυπάει, αλλά δεν του ανοίγει κανείς.

Στη συνέχεια, προσπαθώντας πιθανότατα να μη θορυβήσει και τους επιβάτες, ξαναχτυπάει. Πάλι δεν παίρνει απάντηση.

Εν τω μεταξύ, το αεροπλάνο χάνει ταχύτατα ύψος και σε κάτι λιγότερο από ένα τέταρτο της ώρας, έχει φτάσει από τα 38.000 πόδια, στα 2.000, επειδή ο συγκυβερνήτης έχει θέσει σε λειτουργία το κουμπί ελεγχόμενης καθόδου. Αυτό το αντιλαμβάνεται ο πιλότος και μάλλον το προσωπικό (εικασία λόγω του ότι είναι γνώστες επειγόντων περιστατικών) και τα χτυπήματα στην πόρτα γίνονται πιο έντονα.

Παράλληλα ακούγονται οι εκκλήσεις του πύργου ελέγχου που προσπαθεί να επικοινωνήσει με τους πιλότους, χωρίς να παίρνει απάντηση. Δευτερόλεπτα αργότερα, χτυπάει, για μισό λεπτό, ο ειδικός συναγερμός, που προειδοποιεί πως το αεροσκάφος έχει φτάσει σε επικίνδυνο ύψος. Πάνω εκεί τα χτυπήματα του κυβερνήτη στην πόρτα γίνονται πιο έντονα, ο πύργος ελέγχου ζητά από άλλα αεροσκάφη να βοηθήσουν στην επικοινωνία και οι επιβάτες αρχίζουν να ουρλιάζουν.

Στη συνέχεια ακούγεται ένας θόρυβος, σαν το αεροπλάνο να προσέκρουσε κάπου και μετά σιωπή...

Καθ' όλη τη διάρκεια της απεγνωσμένης προσπάθειας του κυβερνήτη Πάτρικ Σόντεχάιμερ να μπει στο κόκπιτ και του πύργου ελέγχου να επικοινωνήσει, υπάρχει ένας ήχος που έχει βγάλει τα μέχρι τώρα συμπεράσματα. Ο συγκυβερνήτης, ο 28χρονος Αντρέας Λούμπιτς, ανασαίνει, δεν έχει χάσει τις αισθήσεις του, ανασαίνει και δεν απαντά σε κανέναν, απλώς περιμένει την μακάβρια συνάντηση του Airbus με το έδαφος των γαλλικών Άλπεων.

Κι άλλο μυστήριο

Από την πρώτη στιγμή η εταιρία Lufthansa απέκλεισε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο τρομοκρατικής ενέργειας και τα στοιχεία που έχουν έρθει στο φως ως τώρα συνηγορούν σε αυτό. Όμως εγείρονται ερωτήματα.

Τι σκεφτόταν ο συγκυβερνήτης; Γιατί η πόρτα ήταν κλειδωμένη από μέσα; Ήθελε να αυτοκτονήσει και επέλεξε να πάρει μαζί του τόσες αθώες ψυχές; Ήταν μια κίνηση στιγμιαίας ανοησίας; Είχε όντως τις αισθήσεις του, ή ανάσαινε έχοντας κάποιο άλλο πρόβλημα, που τον καθιστούσε ανίκανο να σώσει την κατάσταση;

Σε αυτά τα ερωτήματα ίσως να μπορούσαν να απαντήσουν οι επιβάτες αν είχαν καταφέρει να επικοινωνήσουν με τους δικούς τους, όπως είχε γίνει στο χτύπημα των δίδυμων πύργων. Ακόμα περισσότερες πιθανότητες να αποκαλύψει κάτι, έχει το δεύτερο μαύρο κουτί, αν βρεθεί. Το γεγονός όμως πως τα συντρίμμια του Airbus είναι ελάχιστα και διασκορπισμένα σε μεγάλη έκταση λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης, καθιστά τις έρευνες ακόμα πιο δύσκολες.

Ένα πράγμα είναι σίγουρο.
Ο πανικός που προκλήθηκε μετά τη μαύρη μέρα της 11ης Σεπτεμβρίου στις ΗΠΑ, όταν οι αεροπειρατές άνοιξαν απλά την πόρτα του πιλοτηρίου και πήραν το έλεγχο των αεροπλάνων οδήγησε στην θέσπιση μέτρων για την αποφυγή παρόμοιων καταστάσεων.

Σύμφωνα με αυτά, μόλις κάποιος βγει από το κόκπιτ η πόρτα κλειδώνει αυτόματα, ώστε να αποτρέπονται αεροπειρατείες, ενώ η πόρτα του μοιραίου αεροσκάφους είχε ενισχυθεί περαιτέρω για να αποτραπεί η είσοδος αγνώστων στο χώρο. Παράλληλα, ο χειριστής έχει τη δυνατότητα να «μπλοκάρει» την πόρτα εσωτερικά, όπως φέρεται να έκανε ο συγκυβερνήτης Αντρέας Λούμπιτς, με αποτέλεσμα ο κυβερνήτης Πάτρικ Σοντεχάιμερ να μην καταφέρει να πάρει τον έλεγχο του αεροσκάφους εφόσον είχε κλειδωθεί έξω από το πιλοτήριο.

Αναλυτικότερα, το σύστημα που κλειδώνει την πόρτα Cockpit Door Locking System (CDLS) οδηγεί σε ηλεκτρονικό κλείδωμα και ξεκλείδωμά της, ενώ βρίσκεται ανάμεσα στους δύο χειριστές και διαθέτει διακόπτη που ελέγχει την πόρτα.

Μέσω κάμερας, μάλιστα, οι χειριστές βλέπουν ποιος επιχειρεί να εισέλθει στο χώρο και έχουν τη δυνατότητα να αποτρέψουν την είσοδό του.

Το πλήρωμα καμπίνας διαθέτει τον απαραίτητο κωδικό για να αποκτήσει πρόσβαση στο θάλαμο διακυβέρνησης σε περίπτωση ανάγκης, ωστόσο, και πάλι ο πιλότος μπορεί να αποτρέψει την είσοδο. 

Συγκεκριμένα, σε ένα Airbus A320 τρεις είναι οι ρυθμίσεις: «Unlock» όπου το πλήρωμα καμπίνας μπορεί να ανοίξει την πόρτα, «Normal» όπου οι ασφάλειες είναι κλειδωμένες, αλλά η πρόσβαση επιτρέπεται σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και «Lock», όπου η πόρτα κλειδώνει με αποτέλεσμα η είσοδος έκτακτης ανάγκης και η λειτουργία στο κουδούνι και το πληκτρολόγιο στο πάνελ της πόρτας να αναστέλλεται για ένα προεπιλεγμένο χρονικό διάστημα 5-20 λεπτών, κάτι που φαίνεται πως συνέβη στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Με λίγα λόγια τα μέτρα που θεσπίστηκαν για να αποτελέσουν ασπίδα ασφαλείας που θα προφυλάξει από δολοφονικές ενέργειες, τους επιβάτες και το πλήρωμα ενός αεροπλάνου λειτούργησαν ως μπούμερανγκ και αποτέλεσαν το στοιχείο (ή ένα από τα κυριότερα στοιχεία), που οδήγησε στο χαμό τόσων ανθρώπων.

Μέχρις στιγμής η μοναδική κατηγορία που μπορεί να προσαφθεί στο συγκυβερνήτη Αντρέας Λούμπιτς, είναι το γεγονός πως εκείνος και μόνο εκείνος ευθύνεται για την ενεργοποίηση της ελεγχόμενης καθόδου. Από κει και πέρα, αν είχε πλήρως τις αισθήσεις του, όπως εν μέρει υποδεικνύει το ηχητικό ντοκουμέντο, και δεν συνέβη κάτι άλλο, τότε μιλάμε για το γεγονός πως ο 28χρονος πιλότος στέρησε εσκεμμένα τη ζωή από 149 ανθρώπους. Γι' αυτά τα συμπεράσματα και ίσως άλλα που θα αποκαλύψουν ακόμα περισσότερα για τα αίτια της μακάβριας πτήσης AU9525 από Βαρκελώνη για Ντίσελντορφ, που πραγματοποίησε μια και μοναδική, απρόσμενη, τραγική και θανατηφόρα στάση στις γαλλικές Άλπεις, εντείνονται οι έρευνες των αρχών για την ανεύρεση του δεύτερου μαύρου κουτιού, με τις οικογένειες των θυμάτων να μην μπορούν να κάνουν τίποτα άλλο από το να περιμένουν με ιώβεια υπομονή τα όποια αποτελέσματα.

Μετά τους 150 νεκρούς οι Γερμανοί απαγορεύουν να μένει μόνο ένας στο πιλοτήριο

Η ομοσπονδία των γερμανικών επιχειρήσεων της πολιτικής αεροπορίας ανακοίνωσε απόψε ότι σκοπεύει να επιβάλει στο άμεσο μέλλον ως κανόνα το να βρίσκονται πάντοτε στο πιλοτήριο όλων των αεροσκαφών εν πτήσει δύο πρόσωπα, μετά τη συντριβή του Airbus A320 της Germanwings, της θυγατρικής χαμηλού κόστους της Lufthansa, στις γαλλικές Άλπεις.
Η συντριβή του Αίρμπας, που είχε αποτέλεσμα να βρουν τον θάνατο και οι 150 επιβαίνοντες στο επιβατικό αεροσκάφος, σύμφωνα με Γάλλους εισαγγελείς πιθανόν οφείλεται σε εσκεμμένες ενέργειες του νεαρού συγκυβερνήτη του αεροσκάφους. Η αποκάλυψη άφησε άναυδη την Ευρώπη.

Ερωτηθείσα σχετικά από το Γαλλικό Πρακτορείο, μια εκπρόσωπος της γερμανικής ομοσπονδίας, που αντιπροσωπεύει τις επιχειρήσεις του τομέα των αερομεταφορών, απάντησε ότι είναι σε θέση να “επιβεβαιώσει” την ανακοίνωση που έκανε ο πρόεδρος της BDL, ο Ματίας φον Ράντοβ.

Σε μια συνέντευξη που παραχώρησε στο δημόσιο γερμανικό τηλεοπτικό δίκτυο ARD, παράλληλα, ο Κάρστεν Σπορ, ο επικεφαλής της Λουφτχάνσα, δήλωσε ότι θα πραγματοποιηθεί μια συνάντηση για να συζητηθούν τρόποι “οι οποίοι θα επιτρέψουν την αύξηση της ασφάλειας άμεσα” στις εμπορικές πτήσεις σήμερα Παρασκευή.

Στη συνάντηση αυτή αναμένεται να λάβουν μέρος εκπρόσωποι των μεγάλων επιχειρήσεων της αεροπορικής βιομηχανίας, “της ομοσπονδιακής υπηρεσίας αερομεταφορών” (LBA) και των “αρχών”, όπως σημείωσε.

Η θέσπιση του κανόνα της συνεχούς παρουσίας δύο προσώπων στο πιλοτήριο αναμένεται ότι θα συζητηθεί στη συνάντηση αυτή, πρόσθεσε ο Σπορ, σύμφωνα με το ARD.

Όλες οι λεπτομέρειες για τον 28χρονο

Ο 28χρονος Αndreas Lubitz που εργαζόταν εδώ και λίγους μήνες στην εταιρεία, φέρεται να έριξε ηθελημένα το αεροσκάφος στις Αλπεις, όπως αποκάλυψε ο Εισαγγελέας Μασσαλίας. Η φωτογραφία του μόλις αναρτήθηκε από το conflict news.

O συγκυβερνήτης πετούσε ήδη από την εφηβεία του και είχε φοιτήσει σε ένα εξαιρετικά αυστηρό κολλέγιο, είχε εκπαιδευτεί εντατικά και αμέσως μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του εργάστηκε ως εκπαιδεύομενος πιλότος στην Lufthansa. Hταν ενθουσιασμένος που άρχισε να εργάζεται για την εταιρεία.

Γνωστοί του αναφέρουν πως δεν είχε σημάδια κατάθλιψης, ήταν κοινωνικός και σχετικά ήρεμος.

Ο Andreas Lubitz έμενε στην γερμανική πόλη  Montabaur, σύμφωνα με το κλαμπ πτήσης  LSC Westerwald, του οποίου ήταν μέλος. Το κλαμπ άνοιξε σελίδα συλλυπητηρίων και γράφει:
«Πραγματοποίησε το όνειρό του, ένα όνειρο που πλήρωσε ακριβά, με τη ζωή του».
Ο συγκυβερνήτης ήταν ο λιγότερο έμπειρος από τους δύο πιλότους της πτήσης A320. Είχε προσληφθεί τον Σεπτέμβριο του 2013 και είχε 630 ώρες πτήσης.

Οι πληροφορίες για τις ικανότητες του Andreas Lubitz στο χειρισμό αεροσκάφους από την Federation Aviation Administration

Ποιός ήταν ο άτυχος κυβερνήτης

Τα γερμανικά ΜΜΕ ταυτοποίησαν και τον κυβερνήτη του μοιραίου αεροπλάνου με το όνομα του  Patrick Sondenheimer, πατέρα  δύο παιδιών.

Η Bild έγραψε ότι ο κυβερνήτης εργαζόταν πάνω από 10 χρόνια για την Lufthansa και την Germanwings και ότι είχε συμπληρώσει πάνω από 6.000 ώρες πτήσεων στα Airbus 320.
Το γαλλικό ραδιόφωνο Europe1, έχει δηλώσεις από κάποιον συνάδελφο του άτυχου κυβερνήτη:
«Ηταν κάποιος πολύ συνεργάσιμος, ένας από τους καλύτερους πιλότους που είχαμε» είπε. «Είμαι 100% σίγουρος ότι ήταν ο καλύτερος. Είχε πολύ μεγάλη εμπειρία».
Η Lufthansa δήλωσε ότι και οι δύο πιλότοι είχαν εκπαιδευθεί στο Lufthansa Flight Training School στη Βρέμη.

Τα tweets της Germanwings

Μετά τα όσα είπε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας η εταιρία Germanwings με tweet της ανέφερε ότι «Είμαστε σοκαρισμένοι από τις ανατρεπτικές δηλώσεις των Γαλλικών Αρχών. Η σκέψη μας και οι προσευχές μας είναι με τις οικογένειες και τους φίλους των θυμάτων. Συνέντευξη Τύπου θα λάβει χώρα στις 14:30 (ώρα Γερμανίας)».

Και ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών επιβεβαιώνει ότι ο συγκυβερνήτης σκοπίμως συνέτριψε το αεροσκάφος!

Ο Αλεξάντερ Ντρόμπριντ υποστήριξε ότι ο κυβερνήτης κλειδώθηκε εκτός του πιλοτηρίου του Airbus και ο συγκυβερνήτης απέτρεψε την είσοδό του.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών, Αλεξάντερ Ντρόμπριντ, επιβεβαίωσε την υπόθεση των ειδικών που θέλει τη συντριβή του αεροσκάφους της Germanwings στις γαλλικές Άλπεις να μην οφείλεται σε ατύχημα, προσθέτοντας ότι εκτιμάται πως ο συγκυβερνήτης σκοπίμως συνέτριψε το αεροσκάφος.
 
Παράλληλα, επιβεβαίωσε πως ο κυβερνήτης κλειδώθηκε εκτός του πιλοτηρίου του Airbus και ο συγκυβερνήτης απέτρεψε την είσοδό του, ωστόσο δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την αεροπορική τραγωδία.

Πηγή: reuters, dailymail.co.uk, ΑΠΕ-ΜΠΕ, Βild

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ