Γόβα- Κόμμα ή γόβα-στιλέτο, γόβα - boule όλες έχουν ένα πατέρα τον Roger Vivier!

Mε αφορμή την επέτειο του θανάτου του μεγαλύτερου υποδηματοποιού του 20ου αιώνα και εφευρέτη της γόβας στιλέτο της γόβας - κόμμα αλλά και της γόβας - boule Roger Vivier σας παρουσιάζουμε  μερικές φωτογραφίες από τις γόβες που έγιναν σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής 

Το περίφημο «κόμμα» σχεδιάστηκε για την πριγκίπισσα Σοράγια του Ιράν και πήρε την ονομασία του από το σχήμα που έχει το τακούνι του. 

Πρόκειται για ένα παπούτσι που αποτέλεσε και το σήμα κατατεθέν του Βιβιέ μετά το τέλος της συνεργασίας του με τον Κριστιάν Ντιόρ και το οποίο χρονολογείται στο 1963, όταν ο Βιβιέ άνοιξε τη νέα του μπουτίκ στο Παρίσι.
Στην πρόσφατη  έκθεση αφιέρωμα στον Roger Vivier μπορούσε  κανείς να θαυμάσει από μπότες, μέχρι γόβες στιλέτο. Στην πλειοψηφία τους πρόκειται για παπούτσια που έχουν φορεθεί από διασημότητες, όπως η βασίλισσα Ελισάβετ, ενώ η αντρική κολεξιόν περιλαμβάνει παπούτσια που σχεδιάστηκαν αποκλειστικά για τον Κάρι Γκραντ και τον Τζον Λένον.

Ο επιμελητής της έκθεσης, Ολιβιέ Σαιγιάρντ, αντιμετώπισε  τα παπούτσια ως αντικείμενα τέχνης και πόθου. Όσο για την έκθεση καθαυτή θυμίζε περισσότερο μουσείο του 19ου αιώνα. Αλλωστε, δεν δόθηκαν τυχαία σε τμήματα της έκθεσης ονομασίες όπως «τμήμα αιγυπτιακών αρχαιοτήτων».
Το ερώτημα που θέτει ο επιμελητής της έκθεσης είναι σε τι βαθμό μπορούν τα παπούτσια να αποτελέσουν τέχνη. Κοσμήματα, φτερά και πολύτιμοι λίθοι αρκούν άλλωστε για να μετατρέψουν ένα χρηστικό αντικείμενο, όπως το παπούτσι, σε έργο τέχνης.


Μπορεί ο ίδιος ο Ροζέ Βιβιέ να μην βρίσκεται ανάμεσά μας από το 1999 και στο τιμόνι του οίκου του να είναι πλέον ο Μπρούνο Φριζόνι, όμως η παράδοση του οίκου υποδηματοποιίας που είδε το φως το 1937 στο Παρίσι ζει και βασιλεύει. 
Το γεγονός πιστοποιεί η έκδοση ενός ειδικού συλλεκτικού τόμου με τίτλο «Roger Vivier» από τον εκδοτικό οίκο Rizzoli που κυκλοφορήσε πριν δύο χρόνια αλλά και πολλές εκθέσεις. 


 Με πλούσιο φωτογραφικό υλικό και άρθρα από τους Μπρούνο Φριζόνι, Ινές ντε λα Φρεσάνζ και Κέιτ Μπλάνσετ, το  βιβλίοταξιδεύει  πίσω από τις κλειστές πόρτες των Παρισινών σαλονιών, εκεί όπου ο Βιβιέ αντάλλασε απόψεις με τον Ντιόρ και η Κατρίν Ντενέβ δοκίμαζε τα διάσημα παπούτσια με την αγκράφα του οίκου για τα γυρίσματα της «Ωραίας της ημέρας».


Για τον καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου Βιβιέ, Μπρούνο Φριζόνι, ένα παπούτσι σημαίνει πολλά περισσότερα, καθώς, διαθέτει αναμφίβολα και στοιχεία αρχιτεκτονικής.

O διάδοχος του Bruno Frisoni 

Τα σκαρπίνια του Ροζε Βιβιε κοσμούν σήμερα Μουσεία 

Γόβα στιλέτο το 1959 

 

 

 

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ