Made in Greece: Ο Θεσσαλονικιός Κωνσταντίνος Δημηνάκης, διευθυντής ορχήστρας στη Βιέννη- Ένας από τους 20 πιο ταλαντούχους της Ευρώπης!

Από το 2011, ο Κωνσταντίνος Δημηνάκης είναι καλλιτεχνικός διευθυντής της ‘Orpheus Kammerorchester Wien’, μιας ορχήστρας που ίδρυσε ο ίδιος και απαρτίζεται κυρίως από Έλληνες μουσικούς της Βιέννης

"Η ορχήστρα ‘Orpheus Kammerorchester Wien’ ιδρύθηκε στη Βιέννη με κύριο σκοπό την προώθηση της ελληνικής μουσικής στο εξωτερικό και παράλληλα λειτουργεί ως μια στέγη για πολλούς Έλληνες μουσικούς που παίζοντας στην ορχήστρα αυτή, αισθάνονται "σαν στο σπίτι τους".

Και η ζωή ,ο ανταγωνισμός ,τα ταξίδια ,το ταξίδι της αυτοβελτίωσης ...

Η ζωή μου είναι συνεχόμενα ταξίδια. Αρκετές φορές μάλιστα οι δύο αυτές καταστάσεις συμβαίνουν παράλληλα.

Ο διεθνής ανταγωνισμός, αναγκάζει έναν νέο μαέστρο σήμερα να πάει σε διάφορα σεμινάρια, διαγωνισμούς και να κάνει ότι είναι δυνατόν για να μπορέσει να καθιερωθεί. Οι δυσκολίες είναι πάρα πολλές καθώς δεν υπάρχει κάποιο μαξιλαράκι ασφαλείας αν θα μπορούσα να πω.

Πρέπει συνεχώς να αποδεικνύεις την αξία σου διότι καλώς ή κακώς, ζούμε σε ένα σύστημα, οπού ανά πάσα στιγμή, αν δεν κάνεις εσύ καλά την δουλειά σου, θα έρθει κάποιος άλλος και θα την κάνει καλύτερα. Όλοι μας είμαστε αναλώσιμοι και σίγουρα όχι αναντικατάστατοι είχε πεί σε συνέντευξη του στο www.exostispress.gr 

Η προσωπική του ανταμοιβή; 

"Η προσωπική ανταμοιβή για μένα είναι οι ‘στιγμές’ και ιδιαίτερα οι ‘στιγμές’ που μοιράζεσαι με άλλους.

Η ‘στιγμή’ που θα σηκώσεις τα χέρια σου στην πρώτη πρόβα και θα προσπαθήσεις να αναδημιουργήσεις αυτό που είχες μέσα στο μυαλό σου την ώρα που ‘πάλευες’ με την παρτιτούρα. Είναι μια ‘στιγμή’ που την μοιράζεσαι με τους μουσικούς της ορχήστρας. Αυτή λοιπόν είναι η ‘στιγμή’ που το “εγώ” γίνεται “εμείς”. Αυτή είναι για μένα μια από τις μεγαλύτερες ανταμοιβές."

Μια ωραία εμπειρία ....

Κάποτε , αντικατέστησα έναν μαέστρο για κάποιες πρόβες της ορχήστρας του στην Πολωνία. Έπρεπε σε ελάχιστο χρονικό διάστημα να μάθω τα έργα και να κάνω τις πρόβες.

Μετά από πολύωρο ταξίδι λοιπόν, φτάνω στην αίθουσα της πρόβας (περίπου ίση με την αίθουσα συναυλιών του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης) και μπαίνοντας αντικρίζω περί τους 80 μουσικούς έτοιμους και στις θέσεις τους. Χρειαστήκαμε γύρω στα 10 λεπτά μουσικής για να ‘γνωριστούμε’ αφού πάντα σε ανάλογες περιπτώσεις υπάρχει μία σχετική αμηχανία ανάμεσα στην ορχήστρα και τον μαέστρο.

Είναι σαν να βγαίνεις στο πρώτο σου ραντεβού και δεν ξέρεις πως θα εξελιχθεί. Μετά λοιπόν από τα πρώτα αναγνωριστικά λεπτά, η μουσική απέκτησε ροή και οι μουσικοί χαλάρωσαν. Το αρχικό μου άγχος και αγωνία εξαφανίστηκε και άρχισε η μετάδοση ενέργειας εκατέρωθεν. Αυτή λοιπόν είναι η ‘στιγμή’ που η μοναχικής φύσης μουσική διεργασία γίνεται συλλογική υπόθεση.

Οι Ελληνες μουσικοί σήμερα στο εξωτερικό; 

"Υπάρχουν πάρα πολλοί Έλληνες μουσικοί σήμερα που κάνουν μεγάλη καριέρα στο εξωτερικό. Το πιο πιθανό βέβαια είναι οτι δεν θα ακούσει κανείς κάτι γι’αυτούς στην Ελλάδα. 

Όταν όμως βλέπουμε ότι όλο και πιο πολλοί Έλληνες τραγουδιστές, μαέστροι, σκηνοθέτες, σκηνογράφοι πλαισιώνουν το δυναμικό μεγάλων θεάτρων στην Ευρώπη και ειδικά σε μια περίοδο που υπάρχει εντονότατος ανταγωνισμός, πιστεύω μόνο αισιοδοξία μπορεί να μας δώσει.

 Και όπως φυσικά αντιλαμβάνεστε, μέσα σε όλο αυτό το αρνητικό και απαισιόδοξο κλίμα που επικρατεί στο εξωτερικό για την Ελλάδα, οι τέχνες και η πνευματικότητα μας είναι ισχυρά όπλα που πρέπει να αξιοποιήσουμε στο έπακρο"

Ποιός είναι ο Κωνσταντίνος  Δημηνάκης 

Κωνσταντίνος Δημηνάκης επιλέχθηκε από την Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου (LSO) ανάμεσα στους 20 πιο ταλαντούχους νέους μαέστρους της Ευρώπης το 2012 (Donatella Flick Competition).

Έχει μαθητεύσει δίπλα σε μαέστρους όπως ο Zubin Mehta, Sir Simon Rattle, Daniel Harding, Colin Metters, Bertrand de Billy, Ralf Weikert και Peter Gulke. Τον Ιούλιο του 2014  ανέλαβε  την μουσική προετοιμασία της όπερας ‘Μαγικός Αυλός’ του Mozart στην Όπερα του Klosterneuburg, ενώ τον Αύγουστο του 2014  μία ολοκαίνουρια παραγωγή στην Opera de Baugé στην Γαλλία με την διάσημη  όπερα ‘Οι γάμοι του Φίγκαρο’.

Τον Νοέμβριο του 2013 πραγματοποίησε το ελληνικό του ντεμπούτο διευθύνοντας την όπερα του G.Rossini ‘La Cenerentola’ στην Εθνική Λυρική Σκηνή. 

Σημαντικός σταθμός στην οπερατική του πορεία υπήρξε η προετοιμασία και μουσική διεύθυνση της όπερας του Gluck Il Parnaso confuso στο θερινά ανάκτορα της Βιέννης Schönbrunn. 

Τον Σεπτέμβριο του 2009, κέρδισε το 2ο βραβείο στον 2ο διεθνή διαγωνισμό διεύθυνσης ορχήστρας στο Weiz της Αυστρίας, ενώ τον Νοέμβριο του 2010 πήρε μέρος στον διαγωνισμό “Δ.Μητρόπουλος” στην Αθήνα. 

Τον Ιανουάριο του 2013 κατέκτησε την 4η θέση του διαγωνισμού του Βασιλικού Κολλεγίου Μουσικής του Manchester για την θέση του βοηθού μαέστρου στο εν λόγω ίδρυμα.

Γεννήθηκε  στην Θεσσαλονίκη το 1984, ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές  σε ωδείο της πόλης και αφού απέκτησε τα πτυχία Αρμονίας, Αντίστιξης, Φούγκας και Πιάνου με Άριστα, έγινε δεκτός στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης στην τάξη πιάνου της Δόμνας Ευνουχίδου.

 Πάντα κοντά  στο πιάνο αρχισε ταυτόχρονα  ιδιαίτερα μαθήματα διεύθυνσης ορχήστρας και έτσι το 2007, με υποτροφία της Ακαδημίας Αθηνών, έγινε δεκτός στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών της Βιέννης. 

 Ολοκλήρωσε με επιτυχία τις σπουδές του διευθύνοντας την ορχήστρα Ραδιοφωνίας της Βιέννης (ORF Radio Symphony Orchestra) στο έργο του B.Bartok, ‘Ο υπέροχος Μανδαρίνος’, στην Goldener Saal του Musikverein, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές.

 Διευθύνει πολλές σημαντικές ορχήστρες στην Αυστρία, όπως η RSO ORF, η Wiener Kammerorchester, η Kammerorchester Graz, ενώ έχει συνεργαστεί με ορχήστρες όπως η Rzeszow Philharmonic Orchestra, Ploesti Orchestra-Romania, ‘Ορχήστρα των Χρωμάτων’, Δημοτική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Δημοτική Ορχήστρα Αθηνών.

Βιογραφικό από kalifonia.eu
Επίσημη σελίδα του Κ. Δημηνάκη 
Επίσημη σελίδα του 'Orpheus Kammerorchester' 

 

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr και του madeingreece.news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ