Αποκλειστικό - Made in Greece η Carpo: Η αυθεντική ελληνική εμπειρία σε Picadilly - Knightsbridge: Μυρωδάτοι ξηροί καρποί, καφές &... ατμόσφαιρα

Mία αυθεντική πηγή ξηρών καρπών που καβουρδίζονται επί τόπου μπροστά στον πελάτη, αλλά και αποξηραμένων φρούτων, σοκολάτας και φρέσκου καφέ, είναι τα καταστημάτων Carpo σε Κολωνάκι, Ψυχικό, Γλυφάδα, Μαρούσι και Λονδίνο.

Μία οικογενειακή επιχείρηση που χρονολογείται από το 1991 και αποτέλεσε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στην Ελλάδα. Η Carpo διατηρεί αναλλοίωτες έως σήμερα τις βασικές της αρχές: ήθος, άριστη εξυπηρέτηση πελατών, βιωσιμότητα, αξιοπιστία, ποιότητα.

Η ιστορία των Carpo αρχίζει το 1991 από ένα μικρό παντοπωλείο στην Άνω Κυψέλη που άνοιξαν τα τρία αδέλφια Κώστας, Βασίλης και Αλέξης Κοντόπουλος. Τον Νοέμβριο του 2011 η εταιρεία, εκμεταλλευόμενη την πτώση των ενοικίων στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας, ανοίγει το κατάστημα στο Κολωνάκι, μεθώντας τους περαστικούς με το άρωμα των φρεσκοψημένων ξηρών καρπών. Επόμενη στάση το κατάστημα του Λονδίνου, σε έναν από τους πιο κεντρικούς δρόμους του, στην Πικαντίλι Στριτ. Αυτή ήταν μόνο η αρχή με τα επόμενα σχέδια για επέκταση και σε άλλες χώρες του εξωτερικού να βρίσκονται στα σκαριά. Οι πρώτες αγορές που παρουσιάζουν ενδιαφέρον είναι η Αμερική και η Σαουδική Αραβία.

Τα σημαντικότερα σημεία από την αποκλειστική συνέντευξή του Κώστα Κοντόπουλου, CEO της εταιρίας Carpo στο madeingreece.news:

  • η carpo δημιουργεί μία από τις πιο σύγχρονες μονάδες περισυλλογής, επεξεργασίας και συσκευασίας ξηρών καρπών, χρησιμοποιώντας τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις για χάρη της πιο φυσικής πρώτης ύλης του κόσμου.
  • οι χώροι carpo, που γεννήθηκαν το 2011, μέσα στην κρίση ορίστηκαν από όλα όσα θεωρούμε εμείς φιλοξενία: απλότητα, οικειότητα, σεβασμό.
  • Η σημαντικότερη δυσκολία, όμως, όλων αφορά στο να συμπορεύεται η δική σου φιλοσοφία με εκείνη των συνεργατών σου, στο να μπορέσεις να τους μεταβιβάσεις τι σημαίνει σεβασμός και εκτίμηση το μεράκι π.χ., ο ελληνικός πολιτισμός και οι αρχές του, όπως επίσης η εξωστρέφεια και η φιλοξενία που μας χαρακτηρίζουν, όλα τούτα έπλασαν το ελληνικό carpo.
  • κάθε μας κίνηση οφείλει να είναι καλύτερη από την προηγούμενη, γιατί η αξία δεν είναι ποτέ μια παγιωμένη συνθήκη, αν θέλεις να γίνει διαχρονική – πρέπει να εξελίσσεται
  • Η μεγάλη διαφορά με το κοινό της Αθήνας, ήταν ότι στην Αθήνα ξυπνήσαμε μνήμες που είχαμε όλοι – ποιος δεν μπορεί να ανατρέξει, ας πούμε, στη μυρωδιά του καβουρδισμένου καφέ και του αμυγδάλου;- ενώ στο Λονδίνο δημιουργούμε νέες μνήμες.
Κώστας Κοντόπουλος

MadeinGreece.news: Ποια είναι η ιστορία γύρω από τη δημιουργία της Carpo;

Κώστας Κοντόπουλος: To carpo ήταν και παραμένει ιδέα, μια ιδέα σε εξέλιξη, μια ιδέα που δίνει έναυσμα για δημιουργικότητα και, ευτυχώς, στη δική μας φιλοσοφία τουλάχιστον, δεν έχει τέλος. Άλλωστε, πάντα, το ταξίδι κρύβει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Ένα ταξίδι, μάλιστα, που έχει συνοδοιπόρους τη φύση και τον άνθρωπο δεν μπορεί παρά να σου επιφυλάσσει εκπλήξεις διαρκώς, αν παραμένεις ανοιχτός για να τις υποδεχτείς. Ο σεβασμός, λοιπόν, στη φύση, τον άνθρωπο και σε ό,τι διαμορφώνει τον πολιτισμό μας, με οδηγό τη μαγεία της απλότητας είναι η δική μας πυξίδα σε αυτό το ταξίδι στις γεύσεις και σε όλες μας τις αισθήσεις.

MadeinGreece.news: Πότε ξεκινάει το ταξίδι της Carpo; Ποια τα στάδια της εξέλιξής της, η αφορμή, η έμπνευση;

Κ.Κ.: Το ταξίδι αυτό ξεκινάει το 1991 και συνεχίζεται, για χρόνια, με αρκετές δυσκολίες. Σταδιακά, η carpo δημιουργεί μία από τις πιο σύγχρονες μονάδες περισυλλογής, επεξεργασίας και συσκευασίας ξηρών καρπών, χρησιμοποιώντας τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις για χάρη της πιο φυσικής πρώτης ύλης του κόσμου. Στην καρδιά της κρίσης, αποφασίζουμε ότι θα αντιμετωπίσουμε αυτόν τον πολύ δύσκολο και άγνωστο καιρό, αφήνοντας ελεύθερη κάθε δημιουργική διάθεση και ιδέα. Άλλωστε, είναι γνωστό πως τα σημαντικότερα έργα τέχνης και οι μεγαλύτερες αλλαγές σε καλλιτεχνικά ρεύματα γίνονται εν καιρώ κρίσης, ή ακόμη και πολέμων, όταν ο άνθρωπος έχει ισχυρότερο κίνητρο να αντιδράσει. Μπορεί να μην ανήκουμε στον καλλιτεχνικό χώρο, αλλά όταν δημιουργείς κάτι πρωτοποριακό και καλοδέχεσαι την έμπνευση από όπου και αν αυτή έρχεται, για να προχωρήσεις ακόμη πιο μακριά, αντιλαμβάνεσαι τι σημαίνει «τέχνη» με την ευρύτερη έννοια του όρου. Έτσι, οι χώροι carpo που γεννήθηκαν, το 2011, μέσα στην κρίση ορίστηκαν από όλα όσα θεωρούμε εμείς φιλοξενία: απλότητα, οικειότητα, σεβασμό.

MadeinGreece.news: Ποιες ήταν οι δυσκολίες που συναντήσατε μέχρι σήμερα; Υπήρξαν στιγμές αποθάρρυνσης που έγιναν νίκες και επιτυχίες στη συνέχεια;

Κ.Κ.: Οι δυσκολίες είναι πολλές και καθημερινές. Ειδικά όταν έχεις ένα κράτος απέναντί σου και όχι δίπλα σου. Από τα πιο απλά ως τα πιο ουσιώδη, από τα απρόβλεπτα –όπως ένα πρόσφατο χαλάζι π.χ. που κατέστρεψε την παραγωγή των αμυγδάλων- έως όλα εκείνα που οφείλεις να έχεις προβλέψει. Η σημαντικότερη δυσκολία, όμως, όλων αφορά στο να συμπορεύεται η δική σου φιλοσοφία με εκείνη των συνεργατών σου, στο να μπορέσεις να τους μεταβιβάσεις τι σημαίνει σεβασμός και εκτίμηση – σεβασμός και εκτίμηση του εαυτού σου, κατ΄ αρχάς, διότι αλλιώς δεν μπορείς να εκτιμήσεις και να τιμήσεις τον κάθε άνθρωπο που καθημερινά σε επισκέπτεται και δίνει στον χώρο σου ζωή και ψυχή.

Ως εκ τούτου, το θέμα είναι ο τρόπος και όχι το αντικείμενο. Ένα απλό «ευχαριστώ» που το εννοείς, μπορεί να είναι το πιο δύσκολο πράγμα. Ο σεβασμός όμως, δεν αφορά μόνο τον μικρόκοσμο ενός καταστήματος, αλλά το πλαίσιο μέσα στο οποίο αναπτύσσεσαι – και παρότι είναι τιμητικό να δίνεις έμπνευση σε άλλους, να ανοίγεις μία νέα αγορά και να αλλάζεις τα δεδομένα, δεν μπορείς να μην αισθάνεσαι κάπως άβολα όταν βλέπεις τη δική σου «υπογραφή» να αναπαράγεται. Νομίζω πως αυτό το ελληνικό φαινόμενο αδικεί τον ίδιο τον Έλληνα που μπορεί να τα καταφέρει πολύ καλύτερα όταν αποφασίζει να στύψει το μυαλό του για να δημιουργήσει.

MadeinGreece.news: Εμείς δημιουργήσαμε το site ''Made in Greece.news''. Πόσο ελληνικό είναι το δικό σας δημιούργημα;

Κ.Κ.: Το δημιούργημά μας είναι ελληνικό στη βάση της φιλοσοφίας του, με έννοιες που δεν μεταφράζονται καν σε άλλες γλώσσες, όπως το μεράκι π.χ., ο ελληνικός πολιτισμός και οι αρχές του, όπως επίσης η εξωστρέφεια και η φιλοξενία που μας χαρακτηρίζουν, όλα τούτα έπλασαν το ελληνικό carpo. Το γεγονός ότι αναζητούμε τα καλύτερα προϊόντα σε όλη τη χώρα και τα βρίσκουμε, επίσης, δίνει ελληνικό χρώμα. Ακόμη όμως και αν έχουμε κάποια ξένα προϊόντα, που δεν παράγει η χώρα μας, πιστεύετε πως αλλάζει την ελληνικότητά μας; Δεν το νομίζω.

MadeinGreece.news: Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδιά;

Κ.Κ.: Η καίρια στρατηγική αφορά στο να διατηρηθεί η ουσία του carpo στον χρόνο. Και ο χρόνος να του δίνει μεγαλύτερη αξίαμε αγάπη, πίστη και επιμονή στην ποιότητα και το όραμά μας. Η στρατηγική μας αφορά την εξασφάλιση των ποιοτικών χαρακτηριστικών που θα ορίζουν για πάντα την προσφορά μας. Άλλωστε κάθε μας κίνηση οφείλει να είναι καλύτερη από την προηγούμενη, γιατί η αξία δεν είναι ποτέ μια παγιωμένη συνθήκη, αν θέλεις να γίνει διαχρονική – πρέπει να εξελίσσεται.

Το κατάστημα Carpo στην Piccadilly street στο Λονδίνο

MadeinGreece.news:  Έχετε επεκταθεί με δυο καταστήματα στο Λονδίνο. Μιλήστε μας για την επέκτασή σας στο εξωτερικό και την ανταπόκριση που υπάρχει από τους Λονδρέζους.

Η μεγάλη διαφορά με το κοινό της Αθήνας, ήταν ότι στην Αθήνα ξυπνήσαμε μνήμες που είχαμε όλοι – ποιος δεν μπορεί να ανατρέξει, ας πούμε, στη μυρωδιά του καβουρδισμένου καφέ και του αμυγδάλου;- ενώ στο Λονδίνο δημιουργούμε νέες μνήμες. Στα καταστήματα του Λονδίνου στο Piccadilly και στο Knightsbridge έπρεπε να εκπαιδεύσουμε το κοινό σε μια νέα φιλοσοφία, σε μια πιο υγιεινή προσέγγιση. Ήταν χαρά μας που το κοινό ανταποκρίθηκε και αγκάλιασε άμεσα το πρωτότυπο concept, που έβαλε στην καθημερινότητά του την πεμπτουσία της φύσης αναλλοίωτη, χωρίς πλαστικές συσκευασίες και επεξεργασία.

Ο Αλέξης, ο Κώστας & ο Βασίλης Κοντόπουλος

Οι αδελφοί Κοντόπουλοι έχουν αρκετές προτάσεις για να ανοίξουν καταστήματα σε ΗΠΑ, Ιταλία, Γαλλία και Σαουδική Αραβία. Ο Κώστας είναι ο πρόεδρος της εταιρείας και υπεύθυνος για τη στρατηγική της ανάπτυξη, ενώ έχει αναλάβει και το κατάστημα στο Λονδίνο. Ο Βασίλης έχει την ευθύνη του εργοστασίου και ο Αλέξης των καταστημάτων σε Κολωνάκι και Ψυχικό.

 

Διαβάστε περισσότερα στο αφιέρωμα του eirinika.gr στο Carpo εδώ και εδώ.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες στο site του Carpo ή στην σελίδα στο facebook και τις αντίστοιχες στο twitter και το instagram

Το άρθρο δημοσιεύθηκε πρώτη φορά στο MadeinGreece.news στις 17 Ιουλίου 2017