Η successful Αριάννα Στασινοπούλου Huffington: Πως από το Πούλιτζερ έγινε γκουρού της χαλάρωσης & βασίλισσα της Σίλικον Βάλεϊ

Η Thrive Global δεν είναι άλλη από τη νέα της εταιρεία.

Στην ερώτηση πώς βρήκε το κουράγιο να αλλάξει επαγγελματική ρότα, η Αριάννα Χάφινγκτον απάντησε ότι «ήταν μία ιδιαίτερα δύσκολη, αλλά και συγχρόνως εξαιρετικά εύκολη απόφαση. Από τη μία το Huffington Post ήταν το μωρό μου και πάντα πίστευα ότι θα είναι και το τελευταίο μου εγχείρημα. Από την άλλη, η μετάβαση είναι ευχάριστη, διότι είμαι παθιασμένη με την Thrive Global».

της Νεφέλης Λυγερού στο slpress.gr

Η Thrive Global δεν είναι άλλη από τη νέα της εταιρεία. Μέσω αυτής ελπίζει να μετατραπεί από δεσπόζουσα δύναμη των Μίντια σε τεχνολογικό γίγαντα της ανδροκρατούμενης Σίλικον Βάλεϊ. Εξάλλου, αν κάτι έχει αποδείξει η κατά κόσμον Αριάδνη-Άννα Στασινοπούλου είναι ότι όσο αδυσώπητο και αν είναι ένα σύστημα, εκείνη είναι ικανή να διεισδύσει σε αυτό και ύστερα να μεταπηδήσει στο next best thing.

Πώς αλλιώς να περιγράψει κανείς το πείσμα ενός κοριτσιού γεννημένου και μεγαλωμένου στην Ελλάδα που κατάφερε από τα εφηβικά σεργιανίσματα στην Πλάκα να σπουδάσει στη Βρετανία, να ανακαλύψει τον πλούσιο Αμερικανό σύζυγο στην Καλιφόρνια και μόλις λίγα χρόνια αφότου πήρε τη βίζα της να αναδυθεί στην κορυφή του κόσμου;

Η Thrive Global

H Thrive Global περιγράφεται ως μία «εταιρική και καταναλωτική πλατφόρμα ευεξίας και παραγωγικότητας που στοχεύει στην αλλαγή του τρόπου ζωής και εργασίας μας». Στην πραγματικότητα είναι μία διαδικτυακή πλατφόρμα που παρέχει πληροφορίες, ενημέρωση και εκπαίδευση για τη βελτίωση της υγείας, την καταπολέμηση του άγχους και την αύξηση του καθημερινού ύπνου.

Το νέο δόγμα της Αριάννας είναι ότι ο ύπνος είναι το μυστικό της επιτυχίας. Ισχυρίζεται ότι όσο πιο πολύ κοιμάται κάποιος, τόσο πιο παραγωγικός και αποτελεσματικός θα είναι στην εργασία του. Πρόσφατα έγραψε και ένα βιβλίο το οποίο ονόμασε «Η επανάσταση του ύπνου». Σ’ αυτό καταδεικνύει τους κινδύνους της κουλτούρας του λίγου ύπνου, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να αλλάξουμε αυτή την κατάσταση.

Εξάλλου, αυτές ακριβώς είναι και οι θεωρίες που προωθεί μέσω της νέας της εταιρείας. Εκτός, όμως, από το μιντιακό κομμάτι που περιλαμβάνει άρθρα και βίντεο από σημαντικά ονόματα του κόσμου των σπορ, διακεκριμένους ιατρούς και κάθε λογής ειδικούς, η Thrive μπαίνει και σε μία προσοδοφόρα αγορά ευεξίας, η οποία εκτιμάται στα 6 δισ. δολάρια. Κομμάτι αυτής της πίτας διεκδικεί η Ελληνοαμερικανίδα.

Όσο, όμως, η Αριάννα ηγείται της «επανάστασης του ύπνου», ο ύπνος, προς το παρόν δεν κοστίζει. Έτσι, η εταιρεία της Χάφινγκτον πουλάει διαδικτυακά ό,τι σχετίζεται με αυτόν. Το διαδικτυακό μαγαζί, αλλά και τα pop up καταστήματα που κάνουν την εμφάνισή τους σε διάφορες περιοχές της Αμερικής, προσφέρουν από μη φαρμακευτικά βοηθήματα ύπνου μέχρι πανάκριβες μάσκες νύχτας, καθώς και μαξιλάρια των 250 δολαρίων.

Sleep Sanctuary

Ενδεικτικό παράδειγμα και η συνεργασία της με την COCO-MAT και την σύμπραξή τους για τη δημιουργία μίας αποκλειστικής σειράς προϊόντων ύπνου, τη δημιουργία του Sleep Sanctuary. Ενώπιον δεκάδων προσωπικοτήτων, την παρουσίασε, μάλιστα, στο κατάστημα της Thrive Global στη Νέα Υόρκη.

«Βασικά η ιδέα αυτή συνοψίζεται ότι για να μην αγχωνόμαστε και για να μην χάνουμε τον ύπνο μας θα χρεωθούμε ένα κάρο χρήματα, τα οποία με την σειρά τους θα μας αγχώσουν, αλλά κατά τα άλλα θα μάθουμε γιόγκα, θα μάθουμε ασκήσεις διαλογισμού και θα φοράμε αρώματα που θα μας προκαλούν νύχτα», σχολίαζε καυστικά μία γνωστή ιστοσελίδα.

Αξιοποιώντας τους διάσημους και πλούσιους φίλους της, η Thrive Global συνεργάζεται και με εταιρείες μεγαθήρια, στις οποίες προσφέρει «λύσεις με βάση την επιστήμη», όπως χαρακτηριστικά λέει, για την μείωση του άγχους, την επαγγελματική εξουθένωση και για την ενίσχυση της ευημερίας και της παραγωγικότητας. Περιλαμβάνει, μάλιστα, συμβουλές για μία πιο ανθρώπινη εργασιακή ζωή.

Η Χάφινγκτον, μάλιστα, έχει προσλάβει πρώην κορυφαία στελέχη των New York Times και της Google για την ανάπτυξη της εταιρείας της, η οποία θα μαθαίνει στις επιχειρήσεις και στα στελέχη τους πως να «αντιμετωπίζουν τους ανθρώπους». Διάσημοι αθλητές, προσωπικότητες, αλλά και εταιρείες μεγαθήρια έχουν επενδύσει ήδη στην ιδέα της. Το Facebook, το Twitter και η Tesla είναι μόνο κάποιες από αυτές.

Ψηφιακές μπίζνες

Η μετάβαση της “σιδηράς κυρίας της δημοσιογραφίας”, όπως είθισται να την αποκαλούν τα τελευταία χρόνια, στις ψηφιακές μπίζνες της Σίλικον Βάλεϊ επιβεβαιώνεται όχι μόνο από την ίδρυση της δικής της εταιρείας, αλλά και από τον πρωταγωνιστικό ρόλο που έχει αναλάβει στην αλλαγή πλεύσης της Uber. Ούτε λίγο ούτε πολύ, η Χάφινγκτον έχει αναλάβει το επικοινωνιακό λίφτινγκ της εταιρείας μεταφοράς και ταξί, για την οποία τα πράγματα τελευταία δεν πάνε και πολύ καλά.

Η εταιρεία ερευνάται σε διάφορες χώρες για υποθέσεις που έχουν να κάνουν με πιθανές δωροδοκίες, χρήση παράνομου λογισμικού, αμφισβητήσιμες πρακτικές χρέωσης, καθώς και κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας. Η Χάφινγκτον συμμετείχε στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας μετά από πρόσκληση του μέχρι πρότινος Διευθύνοντα Συμβούλου Τράβις Καλάνικ.

Ακολούθησε τετράωρη συζήτηση, μεταξύ χειροποίητης ομελέτας με φέτα από τα χεράκια της ίδιας της Αριάννας στο σπίτι της. «Μεταξύ κρασιού και γλυκού πείστηκε να συμμετάσχει». Ο 40ρης Καλάνικ είχε δεχθεί πιέσεις από τους μετόχους της επιχείρησης να υποβάλει την παραίτησή του, ύστερα από έρευνα που είχε διεξαχθεί εντός της εταιρείας σχετικά με καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση. Τότε στράφηκε σ’ εκείνη για υποστήριξη. Λέγεται ότι η Αριάννα τον έπεισε να μην συγκρουστεί με τους μεγαλομετόχους, αλλά να υποταχτεί στην επιθυμία τους και να ετοιμάσει το come back του.

Επανεφεύρεση του εαυτού της

Μετά από αυτή την αλλαγή σκυτάλης, ήταν που χρίστηκε και επισήμως το δημόσιο πρόσωπο της εταιρείας, σε μία προσπάθεια να κατευνάσει τους κλυδωνισμούς στην εταιρεία. Αυτή ήταν που πρότεινε την πρόσληψη τριών γυναικών σε κομβικούς ρόλους. Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που χαρακτήρισαν παράταιρο τον ρόλο της αυτό, ενώ άλλοι τον βρήκαν απόλυτα δικαιολογημένο και συμβατό με το ταλέντο της στην αυτο-προώθησή της.

Αν κάποιος μπορεί να πείσει τον κόσμο ότι το Uber άλλαξε, είναι αυτή. Εξάλλου, κανείς δεν ταυτίζεται με την επανεφεύρεση του εαυτού και της καριέρας, όσο η δαιμόνια Αριάννα που έχει χαράξει μία πορεία γεμάτη στροφές και ελιγμούς. Μετατράπηκε σε μια από τις δημοφιλείς προσωπικότητες των Ρεμπουπλικανών μόνο και μόνο για να γίνει «αντικειμενική πολιτική σχολιάστρια» στα μέσα της δεκαετίας του 1990, και αργότερα να στραφεί σαν αμαζόνα στην πλευρά των Δημοκρατικών.

Τον Μάιο του 2005 η Αριάννα Χάφινγκτον παρουσίασε στο κοινό του Διαδικτύου τη Huffington Post, μία ειδησεογραφική πλατφόρμα που σύντομα έγινε μία από τις πρώτες σε επισκεψιμότητα με πιστό κοινό σ’ όλο τον κόσμο. Τότε, ελάχιστοι ενθυμούνταν το παρελθόν της.

Ο πλούσιος σύζυγος

Οι κακές γλώσσες ισχυρίζονται ότι η πανέξυπνη Ελληνίδα έψαχνε εναγωνίως έναν δυνατό και πλούσιο άνδρα. Αυτός βρέθηκε στο πρόσωπο του πολυεκατομμυριούχου Μάικλ Χάφινγκτον. Κάποιοι ακόμα δεν μπορούν να ξεχάσουν το τηλεοπτικό σποτ από την προεκλογική εκστρατεία του. Ο ίδιος εμφανιζόταν να διαβάζει αποσπάσματα από το ηθικοπλαστικό βιβλίο του Γουίλιαμ Μπένετ με τον τίτλο «Το βιβλίο της Αρετής» και μετά περπατούσε στους αγρούς με την Αριάννα και τα παιδιά τους.

Η Αριάννα δημιούργησε ορισμένα πολιτικά προβλήματα στον σύζυγό της, όταν αποκαλύφθηκε ότι ήταν μέλος μιας περίεργης αίρεσης που είχε γκουρού έναν ιδιαίτερα αμφιλεγόμενο παραθρησκευτικό ηγέτη. Επιπλέον, τότε είχαν χυθεί τόνοι μελανιού για τα εκατομμύρια που σπατάλησε, διεκδικώντας ανεπιτυχώς πολιτικό αξίωμα για τον σύζυγό της, ο οποίος παραδέχτηκε αργότερα ότι «δεν είχε και κάτι καλύτερο να κάνει».

Ο γάμος τους τελικά έληξε, με τον σύζυγό της να εξομολογείται τα ιδιωτικά του πάθη σε περιοδικά και την Αριάννα να ξεπέφτει στον ρόλο μιας τηλε-περσόνας τρίτης διαλογής. Το 2012, όμως, όλα αυτά έμοιαζαν ξεχασμένα στη λήθη. Το δημιούργημά της, το Huffington Post, κέρδισε το βραβείο Πούλιτζερ, ενώ η ιδρύτρια του, είχε ήδη κερδίσει θέσεις σε λίστες με τα ισχυρότερα πρόσωπα του πλανήτη.

Πολύ σύντομα έγινε και πολύ πλούσια εκτός από ισχυρή. Η ιστοσελίδα της εξαγοράστηκε από τον κολοσσό του Διαδικτύου America On Line (AOL), έναντι 315 εκατ. δολαρίων. Η Αριάννα παρέμεινε υπεύθυνη, αλλά σύντομα οι σχέσεις της εκδότριας με τον Τιμ Άρμστρονγκ, τον διευθύνοντα σύμβουλο της AOL, εισήλθαν σε κρίσιμη καμπή. Φήμες ήθελαν την Αριάννα να ενδιαφέρεται περισσότερα για τις δημόσιες σχέσεις παρά για την δημοσιογραφία καθαυτή.

Όταν η Verizon αγόρασε την AOL που είχε αγοράσει τη Huffington Post, η θέση της άρχισε να τρίζει. Κατά πολλούς είχε ήδη υποσκελιστεί. Το αποτέλεσμα ήταν να εφεύρει για ακόμα μία φορά τη νέα της περσόνα: εκείνη της αμφιλεγόμενης γκουρού της χαλάρωσης. Ποια; η αεικίνητη Αριάννα!