Εντυπωσιακός! Ανακαλύφθηκε δεινόσαυρος που μοιάζει με ουράνιο τόξο! (ΦΩΤΟ)

Χάρη στο πολύχρωμο τρίχωμα του

Τρία χρόνια πριν  ένας αγρότης στην επαρχία Χεμπέι της Κίνας ανακάλυψε ένα μυστηριώδες απολίθωμα και το έφερε στο Παλαιοντολογικό Μουσείο της Λιαονίνγκ. Τώρα, αφού μελέτησαν το εύρημα, οι επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι το απολίθωμα ανήκει σε έναν δεινόσαυρο μεγέθους πάπιας  που όταν ζούσε τα φτερά του που μοιάζουν με αυτά των πουλιών κολίμπρι είχαν τόσο έντονα χρώματα που έμοιαζε με ζωντανό ουράνιο τόξο. Η έρευνα τους δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Nature Communications τη Δευτέρα.

Ομάδα επιστημόνων στο Μουσείο Field στο Σικάγο, με επικεφαλής  τον Τσαντ Ελίασον, εξέτασαν τα απολιθώματα του δεινόσαυρου. "Στα ζώα, τα χρώματα καθορίζονται από το σχήμα των μελανοσωμάτων, καθώς και από την χρωστική ουσία. "Τα κολίμπρι (με τα οποία μοιάζει ο δεινόσαυρος),  έχουν φωτεινά, ιριδίζοντα φτερά, αλλά εάν πάρετε ένα φτερό από ένα κολιμπρί και το σπάσετε σε μικροσκοπικά κομμάτια, θα δείτε μόνο μαύρη σκόνη", εξηγεί ο ειδικός στα πτηνά μεταδιδακτορικός επιστήμονας.

Caihong

Όπως αναφέρει η Newsweek, οι ερευνητές εξέτασαν 66 σημεία στο μικροσκόπιο για να δουν τις θέσεις και τους διαφορετικούς χρωματισμούς των φτερών. «Συνήθως τα απολιθώματα που εντοπίζουν οι ερευνητές αφορούν σκληρά μέρη του σώματος, όπως τα οστά αλλά κάποιες φορές εντοπίζονται σε καλή κατάσταση και άλλα πιο μαλακά μέρη, όπως το φτέρωμα γεγονός που επιτρέπει να ανασυνθέτουμε καλύτερα την εικόνα που είχε ένα είδος. Ο συγκεκριμένος δεινόσαυρος διατηρήθηκε σε εκπληκτική κατάσταση και μπορούμε να δούμε σημαντικές λεπτομέρειες του» αναφέρει ο Ελίασον.

Το νέο είδος ονομάστηκε Caihong juji που σημαίνει στα κινεζικά «ουράνιο τόξο με μεγάλο λοφίο».