Ειρήνη Ανδρουλή: Η πρωτοπόρος Ελληνίδα επιστήμονας που πρωτοστατεί στην έρευνα για τον καρκίνο του μαστού

Η Ειρήνη Ανδρουλή είναι μία σπουδαία Ελληνίδα επιστήμονας που διαπρέπει στο εξωτερικό με την πρωτοποριακή και παγκοσμίως γνωστή έρευνά της πάνω στον καρκίνο του μαστού.

Το ερευνητικό της έργο επικεντρώνεται κυρίως στον εντοπισμό των παραγόντων που σχετίζονται με την ευπάθεια, την ιστοπαθολογία και την πρόγνωση του καρκίνου.

Η ίδια και οι συνεργάτες της ανακάλυψαν ένα γενετικό τεστ, που θα μπορούσε να εντοπίσει τις γυναίκες που έχουν καρκίνο του μαστού με αρνητικούς λεμφαδένες (καρκίνος που δεν έχει κάνει μετάσταση στους λεμφαδένες), οι οποίες διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο υποτροπής της νόσου.

Η Ειρήνη Ανδρουλή είναι μία από τους 10 Έλληνες επιστήμονες, μεταξύ των 418 ερευνητών που συμμετείχαν σε μια γονιδιωματική έρευνα, η οποία προσδιορίζει 12 γενετικές παραλλαγές που αυξάνουν την πιθανότητα του επιθηλιακού καρκίνου των ωοθηκών. Ο επιθηλιακός καρκίνος των ωοθηκών (EOC) είναι ο πιο κοινός τύπος καρκίνου των ωοθηκών.

Τα αποτελέσματα της μελέτης, τα οποία είναι ενθαρρυντικά, δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Nature Genetics. Η μελέτη αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της διεθνούς ερευνητικής κοινοπραξίας OncoArray Consortium σε μια προσπάθεια να προσδιορίσει το γενετικό υπόβαθρο για τους περισσότερους κοινούς καρκίνους.

WHO IS WHO

Η Ειρήνη Ανδρουλή είναι μοριακή γενετίστρια στο Samuel Lunenfeld Research Institute (SLRI) του Mount Sinai Hospital όπου έχει την έδρα Anne και Max Tanenbaum στη Μοριακή Ιατρική. Είναι Καθηγήτρια στο Τμήμα Μοριακής και Ιατρικής Γενετικής, καθώς και στο Τμήμα Εργαστηριακής Ιατρικής και Παθοβιολογίας, στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο. Είναι συν-επικεφαλής του Fred A. Litwin Centre for Cancer Genetics στο SLRI και Διευθύντρια του Δικτύου Γενετικής Καρκίνου του Οντάριο (OCGN).

Σπούδασε Βιολογία και Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια και το διδακτορικό της, το οποίο το έκανε στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας-Ιρβάιν, αφορά στη Μοριακή Βιολογία και Βιοχημεία.

Το 2007 ονομάστηκε ‘Women of Action’ από το Ταμείο Έρευνας του Καρκίνου του Ισραήλ.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο Made In Greece στις 20/10.