Aποκλειστικό:Φως εκ φωτός-η αληθινή ιστορία του Θεσσαλονικιού Βασίλη Ρουμελιώτη που μεταμορφώνει αντικείμενα φετίχ σε εικαστικές φωτεινές εγκαταστάσεις-Roumelight! Δείτε Coca-Cola σε φωτιστικό! (φωτό)


Ε.Ν: Κύριε Ρουμελιώτη πως αποφασίσατε να γίνετε ‘’φωτεινός’’ καλλιτέχνης;

Τις ιδιαίτερες κατασκευές τις είχα από παιδί, πλέον έγιναν και φωτεινές. Η όλη προσπάθεια ξεκίνησε ερασιτεχνικά από τη μεταμόρφωση μίας….σπασμένης ομπρέλας! Ακολούθησαν απανωτές  ιδέες  σε σημείο που αγχώθηκα ποια να υλοποιήσω πρώτα! Αυτό το άγχος όμως ήταν τελείως διαφορετικό από αυτό που ένιωθα σε παλαιότερες  επαγγελματικές μου ασχολίες! Είναι αυτό που σε γεμίζει με  δημιουργικό οίστρο και χρονικά κερδίζει την αποκλειστικότητα


Ε.Ν: Η κρίση τι ρόλο έπαιξε στην απόφαση σας να στραφείτε σε κάτι τόσo πρωτότυπο και τόσο δημιουργικό;

Σίγουρα, έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο στο δημιουργικό κομμάτι  που επέλεξα. Καταρχήν μου έδωσε αρκετό χρόνο στο να σκεφτώ  τι πραγματικά μου αρέσει και κατά δεύτερο βρήκα το χρόνο και την ενέργεια να το προσπαθήσω.

 

 Ε.Ν: Πως και που δημιουργείτε τις κατασκευές σας;

Ο  χώρος δημιουργίας  είναι μια παλιά βιοτεχνία ενδυμάτων που έχει μεταμορφωθεί σε εργαστήριο τύπου loft με έντονο το βιομηχανικό στοιχείο.  Σε αυτόν γίνονται κάποιες  απ’ τις φωτογραφικές  λήψεις  των κατασκευών ενώ χρησιμοποιείται και ως εκθετήριο.  Συνήθως τα φωτιστικά μοντέλα πρώτα αποδίδονται ψηφιακά   μια και ο τρισδιάστατος σχεδιασμός συμβάλει  στην αισθητική βελτίωση αλλά  και στην επίλυση τεχνικών θεμάτων. Υπάρχουν όμως και   θεματικά φωτιστικά όπου τα  ίδια  τα

αντικείμενα σε οδηγούν στον τρόπο με τον οποίο θα  φωτιστούν και θα εκτεθούν. Πέρα από το εικαστικό κομμάτι, ο φωτισμός που εκπέμπει μια κατασκευή μπορεί να  είναι διακοσμητικός ή βασικός, ανάλογα με τις ανάγκες του χώρου και το είδος της φωτεινής πηγής που χρησιμοποιείται.


Ε.Ν: Τι σας εμπνέει κάθε φορά; και πώς;

Τα αντικείμενα φετίχ των ανθρώπων δίνουν το βασικό στίγμα για την επιλογή του θέματος που προβάλλεται σε μία φωτιστική εγκατάσταση . Ο συνδυασμός αντικειμένων και η αλλαγή χρήσης τους μέσα από τη μεταμόρφωσή τους σε φωτεινές πηγές  δεν έχουν όρια! Επιπλέον ο χώρος που θα φιλοξενήσει μία δημιουργία παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή των υλικών αλλά και του  ύφους κάθε κατασκευής.  Τέλος το  συναισθηματικό στοιχείο που βιώνουμε σε κάθε κατάσταση, έχει τη δική του συμμετοχή σε μία δημιουργία, συνήθως υπό τη μορφή μηνύματος  επάνω σε αυτή.


Ε.Ν: Τα έργα σας είναι μόνο εικαστικές κατασκευές για έκθεση ή πωλούνται και για να φωτίσουν έναν χώρο ασφαλώς με διακοσμητική άποψη;

Η έκθεση των κατασκευών δίνει τη δυνατότητα στον κόσμο να διαπιστώσει την  ποιότητα κατασκευής αλλά και την αίσθηση που προκαλεί στο χώρο όταν αυτή φωτιστεί.. Η πώληση αποτελεί το τελευταίο στάδιο του ‘εκθεσιακού κύκλου’ μιας  φωτιστικής  εγκατάστασης καθώς δίνει –κυριολεκτικά και μεταφορικά- χώρο σε νέες δημιουργίες ,εξασφαλίζοντας παράλληλα πόρους για την πραγματοποίησή  τους.


Ε.Ν: Από τι υλικά τα φτιάχνετε;

Το υλικό εξαρτάται από το αντικείμενο έμπνευσης. Μέταλλο, γυαλί, ξύλο και plexi glass  είναι κάποια από τα βασικά υλικά που χρησιμοποιήθηκαν αλλά οι επιλογές και οι συνδυασμοί υλικών αυξάνονται συνεχώς ανάλογα με το θέμα προς απεικόνιση. Ο χώρος σίγουρα επηρεάζει την επιλογή των υλικών όπως άλλωστε και το στυλ  των προσώπων που επιθυμούν κάτι ιδιαίτερο. Τα περισσότερα  υλικά είναι ανακυκλώσιμα ενώ  κάποια αντικείμενα που κάποιοι τα θεωρούν άχρηστα, ‘σώθηκαν’ τελευταία στιγμή πριν μεταμορφωθούν. Εννοείται χρησιμοποιείται ηλεκτρολογικό υλικό άριστης ποιότητας  δίνοντας βάση στην ασφάλεια χρήσης, στη χαμηλή κατανάλωση αλλά και στην ατμόσφαιρα που δημιουργεί  το φως που εκπέμπεται.


Ε.Ν: Αλήθεια πόσο κοστίζει πχ η Margarita ή η ρόδα του ποδήλατου;

Το κόστος για κάθε δημιουργία  διαφοροποιείται ανάλογα με τις θεματικές παρεμβάσεις αλλά και τη χρήση εναλλακτικών υλικών. Η αξία άλλωστε βρίσκεται στη μοναδικότητα και όχι στην πιστή αντιγραφή, που σημαίνει ότι τίποτα δεν επαναλαμβάνεται με τον ίδιο τρόπο.  Η συγκεκριμένη Μαργαρίτα κοστίζει  550€ ενώ η ρόδα 600€ .

 

Ε.Ν: Σχεδιάζετε να γίνετε εξωστρεφής; να τα στείλετε ή να τα παρουσιάσετε στο εξωτερικό και με ποιο τρόπο;

Είναι στα άμεσα σχέδια μου καθώς γίνονται ήδη επαφές με πρόσωπα που θέλουν να αναλάβουν το διαφημιστικό και το εμπορικό κομμάτι, κυρίως από Ν.Υόρκη και  Β.Ιταλία.  Στο εξωτερικό οι κατασκευές έχουν  μεγάλη απήχηση ενώ φιλοξενήθηκαν από blogers και  γνωστά sites – inhabitat, minimalisti- πριν καν αναρτηθεί η επίσημη ιστοσελίδα της roumelight.

 Ε.Ν: Που θα θέλατε  να παρέμβετε φωτίζοντας; Ποια είναι η σχέση σας με το φως;

Οι θεματικές φωτιστικές κατασκευές σε δημόσιους χώρους  είναι μια μεγάλη πρόκληση. Δίνουν μια καλλιτεχνική νότα στο δημόσιο χώρο, προκαλούν  με το θέμα που παρουσιάζουν  αλλά και προβληματίζουν με  το μήνυμα που προβάλλουν. Το τεχνητό φως συμπληρώνει ή αντικαθιστά  την απουσία του φυσικού φωτός που επιδρά άμεσα στην ψυχοσύνθεσή μας.

Απαιτείται λοιπόν  μεγάλη σημασία στην  ποιότητα και το είδος του φωτισμού στο χώρο που κινούμαστε. Ειδικά όταν αυτό  πηγάζει μέσα από δημιουργίες θεματικής  φωτιστικής τέχνης  μπορεί να έχει θεαματικά αποτελέσματα.

 Για περισσότερες δημιουργίες: http://www.roumelight.com/