Νέος πλανήτης ανακαλύφθηκε και δείχνει ‘’φιλόξενος’’

Καλλιτεχνική απεικόνιση του πλανητικού συστήματος στο οποίο εντοπίστηκε ο νέος πλανήτης που βρίσκεται στην «φιλόξενη ζώνη» και πιθανώς διαθέτει συνθήκες ευνοικές για την ανάπτυξη ζωής
Λονδίνο
Διεθνής ομάδα αστρονόμων ανακάλυψε έναν ακόμη εξωηλιακό πλανήτη ο οποίος έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τους περισσότερους εκ των περίπου 800 που έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα. Ο HD40307g, όπως ονομάστηκε, απέχει 44 έτη φωτός από εμάς και σύμφωνα με τους ερευνητές που τον εντόπισαν βρίσκεται εντός της λεγόμενης «φιλόξενης ζώνης», δηλαδή σε απόσταση τέτοια από το μητρικό του άστρο η οποία επιτρέπει την ανάπτυξη ευνοϊκών για την ανάπτυξη ζωής συνθηκών.

Κοινά στοιχεία με τη Γη

Ο πλανήτης κινείται γύρω από το άστρο HD40307 που βρίσκεται στον αστερισμό του Οκρίβαντα στον οποίο έχουν εντοπιστεί άλλοι τρεις πλανήτες. Οι τρεις άλλοι πλανήτες κινούνται πολύ κοντά στο άστρο και δεν υπάρχει περίπτωση να διαθέτουν νερό σε υγρή μορφή ή άλλες συνθήκες που να ευνοούν την ανάπτυξη ζωής. Ο HD40307g έχει μάζα επτά φορές μεγαλύτερη από αυτή της Γης αλλά σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ερευνητών βρίσκεται στην ίδια απόσταση από το άστρο του με την απόσταση που έχει η Γη από τον Ηλιο. Αυτό σημαίνει ότι ο πλανήτης διαθέτει μια σειρά από χαρακτηριστικά κοινά με της Γης τα οποία συμβάλλουν στην ανάπτυξη ζωής.

Παραδείγματος χάριν , ο HD40307g λαμβάνει την ίδια ποσότητα ηλιακής ενέργειας που λαμβάνει και η Γη ενώ διαθέτει ισορροπημένη εναλλαγή μέρας νύκτας, κάτι που αποτελεί πολύ σημαντικό παράγοντα στην ανάπτυξη ζωής. Την ανακάλυψη έκανε ομάδα βρετανών και γερμανών αστρονόμων μελετώντας δεδομένα που έχει συλλέξει το τηλεσκόπιο στο Παρατηρητήριο La Silla στην έρημο Ατακάμα της Χιλής. Η ανακάλυψη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Astronomy & Astrophysics».
Πηγή: tovima.gr