Αμφίπολη: Ξεκλειδώνουν το μυστικό της τέταρτης πύλης – Η κρυφή εισόδος, η παγίδα με την άμμο και ο ''ένοικος'' ερώτημα! Discovery Channel: Ο τάφος ανήκει στην μητέρα του Μ. Αλέξανδρου (φωτό)

Ακόμη και οι προσπάθειες με τα πιο σύγχρονα μέσα είναι κάτι παραπάνω από δύσκολες. Το μνημείο κρατάει καλά κρυμμένα τα μυστικά του παρά το γεγονός ότι οι αρχαιολόγοι εδώ και μήνες προχωρούν με τη χρήση της πιο μοντέρνας τεχνολογίας.

http://rethemnosnews.gr/wp-content/uploads/2014/09/amfi3.jpg

Πλέον η ανασκαφή έχει φτάσει σε ένα κρίσιμο σημείο. Αύριο αναμένεται να γίνουν επίσημες ανακοινώσεις σε ό,τι αφορά στην περιβόητη τέταρτη πύλη. Την πύλη που δημιούργησε πολλά ερωτήματα για τον ρόλο της καθώς είναι κάπως πιο αριστερά και σαφώς πιο μικρή από τις άλλες.



Οι ενδείξεις που υπάρχουν με βάση τις δηλώσεις της Γ.Γ. του υπουργείου Πολιτισμού οδηγούν στο συμπέρασμα ότι μετά τον τρίτο θάλαμο ο τάφος έχει καθοδική πορεία. Μοιάζει να είναι υπόσκαφος από το σημείο αυτό και μετά.

Φαίνεται ότι οι αρχαίοι κατασκευαστές έκαναν τα πάντα για να κρατήσουν μακρυά όσους ήθελαν να βεβηλώσουν τον τάφο αρπάζοντας τα πολύτιμα κτερίσματα των νεκρών.

Το μνημείο φαίνεται ότι εντός του περιβόλου του οποίου η διάμετρος αγγίζει το μισό χιλιόμετρο περιλαμβάνει περισσότερα από ένα κτίσματα. Αυτό έδειξαν οι ειδικές έρευνες που έγιναν από γεωλόγους.



Το ερώτημα είναι εάν η πύλη οδηγεί σε έναν τάφο ή σε έναν διάδρομο που με τη σειρά του οδηγεί σε περισσότερα από ένα κτίσματα τα οποία μοιράζονταν μια κεντρική είσοδο.

Σύμφωνα με τον αείμνηστο Λαζαρίδη ο οποίος έκανε και τις πρώτες ανασκαφές στον χώρο το μυστικό πιθανότατα ξεκλειδώνει και από την κορυφή του τύμβου. Για τον λόγο αυτό άλλωστε εκείνος είχε επιλέξει την κάθετη ανασκαφή σε αντίθεση με τη σημερινή ανασκαφική προσπάθεια.

Κατά τον Λαζαρίδη ίσως το κλειδί του τύμβου ολόκληρου ήταν ο λέων που έστεκε στην κορυφή του. Πιθανότατα από τη βάση του υπήρχε είσοδος στο μνημείο την οποία “φύλασσε” ο λέων αλλά και μια κατασκευαστική παγίδα που πιθανότατα εμπόδιζε όσους δεν γνώριζαν το μυστικό για την είσοδο.

Άλλωστε οι αλλεπάλληλοι τοίχοι και το χώμα στην κύρια είσοδο του μνημείου δείχνουν ότι υπήρξε γιγαντιαίων διαστάσεων προσπάθεια “υπονόμευσης” των προσπαθειών των τυμβωρύχων.

Το ερώτημα είναι όμως γιατί έγινε μια κατασκευή τεραστίων διαστάσεων με έναν επίσης τεραστίων διαστάσεων διάδρομο διακοσμημένο με αγάλματα και ακριβό μάρμαρο χωρίς μάλιστα πόρτες ώστε να είναι επισκέψιμο και στην συνέχεια ολόκληρη αυτή η κατασκευή κυριολεκτικά πακτώθηκε;



Οι έρευνες στην περίβολο δεν έδειξαν μέχρι στιγμής άλλη είσοδο που να οδηγεί σε κάποιο άλλο κτίσμα. Με δεδομένο ότι πιθανότατα ο τάφος δεν είναι το μόνο κατασκεύασμα εντός του περιβόλου, όπως άλλωστε δείχνουν και οι γεωλογικές έρευνες, μπαίνει και το δεύτερο ερώτημα για τον ρόλο που παίζει η λαμπρή είσοδος.
Άλλωστε η ακτίνα του κύκλου που σχηματίζει η περίβολος είναι σχεδόν 80 μέτρα, δεν έχει ανασκαφεί παρά ένα ελάχιστο τμήμα και την ώρα αυτή οι αρχαιολόγοι βρίσκονται μπροστά σε μια πύλη μυστήριο.

Μια πύλη που δείχνει ότι η λαμπρή είσοδος τελειώνει και ξεκινάει το κυρίως μνημείο η ξεκινάει ο χώρος όπου η κατασκευή απ' την αρχή είχε κατασκευαστεί ώστε να μην είναι επισκέψιμη...

Είναι προφανές ότι παρά τα όσα μεγαλειώδη έχουν αποκαλυφθεί στον λόφο Καστά βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή, οι εκπλήξεις που θα ακολουθήσουν είναι μάλλον πολύ περισσότερες.

Της Ολυμπιάδας είναι ο τάφος

Μία ακόμη ερμηνεία για τον τάφο στον τύμβου Καστά της Αμφίπολης,  δίνει ο γνωστός αιγυπτιολόγος Άντριου Τσαγκ, ο οποίος ισχυρίζεται πως εκεί βρίσκεται θαμμένη η μητέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Ολυμπιάδα.

Συγκεκριμένα, μιλώντας στο Discovery Channel ο Άντριου Τσαγκ δίνει την δική του εκδοχή υποστηρίζοντας ότι τα  αγάλματα δεν είναι Καρυάτιδες αλλά  ιέρειες του Διονύσου, οι οποίες ονομάζονται κλώδωνες, λόγω της συμμετοχής τους στα διονυσιακά και ορφικά όργια, ενώ στα κεφάλια τους είχαν καλάθια γεμάτα με  φίδια.

«Αυτά τα γυναικεία γλυπτά μπορεί να απεικονίζουν συγκεκριμένα τις Κλώδωνες, τις ιέρειες του Διονύσου, οι οποίες συναναστρέφονταν με την Ολυμπιάδα, την μητέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου»  δήλωσε ο Τσαγκ, ο οποίος επικαλέστηκε τον Πλούταρχο και το έργο  «Η Ζωή του Αλέξανδρου» στο οποίο αναφέρεται  ότι  η Ολυμπιάδα συνήθιζε να συμμετέχει σε διονυσιακές τελετές, στις οποίες συμμετείχαν και οι Κλώδωνες».

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ