Made in Greece: Ο χαρισματικός έφηβος Θεόδωρος Γαλάνης βιρτουόζος στο πιάνο - Απογειώστε τη μέρα σας! Συνέντευξη - βίντεο μόνο στο eirinika.gr

Διάλεξα σήμερα, να μιλήσω με έναν 15χρονο, το Θεόδωρο Γαλάνη.

Η δεξιότητα του στο πιάνο και η ευγλωττία του, φανερώνουν μια χαρισματική προσωπικότητα, ένα παιδί-θαύμα, από εκείνα τα μυαλά που αντιπροσωπεύουν το "Made in Greece". Στη συνέντευξη που μου έδωσε, δεν αιστάνθηκα ούτε ένα λεπτό ότι μου απαντούσε με δισταγμό ή αβεβαιότητα, σε ότι κι αν τον ρώτησα. Ένα προικισμένο αγόρι, που θα δείτε και θα θαυμάσετε να παίζει πιάνο, ενώ διαβάζοντας τη συνέντευξη του, θα καταλάβετε γιατί ο Θοδωρής είναι ένα ξεχωριστό παιδί.

Ειρήνη Νικολοπούλου: Εξήγησε μας λίγο τον τρόπο που εξετάζεται κάποιος στο πιάνο προκειμένου να αποκτήσει το δίπλωμα και να γίνει δεκτός στα εγχώρια πανεπιστήμια.

Θοδωρής Γαλάνης: Στην ουσία, αυτό που γίνεται με το θεωρητικό κομμάτι είναι ότι για να πάρω το δίπλωμα και να γίνω δεκτός στα πανεπιστήμια της χώρας, δεν αρκεί μόνο να παίζω ένα κομμάτι και να βαθμολογηθώ πάνω σε αυτό, γιατί στα πανεπιστήμια αυτό δεν είναι το μοναδικό το οποίο θα διδαχτούμε. Ένα άλλο κομμάτι στο οποίο θα πρέπει να εξεταστώ είναι το σολφέζ.  Είναι μια ανάγνωση κομματιού στην οποία θα πρέπει να τραγουδήσω οπότε το να «πιάσω» τις νότες είναι μια ελάχιστη εξάσκηση για το αυτί. Επίσης, θα πρέπει να κάνω και πρίμα βίστα, δηλαδή να παίζω ένα κομμάτι εκείνη τη στιγμή που το βλέπω. Επιπρόσθετα, θα πρέπει να κάνω και μουσικολογία, για να μάθω τις όποιες σχολές τους συνθέτες κλπ αλλά και αρμονία και σύνθεση, την λογική δηλαδή για το από πού προήλθε το εκάστοτε κομμάτι. Για όλα αυτά που ανέφερα, υπάρχει μια θεωρία που πρέπει να εφαρμόσω προκειμένου να φτιάξω και εγώ τα δικά μου κομμάτια. Αυτό σε ένα βαθμό παρουσιάζει ένα ενδιαφέρον, αλλά τα πολλά επίπεδα που υπάρχουν σε αυτό το τομέα, τον κάνουν αρκετά ανταγωνιστικό και δύσκολο.

Ε.Ν: Δηλαδή εσύ θέλεις εκτός από το να παίζεις, να περάσεις κάποια στιγμή και στον τομέα της σύνθεσης, έτσι;

Θ.Γ: Ακριβώς !Κάποια στιγμή θα πρέπει να περάσω και στον τομέα της σύνθεσης.

Ε.Ν: Έχεις ήδη ξεκινήσει; Έχεις αποπειραθεί να συνθέσεις κάποιο κομμάτι μόνος σου;

Θ.Γ: Ναι, πάρα πολλές φορές. Μάλιστα μερικές φορές, επειδή έχω αρχίσει ήδη πια να μαθαίνω σιγά σιγά σύνθεση συγχορδιών, κάθομαι στο πιάνο και παίζω και έτσι συνδέω μια συγχορδία με κάποια άλλη. Αρχίζω λοιπόν και παίζω κατ’ επανάληψη τις συγχορδίες αυτές και μου αρέσει αρκετά αυτή η λογική με την οποία δημιουργείς ένα κομμάτι. Επίσης, αρκετά συχνά «πειράζω» και κομμάτια που ακούω από την αδερφή μου, την Μαρία, η οποία είναι μέλος μιας χορωδίας.

Ε.Ν: Αυτή είναι μια ερώτηση που θα ήθελα να σου κάνω και εγώ. «πειράζεις» όπως λες κι εσύ, γενικά και κλασσικά κομμάτια; Με αυτά σου αρέσει να πειραματίζεσαι ή όχι;

Θ.Γ: Όχι, δεν έχω ασχοληθεί με το αντικείμενο τόσο πολύ ώστε να μπορώ να παραλλάξω κάποια σύνθεση του Μότσαρτ για παράδειγμα, γιατί τόσο εκείνος, όσο και πολλοί άλλοι «κλασσικοί» συνθέτες, έχουν χρησιμοποιήσει στα κομμάτια τους μια πολύ σύνθετη εναλλαγή στις συγχορδίες που τα αποτελούν. Υπάρχουν όμως και αρκετές βασικές συγχορδίες, με τις οποίες ασχολούμαι αφού τον βασικό τρόπο σύνθεσης και εναλλαγής συγχορδιών τον έχω ήδη διδαχτεί.

Ε.Ν: Εκτός από την κλασσική μουσική, η οποία σου αρέσει και ασχολείσαι πολύ με αυτήν, υπάρχει κάποιο άλλο είδος μουσικής που ακούς;

Θ.Γ: Ναι, αν και όσο περίεργο κι αν ακούγεται δεν μου αρέσει πολύ να ακούω μουσική, υπό την έννοια πως δεν θα μου έρθει η επιθυμία να ακούσω μουσική τόσο έντονα. Στην ουσία ό,τι ακούω είναι είτε από τους φίλους μου είτε από το ραδιόφωνο που τυχαίνει να έχει ανοιχτό ο πατέρας μου. Σε ο,τι έχει να κάνει με αυτό δεν έχω κάποια ιδιαίτερη προτίμηση, αλλά στην μουσική που ο ίδιος παίζω, κυρίως προτιμώ την κλασσική μουσική, μιας και έχω εξοικειωθεί με αυτήν, ωστόσο μου αρέσουν και κάποιο πιο σύγχρονα κομμάτια ροκ μουσικής.

Ε.Ν: Σου αρέσει η ροκ δηλαδή!

Θ.Γ: Πάρα πολύ!

Ε.Ν: Γενικά χορεύεις;

Θ.Γ: Όχι!

Ε.Ν: Μίλησε μου λίγο για την πληροφορική με την οποία επίσης ασχολείσαι πολύ και μάλιστα αποκαλείς δεύτερη αγάπη σου. Τι το ιδιαίτερο έχει ο υπολογιστής σου και τον αγαπάς τόσο πολύ;

Θ.Γ: Δεν είναι τόσο ο προγραμματισμός που μου αρέσει, αν και στο μέλλον θα ήθελα να ασχοληθώ και με αυτό, όσο μου αρέσει το λεγόμενο κομμάτι του hardware, το πώς φτιάχνουμε δηλαδή έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Μάλιστα, το επίπεδο των γνώσεων μου πάνω στον τομέα αυτόν είναι τέτοιο, ώστε να έχω καταφέρει να φτιάξω και τον δικό μου υπολογιστή, αλλά και ενός φίλου μου!

Ε.Ν: Εννοείς να τον επιδιορθώσεις ή να τον φτιάξεις εξολοκλήρου;

Θ.Γ: Το να φτιάξεις εξαρχής έναν υπολογιστή είναι λίγο περίεργο, γιατί ο κάθε υπολογιστής αποτελείται από 9 «έτοιμα» κομμάτια, τα οποία αργότερα συνδέουμε εμείς με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Υπάρχει όμως και το κομμάτι της δημιουργίας αυτών των κομματιών που προανέφερα, με το οποίο δεν έχω ασχοληθεί και είναι αρκετά δύσκολο.

Ε.Ν: Τη Γερμανική σχολή, τι την κάνει τόσο ιδιαίτερη για σένα και από ποια ηλικία φοιτείς εκεί;

Θ.Γ: Είμαι στην Γερμανική σχολή από την Α’ Γυμνασίου, αλλά τα 6 προηγούμενα χρόνια τα είχα περάσει φοιτώντας σε ένα επίσης γερμανικό σχολείο, στο οποίο τα μαθήματα δεν ήταν στα γερμανικά, ωστόσο το πρόγραμμα μας περιλάμβανε ενισχυμένες ώρες διδασκαλίας της γερμανικής γλώσσας. Σε αυτό οφείλω και την επιτυχημένη εισαγωγή μου στη Γερμανική σχολή, στην οποία όλα τα μαθήματα των θετικών επιστημών όπως είναι η φυσική και τα μαθηματικά είναι στα γερμανικά. Το πιο ιδιαίτερο κομμάτι της Γερμανικής σχολής  για εμένα είναι το δικαίωμα επιλογής που μου δίνεται να σπουδάσω και εδώ και στην Γερμανία, μιας και έχω και την επιλογή των πανελληνίων αλλά και αυτή του γερμανικού απολυτηρίου. Μπορώ δηλαδή να δώσω ταυτόχρονα και στα 2 εξετάσεις, χωρίς κανένα πρόβλημα.

Ε.Ν: Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι το είχες θέσει ως στόχο σου το να περάσεις με επιτυχία της εξετάσεις εισαγωγής, στην Γερμανική σχολή, οι οποίες θα πρέπει να σου έχουν μείνει….αξέχαστες !Έτσι δεν είναι;

Θ.Γ: Τα χρόνια αυτά ήταν 2 πολύ «επίπονα» χρόνια διαβάσματος. Ειδικά τον τελευταίο χρόνο, διαβάζαμε 6 ώρες  καθημερινά, μιας και επιστρέφαμε σπίτι, τρώγαμε και διαβάζαμε. Δουλεύαμε πολύ εντατικά και υπήρχε πολύ μεγάλη θέληση από την πλευρά μας, γιατί ο κόπος που χρειάστηκε για να περάσουμε τελικά με επιτυχία της εξετάσεις ήταν απερίγραπτος. Ωστόσο, οι κόποι μας ανταμείφθηκαν με την εισαγωγή μας σε αυτό το πάρα πολύ καλό σχολείο.

Ε.Ν: Αυτό το σχολείο τελικά, εκτός από το ότι είναι όπως είπες ένα πάρα πολύ καλό σχολείο, τι άλλο έχει να σου προσφέρει στην σχολική σου ζωή;

Θ.Γ: Το γεγονός ότι συναναστρέφομαι με ανθρώπους μιας διαφορετικής κουλτούρας.
Ξέρω ακριβώς πώς θα είναι στην Γερμανία, τι να περιμένω δηλαδή όταν πάω εκεί.

Ε.Ν: Αυτοί οι άνθρωποι, οι Γερμανοί, τι το ξεχωριστό έχουν που δεν το έχουμε εμείς εδώ στην Ελλάδα;

Θ.Γ: Οργάνωση! Για παράδειγμα, στην Ελλάδα αν κάποιος μαθητής αργήσει 5 λεπτά δεν θα υπάρξει κάποιο πρόβλημα. Στην σχολή όμως, όχι μόνο θα έχουμε ήδη πάρει απουσία, αλλά πολλές φορές δεν μας επιτρέπεται η είσοδος στην τάξη!

Ε.Ν: Είναι πιο σοβαροί και συνεπείς δηλαδή;

Θ.Γ: Φυσικά!

Ε.Ν: Τι σκέφτεσαι να σπουδάσεις εκτός από μουσική; Πληροφορική θα σπούδαζες για παράδειγμα;

Θ.Γ: Δεν ξέρω. Δεν ξέρω τι γίνεται σε επίπεδο επαγγελματικής αποκατάστασης στον τομέα της πληροφορικής μιας και όπως προανέφερα εγώ δεν έχω γνώσεις προγραμματισμού, ο οποίος έχει μια καλή επαγγελματική αποκατάσταση, έτσι αυτό που κάνω εγώ στον τομέα της πληροφορικής θα το κρατήσω ως χόμπι. Υπάρχει βέβαια η επιλογή να σπουδάσω στο πολυτεχνείο και να γίνω μηχανολόγος, αλλά δεν νομίζω πως θα το κάνω. Είτε θα σπουδάζω μουσική, είτε θα ασχοληθώ με τα μαθηματικά, που μ’ αρέσουν επίσης πάρα πολύ.

Ε.Ν: Στο σχολείο σε ενδιαφέρουν οι βαθμοί σου; Είσαι ανταγωνιστικός;

Θ.Γ: Πάρα πολύ! Οι βαθμοί με ενδιαφέρουν και γιατί παίζουν ρόλο, ειδικά με το φετινό καινούργιο σύστημα, αλλά και γιατί αποτελούν για εμένα μέτρο σύγκρισης του επιπέδου μου με εκείνο των φίλων μου.

Ε.Ν: Πρέπει να καταβάλλεις γενικά μεγάλη προσπάθεια!

Θ.Γ: Πάρα πολύ! Για παράδειγμα, για ένα πρόσφατο διαγώνισμα βιολογίας με ύλη 25 μόνο σελίδες «έλιωσα» κυριολεκτικά στο διάβασμα!

Ε.Ν: Η παρέα της αδερφής σου, σε ξεκουράζει από το φορτωμένο πρόγραμμα σου;

Θ.Γ: Αρκετά! Περνάμε ωραία μαζί!

 

Ε.Ν: Το ότι η μαμά σου, η δημοσιογράφος Ειρήνη Σκελλάρη, δουλεύει πολύ, σε ενοχλεί;

Θ.Γ: Όχι πια! Το έχω συνηθίσει και μάλιστα, επειδή τη βλέπω και πιο αραιά έχουμε αναπτύξει ένα πολύ ιδιαίτερο δέσιμο, αφού ο ένας πάντα περιμένει τον άλλον!

Ε.Ν: Με τον μπαμπά σου έχετε άλλη σχέση απ’ ότι με την μαμά σου; Τι δραστηριότητες κάνετε μαζί;

Θ.Γ: Πάνω κάτω μου αρέσει να κάνω τα ίδια πράγματα και με τους 2. Με την μαμά μου ωστόσο μιλάμε περισσότερο, ενώ ο μπαμπάς μου, μου δείχνει ό,τι του τραβάει την προσοχή!

Ε.Ν: Στη δουλειά του πατέρα σου, του Κώστα Γαλάνη, που έχει τη GALANIS sports data και άρα είναι στο χώρο της πληροφορικής, πηγαίνεις καθόλου;

Θ.Γ: Φυσικά, και αυτή την περίοδο έχω ανακαλύψει στο υπόγειο κάποια πολύ ισχυρά μηχανήματα τα οποία μου αρέσει να «αναλύω»!

Ε.Ν: Έχεις έναν καλό φίλο ή οι παρέες σου είναι μεγάλες αριθμητικά;

Θ.Γ: Έχω πολύ 2 καλούς φίλους.

Ε.Ν Ποια είναι τα θέματα τα οποία συζητάτε με την παρέα σου;

Θ.Γ: Ο ένας από τους δύο φίλους μου είναι το άκρως αντίθετο από εμένα, ενώ ο άλλος με συμπληρώνει, μιας και έχουμε αρκετά κοινά ενδιαφέροντα, αφού και εκείνος ασχολείται χρόνια με την μουσική και την πληροφορική. Με τον δεύτερο γνωριστήκαμε στο σχολείο ενώ με τον πρώτο γνωριστήκαμε τυχαία, πριν το σχολείο σε διαγωνισμό αντιλογίας!

Ε.Ν: Να φανταστώ ότι το καλοκαίρι είναι η αγαπημένη σου εποχή;

Θ.Γ: Φυσικά! Είναι άλλωστε η εποχή που επισκέπτομαι τον φίλο μου που γνώρισα στο διαγωνισμό, με τον οποίο περνάμε μια ολόκληρη εβδομάδα μαζί!

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ