Μόλις ανακαλύφθηκε το παγωτό που δεν θα λειώνει: Υπεύθυνη μια πρωτεΐνη για να το κρατάει "όρθιο"

Για όσους θυμούνται τα παιδικά τους χρόνια -ή παραμένουν μεγάλα παιδιά-, το λιώσιμο του παγωτού ήταν ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια του σύμπαντος. Κυρίως για τα παιδικά μάτια τα οποία ποτέ δεν κατάφεραν να δικαιολογήσουν πως ένα τέτοιο γλύκισμα είναι καταδικασμένο από το να λιώνει.

Όμως όπως και για όλα τα άλλα πράγματα, έτσι και γι' αυτό, η επιστήμη έχει την τελευταία λέξη. Και σύμφωνα με ανακοινώσεις ειδικών ερευνητών από το πανεπιστήμιου του Εδιμβούργου, ανακαλύφθηκε η ουσία η οποία κάνει το παγωτό να χάνει την χειρότερη εκ γενετής ιδιότητά του: Να μετατρέπεται σε μια υγρή μάζα γάλακτος πιο γρήγορα απ' ότι προλαβαίνουμε να το φάμε.

Σύμφωνα λοιπόν με τους Σκωτσέζους επιστήμονες υπάρχει μία φυσική πρωτεΐνη η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο παγωτό και να το κάνει περισσότερο ανθεκτικό στην φυσική του τάση να λιώνει. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τα ήδη υπάρχοντα συστατικά ενός παγωτού, και να δημιουργήσει μια ιδιαίτερα απαλή υφή στο τελικό προϊόν. Επίσης χάρη στην σύστασή της μπορεί να οδηγήσει σε παγωτά που έχουν λιγότερα λίπη και χαμηλότερες θερμίδες απ' ότι στα συνηθισμένα παγωτά.

Η νέα πρωτεΐνη, η οποία υπάρχει σε φυσική μορφή σε κάποιες τροφές, μπορεί να παραχθεί μέσω μιας νέας μεθόδου χρησιμοποιώντας φυσικά βακτήρια και ανακυκλώσιμα υλικά. Η πρωτεΐνη γνωστή και ως BsIA δημιουργεί έναν συνδυασμό σταγονιδίων λίπους και φυσαλίδων αέρα, που κάνει το μίγμα πιο σταθερό και του δίνει μία ακόμα πιο λεία υφή.

Οι επιστήμονες δηλώνουν ενθουσιασμένοι για την δυνατότητα της νέας ανακάλυψης στο να βελτιώσει το παγωτό ως προϊόν, όχι μόνο για τον καταναλωτή και αλλά και την βιομηχανία παρασκευής του. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι χρειάζεται ακόμα μερικές μελέτες έτσι ώστε η εμπορική εφαρμογή της να είναι διαθέσιμη σε τρία με πέντε χρόνια από σήμερα.

Θα πείτε περιμέναμε εδώ και δεκαετίες γλείφοντας τα δάχτυλα γύρω από χωνάκια. Τι είναι πια πέντε χρόνια, εμπρός στο δικαίωμα να μπορούμε να φάμε ένα ολόκληρο παγωτό χωρίς το άγχος του να το τελειώσουμε πριν λιώσει;