Εξελισσόμαστε: Σύντομα Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες και Αθήνα-Πάτρα σε 2 ώρες με το τρένο

«Άγκυρα» σε... Βόλο, Καβάλα και Λαύριο αναμένεται να ρίξει το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Μετά τη σύνδεση με τους μεγαλύτερους λιμένες της χώρας στον ΟΛΠ, στο Ικόνιο και στη Θεσσαλονίκη, ακολουθούν τα λιμάνια της Πάτρας και της Αλεξανδρούπολης και στη συνέχεια του Βόλου, της Καβάλας (την ερχόμενη εβδομάδα) και του Λαυρίου (στην επόμενη προγραμματική περίοδο).



Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Κ. Σπηλιόπουλο, μέσα στο 2013 υπογράφονται συμβάσεις έργων προϋπολογισμού πάνω από 1,2 δισ. ευρώ. Η επίσπευση των διαδικασιών γίνεται προκειμένου, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ, να τονωθεί η ελληνική οικονομία και ο ελληνικός σιδηρόδρομος να μετατραπεί στο κύριο μέσο μεταφοράς της χώρας τόσο στον επιβατικό τομέα όσο και στον εμπορευματικό, όπως αναφέρει το imerisia.gr
.
Στόχος είναι η δημιουργία ενός σιδηροδρομικού δικτύου που θα είναι ανταγωνιστικό ακόμα και του αεροπλάνου, μια και το τρένο θα καλύπτει την απόσταση από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη μέσα σε 3,5 ώρες και την απόσταση Αθήνα - Πάτρα σε δύο ώρες.


Ο κ. Σπηλιόπουλος, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, παρουσίασε το φιλόδοξο σχέδιο της εταιρείας τονίζοντας ότι ήδη υπεγράφησαν δύο πολύ σημαντικές συμβάσεις. Πρόκειται για το έργο Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος, προϋπολογισμού 315 εκατ. ευρώ, που θα ανοίξει τον δρόμο για τη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι της Πάτρας, αλλά και τη δεύτερη λειτουργική φάση του Θριάσιου Πεδίου, προϋπολογισμού 122 εκατ. ευρώ, που με την ολοκλήρωσή του η χώρα θα έχει ένα από τα πιο σύγχρονα εμπορευματικά κέντρα της Ευρώπης.
Μάλιστα, αναφερόμενος στο πρώτο έργο σχετικά με κατηγορίες για μικρές εκπτώσεις και μικρή συμμετοχή στον διαγωνισμό, ο κ. Σπηλιόπουλος είπε ότι αν καθυστερούσε η ανάθεση θα χανόταν σημαντικά κοινοτικά κονδύλια, ενώ ελλόχευε και ο κίνδυνος να ζητηθούν να επιστραφούν χρήματα, ενώ αν το έργο επαναδημοπρατούνταν ο προϋπολογισμός του θα ήταν επιβαρημένος κατά 41% με βάση τα νέα τιμολόγια που ισχύουν από την άνοιξη για τη διάνοιξη σηράγγων.



Νέα σύνδεση
Το τρένο φτάνει στον Πειραιά

Μέσα στις επόμενες ημέρες παραδίδεται η σύνδεση του ΟΛΠ με το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, ανοίγοντας τον δρόμο για νέες εμπορευματικές συμφωνίες με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η ΕΡΓΟΣΕ κατασκεύασε ήδη σιδηροδρομικές γραμμές και ειδικές πλατφόρμες από το Ικόνιο μέχρι και το λιμάνι του Πειραιά που επιτρέπουν την εκφόρτωση πλοίων. Μάλιστα, όπως ανέφερε ο κ. Σπηλιόπουλος, από τον Σεπτέμβριο ξεκινά η υλοποίηση νέας συμφωνίας που προβλέπει τη μεταφορά αυτοκινήτων από την Ιαπωνία και την Κορέα προς την Κεντρική Ευρώπη. «Μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του μήνα παραδίδεται η επέκταση στον ΟΛΠ, όπου κατασκευάζουμε ράμπες διευκολύνοντας σημαντικά τη φορτοεκφόρτωση αυτοκινήτων αλλά και εμπορευμάτων», είπε και πρόσθεσε: «Ο ΟΛΠ έχει προγραμματίσει ήδη τις πρώτες μεταφορές προς την Ευρώπη». Ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ είπε ότι ο χρόνος που κερδίζουν οι εταιρείες από την αποστολή των προϊόντων τους μέσω του ελληνικού σιδηρόδρομου είναι περίπου δέκα ημέρες, περιορίζοντας σημαντικά το κόστος αποστολής».


Ανοιγμα της ΕΡΓΟΣΕ στο εξωτερικό

Την αγορά των Σκοπίων επέλεξε η ΕΡΓΟΣΕ για να κάνει το πρώτο άνοιγμα προς τις διεθνείς αγορές, προκειμένου να αναλάβει τη θέση συμβούλου σε σιδηροδρομικά έργα. Η επέκταση της δραστηριότητας της ΕΡΓΟΣΕ στο εξωτερικό περιλαμβάνει και άλλες βαλκανικές χώρες, όπως η Ρουμανία, όπου σύντονα αναμένεται να γίνουν ανάλογες προσφορές. Τη σχετική δυνατότητα έδωσε στην ΕΡΓΟΣΕ ο νόμος Ν.3891/2010 για την παροχή από την εταιρεία υπηρεσιών σχεδιασμού, ανάπτυξης, υποστήριξης, διαχείρισης, μελέτης, επίβλεψης και κατασκευής πάσης φύσεως έργων σε τρίτους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Όπως ανέφερε ο κ. Σπηλιόπουλος η εταιρεία παρακολουθεί τις σχετικές δυνατότητες που παρέχονται στην αγορά και έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για ανάληψη έργων στο πλαίσιο διμερών/διακρατικών επαφών των ελληνικών υπουργείων με φορείς άλλων κρατών. Ο κ. Σπηλιόπουλος τόνισε από τους 199 εργαζομένους στην ΕΡΓΟΣΕ τουλάχιστον οι 150 είναι πτυχιούχοι- άρτια καταρτισμένοι και έτοιμοι να δώσουν συμβουλές σε ξένες χώρες. Ωστόσο ανέφερε ότι η επέκταση των δραστηριοτήτων της θα γίνει μέχρι το σημείο που θα επιτρέψει η προώθηση των έργων στο εσωτερικό δίκτυο της χώρας.

Τεράστιο το κόστος από τις δολιοφθορές

Περισσότερα από 60 εκατ. ευρώ θα δαπανηθούν μέσα στο 2013 για την αναβάθμιση της ηλεκτροκίνησης και της σηματοδότησης της σηδηροδρομικής γραμμής λόγω των βανδαλισμών και των κλοπών που γίνονται σε όλο το μήκος της. Ειδικότερα ήδη ανατέθηκε η ανάταξη της γραμμής Αχαρναί - Τιθορέα συνολικού ύψους 23 εκατ. ευρώ ενώ περίπου 24 με 25 εκατ. ευρώ θα κοστίσει η ανάταξη του τμήματος Θεσσαλονίκη - Δομοκός που θα ανατεθεί μέσα στο έτος. Παράλληλα, σημαντικό είναι το κόστος για τη συντήρηση του δικτύου του Προαστιακού που απαιτεί πάνω από 10 εκατ. ευρώ λόγω των συνεχών βανδαλισμών ακόμα και τις τελευταίες ημέρες. Μάλιστα σύμφωνα με τον κ. Σπηλιόπουλο η ανάθεση της συντήρησης σε ιδιώτη είτε μέσω ΣΔΙΤ είτε με διεθνή διαγωνισμό θα βοηθήσει σημαντικά στην απρόσκοπτη λειτουργία του δικτύου. Ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αθ. Ζηλιασκόπουλος τόνισε ότι από την ηλεκτροκίνηση όλου του δικτύου η εταιρεία θα έχει εξοικονόμηση 16 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ