Βρήκαν το πέμπτο φεγγάρι του Πλούτωνα

Το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble «ανακάλυψε» έναν πέμπτο δορυφόρο που βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη νάνο Πλούτωνα του ηλιακού μας συστήματος, ανακοίνωσε η NASA.

Αυτός ο δορυφόρος, που είναι ορατός στις εικόνες του Hubble σαν μια κηλίδα φωτός, μοιάζει να έχει ακανόνιστο σχήμα και διάμετρο 10 με 25 χιλιόμετρα. Βρίσκεται σε κυκλική τροχιά διαμέτρου 95.000 χιλιομέτρων γύρω από τον Πλούτωνα.

«Οι δορυφόροι του Πλούτωνα βρίσκονται σε τροχιές διαφορετικών διαμέτρων και μοιάζουν σαν ο ένας να βρίσκεται μέσα στον άλλο, όπως οι ρωσικές κούκλες», δήλωσε ο Μαρκ Σόουγουολτερ του ινστιτούτου SETI και υπεύθυνος της επιστημονικής ομάδας που έκανε τη σημερινή ανακάλυψη.

Οι αστρονόμοι είναι έκπληκτοι από το γεγονός ότι ένας τόσο μικρός πλανήτης όπως ο Πλούτωνας μπορεί να έχει μια τόσο περίπλοκη συστάδα φυσικών δορυφόρων.

Η ανακάλυψη αυτού του νέου δορυφόρου, που ονομάστηκε P5, προσφέρει επιπλέον στοιχεία για τη δημιουργία και την εξέλιξη του Πλούτωνα και των δορυφόρων του.

Σύμφωνα με την επικρατέστερη θεωρία, όλοι οι δορυφόροι του Πλούτωνα δημιουργήθηκαν από τη σύγκρουση πριν δισεκατομμύρια χρόνια του πλανήτη και ενός μεγάλου αστεροειδούς από τη ζώνη του Kuiper.

Ο Χάροντας, ο μεγαλύτερος δορυφόρος του Πλούτωνα, ανακαλύφθηκε το 1978.

Πηγή: newsit.gr