Είναι πιο γευστικό το αραιωμένο με νερό ουίσκι, λένε οι επιστήμονες - φέρνει τα αρώματά του στην επιφάνεια

Μελέτησαν με τη βοήθεια προσομοιώσεων σε υπολογιστή με ποιο τρόπο τα μόρια του ουίσκι αντιδρούν με το νερό

Την προσθήκη λίγου νερού στο ουίσκι, καθώς έτσι γίνεται πιο γευστικό, συνιστά μία ομάδα Σουηδών ερευνητών, μετά από μελέτη για το δημοφιλές οινοπνευματώδες ποτό.

Αν και αρκετοί πότες δεν παρέχονται ότι το νερωμένο ουίσκι είναι πιο γευστικό, οι ερευνητές με επικεφαλής τον χημικό Μπιορν Κάρλσον του Linnaeus University έρχονται να επιβεβαιώσουν πως τα μόρια του ουίσκι αντιδρούν με το νερό, με τη γεύση του να βελτιώνεται.

Το ουίσκι παράγεται συνήθως από τη ζύμωση κριθαριού ή σίκαλης και ωριμάζει σε ξύλινα βαρέλια.

Κατά την εμφιάλωσή του, αραιώνεται με νερό ώστε να έχει περιεκτικότητα αλκοόλ 40%, ενώ πολλοί προθέτουν στο ποτό τους λίγες σταγόνες νερό πριν το πιουν για να το αραιώσουν ακόμα πιο πολύ.

Οι χημικοί κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η προσθήκη νερού -σε σημείο που η περιεκτικότητα του ουίσκι να πέφτει στο 25% έως 27%-  διευκολύνει τη συγκέντρωση στην επιφάνεια του ποτού των γευστικών ουσιών που βοηθούν το ουίσκι να απελευθερώνει ένα πλούσιο μίγμα αρωμάτων, με αρκετούς πάντως επιστήμονες να είναι επιφυλακτικοί.