Οι επιστήμονες έδωσαν την απάντηση για το πως μυρίζει ο πλανήτης Ουρανός

Ο Ουρανός ήταν ο πρώτος πλανήτης που ανακαλύφθηκε στη σύγχρονη εποχή, καθώς δεν είναι ορατός από τη Γη με γυμνό μάτι.

Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν όμως πρόσφατα και κάτι άλλο για τον έβδομο πλανήτη του συστήματός μας (σε όρους απόστασης από τον Ήλιο), πως τα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιράς του κυριαρχούνται από υδρόθειο, ένα αέριο που μυρίζει σαν κλούβια αυγά και συγκρίνεται συχνά με τις αέριες εκκενώσεις του ανθρώπου.

Μόνο που αφήνοντας κατά μέρος τα γέλια, η ανακάλυψη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση «Nature Astronomy» έχει ευρύτερες επιπτώσεις στη γνώση μας όχι μόνο για τον Ουρανό, αλλά και για το πώς σχηματίστηκε τελικά το ίδιο το ηλιακό μας σύστημα.

Οι επιστήμονες έριζαν εδώ και καιρό για τα στοιχεία που αποτελούν τα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας του πλανήτη, καθώς δεν είχαν αποδείξεις. Η νέα παρατήρηση το άλλαξε όμως αυτό:

«Εντοπίσαμε τελεσίδικα την παρουσία υδρόθειου πάνω από το βασικό σώμα νεφών», δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας και καθηγητής της Οξφόρδης, Patrick Irwin, «αυτό σημαίνει πως στον Ουρανό, και πιθανότατα και στον Ποσειδώνα, το υδρόθειο είναι σε μεγαλύτερη αφθονία από το άζωτο. Αυτή η ανακάλυψη επιβάλλει έναν ισχυρό περιορισμό για το πώς σχηματίστηκαν οι πλανήτες».

Απορρίπτεται δηλαδή εν μέρει η υπόθεση της μετανάστευσης των πλανητών, με την οποία εξηγούν οι αστρονόμοι την ύπαρξη πλανητών-γιγάντων που βρίσκονται κοντά στους ήλιους τους...