Πόση πρωτεΐνη παίρνετε καθημερινά; Κινδυνεύει η καρδιά σας αν το παρακάνετε με πρωτεϊνικά συμπληρώματα

Τι αποκάλυψε νέα μελέτη.

Μια πρωτεϊνική δίαιτα μπορεί να είναι βλαβερή για την υγεία μας σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

Οι γυναίκες, βάσει ιατρικών υποδείξεων, χρειάζεται περίπου 46 γρ. πρωτεΐνης ημερησίως κι οι άνδρες 56 γρ., αλλά πολλές φορές καταναλώνουμε περισσότερη.

Έτσι, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Φινλανδίας μελέτησαν την καθημερινή πρόσληψη πρωτεΐνης 2441 μεσήλικων και ηλικιωμένων ανδρών για περίπου 22 χρόνια.

Όσοι έτρωγαν μεγαλύτερη ποσότητα φυτικής πρωτεΐνης παρουσίασαν 17% υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας.

Εκείνοι με τη μεγαλύτερη πρόσληψης ζωικής πρωτεΐνης είχαν 43% υψηλότερο κίνδυνο κι όσοι κατανάλωναν πρωτεΐνη γαλακτοκομικών προϊόντων, είχαν 49%.

Τα αυγά και τα ψάρια είναι πλούσια πηγή πρωτεϊνών και δεν υπήρξε σύνδεση αυτών των τροφών με τυχόν καρδιαγγειακές παθήσεις.

Οι άνδρες με μεγαλύτερη συνολική πρόσληψη πρωτεϊνών και συνεπώς υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων αποδείχθηκε ότι έχουν και υψηλότερο ΔΜΣ, υψηλότερη πρόσληψη επεξεργασμένων κρεάτων και χαμηλότερη πρόσληψη φυτικών ινών.

Βέβαια, επισημαίνεται ότι το δείγμα ήταν περιορισμένο σε μεσήλικες άνδρες από τη Φινλανδία επομένως απαιτούνται περαιτέρω έρευνες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ