Aποκλειστικό – Made in Greece η ΕΨΑ: Το… δροσερό success story των καινοτόμων αναψυκτικών – 95 χρόνια ιστορία & εξαγωγές σε 30 χώρες

Πρωτοπόρα στην παραγωγή κλασικών ή βιολογικών αναψυκτικών και αναψυκτικών με γλυκαντικό από το φυτό στέβια, η ΕΨΑ είναι μία από τις εταιρείες που οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν συνδυάσει με την υψηλή ποιότητα και την πλούσια γεύση.

Μία 100% made in Greece οικογενειακή επιχείρηση, που η ιστορία της μας πάει πίσω στο μακρινό 1924. Από τότε έως και σήμερα με σταθερά βήματα έχει αναδειχθεί ως μία από τις κυρίαρχες εταιρείες στον χώρο των αναψυκτικών με καινοτόμο χαρακτήρα και έμφαση προς την εξωστρέφεια.

Η ασυναγώνιστη Pink Lemonade, ένα από τα νέα προϊόντα της εταιρείας, είναι ισχυρή απόδειξη της πρωτοπόρας κατεύθυνσης που ακολουθεί η εταιρεία και της επιτυχημένης αναπτυξιακής στρατηγικής που της επιφέρει 10 εκατ. ευρώ ετήσιο τζίρο.

Σήμερα η ΕΨΑ δίνει το δυναμικό παρόν σε 30 χώρες παγκοσμίως, κατορθώνοντας να ξεχωρίζει για την σταθερή ποιότητα των αναψυκτικών της, τη γευστική τους ανωτερότητα αλλά και τις ανταγωνιστικές τιμές.

Η Πένυ Τσαούτου, Διευθύνουσα Συμβούλος της ΕΨΑ και ο Μιχάλης Τσαούτος, Γενικός Διευθυντής της εταιρείας μιλούν αποκλειστικά στο MadeinGreece.news για το story, τη διαδρομή προς την επιτυχία, τις προκλήσεις και τα επόμενα σχέδια που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Τα βασικότερα σημεία της συνέντευξης:

  • Η ΕΨΑ ιδρύθηκε το 1924 ως μικρή βιοτεχνία όταν ανακαλύφθηκε ότι η περιοχή του Πηλίου είχε πλεόνασμα λεμονιών και εξελίχθηκε σε σημαντική επιχείρηση του κλάδου
  • Η υπερπαραγωγή λεμονιών, ένας χημικός μηχανικός, ένας ευρηματικός υπάλληλος τράπεζας, πολυάριθμα διεθνή βραβεία – αποτελούν μερικά μόνο κεφάλαια της συναρπαστικής ιστορίας της
  • τα τελευταία χρόνια την παράσταση κλέβει η ασυναγώνιστη Pink Lemonade
  • Σήμερα η εταιρεία απασχολεί περίπου 100 άτομα και ο ετήσιος τζίρος της ανέρχεται στα 10.000.000 ευρώ, διατηρώντας θετικό πρόσημο σε τζίρο και όγκο πωλήσεων
  • μερικά από τα σημαντικότερα παραδείγματα καινοτομίας είναι το λανσάρισμα των πρώτων βιολογικών αναψυκτικών, στα τέλη του 2011 και των πρώτων αναψυκτικών με γλυκαντικό από το φυτό στέβια, στις αρχές του 2012
  • Τα προϊόντα ΕΨΑ εξάγονται σε 30 χώρες παγκοσμίως
  • το νέο επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας αφορά τόσο μηχανολογικό όσο και κτιριακό εξοπλισμό
  • η ΕΨΑ είναι ιδρυτικό μέλος της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ. Το σήμα ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ πιστοποιεί εταιρείες με ιδιοκτησία, παραγωγή και έδρα στην Ελλάδα που συνεισφέρουν στην ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας

Ποιο είναι το story/το αφήγημα γύρω από τη δημιουργία της «ΕΨΑ»; Πότε και πως ξεκίνησε η ιστορία τους; Ποια η ιδέα, η στόχευση και τα στάδια ανάπτυξής τους;

Η ΕΨΑ, μια οικογενειακή επιχείρηση παραγωγής αναψυκτικών και χυμών, λειτουργεί στην Αγριά Βόλου, ένα παραθαλάσσιο γραφικό χωριό στους πρόποδες του Πηλίου. Ιδρύθηκε το 1924 ως μικρή βιοτεχνία όταν ανακαλύφθηκε ότι η περιοχή του Πηλίου είχε πλεόνασμα λεμονιών και εξελίχθηκε σε σημαντική επιχείρηση του κλάδου, με πωλήσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό. Η υπερπαραγωγή λεμονιών, ένας χημικός μηχανικός, ένας ευρηματικός υπάλληλος τράπεζας, πολυάριθμα διεθνή βραβεία – αποτελούν μερικά μόνο κεφάλαια της συναρπαστικής ιστορίας της. Από τότε γεννήθηκε η μυστική συνταγή που διατηρείται αναλλοίωτη μέχρι σήμερα.

Τι προϊόντα προσφέρετε σήμερα στην αγορά και ποιες οι ποιοτικές και γευστικές ιδιαιτερότητές τους;

Τα προϊόντα που παράγει η ΕΨΑ και καλύπτουν ακόμα και τον πιο απαιτητικό καταναλωτή είναι Λεμονάδα, Πορτοκαλάδα με ή χωρίς ανθρακικό, Γκαζόζα, Σόδα, Τόνικ, ΕΨΑ Cola, Βυσσινάδα, την καινοτόμα Pink Lemonade, Σαγκουίνι και χυμούς. Επίσης, η γκάμα των αναψυκτικών ΕΨΑ περιλαμβάνει τη σειρά ΕΨΑ λάϊτ με γλυκαντικό από το φυτό στέβια και τη σειρά ΕΨΑ Iced Tea (Λεμόνι-Ροδάκινο-Πράσινο τσάι με ρόδι-Κόκκινο τσάι με κράνμπερι).

Αξιοσημείωτη είναι και η ποικιλία των συσκευασιών που απευθύνονται σε κάθε μία από τις αγορές ξεχωριστά:
• Επιστρεφόμενη και μη επιστρεφόμενη γυάλινη φιάλη 232ml
• Συσκευασία PET 330ml
• Συσκευασία PET 1,5L
• Συσκευασία Can 330ml
• Χυμοί 250ml και 1L

Πoια από αυτά είναι τα δημοφιλέστερα στο καταναλωτικό κοινό;

Αδιαμφισβήτητα στο άκουσμα των λέξεων Λεμονάδα και Βυσσινάδα, πολλοί καταναλωτές σκέφτονται αυθόρμητα την ΕΨΑ. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια την παράσταση κλέβει η ασυναγώνιστη Pink Lemonade.

Σήμερα πόσους εργαζόμενους απασχολείτε και ποια είναι τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας συνοπτικά;

Σήμερα η εταιρεία απασχολεί περίπου 100 άτομα και ο ετήσιος τζίρος της ανέρχεται στα 10.000.000 ευρώ, διατηρώντας θετικό πρόσημο σε τζίρο και όγκο πωλήσεων.

Καινοτομία, ανταγωνιστικότητα και εξωστρέφεια είναι οι τρεις λέξεις - κλειδιά που οδηγούν στην επιτυχία. Πως καταφέρατε στον τομέα σας να εντάξετε τα τρία αυτά στοιχεία που σας έχουν τοποθετήσει στις κορυφαίες θέσεις στον χώρο;

Σε αυτή τη μακρόχρονη πορεία μερικά από τα σημαντικότερα παραδείγματα καινοτομίας είναι το λανσάρισμα των πρώτων βιολογικών αναψυκτικών, στα τέλη του 2011 και των πρώτων αναψυκτικών με γλυκαντικό από το φυτό στέβια, στις αρχές του 2012. Επιπροσθέτως, η έντονη πολιτική εξωστρέφειας που ακολουθεί η εταιρεία τα τελευταία χρόνια, σε συνδυασμό με τις ανταγωνιστικές τιμές και την άριστη ποιότητα, την κάνουν να κερδίζει πάντα μία θέση στην καρδιά του καταναλωτή. Σίγουρα, το να τοποθετείσαι στην κορυφή δεν είναι εύκολη υπόθεση και ακόμα πιο δύσκολο είναι να παραμείνεις σε αυτή.

Τι ποσοστό της παραγωγής απορροφούν οι εξαγωγές και σε ποιες χώρες διαθέτετε παρουσία;

Τα προϊόντα ΕΨΑ εξάγονται σε 30 χώρες παγκοσμίως, μεταφέροντας την Ελληνική υπεροχή, την καινοτομία και την παράδοση χιλιόμετρα μακριά. Η σταθερή ποιότητα των αναψυκτικών της, η γευστική τους ανωτερότητα αλλά και η πλήρης παλέτα των γεύσεων προσφέρουν μία ολοκληρωμένη πρόταση, που είναι ξεχωριστή, καθώς συμπληρωματικά η περιεκτικότητά τους σε χυμό είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με τα αναψυκτικά της Ευρώπης και της Αμερικής!

Με προσεκτικά βήματα, αφουγκραζόμενοι κάθε φορά τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού κάθε χώρας, καταφέρνει να διεισδύει σε αρκετές αγορές, ανεβάζοντας την εξαγωγική δυναμική περίπου στο 10% του συνολικού τζίρου, με προοπτική ανόδου. Οι χώρες που δραστηριοποιείται εξαγωγικά είναι η Αμερική, οι χώρες του κόλπου (Κουβέιτ, Μπαχρέιν, Κατάρ), η Αυστραλία, η Κίνα, η Μαλαισία, η Κύπρος, το Ισραήλ, και αρκετές ακόμη χώρες εντός και εκτός Ευρώπης.

 

Πώς καταφέρατε να αντιμετωπίσετε την κρίση, τα capital controls και την δυσπιστία των αγορών απέναντι στην χώρα, παραμένοντας, μάλιστα, μία κερδοφόρα επιχείρηση;

Σε περιόδους κρίσης η διέξοδος στις διεθνείς αγορές ήταν σωτήρια για πολλές επιχειρήσεις. Οι πωλήσεις του εσωτερικού σε αυτές τις περιόδους αναπόφευκτα μειώθηκαν κι αυτό αποτέλεσε ευκαιρία για μεγαλύτερη έμφαση στις αγορές του εξωτερικού. Χρειάστηκε η εξασφάλιση της καλής ποιότητας προϊόντων, με στοχευμένη προώθηση και βέβαια ανταγωνιστικές τιμές στο ράφι.

Η κρίση δεν άφησε κανέναν αδιάφορο, ωστόσο η άρτια οργάνωση και διαχείριση της χρηματοοικονομικής ρευστότητας σε συνάρτηση με τις χρόνιες συνεργασίες, συντέλεσε στον περιορισμό του κινδύνου από την κρίση. Η ΕΨΑ συνέχισε να εξελίσσεται και να πρωτοπορεί, ακόμη και σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς.

Αναφέρετέ μας κάποιες από τις σπουδαιότερες βραβεύσεις που έχετε λάβει και την σημασία τους για την διαδρομή σας;

Από το πρώτο Χρυσούν Βραβείο Ποιότητας στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, το 1937 έως και σήμερα, η ΕΨΑ έχει διαγράψει μακρά πορεία. Σ’ αυτό το διάστημα, οι αξίες της πάνω στην ποιότητα, την ακεραιότητα και την καινοτομία της έχουν αποφέρει μία μεγάλη συλλογή διακρίσεων, σε διάφορους τομείς.

Ποια ήταν τα δύσκολα βήματα που συναντήσατε στην πορεία σας μέχρι τώρα και ποιες οι μεγαλύτερες επιτυχίες;

Μέσα σε αυτά τα 95 χρόνια λειτουργίας της η εταιρεία, όπως είναι λογικό, έχει περάσει από πολλές φουρτούνες. Οι οποιεσδήποτε δυσκολίες δεν επηρεάζουν την ΕΨΑ που βλέπει με αισιοδοξία το μέλλον. Απόδειξη αυτού, το νέο επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας, που αφορά, τόσο μηχανολογικό όσο και κτιριακό εξοπλισμό. Πρόκειται για την πρόσφατη επένδυσή της σε φουσκωτική μηχανή και ετικετέζα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της εικόνας της στο ράφι και αύξηση της λειτουργικότητας, χρηστικότητας για τους χειριστές της.

Εμείς δημιουργήσαμε το site ''MadeinGreece.news''. Πόσο ελληνικό είναι το δικό σας δημιούργημα;

Σήμερα η ΕΨΑ, εξακολουθεί να είναι μια 100% ελληνική οικογενειακή εταιρία, με μεράκι για την παραγωγή και σεβασμό στον καταναλωτή, που αξιοποιεί όλα τα επιτεύγματα της σύγχρονης τεχνολογίας, χρησιμοποιώντας εξαιρετικής ποιότητας πρώτες ύλες από τον τόπο μας, την Ελλάδα. Τα 95 χρόνια επιτυχημένης πορείας εμπνέουν τη 2η γενιά της οικογένειας Πένυ Τσαούτου και Μιχάλη Τσαούτο (3η γενιά Λεμονατζίδες, απόγονοι του παππού Μιχάλη Τσαούτου), να επεκτείνουν την ΕΨΑ, δημιουργώντας αναψυκτικά και χυμούς απαράμιλλης ποιότητας και γεύσης.

Επιπλέον, η ΕΨΑ είναι ιδρυτικό μέλος της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ. Το σήμα ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ πιστοποιεί εταιρείες με ιδιοκτησία, παραγωγή και έδρα στην Ελλάδα που συνεισφέρουν στην ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας. Το σήμα ξεκαθαρίζει με μετρήσιμα και αντικειμενικά κριτήρια την ελληνικότητα της επιχείρησης και του προϊόντος, προσφέροντας την ορθή γνώση στον καταναλωτή. Φορέας πιστοποίησης του σήματος ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ είναι η ελληνική εταιρεία Eurocert.

Που ονειρεύεστε να φτάσει στο μέλλον το δημιούργημά σας; Πώς θα προχωρήσετε και θα εξελίξετε όσες προσπάθειες έχουν γίνει μέχρι τώρα;

Στα μελλοντικά σχέδιά της εταιρείας είναι η περαιτέρω βελτίωση της παρουσίας της στην ελληνική αγορά, καθώς και η αύξηση των εξαγωγών της. Οι εξαγωγές μπορούν να αλλάξουν σημαντικά την εικόνα και τα μεγέθη της εταιρείας, αυξάνοντας τη συμμετοχή τους στο συνολικό τζίρο της.

 

WHO IS WHO

Διαβάστε την συνέχεια στο MadeinGreece.news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ