Thomas Cook: Ο "γίγαντας" κατέρρευσε & ο ελληνικός τουρισμός "μετρά τις πληγές" του - Εκατοντάδες εκατομμύρια η ζημιά

Ανησυχία της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας με τη χρεοκοπία της Thomas Cook- Τι λένε οι Έλληνες ξενοδόχοι

Οι ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις μετρούν τις ζημιές που προκάλεσε η χρεοκοπία του Διεθνούς Οργανωτή Ταξιδίων (Tour Operator) Τhomas Cook, όπως τονίζουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ φορείς του κλάδου. 

Από την Κρήτη, όπου το κλίμα είναι πολύ βαρύ δεδομένου του όγκου των ξενοδοχείων που συνεργάζονται με τον διεθνή Tour Operator, ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου Νίκος Χαλκιαδάκης κάνει λόγο για τεράστιο πλήγμα για τον τουρισμό του νησιού την εφετεινή περίοδο, αλλά και ακόμα μεγαλύτερο για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της Κρήτης

Αυτή τη στιγμή στην Κρήτη είναι 15.000 πελάτες του Thomas Cook από την Αγγλία, ωστόσο ζήτημα παραμένει τι θα γίνει με τους 60.000 Γερμανούς που κι αυτοί βρίσκονται στην Κρήτη. Κέρκυρα: Στον «αέρα» πάνω από 3.000 τουρίστες μετά την κατάρρευση της Thomas Cook

Η οικονομική ζημία για τα ξενοδοχεία της Κρήτη μετριέται σε μια πρώτη εκτίμηση σε δεκάδες εκατομμύρια, πάντα με τα όσα τονίζει ο κ. Χαλκιαδάκης. Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα, με την ανακοίνωση της χρεοκοπίας, ξενοδόχος του Ηρακλείου, απώλεσε 650.000 ευρώ

Στο ίδιο μήκος κύματος και η πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων της Κω Κωνσταντίνα Σβύνου, τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι το πλήγμα είναι πολύ βαρύ και για το νησί της Κω, αφού το 25% των ξενοδόχων συνεργάζεται με την Thomas Cook. "θα γονατίσουν από το κανόνι"...σημειώνει με νόημα η κυρία Σβύνου.  

Μάλιστα, η πρόεδρος των ξενοδόχων σημειώνει με βεβαιότητα ότι οι πληγέντες ξενοδόχοι δεν θα πληρωθούν για τη "χασούρα" από καμία ασφαλιστική, αφού αυτό ποτέ δεν έχει γίνει ποτέ στο παρελθόν, όπως τονίζει.

Στο σημείο αυτό η κυρία Σβύνου ζητά από τα αρμόδα υπουργεία να εξετάσουν την φορολογική απαλλαγή των ξενοδοχείων που επλήγησαν. Σε κάθε περίπτωση στη διάρκεια της ημέρας θα υπάρξουν και νέες πληροφορίες για το εύρος των συνεπειών από το κανόνι της Thomas Cook

Για την επόμενη περίοδο οι εκτιμήσεις των ξενοδόχων αναφέρουν ότι το κενό που αφήνει η Thomas Cook θα καλυφτεί και δεν αναμένονται περαιτέρω αναταράξεις. Την ίδια στιγμή ωστόσο η κυρία Σβύνου κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη δημιουργία μονοπωλιακών καταστάσεων, μετά την έξοδο της Thomas Cook.

Σύσκεψη για την πτώχευση του Thomas Cook: Δηλώσεις του περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, του δημάρχου Ρόδου και του προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου

Σύσκεψη στη Ρόδο, στη διάρκεια της οποίας στάλθηκε το μήνυμα της συντονισμένης και ψύχραιμης διαχείρισης του προβλήματος που ανέκυψε με την αναστολή λειτουργίας του ταξιδιωτικού οργανισμού Thomas Cook Αγγλίας έστειλαν σήμερα ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, ο δήμαρχος Ρόδου Αντώνης Καμπουράκης και ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου Μανώλης Μαρκόπουλος.

Προηγήθηκε συνάντηση στο γραφείο του περιφερειάρχη για την εκτίμηση της κατάστασης, στην οποία συμμετείχαν σε αυτήν η υποπρόξενος της Μεγάλης Βρετανίας στη Ρόδο Ράνια Κοσιώρη, o αντιπεριφερειάρχης Δωδεκανήσου Χρήστος Ευστρατίου και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Ρόδου Κώστας Ταρασλιάς.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, αυτήν την ώρα βρίσκονται στη Ρόδο 2.500 επισκέπτες και περίπου 1.600 στην Κω που έχουν έρθει μέσω της Thomas Cook. Ειδικότερα για σήμερα, δεν υπήρχε καμία προγραμματισμένη πτήση αεροσκαφών της εταιρείας από τη Ρόδο. Όσον αφορά την Κω, για σήμερα είχαν προγραμματιστεί 3 πτήσεις, οι επιβάτες των οποίων εξυπηρετούνται με πτήσεις άλλων εταιρειών και η επιχείρηση επιστροφής τους στην Αγγλία εξελίσσεται ομαλά.

Δυσάρεστη εξέλιξη χαρακτήρισε την αναστολή λειτουργίας της Thomas Cook Αγγλίας, ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος σε δηλώσεις μετά τη σύσκεψη και τόνισε: «Δική μας δέσμευση είναι ότι θα στείλουμε το μήνυμα μιας οργανωμένης ευρωπαϊκής χώρας, οι επισκέπτες της οποίας μας τίμησαν με την εμπιστοσύνη τους και εμείς θα ανταποδώσουμε αυτήν την προτίμηση και την εμπιστοσύνη δείχνοντας έμπρακτα όλο τον σεβασμό τον οποίο αξίζουν.

Βεβαίως θα αναδείξουμε με τον πιο καθαρό τρόπο ότι είμαστε μια ώριμη τουριστική αγορά η οποία με πολύ μεγάλο σεβασμό στους επισκέπτες της, έχει σχέδιο και ξέρει να διαχειρίζεται τέτοιου είδους καταστάσεις με τον καλύτερο τρόπο. Αυτή την ώρα βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίηση ενός σχεδίου, ώστε με τη λιγότερη δυνατή ταλαιπωρία και με τις λιγότερες δυνατές επιπτώσεις, να ανταπεξέλθουμε σε αυτή την δυσάρεστη κατάσταση. Μέχρι στιγμής η συνεργασία μας με την υποπρόξενο της Μεγάλης Βρετανίας στη Ρόδο, Ράνια Κοσιώρη, μας δείχνει ότι όλο το σχέδιο είναι σε εξέλιξη και υλοποιείται ομαλά κατά συνέπεια, δεν συντρέχει σήμερα κανένας λόγος ανησυχίας».

Το μήνυμα ότι θα διασφαλιστούν όλα τα δικαιώματα των τουριστών για την απρόσκοπτη και απροβλημάτιστη επιστροφή στη χώρα τους έστειλε από την πλευρά του ο δήμαρχος Ρόδου, Αντώνης Καμπουράκης.

«Σε μια συγκυρία όπως αυτή, οι σημερινοί πελάτες, είναι οι αυριανοί μας πελάτες και θα πρέπει με κάθε τρόπο να διασφαλίσουμε ότι κατανοούν και αναγνωρίζουν ότι ήλθαν διακοπές σε έναν ευρωπαϊκό προορισμό που τους διασφαλίζει ευρωπαϊκά δικαιώματα και ευρωπαϊκή ασφάλεια.

Είμαι πολύ ικανοποιημένος που η πρεσβεία του Ηνωμένου Βασιλείου στην Ελλάδα έχει κάνει τα απαραίτητα για να μπορέσουν να επιστρέψουν απρόσκοπτα στη χώρα τους. Θέλω να τονίσω ότι ο τουρισμός για τη Ρόδο δεν είναι σπριντ. Είναι μαραθώνιος. Και ο μαραθώνιος, παρά την σημερινή δύσκολη μέρα, οφείλει να έχει στραμμένο το βλέμμα στο αύριο και στην επιστροφή των επισκεπτών αυτών, ως αυριανοί ευχαριστημένοι πελάτες.

Τόσο η ελληνική κυβέρνηση όσο και η αυτοδιοίκηση β΄ και α΄ βαθμού, είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βοηθήσουμε προς την κατεύθυνση αυτή» ανέφερε ο κ. Καμπουράκης και τόνισε: «Οι Ροδίτες πρέπει να έχουν στο μυαλό τους ότι το αντίθετο του κακού δεν είναι το καλό. Μπορεί να είναι το χειρότερο, το οποίο, με τις σημερινές συμπεριφορές και ενέργειες, οφείλουμε να αποτρέψουμε. Στους δε επισκέπτες του Thomas Cook στέλνουμε το εξής μήνυμα: η Ρόδος που επέλεξαν είναι ένας ευρωπαϊκός προορισμός με ασφάλεια και θα διασφαλίσει όλα τα δικαιώματα που έχουν για την απρόσκοπτη και απροβλημάτιστη επιστροφή στη χώρα τους».

Τέλος, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, Μανώλης Μαρκόπουλος, δήλωσε: «Είναι μια δύσκολη μέρα μια δύσκολη εβδομάδα για το Ροδιακό τουρισμό. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη διαδικασία διαχείρισης της κατάστασης. Προτεραιότητα έχουν οι πελάτες και η επιστροφή τους .Τα μέτρα που θα ληφθούν για τις επιχειρήσεις που σήμερα πλήττονται είναι αναγκαία, αλλά αυτό είναι η συζήτηση της επόμενης μέρας.

Πρέπει να τονίσουμε ότι ο πελάτης που σήμερα βρίσκεται στα ξενοδοχεία μας μέσω του Thomas Cook, αύριο θα είναι μέσω ενός άλλου οργανισμού, άρα αυτό πρέπει να κυριαρχεί στις ενέργειες μας. Σίγουρα θα καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε όποια ζητήματα προκύψουν στο επόμενο διήμερο και να μειώσουμε τις επιπτώσεις Από εκεί και πέρα υπάρχει συνεργασία με τους φορείς ως προς το οικονομικό κομμάτι όπου τα νούμερα είναι πολύ μεγάλα. Υπάρχει κατανόηση και όλοι μαζί θα διαχειριστούμε την κατάσταση».

 

Η χρεοκοπία της Thomas Cook θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στο λεσβιακό τουρισμό, αναφέρει η Ένωσης τουριστικών, ταξιδιωτικών και ναυτικών πρακτόρων του νησιού

Περίπου 200 'Αγγλοι τουρίστες που ήρθαν στη Λέσβο με την χρεοκοπημένη Thomas Cook, βρίσκονται σήμερα, σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Ένωσης τουριστικών, ταξιδιωτικών και ναυτικών πρακτόρων Λέσβου, Παναγιώτη Χαστζηκυριάκο, στο νησί αναμένοντες να τους γίνει γνωστό πώς θα επιστρέψουν στην πατρίδα τους.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ένωσης η χρεοκοπία της Thomas Cook «θα έχει σημαντικές επιπτώσεις τόσο στο ελληνικό όσο και στο λεσβιακό τουρισμό.

Θα δημιουργήσει αρκετά προβλήματα στις λεσβιακές τουριστικές επιχειρήσεις που συνεργάζονταν με την Thomas cook διότι πλέον τίθεται θέμα πως θα πληρωθούν τουριστικά γραφεία και ξενοδοχεία, καθώς ο όμιλος δεν πλήρωνε παραδοσιακά άμεσα, οπότε αυτή τη στιγμή κάθε ξενοδόχος και τουριστικός πράκτορας έχει οφειλόμενα τουλάχιστον δυο μηνών».

Όπως αναφέρει η Ένωση τουριστικών, ταξιδιωτικών και ναυτικών πρακτόρων Λέσβου «από την πρώτη στιγμή η μέριμνα μας είναι η διαδικασία επιστροφής των εγκλωβισμένων τουριστών. Δημιουργείται ένα τεράστιο κενό με τις πτήσεις από προορισμούς που έφερνε η Thomas Cook στη Λέσβο. Πρέπει να έχουμε όλοι υπόψιν μας ότι από εδώ και πέρα αλλάζει όλο το τουριστικό σκηνικό στην Ευρώπη και στην Ελλάδα.

Θα υπάρξουν ανακατατάξεις σε όλη την τουριστική αγορά, υπάρχουν φόβοι ότι σε κάποιους προορισμούς ίσως να μην καλυφτεί το κενό της Thomas Cook.

Πρέπει να γίνει από όλους κατανοητό ότι μέσα σε όλα τα προβλήματα που έχουμε στον Λεσβιακό Τουρισμό προστίθεται και αυτό της Thomas Cook, οι τουριστικές επιχειρήσεις του νησιού μας χρειάζονται άμεση στήριξη διότι αν δεν αντιδράσουμε άμεσα, από το 2020 και μετά ίσως να έχουμε κραδασμούς στον Λεσβιακό Τουρισμό».

Κέρκυρα: Στον «αέρα» πάνω από 3.000 τουρίστες μετά την κατάρρευση της Thomas Cook

Περισσότεροι από 3.000 τουρίστες βρίσκονται αυτήν τη στιγμή «εγκλωβισμένοι» στην Κέρκυρα μετά την πτώχευση, τα ξημερώματα, του Thomas Cook, ενός εκ των ισχυρότερων βρετανικών ταξιδιωτικών γραφείων στην Ευρώπη.

Τον αριθμό των τουριστών που βρίσκονται αυτήν την ώρα στο νησί, με πακέτα διακοπών από το Thomas Cook, επιβεβαίωσε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας, Μπάμπης Βούλγαρης.

«Μεταξύ των τουριστών αυτών οι περισσότεροι είναι Βρετανοί, ενώ ανάμεσά τους είναι Γάλλοι, Γερμανοί και άλλοι Ευρωπαίοι τουρίστες, ενώ είναι και αρκετές εκατοντάδες τουρίστες που οι διακοπές τους στο νησί ξεκινούσαν από σήμερα και δεν θα έρθουν, λόγω του "ναυαγίου" της της Thomas Cook», ανέφερε ο κ.Βούλγαρης.

Όπως ο ίδιος επιβεβαίωσε, οι περισσότεροι τουρίστες έχουν ασφάλεια ταξιδιού και οι ασφαλιστικές εταιρείες θα αναλάβουν την επιστροφή των επισκεπτών στη χώρα τους, όμως οι παράμετροι της πτώχευσης του Thomas Cook, που ένα από τα ισχυρότερα βρετανικά brand names στον χώρο του τουρισμού, είναι πολλοί, μεταξύ αυτών οι ξενοδόχοι να μην έχουν πληρωθεί ακόμη για τα θερινά πακέτα διακοπών.

«Σήμερα αλλάζει ο χάρτης του τουρισμού σε όλο τον κόσμο», σημείωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Βούλγαρης, ο οποίος συνέστησε ψυχραιμία στους ξενοδόχους.

«Ψυχραιμία στους ξενοδόχους να μην πληγεί ο τουρισμός μας. Σήμερα ζούμε μία "κοσμογονία" στον τουρισμό. Πρέπει να σκεφτούμε την επόμενη μέρα», κατέληξε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας.

Ανησυχία στα νησιά των Σποράδων μετά τη χρεοκοπία της Thomas Cook

Στις Σποράδες -και κυρίως στην Σκιάθο- όπου παραδοσιακά οι Βρετανοί αποτελούν το 45-50% των τουριστών εδώ και δεκαετίες, η ανακοίνωση τα ξημερώματα της χρεοκοπίας της Thomas Cook έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία στους επιχειρηματίες των νησιών.

Στην Σκιάθο, που αποτελεί της τουριστική ναυαρχίδα του Βόρειου Αιγαίου, επιχειρηματίες μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων, που χρόνια συνεργάζονται με την Thomas Cook, σε δηλώσεις τους στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, έκαναν λόγο για καταστροφή και για ένα αβέβαιο αύριο στην τουριστική βιομηχανία.

«Τα οικονομικά ανοίγματα με την Thomas Cook είναι τόσο μεγάλα που δεν ξέρουμε αν θα αντέξουμε. Αυτές τις ημέρες που πλησιάζει το τέλος της σεζόν, το ξενοδοχείο είναι γεμάτο από Άγγλους σε ποσοστό 75% που θα πρέπει να επαναπατριστούν. Βέβαια, υπάρχουν και οι ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά ο χρόνος πιέζει και μαζί θα πιέζουν και οι τράπεζες» ανέφερε επιχειρηματίας, ενός από τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία της Σκιάθου με μονάδα πάνω από 300 κλίνες.

'Αλλος επιχειρηματίας στην Σκιάθο εκτίμησε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι «η ζημιά είναι ανυπολόγιστη αυτή την στιγμή και δεν μπορεί να αποτιμηθεί, παρά μόνο σε βάθος χρόνου. Έχουμε πολλούς τουρίστες από την Αγγλία, είναι πανικόβλητοι οι άνθρωποι, αλλά δεν θα τους αφήσουμε στο έλεος του Θεού. Ψυχραιμία».

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σκιάθου Αλέκος Ευσταθίου, που εκπροσωπεί την Thomas Cook στις Σποράδες, μίλησε για «μεγάλο οικονομικό χτύπημα στον τουρισμό και πρώτο μέλημά μας είναι να μετρήσουμε και να καταγράψουμε των αριθμό των πελατών της εταιρείας που θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να φύγουν από το νησί. Περίπου 1800 με 2000 Βρετανοί υπολογίζονται αυτή τη δύσκολη στιγμή, όσοι βρίσκονται στα νησιά μας. Η οικονομική ζημιά είναι αδύνατον να εκτιμηθεί αυτή την ώρα. Χρειάζεται ψυχραιμία».

Στο αεροδρόμιο "Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης" της Σκιάθου δεν υπάρχουν προβλήματα, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο μάνατζερ της Fraport Στέφανος Λαμπρόπουλος και ενημέρωσε ότι την εβδομάδα αυτή θα υπήρχαν συνολικά 9 προγραμματισμένες πτήσεις της Thomas Cook, τρεις την Τετάρτη, τέσσερις την Παρασκευή και δύο την Κυριακή. Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα καλύψουν τους ταξιδιώτες και αν υπάρξει πρόβλημα, τότε θα γίνει συνεννόηση και με τον δήμο Σκιάθου να φιλοξενηθούν οι άνθρωποι. Ήδη, εμείς συνεργαζόμαστε με δύο εντεταλμένους της βρετανικής πρεσβείας που κατέφθασαν τα ξημερώματα στη Σκιάθο, για να διευκολύνουν τον κόσμο και τους δώσαμε και χώρο στο αεροδρόμιο για να κάνουν την δουλειά τους».

Περί τους 4000 τουρίστες εγκλωβισμένοι στη Ζάκυνθο μετά την κατάρρευση της Thomas Cook

Περίπου 4000 χιλιάδες είναι οι τουρίστες που βρίσκονται στη Ζάκυνθο και αναζητείται τρόπος επιστροφής τους στη Βρετανία, μετά τη χρεοκοπία του ταξιδιωτικού γραφείου Thomas Cook.

Το ΑΠΕ - ΜΠΕ μίλησε με τον τουριστικό πράκτορα, κ. Γιάννη Φιλιποπολίτη, ο οποίος χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα ως «μαύρη» για τον τουρισμό σε όλο τον κόσμο, την Ελλάδα και τη Ζάκυνθο.

«Περίπου 4000 τουρίστες που είτε είχαν έρθει με την αγγλική εταιρεία είτε είχαν χρησιμοποιήσει τα αεροπλάνα της εταιρείας βρίσκονται στο νησί και αυτή τη στιγμή ψάχνουμε τρόπο να τους εξυπηρετήσουμε» τόνισε ο κ. Φιλιποπολίτης.

Τέλος ο τουριστικός πράκτορας, κ. Γιάννη Φιλιποπολίτη δήλωσε ότι «φοβάμαι θα υπάρξει «τσουνάμι» αντιδράσεων και η πτώχευση της Thomas Cook, ίσως να επηρεάσει και μικρότερες εταιρείες που συνεργάζονταν μαζί της κυρίως χρησιμοποιώντας τα αεροπλάνα της».

Κατάρρευση της Thomas Cook-Τιτάνια επιχείρηση επαναπατρισμού 600.000 τουριστών

Tο αρχαιότερο ταξιδιωτικό γραφείο, η Thomas Cook, κήρυξε χρεοκοπία τα ξημερώματα της Δευτέρας, αποτυγχάνοντας να βρει τα απαραίτητα κεφάλαια για την επιβίωσή του, πυροδοτώντας μια πρωτοφανή επιχείρηση επαναπατρισμού περισσότερων από 600.000 πελατών που βρίσκονται σε διακοπές σε όλο τον κόσμο. Ειδικότερα, οι βρετανικές αρχές θα πρέπει να οργανώσουν την επιστροφή 150.000 υπηκόων της χώρας, αριθμός δύο φορές μεγαλύτερος από όταν πτώχευσε η αεροπορική εταιρεία Monarch πριν από δύο χρόνια.

«Η κυβέρνηση και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) δρομολογούν την μεγαλύτερη επιχείρηση επαναπατρισμού πολιτών στην Ιστορία σε περίοδο ειρήνης», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου. Η εταιρεία ανέφερε ότι «παρά τις σημαντικές προσπάθειες» που καταβλήθηκαν κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, «οι συζητήσεις μεταξύ των διαφόρων των ενδιαφερόμενων μερών για νέες πηγές πιθανής χρηματοδότησης δεν οδήγησαν σε συμφωνία» τονίζοντας ότι η εταιρεία δεν είχε άλλη επιλογή παρά να προβεί σε ενέργειες για άμεση έναρξη εκκαθάρισης.

Την ίδια στιγμή, η CAA ανακοίνωσε ότι η Thomas Cook, έπαυσε τις λειτουργίες της και όλες οι κρατήσεις, πτήσεις και πακέτα διακοπών της εταιρείας είναι πλέον άκυρες». Η AlixPartners και η KPMG θα οριστούν ως διαχειριστές των διαφόρων θυγατρικών της εταιρείας. Ο επικεφαλής της Thomas Cook, Πίτερ Φανκχάουζερ εξέφρασε τη βαθιά του λύπη για την πτώχευση της ιστορικής εταιρείας καθώς το διοικητικό συμβούλιο δεν κατόρθωσε να επιτύχει ένα πακέτο διάσωσης από τους δανειστές της εταιρείας για να αποφύγει μια χαοτική κατάρρευση. Η εταιρεία καλείτο να βρει 200 εκατομμύρια στερλίνες (227 εκ. ευρώ) επιπρόσθετης χρηματοδότησης για να μην χρεοκοπήσει. 

«Θα ήθελα να ζητήσω συγγνώμη στους εκατομμύρια πελάτες μας και τους χιλιάδες εργαζομένους μας, προμηθευτές και συνεργάτες μας, που μας στήριξαν επί πολλά χρόνια», είπε ο Φανκχάουζερ με ανακοίνωση που εκδόθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες. Με έτος ίδρυσης το 1841, ο αρχαιότερος ανεξάρτητος ταξιδιωτικός πράκτορας στον κόσμο, έχει 22.000 εργαζομένους σε όλον τον κόσμο και από αυτούς οι 9.000 στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι περισσότεροι εκ των οποίων θα είναι άνεργοι από σήμερα. 

Επιχείρηση Μάττερχορν

Οι βρετανικές αρχές ενεργοποίησαν ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης με την κωδική ονομασία « Επιχείρηση Μάττερχορν» από το όνομα μιας εκστρατείας βομβαρδισμού των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. «Οι πελάτες που βρίσκονται στο εξωτερικό θα πρέπει να επισκεφτούν τον ιστότοπο www.thomascook.caa.co.uk και να πάνε στο αεροδρόμιο μόνο όταν έχουν επιβεβαιωμένη εναλλακτική πτήση», ανέφερε η CAA, δίνοντας τους αριθμούς των ειδικών τηλεφωνικών γραμμών για τη βοήθεια των ταξιδιωτών: 0300 303 2800 για κλήσεις από την Μεγάλη Βρετανία και την Ιρλανδία, και 0044 1753 330 330 από το εξωτερικό). Η CAA πρόσθεσε ότι έχει εξασφαλίσει ειδικά αεροσκάφη για αυτήν την κολοσσιαία επιχείρηση που θα διαρκέσει μέχρι τις 6 Οκτωβρίου, αν και μερικοί τουρίστες θα μπορέσουν να επιστρέψουν με εμπορικές πτήσεις. Υπενθυμίζει ότι οι οργανωμένες εκδρομές επωφελούνται από την εγγύηση της ATOL, η οποία απορρέει από ευρωπαϊκή οδηγία.

 

Πάνω από 21.000 πελάτες της Thomas Cook κάνουν αυτή τη στιγμή διακοπές στην Τουρκία 

Τα τουρκικά υπουργεία Οικονομικών και Τουρισμού εργάζονται πάνω σε ένα δανειακό πακέτο στήριξης για τις εγχώριες εταιρίες που επηρεάζονται από την κατάρρευση του ταξιδιωτικού ομίλου Thomas Cook, όπως ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Τουρισμού. Το υπουργείο ανέφερε στο Twitter ότι 21.033 πελάτες της Thomas Cook κάνουν αυτή τη στιγμή διακοπές στην Τουρκία, προσθέτοντας ότι το πακέτο αυτό θα τεθεί σύντομα σε ισχύ.

H βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ξεκινά πρόγραμμα επαναπατρισμού των πελατών της Thomas Cook

Η βρετανική κυβέρνηση ανέθεσε στη βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας να ξεκινήσει πρόγραμμα επαναπατρισμού των πελατών της Thomas Cook στη Βρετανία από τις 23 Σεπτεμβρίου έως και τις 4 Οκτωβρίου, μετά την ανακοίνωση του Ομίλου, συμπεριλαμβανομένου του βρετανικού ταξιδιωτικού πρακτορείου και της αεροπορικής εταιρίας, για παύση της λειτουργίας του.

Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η βρετανική πρεσβεία στην Ελλάδα, η βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει εξασφαλίσει τα αεροσκάφη που χρειάζονται για την επιχείρηση και έχει ήδη ξεκινήσει επικοινωνία με τα ξενοδοχεία με τα οποία συνεργάζεται η Thomas Cook,ώστε να τους ενημερώσει ότι το κόστος της παραμονής καλύπτεται από το σχήμα ATOL.

«Οι πελάτες της Thomas Cook που βρίσκονται στην Ελλάδα παρακαλούνται να επιβεβαιώνουν τις λεπτομέρειες της πτήσης τους στην ειδική ιστοσελίδα, www.thomascook.caa.co.uk προτού μεταβούν στο αεροδρόμιο».

Στην εν λόγω ιστοσελίδα, την οποία διαχειρίζεται και ενημερώνει η βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, είναι διαθέσιμες πληροφορίες και λεπτομέρειες για τις πτήσεις επαναπατρισμού, καθώς επίσης και πληροφορίες σχετικά με την κάλυψη των εξόδων παραμονής που αφορούν και όσους καλύπτονται από το σχήμα ATOL και όσους δεν καλύπτονται.

Περίπου 150.000 πελάτες της Thomas Cook βρίσκονται στο εξωτερικό αυτή τη στιγμή και όλες οι κρατήσεις, οι πτήσεις και τα πακέτα διακοπών έχουν ακυρωθεί, σύμφωνα με την ανακοίνωση της βρετανικής πρεσβείας στην Ελλάδα. 

Η βρετανική κυβέρνηση, προσθέτει η ανακοίνωση, «κατανοεί την ανησυχία που δημιουργείται σε πελάτες, εργαζομένους, ξενοδόχους και άλλους συνεργάτες, την οποία αναγνωρίζει και λαμβάνει σοβαρά υπόψη της» γι΄ αυτό και η βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στοχεύει στην πραγματοποίηση των πτήσεων επαναπατρισμού με την μικρότερη δυνατή απόκλιση από τις αρχικές πτήσεις. Η Thomas Cook οφείλει 60 εκατ. ευρώ σε ξενοδοχεία στην Τυνησία, σύμφωνα με τον υπουργό Τουρισμού

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ