Η ωραιότατη και εξαιρετική χειροπράκτης της Αθήνας Κατερίνα Μουστάκα δίνει μαθήματα για να γνωρίσουμε καλύτερα το σώμα μας – Πραγματική Topwoman

Δείτε τι μας συμβουλεύει...

Η γιατρός και δρ. χειροπρακτικής, Κατερίνα Μουστάκα, καταρρίπτει τους μύθους που ισχύουν για τα μυοσκελετικά προβλήματα και τα οποία μας αποτρέπουν από την αθλητική και όχι μόνο δραστηριότητα. 

Η ίδια μέσω του Instagram της μας ενημερώνει καθημερινά για πολλά πράγματα που αφορούν το σώμα μας. 

Αυτή την φορά η ίδια μας μίλησε για την οσφυαλγία. Συγκεκριμένα έγραψε:  Οσφυαλγία; Νο stress!

Ζούμε την εποχή της καρέκλας. Και όσο περισσότερο καθόμαστε, τόσο οι ραχιαίοι μας ζορίζονται.

Καταλήγουν να λειτουργούν όχι πια σαν κινητικοί μυς που δουλειά τους είναι να εκτείνουν τη σπονδυλική στήλη, αλλά σαν «δυναμικοί σύνδεσμοι», σαν σταθεροποιητές, δηλαδή, της στάσης μας έναντι της βαρύτητας, μόνιμα ενεργοποιημένοι, μόνιμα ανεπαρκώς γυμνασμένοι και διαρκώς σε υπερκόπωση, ως οι μοναδικοί υπεύθυνοι να διατηρούν τον κορμό ευθεία γενικά και όσο καθόμαστε ειδικότερα.

Και εννοείται ότι αργά ή γρήγορα, χάνουν τη μάχη.

 

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ζούμε την εποχή της καρέκλας. Και όσο περισσότερο καθόμαστε, τόσο οι ραχιαίοι μας ζορίζονται. Καταλήγουν να λειτουργούν όχι πια σαν κινητικοί μυς που δουλειά τους είναι να εκτείνουν τη σπονδυλική στήλη, αλλά σαν «δυναμικοί σύνδεσμοι», σαν σταθεροποιητές, δηλαδή, της στάσης μας έναντι της βαρύτητας, μόνιμα ενεργοποιημένοι, μόνιμα ανεπαρκώς γυμνασμένοι και διαρκώς σε υπερκόπωση, ως οι μοναδικοί υπεύθυνοι να διατηρούν τον κορμό ευθεία γενικά και όσο καθόμαστε ειδικότερα. Και εννοείται ότι αργά ή γρήγορα, χάνουν τη μάχη. Και όχι, το να πάμε γυμναστήριο και να κάνουμε κατάληψη το μηχάνημα ραχιαίων δεν θα μας δώσει τη λύση. Ούτε το να κυλιόμαστε στο πάτωμα του γραφείου σε τακτά χρονικά διαστήματα και να κάνουμε το Superman, μπρούμητα με χέρια πόδια στον αέρα – αυτή η άσκηση παρεμπιπτόντως ανεβάζει την κατακόρυφη συμπίεση στους Μεσοσπονδύλιους δίσκους στη μέση μας πολύ πάνω από το όριο αντοχής τους. Συχνά μυς που είναι σε μόνιμο σφίξιμο από υπερκόπωση θέλουν ΠΡΩΤΑ να χαλαρώσουν για να μπορέσουν να δυναμώσουν. Σας έχω λοιπόν, λαχταριστό βινδεάκι “how to” για αυτοδιαχείριση των Σημείων Πυροδότησης Πόνου στους Εκτείνοντες - όπως αλλιώς λέγονται οι ραχιαίοι μας. Σας ενημερώνω επίσης ότι οι εν λόγω μύες αποτελούν συχνότατη αιτία οσφυαλγίας. Κάνουν, δε, το ωραιότατο λουμπάγκο που το παθαίνεις συνήθως σκύβοντας (να πιάσεις το σαπούνι στο μπάνιο, να στρώσεις κρεββάτι) και μετά τον αρχικό σφάχτη κοκκαλώνεις, ανίκανος να σκύψεις (ξεχάστε κορδόνια, κάλτσες), ανίκανος να διανύσεις τις τελευταίες μοίρες για να κάτσεις (βάζεις χέρια, βγάζεις κραυγές τύπου), ανίκανος να σηκωθείς (θέλεις μικρό γερανό να σε τραβήξει) και δεν συζητάμε να γυρίσεις στο κρεββάτι. Αν ω, μη γένοιτο, αντιμετωπίζετε αυτό το Γολγοθά τώρα ή αν έχετε απλώς μια κούραση χαμηλά στη μέση στο τέλος της ημέρας ή μια δυσκαμψία το πρωί, σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα. Αγάπη ❤️ πολλή και παρακαλώ μοιραστείτε την πληροφορία. ΥΓ Αν έχετε άλλες παραγγελιές για κατευθυντήριες γραμμές για διαχείρηση κρίσεων, τώρα είναι η ώρα να τις κάνετε. ΥΓ2 αν δεν υπάρχει μπαλάκι, χρησιμοποιήστε 2 κρεμμύδια μέσα με μια κάλτσα ΥΓ3 Υπενθυμίζω ότι το instagram Live για Λύσεις για το Γόνατο μεταφέρθηκε για Σάββατο 11/04 στις 3μμ.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Katerina Moustaka MD, DC (@drkaterinamoustaka) στις

 

Και όχι, το να πάμε γυμναστήριο και να κάνουμε κατάληψη το μηχάνημα ραχιαίων δεν θα μας δώσει τη λύση.

Ούτε το να κυλιόμαστε στο πάτωμα του γραφείου σε τακτά χρονικά διαστήματα και να κάνουμε το Superman, μπρούμητα με χέρια πόδια στον αέρα – αυτή η άσκηση παρεμπιπτόντως ανεβάζει την κατακόρυφη συμπίεση στους Μεσοσπονδύλιους δίσκους στη μέση μας πολύ πάνω από το όριο αντοχής τους.

Συχνά μυς που είναι σε μόνιμο σφίξιμο από υπερκόπωση θέλουν ΠΡΩΤΑ να χαλαρώσουν για να μπορέσουν να δυναμώσουν.

Σας έχω λοιπόν, λαχταριστό βινδεάκι “how to” για αυτοδιαχείριση των Σημείων Πυροδότησης Πόνου στους Εκτείνοντες - όπως αλλιώς λέγονται οι ραχιαίοι μας.

Σας ενημερώνω επίσης ότι οι εν λόγω μύες αποτελούν συχνότατη αιτία οσφυαλγίας.

Κάνουν, δε, το ωραιότατο λουμπάγκο που το παθαίνεις συνήθως σκύβοντας (να πιάσεις το σαπούνι στο μπάνιο, να στρώσεις κρεββάτι) και μετά τον αρχικό σφάχτη κοκκαλώνεις, ανίκανος να σκύψεις (ξεχάστε κορδόνια, κάλτσες), ανίκανος να διανύσεις τις τελευταίες μοίρες για να κάτσεις (βάζεις χέρια, βγάζεις κραυγές τύπου), ανίκανος να σηκωθείς (θέλεις μικρό γερανό να σε τραβήξει) και δεν συζητάμε να γυρίσεις στο κρεββάτι.

Αν ω, μη γένοιτο, αντιμετωπίζετε αυτό το Γολγοθά τώρα ή αν έχετε απλώς μια κούραση χαμηλά στη μέση στο τέλος της ημέρας ή μια δυσκαμψία το πρωί, σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα.

Αγάπη  πολλή και παρακαλώ μοιραστείτε την πληροφορία.

ΥΓ Αν έχετε άλλες παραγγελιές για κατευθυντήριες γραμμές για διαχείρηση κρίσεων, τώρα είναι η ώρα να τις κάνετε.
ΥΓ2 αν δεν υπάρχει μπαλάκι, χρησιμοποιήστε 2 κρεμμύδια μέσα με μια κάλτσα

ΥΓ3 Υπενθυμίζω ότι το instagram Live για Λύσεις για το Γόνατο μεταφέρθηκε για Σάββατο 11/04 στις 3μμ

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ