Good news: Άμεση πρόσληψη 2.800 ψυχολόγων & κοινωνικών λειτουργών για όλα τα σχολεία της χώρας

Ο ρόλος των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών θα είναι διερευνητικός, ενημερωτικός, υποστηρικτικός και διαμεσολαβητικός

2.800 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί προσλαμβάνονται άμεσα από το Υπουργείο Παιδείας για την στήριξη των σχολείων, στη γενική εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα, στα πλαίσια της τρίτης φάσης πρόσληψης αναπληρωτών, γίνεται η άμεση πρόσληψη 2.800 αναπληρωτών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών.

Να σημειωθεί πως το εν λόγω πρόγραμμα χρηματοδοτοτείται από πόρους του ΕΣΠΑ, ύψους 46 εκατ. ευρώ.

Το προσωπικό που θα προσληφθεί θα εργάζεται ανά ομάδες σχολείων, προσφέροντας εξειδικευμένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη καθοδήγηση σε μαθητές, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς, παρεμβαίνοντας έγκαιρα για τη διαχείριση και την αντιμετώπιση κρίσιμων ζητημάτων που προκύπτουν εντός της σχολικής κοινότητας, ενώ θα βρίσκεται σε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας και συνεργασίας με τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, έναν νέο θεσμό της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος θα είναι ο πρώτος αποδέκτης των συμβάντων που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης.

Μέσω της στελέχωσης των σχολικών μονάδων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, ενδυναμώνεται σημαντικά η σχολική κοινότητα μέσω διαδικασιών ενημέρωσης, συμβουλευτικής και υποστήριξης, δημιουργώντας ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον, στο οποίο τα παιδιά μαθαίνουν και εκφράζονται ελεύθερα, σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας. 

Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης δράσης προβλέπονται, μεταξύ άλλων, η ανάπτυξη, εφαρμογή και διάδοση σχεδίων αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών για τη δημιουργία ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος, καθώς και η συνεργασία των εμπλεκόμενων ατόμων και ομάδων της σχολικής κοινότητας, όπως και η συνεργασία με την οικογένεια και όπου αυτό απαιτηθεί η υποστήριξη, η διαμεσολάβηση και η διασύνδεση αυτής με τους κατάλληλους φορείς.

Επιπλέον, στόχος είναι η απόκτηση πολύτιμης γνώσης και εμπειρίας μέσα από την αλληλεπίδραση, τη συνεργασία, την ανταλλαγή και υιοθέτηση αποτελεσματικών πρακτικών, οι οποίες θα προάγουν την ποιότητα των παρεχόμενων υποστηρικτικών και διαμεσολαβητικών υπηρεσιών, όχι μόνο στον χώρο της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και πέρα από αυτή, καθώς και η περισυλλογή και ο επαναπροσδιορισμός προσωπικών, οικογενειακών και άλλων προτεραιοτήτων του ατόμου, της ομάδας και της σχολικής κοινότητας.

Επίσης, προβλέπεται να σχεδιαστούν διαθεματικές και βιωματικές δραστηριότητες αξιοποιώντας την υπάρχουσα γνώση και εμπειρία, προωθώντας ταυτόχρονα σύγχρονες πρακτικές, όπως εργαστήρια, roleplay, εξ αποστάσεως εφαρμογές κ.λπ.

Ο ρόλος των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών θα είναι διερευνητικός, ενημερωτικός, υποστηρικτικός και διαμεσολαβητικός, ενώ για την επίτευξη των στόχων της δράσης προβλέπεται να χρησιμοποιηθούν συνεργατικές, βιωματικές και διαθεματικές μέθοδοι εντός και μεταξύ των σχολικών μονάδων, όπου δύναται να εμπλακούν γονείς, φορείς και υπηρεσίες, τοπικές Αρχές ή ομάδες.

Στόχος του υπουργείου Παιδείας και της αρμόδιας υφυπουργού, Σοφίας Ζαχαράκη είναι η αποτελεσματική θωράκιση της σχολικής κοινότητας στο σύνολό της, ώστε τα μέλη της να αποκτήσουν εκείνες τις δεξιότητες που απαιτούνται για να διαχειριστούν κρίσιμες και απρόβλεπτες καταστάσεις, όπως είναι και η πανδημία της Covid-19. 

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ