Η γνώμη σας, είναι πολύτιμη! Μοιραστείτε την μαζί μας!

AstraZeneca: Αξιωματούχος του ΕΜΑ επιβεβαιώνει τη σχέση του εμβολίου με τις θρομβώσεις - «Είναι ξεκάθαρο, αλλά δεν ξέρουμε την αιτία» (βίντεο)

«Τι ακριβώς όμως προκαλεί αυτή την αντίδραση δεν το γνωρίζουμε ακόμη»

Υπάρχει σύνδεση μεταξύ του εμβολίου της AstraZeneca και των περιστατικών θρομβώσεων ανέφερε υψηλόβαθμος αξιωματούχος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΜΑ).

Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει το AFP ο επικεφαλής εμβολίων του Οργανισμού, Μάρκο Καβαλέρι μιλώντας στην ιταλική εφημερίδα «Il Messaggero» είπε ότι υπάρχει σύνδεση αλλά δεν έχει εξακριβωθεί η αιτία. 

«Kατά τη γνώμη μου μπορούμε ήδη να πούμε ότι είναι ξεκάθαρο πώς υπάρχει μια σύνδεση με το εμβόλιο. Τι ακριβώς όμως προκαλεί αυτή την αντίδραση δεν το γνωρίζουμε ακόμη» τόνισε.

«Οι περιπτώσεις είναι εξαιρετικά σπάνιες και η σχέση οφέλους-κινδύνων παραμένει πάντα υπέρ των εμβολίων. Αλλά τώρα είναι είναι ολοένα και δυσκολότερο να επιβεβαιώσουμε ότι δεν υπάρχει μια σχέση αιτίου - αποτελέσματος ανάμεσα στον εμβολιασμό με το σκεύασμα της AstraZeneca και πολύ σπάνιες περιπτώσεις ασυνήθιστων θρομβώσεων στο αίμα, που συνδέονται με χαμηλό αριθμό αιμοπεταλίων» πρόσθεσε ακόμα ο Καβαλέρι.

Ο Καβαλιέρι τονίζει, πάντως, ότι «οι σχετικές εκτιμήσεις των αρμόδιων ευρωπαϊκών αρχών δεν έχουν ολοκληρωθεί» και ότι «κατά την διάρκεια της εβδομάδας θα δοθούν γενικές οδηγίες», αλλά «δύσκολα θα γίνει αναφορά σε όρια ηλικίας, όπως έκαναν κάποιες χώρες».

Ο υπεύθυνος στρατηγικής εμβολιασμού του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων, δηλώνει ακόμα στην Il Messaggero ότι «οι νέες γυναίκες, οι οποίες εμφάνισαν, τις περισσότερες φορές, τις θρομβώσεις αυτές, δεν πλήττονται από τον κορωνοϊό με πολύ σοβαρό τρόπο. 'Αρα στην περίπτωση αυτή, θα πρέπει να σξιολογήσουμε την σχέση κόστους-οφέλους».

«Οι οδηγίες που αφορούν το σκεύασμα αυτό πρόκειται σίγουρα να επικαιροποιηθούν, με αναφορά στο ότι οι παρενέργειες, συνδέονται με το εμβόλιο. Θα υπογραμμιστεί με ξεκάθαρο τρόπο», τονίζει, τέλος, ο Μάρκο Καβαλιέρι, σύμφωνα με το ΑΠΕ.

Ένα περιστατικό θρόμβωσης στην Ελλάδα σε σύνολο 346.000 δόσεων με το εμβόλιο της AstraZeneca

Υπενθυμίζεται ότι κατά τη χθεσινή ενημέρωση του υπουργείου Υγείας η Μαρία Θεοδωρίδου είπε ότι «ένα επεισόδιο που έχει χαρακτηριστεί ως πιθανό και είναι από τα πρώτα περιστατικά που έχουν συμπεριληφθεί στο σύνολο των περιστατικών που εξετάζονται πανευρωπαϊκά» έχει αναφερθεί στον ΕΟΦ στην Ελλάδα.

Αυτό το περιστατικό αναφέρθηκε στη χώρα μας σε σύνολο 346.000 δόσεων που έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί από το εμβόλιο της AstraZeneca.

Η ίδια πάντως εμφανίστηκε καθησυχαστική εξηγώντας πως ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων που εξακολουθεί να παρακολουθεί το ζήτημα, αναφέρει ότι υπάρχει αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα του εμβολίου στην πρόληψη της νοσοκομειακής νοσηλείας και των θανάτων. Κάτι που υπερτερεί σημαντικά σε σχέση με την εμφάνιση του συνδρόμου με θρόμβωση και θρομβοπενία.

Παρότι η συσχέτιση του συνδρόμου αυτού με το εμβόλιο είναι υπό εξέταση από τον ΕΜΑ ο οποίος θα συνεδριάσει ξανά για να καταλήξει σε επιστημονικό πόρισμα , «η συσχέτιση ενός εμβολίου με μια σοβαρή παρενέργεια, όσο σπάνια κι αν είναι δημιουργεί και δισταγμό και φόβο για τον εμβολιασμό» τόνισε η Μ. Θεοδωρίδου η οποία πρόσθεσε με έμφαση ότι αν και είναι πολύ δύσκολο να αντιμετωπίσει κανείς τον δισταγμό και τον φόβο, «πρέπει να σκεφτούμε τα νούμερα, σήμερα είναι 73 οι νεκροί και να σταθμίσουμε τον άμεσο κίνδυνο σε σχέση με τον πιθανό και πολύ μακρινό κίνδυνο».

Η κα Θεοδωρίδου κάλεσε όλους να περιμένουμε με ψυχραιμία για να έχουμε την επιστημονική τεκμηρίωση πάνω στο θέμα και αναφέρθηκε στο σύνδρομο αυτό, εξηγώντας πως φαίνεται - χωρίς αυτό να είναι ακόμα βέβαιο - ότι εμφανίζεται πιο συχνά σε γυναίκες ηλικίας κάτω των 55 ετών, αν και έχουν παρουσιαστεί και περιστατικά που αφορούν όλες τις ηλικίες, όπως είπε.

Η ίδια ανέφερε πως έχουν καταγραφεί έως σήμερα 22 περιπτώσεις θρόμβωσης στον εγκέφαλο και 8 περιπτώσεις θρόμβωσης με θρομβοπενία σε 18 εκατ. εμβολιασμούς στην Μ.Βρετανία. Στις χώρες της Ε.Ε όπως είπε, σε σύνολο 9,2 εκατ. δόσεων του εμβολίου έχουν καταγράφει 44 περιπτώσεις του συνδρόμου.

Όπως είπε ακόμη οι αρμόδιες Αρχές έχουν συγγράψει ήδη οδηγίες για την έγκαιρη αναγνώριση και αντιμετώπιση αυτού του σπάνιου συνδρόμου κάτι που μπορεί να γίνει προς το παρόν σε ένα εξειδικευμένο ιατρείο στην Αθήνα.

Αν εμφανιστούν ύποπτα συμπτώματα εντός 28 ημερών από τον εμβολιασμό θα πρέπει να αναφερθούν σε γιατρό ο οποίος οφείλει να συμπληρώσει κίτρινη κάρτα και να συμβουλευτεί αιματολόγο εφόσον το κρίνει αναγκαίο.

Η κα Θεοδωρίδου αναφέρθηκε και στα συμπτώματα τα οποία θα πρέπει να κινητοποιήσουν κάποιον που έχει εμβολιαστεί να απευθυνθεί στο γιατρό του. Αυτά είναι δύσπνοια, πόνος στο στήθος, νευρολογικά συμπτώματα, κεφαλαλγία που επιμένει για πάνω από 4 ημέρες και δερματικές εκδηλώσεις όπως μελανιές ή μικρές αιμορραγίες.

Επίσης πρόσθεσε πως μέχρι σήμερα δεν υπάρχει τεκμηριωμένη συσχέτιση των εκδηλώσεων αυτών με προηγούμενο περιστατικό θρόμβωσης, θρομβοπενίας ή κληρονομικής θρομβοφιλίας, γι αυτό,όπως είπε, οι ασθενείς με αυτές τις καταστάσεις μπορούν να συνεχίζουν να εμβολιάζονται. Επίσης εξήγησε ότι δεν υπάρχει σύσταση να λαμβάνουν όσοι πάνε να εμβολιαστούν την όποια μορφή αντιπηκτικής αγωγής. Αν είναι σε τέτοια αγωγή, θα συνεχίσουν κανονικά την αγωγή τους, εξήγησε.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr και του madeingreece.news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ