Η γνώμη σας, είναι πολύτιμη! Μοιραστείτε την μαζί μας!

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι "Made in China": New York Times σε ρεπορτάζ "φωτιά" για τον leader (φώτο)

Θα γίνει η Κίνα ο παγκόσμιος ηγέτης στην βιομηχανία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Η Xpeng Motors μια κινέζικη start-up εταιρεία που παράγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα άνοιξε πρόσφατα ένα μεγάλο εργοστάσιο  στη νοτιοανατολική Κίνα και κατασκευάζει ένα αντίστοιχο εργοστάσιο εκεί κοντά.

Έχει ανακοινώσει σχέδια για ένα τρίτο.

 

 

Μια άλλη κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Nio, άνοιξε ένα μεγάλο εργοστάσιο στην κεντρική Κίνα και ετοιμάζεται να κατασκευάσει ένα δεύτερο λίγα μίλια μακριά.

Ο Zhejiang Geely, ιδιοκτήτης της Volvo, παρουσίασε  ένα νέο, τεράστιο  εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ανατολική Κίνα τον περασμένο μήνα, που συναγωνίζεται μερικές από τις μεγαλύτερες μονάδες κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο.

Η Evergrande, ένας κινέζικος κολοσσός στον τομέα του  real estate, μόλις έχτισε εργοστάσια ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις πόλεις της Σαγκάης και του Γκουάνγκτζου και ελπίζει να κατασκευάσει σχεδόν τόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2025 , όσα κατασκευάζονται σε όλη τη Βόρεια Αμερική.

Η Κίνα κατασκευάζει εργοστάσια ηλεκτρικών αυτοκινήτων σχεδόν τόσο γρήγορα όσο σε συνδυασμό όλος  ο υπόλοιπος κόσμος.

 

 

Οι Κινέζοι κατασκευαστές χρησιμοποιούν τα δισεκατομμύρια που έχουν συγκεντρώσει από διεθνείς επενδυτές και  τοπικούς ηγέτες για να κυριαρχήσουν έναντι όλων των κατασκευαστών στην αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Η επιτυχία δεν είναι καθόλου σίγουρη. Στους "παίκτες" συμπεριλαμβάνονται start-up επιχειρήσεις, κατασκευαστές ηλεκτρονικών ειδών και άλλoi πρωταγωνιστές της αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

 

Στοιχηματίζουν ότι οι οδηγοί στην Κίνα και έξω από αυτή  θα είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν 40.000 δολάρια ή περισσότερα για φίρμες (brands),  που δεν είχαν ακούσει ποτέ.

 

 

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες παραδέχονται ότι η εμπειρία δίνει στις καθιερωμένες εταιρείες αυτοκινήτων ορισμένα πλεονεκτήματα. Αλλά επιμένουν ότι τα σχέδιά τους θα λειτουργήσουν.

«Έχουμε τη βούληση και έχουμε την υπομονή», δήλωσε ο He Xiaopeng, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Xpeng, σε συνέντευξή του. «Νομίζω ότι θα συναντήσουμε αρκετές προκλήσεις και δυσκολίες αλλά πρέπει παρόλα αυτά να προχωρήσουμε».

Η κινεζική βιομηχανία έχει δυναμική. Η Κίνα θα παράγει πάνω από οκτώ εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως έως το 2028, εκτιμά η LMC Automotive, μια παγκόσμια εταιρεία δεδομένων, σε σύγκριση με το ένα εκατομμύριο που παρήγαγε  πέρυσι.

 

 

Η Ευρώπη βρίσκεται σε καλό δρόμο για να παράγει 5,7 εκατομμύρια εξολοκλήρου ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι τότε.

Η General Motors και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Βόρειας Αμερικής σχεδιάζουν να καλύψουν τη διαφορά.

 

 

Τον Απρίλιο, ο Πρόεδρος Μπάιντεν κάλεσε τις Ηνωμένες Πολιτείες να εντείνουν τις προσπάθειές τους για ηλεκτρικά οχήματα. Κατά τη διάρκεια μιας virtual επίσκεψης σε ένα εργοστάσιο ηλεκτρικών λεωφορείων στη Νότια Καρολίνα, προειδοποίησε, "Αυτή τη στιγμή, τρέχουμε πίσω από την Κίνα."

Οι παγκόσμιες εταιρείες αυτοκινήτων βοηθούν την Κίνα να ηγηθεί.

Xpeng-facebook

Η Volkswagen ξεκίνησε πρόσφατα την κατασκευή του τρίτου εργοστασίου της στην Κίνα, που είναι σχεδιασμένο να παράγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Κίνα διαθέτει ήδη την υποδομή παραγωγής και κίνησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, χάρη στην εθνική πολιτική  που υποστηρίζεται από την κυβέρνηση με πάνω από 800.000 δημόσιους σταθμούς φόρτισης.

 

 

Αυτός ο αριθμός είναι σχεδόν ο διπλάσιος από τον υπόλοιπο κόσμο, αν και οι οδηγοί στις Ηνωμένες Πολιτείες - που είναι πιο πιθανό να ζουν σε μονοκατοικίες - μπορούν πιο εύκολα να συνδέσουν τα αυτοκίνητά τους με το σπίτι.

Με μια πιο αργή ανάπτυξη σταθμών φόρτισης εκτός της Κίνας, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αλλού σκοπεύουν να συνεχίσουν να κατασκευάζουν μερικά plug-in υβριδικά αυτοκίνητα με μικρούς βενζινοκινητήρες για μερικά ακόμη χρόνια.

Xpeng Motors/Facebook 

Όμως, η ζήτηση στην  αγορά για κατεξοχήν ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ήδη μεγαλύτερη από ό, τι για τα υβριδικά plug-in, και η ζήτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων διευρύνεται γρήγορα

Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η G.M. σκοπεύουν να εξαλείψουν πλήρως τους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ τα επόμενα 15 χρόνια.

Για τα νέα κινεζικά αυτοκίνητα, η αναγνωρισιμότητα του ονόματος θα είναι μια μεγάλη πρόκληση.

 

 

Οι  φίρμες είναι ως επί το πλείστον άγνωστες ακόμη και για τους Κινέζους οδηγούς. Σε δρόμους γεμάτους Buick, Volkswagen και Mercedes-Benz, θα μπορούσε να είναι δύσκολο  να ξεχωρίσουν.

Η Alibaba, μια εταιρεία e-comerce και δύο κρατικές εταιρείες έχουν δημιουργήσει μια κοινοπραξία ηλεκτρικών αυτοκινήτων με το όνομα IM Motors, η οποία σχεδιάζει να ξεκινήσει την παράδοση αυτοκινήτων στις αρχές του επόμενου έτους.

Η Evergrande έδωσε  στο εμπορικό σήμα της το όνομα  Hengchi, προφέρεται «Hung-cheh». 

Μια μανία για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο χρηματιστήριο έχει ωθήσει τις μετοχές που διαπραγματεύεται στο Χονγκ Κονγκ η μονάδα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της εταιρείας, Evergrande New Energy Vehicle, σε σχεδόν την ίδια κεφαλαιοποίηση της αγοράς με την G.M.

 

 

Η Evergrande σχεδιάζει να κατασκευάσει και να πουλήσει ένα εκατομμύριο εξολοκλήρου ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως έως το 2025. Μέχρι στιγμής, δεν έχει πουλήσει κανένα.

Η Geely, βετεράνος της βιομηχανίας με αναγνωρισμένα εμπορικά σήματα στην Κίνα, ονόμασε την ηλεκτρική της μάρκα Zeekr. Σκοπεύει να ξεκινήσει την παράδοση αυτοκινήτων τον Οκτώβριο.

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο Zeekr κατασκευάζεται σε ένα νέο εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων κοντά στο Ningbo, στην ανατολική ακτή της Κίνας.

 

 

Το εργοστάσιο είναι ένας τεράστιος χώρος με μίλια λευκών μεταφορικών ιμάντων και σειρές ρομπότ που κατασκευάστηκαν από την ABB της Σουηδίας. Έχει αρχική χωρητικότητα 300.000 αυτοκινήτων ετησίως, μεγαλύτερο από τα περισσότερα εργοστάσια αυτοκινήτων στο Ντιτρόιτ, και εμβαδόν που επιτρέπει περαιτέρω  επέκταση.

 

 

«Αυτό που είναι το πιο σημαντικό είναι ότι η Κίνα έχει τα "ηνία" στην αγορά», δήλωσε ο Zhao Chunlin, γενικός διευθυντής του εργοστασίου, σύμφωνα με το ρεπορτάζ των New York Times. 

Ο κύριος He Xiaopeng έδωσε το όνομα του,- Xpeng-  στην εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. 

Xpeng Motors/Facebook 

Το εξειδικευμένο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου Xpeng είναι ένας βοηθός με φωνή  που μοιάζει με Siri, ο οποίος καθοδηγεί τις υπηρεσίες διαδικτύου του αυτοκινήτου, όπως οδηγίες και μουσική, καθώς και την οδήγηση μέσω υπολογιστή σε αυτοκινητόδρομο.

 

 

Η Xpeng σχεδιάζει να έχει την ικανότητα να κατασκευάζει 300.000 αυτοκίνητα ετησίως έως το 2024. πέρυσι πούλησε λιγότερα από το ένα δέκατο αυτού του αριθμού.

Ο κύριος Xe έκανε την πρώτη του περιουσία δημιουργώντας μια εταιρεία που δημιουργούσε συστήματα περιήγησης (browser) για κινητά τηλέφωνα , την UCWeb. 

Την πούλησε στην Alibaba το 2014 και έγινε πρόεδρος της μονάδας επιχειρηματικών υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας της Alibaba.

 

 

Την ίδια χρονιά βοήθησε να λάβουν χρηματοδότηση δύο πρώην στελέχη της κρατικής εταιρείας Guangzhou Auto για να δημιουργήσει την Xpeng.

Τρία χρόνια αργότερα, ο κύριος He  πήρε τον άμεσο έλεγχο της Xpeng και αποχώρησε  από την Alibaba, η οποία απέκτησε επίσης ένα μικρό μερίδιο στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο κύριος He eίπε ότι το δεύτερο παιδί του είχε γεννηθεί και ότι ήθελε να είναι σε θέση να πει στον γιο του ότι ηγείται  μιας εταιρείας αυτοκινήτων. Ο κ. He κατέχει το 23% των μετοχών της Xpeng, ενώ η Alibaba κατέχει το 12%.

Αξιωματούχοι της κινεζικής κυβέρνησης έχουν βοηθήσει στην πορεία της εταιρείας.

 

 

Μια κρατική επιχείρηση στο Zhaoqing, μια πόλη 1.000 ετών κοντά στο Γκουάνγκτζου, δάνεισε  233 εκατομμύρια δολάρια στην Xpeng το 2017 για την κατασκευή του αρχικού εργοστασίου της με ετήσια χωρητικότητα περίπου 100.000 αυτοκινήτων.

Η πόλη επιδοτεί τις πληρωμές τόκων της εταιρείας από τότε, σύμφωνα με τις οικονομικές καταχωρίσεις της Xpeng.

Η πόλη Wuhan βοήθησε την Xpeng να αγοράσει γη και να δανειστεί χρήματα με χαμηλά επιτόκια για ένα νέο εργοστάσιο εκεί.

Η κυβέρνηση του Guangzhou βοήθησε επίσης την Xpeng να αρχίσει να κατασκευάζει το εργοστάσιό της σε αυτήν την πόλη, δήλωσε ο Brian Gu, αντιπρόεδρος  της Xpeng.

 

Πέρυσι, αφού ξεπέρασε την πανδημία, η Xpeng μπήκε δυναμικά στη Wall Street, όπου η άνοδος της Tesla προκάλεσε την όρεξη των επενδυτών για τη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

 

 

Η κινεζική εταιρεία συγκέντρωσε 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε μια αρχική δημόσια προσφορά και μετέπειτα πωλήσεις μετοχών. Ξοδεύει ένα μέρος των χρημάτων σε νέα εργοστάσια και ένα μέρος στην έρευνα και ανάπτυξη, ιδίως στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης.

Οι βαθιές τσέπες της Xpeng είναι ορατές στον δαπανηρό αυτοματισμό στο εργοστάσιό της στην  Zhaoqing.

Τα ρομπότ ανυψώνουν στέγες αυτοκινήτου 44 κιλών από σκούρο χρωματιστό γυαλί, εφαρμόζουν κόλλα αεροδιαστημικής αντοχής και τις τοποθετούν στη θέση τους.

Τα ρομπότ  γλιστρούν στο γκρίζο δάπεδο από μπετόν, μεταφέροντας πάνελ οργάνων ενώ παίζουν το τραγούδι  "My Heart Will Go On" της Celine Dion. (Τα ρομπότ ήρθαν προγραμματισμένα με αυτόν τον τρόπο, εξήγησαν αξιωματούχοι της εταιρείας.)

Η κατασκευή του εργοστασίου ολοκληρώθηκε σε 15 μήνες, πολύ ταχύτερα από όσο χρειάζεται για να ολοκληρωθεί η κατασκευή αντίστοιχων εργοστασίων στη Δύση.

 Xpeng/Facebook

Παρόλο που πολλές από τις μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι νέες για την Κίνα, οι ιδιοκτήτες τους έχουν ήδη φιλοδοξίες για το εξωτερικό.

Η Xpeng αρχίζει να εξάγει αυτοκίνητα στην Ευρώπη, ξεκινώντας από τη Νορβηγία.

Η Chery, μια μεγάλη κρατική αυτοκινητοβιομηχανία στην κεντρική Κίνα, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα ξεκινήσει την εξαγωγή βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες το επόμενο έτος και θα συνεχίσει με ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

 

 

Οι Ηνωμένες Πολιτείες θα είναι μια δύσκολη αγορά. Η κυβέρνηση Trump επέβαλε φόρους 25% το 2018 σε αυτοκίνητα που εισήχθησαν από την Κίνα, γεγονός που επιβραδύνει τις εξαγωγές.

Πολλά ανταλλακτικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων καλύπτονται από τις ίδιες τιμές. Αυτό καθιστά δυσκολότερο, αλλά όχι αδύνατο, για τις κινεζικές εταιρείες να αρχίσουν να στέλνουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε κιτ στις Ηνωμένες Πολιτείες για συναρμολόγηση.

Προς το παρόν, οι κινεζικές εταιρείες βλέπουν τεράστιες δυνατότητες να χτίσουν τα brands τους, αναφέρουν οι New York Times.

Ο Michael Dunne, διευθύνων σύμβουλος της ZoZo Go, μιας συμβουλευτικής εταιρείας που ειδικεύεται στη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ασία, δήλωσε ότι οι προοπτικές της βιομηχανίας γίνονται σαφείς:

«Η Κίνα πρόκειται να είναι ο παγκόσμιος κυρίαρχος όταν πρόκειται για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων».

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr και του madeingreece.news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ