Τηγανίστε με άποψη

Το τηγάνισμα σήμερα έχει διαδοθεί σε όλα τα μέρη του κόσμου. Είναι γρήγορο και απαιτεί μικρή προετοιμασία τροφίμων. Επιπλέον, ένας άλλος λόγος για τη μεγάλη δημοτικότητά του είναι ότι παράγει πολύ εύγευστα φαγητά.Το τηγάνισμα ως θρεπτική μαγειρική μέθοδος.

Το τηγάνισμα σήμερα έχει διαδοθεί σε όλα τα μέρη του κόσμου.

Είναι γρήγορο και απαιτεί μικρή προετοιμασία τροφίμων. Επιπλέον, ένας άλλος λόγος για τη μεγάλη δημοτικότητά του είναι ότι παράγει πολύ εύγευστα φαγητά.Το τηγάνισμα ως θρεπτική μαγειρική μέθοδος

Στο παρελθόν, το τηγάνισμα κατηγορήθηκε ως μια μη θρεπτικά σωστή μέθοδος μαγειρικής. Ωστόσο, σήμερα είναι γνωστό πως αν πραγματοποιείται κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες, όπως περιορισμένη θερμοκρασία (έως 170ο), χρήση ελαιολάδου, σύντομο χρόνο τηγανίσματος, αντικατάσταση ελαίου με τη χρήση κ.λπ., μπορεί να αποτελεί ένα σωστό τρόπο μαγειρέματος.

Ο λόγος γι’ αυτό είναι ο εμπλουτισμός της τροφής σε αντιοξειδωτικές ενώσεις: τοκοφερόλες, φαινολικές ενώσεις και σκουαλένιο, που προέρχονται από το ελαιολάδο. Το σκουαλένιο είναι το κατεξοχήν υπεύθυνο για την αντικαρκινογόνο δράση του ελαιολάδου, ενώ, ταυτόχρονα, η παρουσία φαινολικών ενώσεων και ελαϊκού οξέος είναι υπεύθυνη για τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του. Επιπρόσθετα, παρά την κοινή πεποίθηση, η διαδικασία τηγανίσματος έχει την ίδια ή ακόμα και μικρότερη επίδραση στις θρεπτικές απώλειες των τροφίμων, σε σχέση με άλλες μεθόδους μαγειρέματος.Τι μπορώ να κάνω για να μειώσω τις θερμίδες των τηγανιτών;

Ένας από τους λόγους για τους οποίους πολλοί αποφεύγουν τα τηγανιτά είναι οι σχετικές υψηλές θερμίδες που περιέχουν. Έτσι, θέλοντας να μειώσουμε το θερμιδικό περιεχόμενο των τηγανητών τροφίμων, η σύγχρονη τεχνολογία μάς παρέχει αξιοσημείωτες λύσεις. Για παράδειγμα, μπορούμε να επιλέξουμε μία ειδική συσκευή που κυκλοφορεί στην αγορά, στην οποία με βάση την προηγμένη τεχνολογία της μπορούμε να τηγανίσουμε με μία μόνο κουταλιά λάδι διάφορα είδη φαγητών.



Με τον τρόπο αυτό, για παράδειγμα, μπορούμε να τηγανίσουμε πατάτες, που τόσο μας αρέσουν, με μία κουταλιά λάδι επιτυγχάνοντας μια μείωση συνολικού λίπους σε ποσοστό άνω του 50%. Έτσι, προσλαμβάνουμε μόνο 3% λίπος αντί για 8% με την κοινή φριτέζα. Επίσης, με την ίδια συσκευή μπορούμε να φτιάξουμε συνταγές με ψάρι, λαχανικά, ακόμα και ριζότο και χαλβά, με πολύ περιορισμένη χρήση λαδιού!Συμπερασματικά, τα τηγανητά μπορούν να συμβάλλουν στη γενικότερη μικρο-και μακρο-θρεπτική διατροφική πρόσληψη.

Λύνοντας τελικά την παρεξήγηση με το τηγάνισμα, θα πρέπει να υπογραμμιστεί η λέξη: «μέτρο»! Με την προϋπόθεση αυτή, τα τηγανισμένα τρόφιμα μπορούν να έχουν θέση στην ανθρώπινη διατροφή και να αποτελούν μέρος μιας ισορροπημένης δίαιτας μεσογειακού τύπου, όπου το παρθένο ελαιόλαδο αποτελεί το κύριο λάδι με το οποίο τηγανίζουμε.

πηγή: http://www.care24.gr/?p=1616

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ