Τρομοκρατικό χτύπημα ή βλάβη; - Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για το μοιραίο Boeing που συνετρίβη στη θάλασσα (βίντεο και φωτο)
Βιετναμέζικα αεροσκάφη διάσωσης εντόπισαν μεγάλες πετρελαικηλίδες και μία στήλη καπνού κοντά στις ακτές του Βιετνάμ αλλά δεν είναι βέβαιο αν αυτά συνδέονται με το Μπόινγκ 777-200ER της Malaysia Airlines με 239 επιβάτες το οποίο αγνοείται, δήλωσε σήμερα αξιωματούχος του υπουργείου Μεταφορών.
Βιετναμέζικα αεροσκάφη διάσωσης εντόπισαν μεγάλες πετρελαικηλίδες και μία στήλη καπνού κοντά στις ακτές του Βιετνάμ αλλά δεν είναι βέβαιο αν αυτά συνδέονται με το Μπόινγκ 777-200ER της Malaysia Airlines με 239 επιβάτες το οποίο αγνοείται, δήλωσε σήμερα αξιωματούχος του υπουργείου Μεταφορών
Το αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ κοντά στις ακτές του Βιετνάμ σήμερα καθώς κατευθυνόταν από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο κι εκτιμάται ότι έχει συντριβεί.
Η πρώτη φωτογραφία που δόθηκε στη δημοσιότητα από την πετρελαιοκηλίδα του Boeing των Malaysian Airlines
"Αεροσκάφη διάσωσης του Βιετνάμ εντόπισαν δύο πετρελαιοκηλίδες και μία στήλη καπνού στην περιοχή που βρίσκεται περίπου 250 χιλιόμετρα δυτικά του νησιού Το Τσου, αλλά δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι προέρχονται από το μαλαισιανό αεροπλάνο", δήλωσε τηλεφωνικώς στο Ρόιτερς ο Φαμ Κουί Τιού, υφυπουργός Μεταφορών.
"Στείλαμε δύο σκάφη του Λιμενικού και δύο στρατιωτικά πλοία στην περιοχή για να το αποσαφηνίσουν, το καθένα επανδρωμένο με πρίπου 20 άτομα. Οι πετρελαιοκηλίδες είναι μήκους περίπου 15 χιλιομέτρων. Τα σκάφη αυτά θα βρίσκονται στην περιοχή σε περίπου τρεις με τέσσερις ώρες", είπε ο ίδιος.
Με κλεμμένο διαβατήριο ταξίδευαν δύο επιβάτες
Σενάρια περί ενδεχόμενης αεροπειρατείας ή τρομοκρατικής ενέργειας πυροδοτεί η είδηση ότι τουλάχιστον δύο εκ των επιβατών στην πτήση της Malaysia ταξίδευαν με κλεμμένα διαβατήρια.
Είναι πλέον διασταυρωμένο ότι δύο επιβάτες, ένας εκ των οποίων ταξίδευε με ιταλικό και ακόμη ένας που είχε επιβιβαστεί με αυστριακό διαβατήριο, χρησιμοποιούσαν κλεμμένα ταξιδιωτικά έγγραφα και συνεπώς η ταυτότητά τους αυτή την ώρα δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί.
Στις επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων για το αν ερευνάται το ενδεχόμενο τρομοκρατικής ενέργειας, ο Πρωθυπουργός της Μαλαισίας Najib Razak δήλωσε πως «Εξετάζουμε όλες τις πιθανότητες, αλλά είναι νωρίς ακόμα για να βγάλουμε συμπεράσματα».
Στη λίστα την οποία έδωσε στη δημοσιότητα η αεροπορική εταιρεία περιλαμβανόταν το όνομα του 37χρονου Λουίτζι Μαράλντι, ιταλού πολίτη. Σύμφωνα όμως με την εφημερίδα Corriere Della Sera, το διαβατήριό του εκλάπη στην Ταϊλάνδη τον περασμένο Αύγουστο.
Από την πλευρά του το αυστριακό υπουργείο Εξωτερικών ανακοίνωσε ότι ο αυστριακός πολίτης που φέρεται ότι επέβαινε στην πτήση είναι σώος κι αβλαβής και βρίσκεται στην Αυστρία και ότι και το δικό του διαβατήριο είχε κλαπεί.
Στο μεταξύ, δεν υπάρχουν πληροφορίες για κακές καιρικές συνθήκες ή για κάποια άλλα αιτία που να εξηγεί την εξαφάνιση του Μπόινγκ από τα ραντάρ περίπου μία ώρα μετά την απογείωσή του.
Τέσσερις Γάλλοι, ανάμεσά τους τρεις μαθητές του γαλλικού λυκείου του Πεκίνου, βρίσκονται μεταξύ των 239 επιβατών του Μπόινγκ της αεροπορικής εταιρείας Malaysia Airlines το οποίο εξαφανίστηκε σήμερα τα ξημερώματα από τα ραντάρ ενώ κατευθυνόταν από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Παράλληλα, η εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ Τζεν Πσάκι δήλωσε ότι στο αεροσκάφος επέβαιναν τρεις Αμερικανοί, σύμφωνα με την ίδια πηγή.
Περιπέτεια... τύπου Lost
Την σειρά Lost που έκανε πάταγο όταν προωτοέπαιξε πριν από χρόνια θυμίζει το μυστήριο που καλύπτει την πτήση MH370 των Malaysia Airlines. To Boeing Β777-200 που μεταφέρει 227 επιβάτες και 12 άτομα πλήρωμα αγνοείται από τις 02:40 π.μ. και ενώ είχε απογειωθεί περίπου 2 ώρες νωρίτερα (00:21 π.μ.) από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο.
Η Κίνα, άγνωστο για ποιο λόγο, ενημέρωσε με 8 ώρες καθυστέρηση ότι ο πύργος ελέγχου έχει χάσει επαφή με το αεροσκάφος, κάτι που ουσιαστικά εκμηδένισε τις πιθανότητες εξεύρεσης και έγκαιρης διάσωσης των επιβαινόντων σε περίπτωση βέβαια που υπήρχαν επιζώντες.
Από τη στιγμή που το Πεκίνο έδωσε σήμα ότι το αεροσκάφος αγνοείται έχουν τεθείσε συναγερμό οι αρχές τόσο της Κίνας και της Μαλαισίας, όσο και της Σιγκαπούρης, του Βιετνάμ και των Φιλιππίνων που έχουν αρχίσει να ξεψαχνίζουν ξηρά και θάλασσα ώστε να βρεθεί το Boeing.
H Μαλαισία έχει στείλει τέσσερα πλοία στην περιοχή καθώς και τρία ελικόπτερα, ενώ ο στρατός των Φιλιππίνων έστειλε τρία πολεμικά πλοία και ένα αεροσκάφος.
Μέχρι στιγμής οι αρχές όλως των εμπλεκομένων χωρών αποφεύγουν να παραδεχθούν το αναπόφευκτο, δηλαδή τη συντριβή του αεροσκάφους, καθώς δεν έχει προσγειωθεί σε κάποιο αεροδρόμιο και τα καύσιμα του αρκούσαν μόνο για 7 ώρες πτήσης.
Πριν από λίγη ώρα μάλιστα υπήρξε φημολογία ότι βρέθηκαν συντρίμμια στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ Βιετνάμ και Μαλαισίας, αλλά δεν υπήρξε καμία επιβεβαίωση από τις αρμόδιες αρχές, οι οποίες συνεχίζουν τις έρευνες. Λόγω της νύχτας που επικρατεί στην περιοχή οι αρχές αναγκάστηκαν να σταματήσουν τις έρευνες από αέρος ανακαλώντας τα ελικόπτερ και τα αεροσκάφη, ενώ τα πλοία συνεχίζουν να ψάχνουν για συντρίμμια.
Το χρονικό της μοιραίας πτήσης
Στο μεταξύ, σύγχυση επικρατεί σχετικά με το σημείο στο οποίο η πτήση έχασε επαφή. Σε δήλωσή του, ο διευθύνων σύμβουλος της Malaysian Airlines, Ahmad Jauhari Yahya, είπε ότι ήταν σε επαφή με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας για δύο ώρες περίπου από την απογείωση του αεροπλάνου, μέχρι ένα σημείο 120 ναυτικά μίλια στα ανοικτά της ανατολικής ακτής της Μαλαισίας.
Άλλες πηγές αναφέρουν ότι υπήρξε λάθος. Η ιστοσελίδα παρακολούθησης πτήσεων Flight FlightAware έδειξε το αεροπλάνο να πετάει στα βορειοανατολικά πάνω από τη Μαλαισία μετά την απογείωση του και να ανεβαίνει στα 35.000 πόδια. Η πτήση εξαφανίστηκε από τις καταγραφές της ιστοσελίδας ένα λεπτό αργότερα, 20 λεπτά μετά την απογείωσή του.
Είκοσι λεπτά αργότερα, ενώ πετούσε πάνω από τη θάλασσα μεταξύ της Μαλαισίας και της πόλης Ho Chi Minh, το αεροπλάνο απέτυχε να επικοινωνήσει όπως ήταν προγραμματισμένο, σύμφωνα με έναν υπάλληλο στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας του Βιετνάμ (CAAV).
Σε ξεχωριστή δήλωση, ο Πτέραρχος Vo Van Tuan, αναπληρωτής επικεφαλής προσωπικού του βιετναμέζικου στρατού , δήλωσε ότι η πτήση «έχασε κάθε επαφή ένα λεπτό πριν την είσοδό του στον εναέριο χώρο του Βιετνάμ».
Τα μαύρα κουτιά στα αεροπλάνα είναι εξοπλισμένα με ηλεκτρονικούς φάρους που εκπέμπουν σήματα υπερήχων, ανιχνεύσιμα σε υποβρύχια και μπορεί, υπό τις κατάλληλες συνθήκες, να ανιχνευθεί από εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά. Αλλά αν παγιδευτεί βαθιά μέσα συντρίμμια ή μια υποβρύχια τάφρο, η αποτελεσματικότητα τίθεται εν αμφιβόλω.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr