Πάνω σε μια... λεπτή κλωστή κρέμεται η αναζήτηση του εξαφανισμένου Boeing - Νέα εκδοχή από το Reuters ξαναφέρνει το ενδεχόμενο αεροπειρατείας - ''Οδηγούσαν το boeing προς τα Νησιά Άνταμαν'' (φωτό)
Στο σκοτάδι παραμένουν οι έρευνες για την ανεύρεση του μοιραίου Boeing της Μαλαισίας, ενώ ολοένα περισσότερα σενάρια για την τύχη του αεροσκάφους βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Μία ακόμη εκδοχή -που συγκλίνει περισσότερο στο ενδεχόμενο της αεροπειρατείας- για την πορεία του αεροσκάφους των Μαλαισιανών Αερογραμμών, το οποίο αγνοείται εδώ και σχεδόν μία εβδομάδα, έδωσαν στο Reuters πηγές προσκείμενες στις έρευνες.
«Οδηγούσαν το boeing προς τα Νησιά Ανταμαν»
Σύμφωνα με τις πηγές αυτές, ενδείξεις σε στρατιωτικά ραντάρ δείχνουν -πιθανώς- το αεροσκάφος της Malaysia Airlines να πετά απέναντι από τη χερσόνησο Μαλάι προς τις Νήσους Άνταμαν.
Δύο πηγές αναφέρουν ότι ένα άγνωστο αερσοκάφος, το οποίο οι ερευνητές πιστεύουν ότι είναι η πτήση ΜΗ370 ακολουθούσε μία πορεία μεταξύ σημείων αναφοράς πλογήσης -υποδηλώνοντας ότι βρισκόταν υπό τον έλεγχο ατόμου με αεροναυτική εκπαίδευση-, όταν εντοπίστηκε για τελευταία φορά από στρατιωτικό ραντάρ έξω από τη βορειοδυτική ακτή της χώρας.
Το τελευταίο στίγμα στο στρατιωτικό ραντάρ δείχνει ότι το αεροπλάνο πετούσε προς τα νησιά Ανταμάν, ένα σύμπλεγμα νησιών μεταξύ της Θάλασσας του Ανταμαν και του Κόλπου της Βεγγάλης.
Τα «σημεία αναφοράς» είναι γεωγραφικές τοποθεσίες που προκύπτουν από τον υπολογισμό του γεωγραφικού μήκους και πλάτους και βοηθούν τους πιλότους να πετούν κατά μήκος των αεροδιαδρόμων.
Μία τρίτη πηγή κοντά στις έρευνες είπε ότι οι έρευνες επικεντρώνοται όλο και περισσότερο βάσει της θεωρίας ότι κάποιος που ήξερε να πιλοτάρει κατηύθυνε την πτήση με τους 239 επιβάτες χιλιάδες χιλιόμετρα εκτός της καθορισμένης πορείας από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο.
«Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι η περίπτωση μίας δολιοφθοράς με αεροπειρατεία παραμένει στο τραπέζι», είπε η πηγή, ο οποίος είναι ανώτατος αξιωματούχος της μαλαισιανής αστυνομίας.
Και οι τρεις πηγές θέλησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, καθώς δεν έχουν εξουσιοδήτηση δηλώσεων στα μέσα ενημέρωσης λόγω του ευαίσθητου των ερευνών.
Αξιωματούχοι του Υπουργείου Μεταφορών της Μαλαισίας δεν έχουν κάνει κάποιο σχόλιο.
Οι δηλώσεις των τριών αυτών πηγών είναι η πρώτη ξεκάθαρη ένδειξη ότι η βασική υποψία των αξιωματούχων στρέφεται στο «βρώμικο παιχνίδι» σχετικά με την εξαφάνιση του μπόινγκ
Αποτέλεσμα αυτής της νέας ένδειξεις, είπαν οι πηγές, είναι ότι οι πολυθνής ερευνητικές ομάδες θα ερευνήσουν τόσο τη Θάλασσα του Άνταμαν, όσο και τον Ινδικό Ωκεανό.
«Κάποιος έκλεισε τα συστήματα εντοπισμού»
Αμερικανοί αξιωματούχοι δήλωσαν στο ABC News ότι οι ΗΠΑ πιστεύουν ότι το κλείσιμο των δύο συστημάτων επικοινωνίας του αεροσκάφους έκλεισαν χωριστά. Η μία πηγή ανέφερε ότι αυτό υποδηλώνει πώς το αεροπλάνο δεν εξαφανίστηκε λόγω συντριβής.
Το πρώτο σύστημα αναφοράς, πιστεύουν, έκλεισε στη 01.07 τα ξημερώματα του περασμένου Σαββάτου. Ο αναμεταδότης που δίνει το στίγμα της τοποθεσίας και του ύψους έκλεισε στη 01.21, με διαφορά δηλαδή 14 λεπτών.
«Αυτό δείχνει ότι μπορεί κάλλιστα να ήταν μία σκόπιμη ενέργεια», δήλωσε στο ABC ο αναλυτής αεροπλοΐας, Τζον Νανς.
Αμερικανοί ερευνητές τόνισαν στον ίδιο σταθμό ότι οι δύο αναμεταδότες έκλεισαν συστηματικά, πράγμα που σημαίνει ότι δεν πρόκειται για ατύχημα ή λάθος χειρισμό, αλλά κάτι που έγινε επίτηδες.
Μετά τη διάψευση των μαλαισιανών αρχών ότι το αεροπλάνο των Malaysia Airlines πετούσε για περίπου τέσσερις ώρες μετά το τελευταίο στίγμα, όπως εκτιμούσαν οι αμερικανικές αρχές, το Πεντάγωνο δίνει μία νέα οπτική για τη μυστηριώδη υπόθεση της πτήσης MH 370.
Όπως αναφέρει το δίκτυο ABC news που επικαλείται αξιωματούχο του Πενταγώνου, ο οποίος δεν κατονομάζεται, υπάρχει «ένδειξη» ότι το αεροπλάνο μπορεί να κατέπεσε στον Ινδικό Ωκεανό.
«Έχουμε μία ένδειξη ότι το αεροπλάνο έχει πέσει στον Ινδικό Ωκεανό», φέρεται να είπε ο Αμερικανός αξιωματούχος, ο οποίος επανήλθε στη θεωρία ότι το αεροσκάφος πετούσε για περίπου τέσσερις ή πέντε ώρες από τη στιγμή που εξαφανίστηκε από τα ραντάρ.
Μάλιστα, σύμφωνα με το αμερικανικό δίκτυο το αμερικανικό καταδρομικό Uss Kidd βρίσκεται εν πλω ώστε να ερευνήσει την συγκεκριμένη περιοχή, στην οποία αναμένεται να φτάσει τις επόμενες 24 ώρες, αναφέρει το ΑΠΕ - ΜΠΕ.
Οι μαλαισιανές αρχές πάντως διεύρυναν την περιοχή αναζήτησης δυτικά προς την Ινδία και σε συνεργασία με τις αρχές της χώρας πραγματοποιούν επιχείρηση για τον εντοπισμό του Boeing 777 στη θάλασσα Ανταμάν, καθώς το αεροσκάφος ενδέχεται να απέκλινε της πορείας του πριν σταματήσει να στέλνει το στίγμα του στο κέντρο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.
Νωρίτερα, αποκλείστηκε το ενδεχόμενο αντικείμενα που εντοπίστηκαν από κινεζικό δορυφόρο να επιπλέουν στη θάλασσα της Νότιας Κίνας να ανήκουν στο αγνοούμενο αεροσκάφος.
Στο μεταξύ, ο υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα δήλωσε: «Δεν έχει προηγούμενο αυτό που συμβαίνει. Το αεροσκάφος εξαφανίστηκε», προσθέτοντας ότι η Μαλαισία «δεν έχει τίποτα να κρύψει».
Πάντως, στο σενάριο της αεροπειρατείας επανέρχεται Αμερικανός καθηγητής στη ναυτική σχολή του Νιούπορτ.
Ο καθηγητής Τζον Σίντλερ, τόνισε πως η μόνη θεωρία που μπορεί να ευσταθεί γύρω από το εξαφανισμένο αεροσκάφος είναι αυτή της αεροπειρατείας.
«Το μόνο που μπορώ να υποθέσω είναι ότι μία απόπειρα αεροπειρατείας πήγε στραβά», δήλωσε ο Σίντλερ.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και αξιωματούχοι της αμερικανικής αντιτρομοκρατικής υπηρεσίας, οι οποίοι, σύμφωνα με το δίκτυο ABC, εκτιμούν ότι κάποιος οδήγησε το αεροσκάφος σε απομονωμένη περιοχή.
Την ίδια στιγμή, και οι Navy Times αναφέρουν πως το γεγονός ότι το αεροσκάφος βγήκε εκτός πορείας και ότι δεν ανιχνευόταν από τα ραντάρ, οδηγεί στο συμπέρασμα της αεροπειρατείας, αν και το δημοσίευμα δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο προβλήματος στο σύστημα παροχής ενέργειας του Boeing.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με το δίκτυο Sky News που επικαλείται πηγές, τις οποίες δεν κατονομάζει, δορυφόρος «έπιασε» στίγμα του Boeing 777 αφότου έχασε επαφή με το κέντρο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το ηλεκτρονικό στίγμα δεν περιείχε τεχνικά δεδομένα, παρότι οι διεθνείς αερογραμμές χρησιμοποιούν ειδικό σύστημα καταγραφής που συγκεντρώνει τέτοια στοιχεία σε κάθε πτήση ώστε οι μηχανικοί να εντοπίζουν τυχόν προβλήματα. Ανάλογες αναφορές αποστέλλονται μέσω δορυφόρου σε διαφορετικές φάσεις της πτήσης.
Η πληροφορία αυτή μπορεί να επιβεβαιώνει όσα υποστήριξε πιλότος προπορευμένου Boeing ίδιου τύπου, ο οποίος δήλωσε ότι επικοινώνησε με τον κυβερνήτη του αεροσκάφους των μαλαισιανών αερογραμμών, λίγο μετά την απώλεια του στίγματός του.
Ο πιλότος που βρισκόταν μπροστά από το αεροπλάνο των Malaysia Airlines περίπου 30 λεπτά, στον εναέριο χώρο του Βιετνάμ, δήλωσε στους Sunday Times πως συνομίλησε με έναν από τους δύο κυβερνήτες της μοιραίας πτήσης.
«Υπήρχαν πολλές παρεμβολές, αλλά άκουσα μουρμουρητά. Αυτή ήταν η τελευταία φορά που τους ακούσαμε γιατί μετά χάσαμε επαφή», ισχυρίστηκε ο κυβερνήτης, ο οποίος ζήτησε να μη δοθούν στη δημοσιότητα τα στοιχεία του.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr