Πώς η αποχή από τα πλατώ και την τηλεόραση «φουσκώνει» το Ποτάμι - Γιατί εστιάζει στο Ίντερνετ την καμπάνια του ο Σταύρος Θεοδωράκης
«Σώπα κι άσε τους άλλους να μιλούν». Η τακτική του Ποταμιού αποδίδει. Οσο μένει μακριά από την τηλεοπτική θέα τόσο αυξάνονται οι δημοσκοπικές επιδόσεις του. Γι' αυτό στο νεογέννητο κόμμα δεν βιάζονται να αποκτήσουν οργανωτικές δομές ή να βγάλουν τα στελέχη τους στην προεκλογική αγορά.
«Σώπα κι άσε τους άλλους να μιλούν». Η τακτική του Ποταμιού αποδίδει. Οσο μένει μακριά από την τηλεοπτική θέα τόσο αυξάνονται οι δημοσκοπικές επιδόσεις του. Γι' αυτό στο νεογέννητο κόμμα δεν βιάζονται να αποκτήσουν οργανωτικές δομές ή να βγάλουν τα στελέχη τους στην προεκλογική αγορά. Εκτυλίσσουν το εγχείρημά τους σε δύο επίπεδα: στον δρόμο, με πρωταγωνιστή τον «Σταύρο»· και στο Διαδίκτυο, από όπου σχεδιάζουν να αντλήσουν όλους τους πόρους τους -οικονομικούς, στελεχικούς, προγραμματικούς. Τρεις εβδομάδες μετά το «δεν ξέρω πώς να αρχίσω» της ιδρυτικής δήλωσης του Σταύρου Θεοδωράκη, στο Ποτάμι κάνουν ήδη τον πρώτο απολογισμό.
Στο Διαδίκτυο
Σχεδόν κάθε ημέρα, όπως αναφέρουν τα Νέα, Το Ποτάμι προσθέτει και μια καινούργια εφαρμογή στο σάιτ του. «Οι απαντήσεις μας. Συμφωνείτε ή διαφωνείτε; Ψηφίστε τώρα!». «Μπες στο Ποτάμι. Γίνε κομμάτι της ιστορίας μας. Στήριξε μας», όπου η ψηφιακή βουτιά μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους, που μεταφράζονται σε άλλες εφαρμογές. «Γίνε μέλος ή εθελοντής» ή «Στήριξε οικονομικά Το Ποτάμι» ή «Πρότεινε υποψήφιο ευρωβουλευτή».
Από την επίσημη πρώτη, άλλωστε, ο ιδρυτής του είχε ανακοινώσει ότι θα ακολουθήσει το μοντέλο Ομπάμα για τη χρηματοδότηση του κόμματος. Με μότο «λίγα από πολλούς και καθόλου από τους λίγους». Προς το παρόν 7.000 άνθρωποι έχουν δηλώσει μέσω Διαδικτύου την πρόθεσή τους να προσφέρουν από 1 έως 10 ευρώ που είχε ζητήσει ενδεικτικά. Φυσικά, δέχονται και πιο γενναιόδωρες προσφορές, ενώ από αυτή την εβδομάδα θα εκδώσουν και κουπόνια, τα οποία θα αρχίζουν από τα 5 ευρώ. Η σχετική εφαρμογή στην οποία βρίσκει κανείς τους τραπεζικούς λογαριασμούς για την κατάθεση των χρημάτων ανέβηκε στην ιστοσελίδα την Τετάρτη. Πάντως, στην Κρήτη κατόρθωσαν να συγκεντρώσουν τα 4.360 ευρώ από τα 4.572 ευρώ που ξόδεψαν για την περιοδεία από 320 ανθρώπους. Μέσος όρος δωρεάς τα 13,6 ευρώ.
Πιστοί, υποστηρίζουν, στον «ανοιχτό διάλογο» με την κοινωνία, ανέβασαν και εφαρμογή που καλεί τους επισκέπτες να πουν την άποψή τους για τις θέσεις του κινήματος. Ο διάλογος δεν έχει τη μορφή ανταλλαγής απόψεων, αλλά θυμίζει πιο πολύ televoting, μια διαρκή ψηφιακή δημοσκόπηση. Ο χρήστης καλείται απλώς να δηλώσει αν εγκρίνει ή αν απορρίπτει τις προγραμματικές θέσεις του κόμματος - πατώντας το αντίστοιχο κουμπί, «συμφωνώ» - «δεν συμφωνώ». Ενδεικτικά: «Το Δημόσιο δεν πρέπει να περιοριστεί;» ρωτάει το Ποτάμι. 604 έχουν κλικάρει το πράσινο κουτάκι του «Συμφωνώ» και 39 το κόκκινο του «Δεν συμφωνώ».
ΟΙ ΑΚΟΛΟΥΘΟΙ. Οι αριθμοί δείχνουν και την απήχηση της ιντερνετικής καμπάνιας. Στο facebook Tο Ποτάμι έχει 26.246 «likes», ενώ τα τιτιβίσματά τους στο twitter παρακολουθούν 6.200 άτομα. Τα βίντεο που ανεβάζουν στο YouTube έχουν 65.000 προβολές και 12.000 έχουν γραφτεί συνδρομητές για να λαμβάνουν το newsletter τους - το e-mail με τα καθημερινά νέα του κόμματος.
Στον δρόμο
Αν και αποφεύγουν να σχολιάσουν επισήμως τα ποσοστά του κόμματος στις δημοσκοπήσεις, δεν διστάζουν να χαρακτηρίσουν την ανταπόκριση του κόσμου στην Κρήτη «θρίαμβο, από τα Χανιά μέχρι και τη Σητεία». Βέβαια, σπεύδουν να προσθέσουν ότι επειδή είναι η πατρίδα του «Σταύρου» δεν ξέρουν αν το δείγμα είναι αντιπροσωπευτικό. Η περιοδεία στην Ηπειρο, που θα πραγματοποιηθεί αυτήν την εβδομάδα, θα είναι το πρώτο πραγματικό προεκλογικό τεστ. Θα προηγηθεί μια ομιλία στη Χαλκίδα αύριο το μεσημέρι.
Το κεντρικό πρόσωπο της καμπάνιας πάντως δεν θα γράφει μόνο αεροπορικά μίλια και χιλιόμετρα σε βανάκια. Ούτε θα περιοριστεί σε φιλικά χτυπήματα στην πλάτη, high-five σε πιτσιρικάδες και χειραψίες. Ο επικεφαλής του Ποταμιού σκοπεύει να επιστρατεύσει και αυτό που του έχει χαρίσει την αναγνωρισιμότητά του, το προσωπικό του δημοσιογραφικό βλέμμα.
Από εδώ και πέρα θα αρθρογραφεί κιόλας για όλα όσα βλέπει στα μέρη που επισκέπτεται. Τα κείμενα αυτά, με το πρώτο να τιτλοφορείται «Μια ιστορία γραφειοκρατικής τρέλας στη Σητεία», διατείνονται ότι είναι μέρος της φιλοσοφίας του Ποταμιού. Είναι, λένε, «ο τρόπος να συνομιλούμε και να απομακρυνθούμε από τον παλαιοκομματικό τρόπο προσέγγισης των πολιτών».
Η προσπάθειά τους να τα κάνουν όλα εναλλακτικά είχε ένα πισωγύρισμα. Αφού από κεκτημένη ταχύτητα αφισοκόλλησαν τα Χανιά, ο υπεύθυνος του πολιτικού σχεδιασμού του Ποταμιού Νικόλας Γιατρομανωλάκης, με κείμενο στο μπλογκ τους, απολογήθηκε στους Χανιώτες που βρώμισαν την πόλη τους. Και δεσμεύθηκε ότι «αυτό το λάθος δεν θα επαναληφθεί στις επόμενες περιοδείες».
Οι υποψήφιοι και οι εθελοντές
Η καμπάνια τους «Πρότεινε έναν υποψήφιο ευρωβουλευτή» ξεκίνησε την Πέμπτη το μεσημέρι, οπότε ακόμη δεν έχουν βγάλει συμπεράσματα μιας και είναι πολύ νωρίς. Σε γενικές γραμμές, πάντως, υποστηρίζουν ότι τα δεδομένα από τα σόσιαλ μίντια δείχνουν «διαρκές και σταθερό ενδιαφέρον». Ηδη δε 3.500 άνθρωποι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να γίνουν εθελοντές. Ο αριθμός κρίνεται ικανοποιητικός από τους συνεργάτες του Θεοδωράκη.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr