Λιγότερη Σαμπάνια φέτος κατά 40 % ? ξέρω σας απασχολεί το θέμα...

Με την οικονομία της να "γλιστρά" προς την ύφεση, η Γαλλία έχει ανάγκη από καλά νέα τώρα που πλησιάζουν και οι γιορτές. Αντ΄αυτών όμως άκουσε κάτι όχι και τόσο ευχάριστο: η σοδειά του σταφυλιού από το οποίο παράγεται η σαμπάνια έχει συρρικνωθεί 40% το τρέχον έτος, καθώς οι αμεπλώνες επλήγησαν σφοδρά από το χαλάζι, την υγρασία και τη μούχλα. The champagne house cellar in Reims, eastern France

Με την οικονομία της να "γλιστρά" προς την ύφεση, η Γαλλία έχει ανάγκη από καλά νέα τώρα που πλησιάζουν και οι γιορτές. Αντ΄αυτών όμως άκουσε κάτι όχι και τόσο ευχάριστο: η σοδειά του σταφυλιού από το οποίο παράγεται η σαμπάνια έχει συρρικνωθεί 40% το τρέχον έτος, καθώς οι αμεπλώνες επλήγησαν σφοδρά από το χαλάζι, την υγρασία και τη μούχλα.

The champagne house cellar in Reims, eastern France

"Είναι η μικρότερη σοδειά που είχαμε εδώ και 40 χρόνια", σημείωσε το υπουργείο Γεωργίας όταν ανακοίνωσε τα σχετικά μεγέθη.
Ευτυχώς για τους λάτρεις της σαμπάνιας, δεν θα υπάρχει έλλειψη για το ρεβεγιόν της Πρωτοχρονιάς.

Ο αφρώδης οίνος χρειάζεται να παραμείνει τουλάχιστον 15 μήνες στο κελάρι του παραγωγού προτού τεθεί προς πώληση -άρα το μπουκάλι που θα ανοίξετε στις 31 Δεκεμβρίου δεν θα προέρχεται από τη σοδειά αυτής της χρονιάς. Επιπλέον, οι παραγωγοί σαμπάνιας διαθέτουν απόθεμα τουλάχιστον τριών ετών στα βαρέλια τους που περιμένει να εμφιαλωθεί. Συνήθως, η σαμπάνια παρασκευάζεται από ένα μίγμα σταφυλιών που προέρχονται από σοδειές διαφορετικών ετών. "Ενισχύαμε τα αποθέματά μας τις χρονιές που είχαμε αυξημένη σοδειά και αυτό μας βοηθάει να αντιμετωπίσουμε τα καπρίτσια της φύσης", λέει ο Thibaut le Mailloux, εκπρόσωπος της γαλλικής ένωσης παραγωγών σαμπάνιας, γνωστής ως CIVC.

Δυστυχώς για τους Γάλλους παραγωγούς, υπάρχει ακόμη ένα πρόβλημα. Οι συμπατριώτες τους πίνουν λιγότερη σαμπάνια -και η Γαλλία απορροφά περίπου το 50% των παγκόσμιων πωλήσεων. Οι πωλήσεις γαλλικής σαμπάνιας υποχώρησαν 2% το 2011, με την κατανάλωση την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς να καταγράφει πτώση 8% σε ετήσια βάση.

Τότε η CIVC είχε κάνει λόγο για ένα "προσωρινό φαινόμενο" που συνδέεται με την ευρωπαϊκή κρίση χρέους. Αλλά η κρίση συνεχίστηκε και φέτος η γαλλική οικονομία επιδεινώθηκε, με την ανάπτυξη να μπαίνει στον "πάγο" για τρία συνεχή τρίμηνα και την ανεργία να διαμορφώνεται σε υψηλό 13 ετών, ξεπερνώντας το 10%. "Η Γαλλία δεν έχει και πολλή διάθεση να γιορτάσει", λέει η Laetitia Delay, αναλύτρια του κλάδου ποτών της Kepler Capital Markets στο Παρίσι.

Οι μεγάλοι παραγωγοί, όπως η LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMUY) -οι σαμπάνιες της οποίας περιλαμβάνουν τις Moët & Chandon, Krug και Veuve -έχουν τις εξαγωγές ως ασπίδα κατά της οικονομικής επιβράδυνσης. Παρά την πτώση των πωλήσεων στη Γαλλία, η αμερικανική αγορά σαμπάνιας αναπτύχθηκε 14,4% το 2011 ενώ στην Κίνα το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε στο 19%. Ωστόσο, οι μικρότεροι παραγωγοί υποφέρουν, σύμφωνα με την Delay. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ορισμένοι διανομείς χαμηλώνουν τις τιμές τους για να "αποσυμφορίσουν" τα αποθέματά τους. Όπως λέει η Delay: "Αυτό είναι ιδιαίτερα επιζήμιο για την εικόνα της σαμπάνιας".
Πηγή: Carol Matlack-capital.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ