Οι αστραφτερές λιμουζίνες του Κιμ Γιονγκ Ουν - Πως φορτώθηκαν από Ρόντερνταμ οι Mercedes -Maybach & έφτασαν στη Νότιο Κορέα (φώτο-βίντεο)

Πως φτάνουν τα υπερπολυτελή αυτοκίνητα στη Βόρειο Κορέα παρά τις διεθνείς κυρώσεις;
 

Ο Κιμ Γιονγκ Ουν , είναι γνωστός για την αγάπη που έχει στα.. ακριβά αντικείμενα . Ο ηγέτης της Νότιας Κορέας έχει γίνει πολλές φορές θέμα στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, για τον υπερπολυτελή και σπάταλο βίο που διάγει. 

Σύμφωνα μάλιστα με τις επικρίσεις.... ο λαός πεινά κι ο πρόεδρος καλοπερνά. Ο Βορεοκορεάτης ηγέτης, αγαπά την "Dolce Vita" και αφού διαθέτει το "μέσον" (περιουσία που ανέρχεται σε 4,2 δισ. ευρώ ),την απολαμβάνει. Ιδιωτικά τζετ, εισαγόμενο χαβιάρι, επώνυμα πανάκριβα τσιγάρα, αλκόολ που κοστίζει πολλές χιλιάδες δολάρια είναι μόνο κάποια από τα χαρακτηριστικά της υπερπολυτελούς ζωής του Κιμ Γιονγκ Ουν .

Αυτή τη φορά ο νεαρός δικτάτορας της Νότιας Κορέας απασχόλησε το διεθνή τύπο για τις θωρακισμένες μαύρες λιμουζίνες με τις οποίες εμφανίζεται παντού συνοδευόμενος βέβαια από μια στρατιά σωματοφυλάκων.

Ο Κιμ Γιονγκ Ουν, , επέδειξε τα νέα του αυτοκίνητα στη διάρκεια των συναντήσεών του σε Σιγκαπούρη και Ανόι με τον Ντόναλντ Τραμπ, αλλά και στο Βλαδιβοστόκ με τον Βλαντίμιρ Πούτιν. Τελευταία φορά που εθεάθη μέσα στις λιμουζίνες ήταν στη διάρκεια της επίσκεψης του Κινέζου προέδρου Σι Τζινπίνγκ στην Πιονγκγιάνγκ.

Τα πανάκριβα αυτοκίνητα που έφτασαν στην πρωτεύουσα της Νότιας Κορέας με ειδική πτήση είναι κορυφαία μοντέλα, τελευταίας τεχνολογίας της Mercedes-Benz, όπως το Maybach S62 και το Maybach S600 Pullman Guard, τα οποία είναι πολύ δημοφιλή στους ηγέτες όλου του κόσμου και κοστίζουν από  500.000 έως  1.6 εκατομμύρια δολάρια το καθένα.

Ο Κιμ τα χρησιμοποιεί αγνοώντας τις κυρώσεις των Ηνωμένων Εθνών,που επιβάλλουν την απαγόρευση εισαγωγής πολυτελών αγαθών από τη Βόρεια Κορέα.

Τα αυτοκίνητα  φτάνουν στην ελίτ της Βόρειας Κορέας, παρά το εμπάργκο της Δύσης  μέσω ενός πολύπλοκου συστήματος μεταφορών, όπως αποκαλύπτει έρευνα των «New York Times» και του μη κερδοσκοπικού Κέντρου Προηγμένων Μελετών Αμυνας, με έδρα την Ουάσιγκτον (Center for Advanced Defense Studies).

Οι εισαγωγές δείχνουν τα πιθανά όρια των κυρώσεων που χρησιμοποιεί ο Ντόνταλντ Τραμπ, ως εργαλείο για να να πιέσει την Πιονγιάνγκ σε σοβαρές διαπραγματεύσεις  που θα τερματίσουν το πρόγραμμα πυρηνικών όπλων.

Αμερικανοί αξιωματούχοι δηλώνουν ότι το μόνο πραγματικό όπλο τους σε σχέση με τη Βόρεια Κορέα είναι οι αυστηρές κυρώσεις. Κατά τη διάρκεια της αποτυχημένης διάσκεψης κορυφής στο Ανόι του Βιετνάμ το Φεβρουάριο, το κυριότερο αίτημα του Κιμ Γιονγκ Ουν προις τον Τραμπ,  ήταν να άρει τις βασικές κυρώσεις, οι οποίες έχουν καταστεί αυστηρότερες από τα τέλη του 2016.

Μετά από αίτημα της κυβέρνησης του Προέδρου Τζορτζ Μπους, τα Ηνωμένα Έθνη επέβαλαν κυρώσεις το 2006 για να κρατήσουν τα πολυτελή προϊόντα έξω από τη Βόρεια Κορέα.

Ωστόσο, από το 2015 έως το 2017, 90 χώρες χρησίμευσαν ως πηγές ειδών πολυτελείας για τους Βορειοκορεάτες, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε την Τρίτη από το Κέντρο Προηγμένων Μελετών Άμυνας.

Επιπλέον, τα δίκτυα και οι αλυσίδες εφοδιασμού  περνάνε από τα εδάφη ορισμένων χωρών μελών του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών και των Αμερικανών συμμάχων τους. Ανάμεσα σε αυτές τις χώρες μέλη  είναι η Κίνα, η Ρωσία, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα.

Τόσο ο Πρόεδρος της Κίνας Σι Τζινπίνγκ όσο και ο Πρόεδρος της Νότιας Κορέας Μουν Τζε-ιν ήταν συνεπιβάτες του Κιμ Γιονγκ Ουν, στις πολυτελείς Mercedes του, σε πρόσφατες επισκέψεις τους στην Πιονγιάνγκ.

Για τους αξιωματούχους που επιδιώκουν την επιβολή των κυρώσεων, είναι σημαντικό να εντοπιστεί το λαθρεμπόριο ειδών πολυτελείας - ειδικά σπάνιων αντικειμένων όπως τεθωρακισμένα αυτοκίνητα - επειδή η Βόρεια Κορέα χρησιμοποιεί παρόμοιες τεχνικές για να αποκτήσει  πρόσβαση στην τεχνολογία για το πρόγραμμα πυρηνικών όπλων. 

Όταν πρόκειται για κυρώσεις, η Βόρεια Κορέα βασίζεται σε μια πολύπλοκη αλλά μικρή ομάδα διαπιστευμένων ατόμων που μετακινούν τα αγαθά που απαιτούνται από το κράτος, είτε πρόκειται για είδη πολυτελείας είτε για εξαρτήματα για πυραύλους, είτε για την οργάνωση του εμπορίου πόρων ", δήλωσε ο Neil Watts, ένας ειδικός στα θέματα ναυτιλίας και πρώην μέλος της επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την επιβολή κυρώσεων στη Βόρεια Κορέα, , μιλώντας γενικά για τα την λειτουργία του παράνομου εμπορίου στη χώρα.

Η επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών σημείωσε στην ετήσια έκθεσή της φέτος  την εμφάνιση των λιμουζίνων της Mercedes-Benz και της Rolls-Royce στην Πιονγιάνγκ. Τον περασμένο Οκτώβριο, ο κ Κιμ βγήκε από μια λιμουζίνα Rolls-Royce Phantom για να χαιρετήσει τον  υπουργό εξωτερικών των ΗΠΑΜάικ Πομπέο.

Το ταξίδι που έκαναν δύο θωρακισμένες Mercedes Maybach S600 από την Ευρώπη στην Ανατολική Ασία δείχνει πώς λειτουργούσε ένα από τα δίκτυα μεταφοράς πολυτελών εμπορευμάτων. Το Κέντρο Προηγμένων Μελετών Άμυνας και οι NYT  κατέγραψαν την πορεία τους μέσα από πέντε χώρες χρησιμοποιώντας υλικό ανοιχτού κώδικα, συμπεριλαμβανομένων των αποστολών και των δορυφορικών εικόνων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, στις 20 Ιουνίου του 2018 δύο σφραγισμένα εμπορευματοκιβώτια με τα πολυτελή αυτοκίνητα της Mercedes-Benz φορτώνονται σε πλοίο μεταφοράς στο λιμάνι του Ρότερνταμ της Ολλανδίας.

Επειτα από 41 ημέρες φθάνουν στο λιμάνι Νταλιάν, στη Βορειοανατολική Κίνα και μεταφέρονται σε διαφορετικό πλοίο cargo. Επόμενη στάση η Οσάκα της Ιαπωνίας, όπου και πάλι μεταφέρονται σε άλλο πλοίο.

 Στη συνέχεια τα κοντέινερ φθάνουν στο Μπουσάν της Νότιας Κορέας στις 30 Σεπτεμβρίου και μεταφέρονται εντός μιας μέρας από την άφιξή τους στο φορτηγό πλοίο DN5505 με σημαία Τόνγκο (Δυτική Αφρική) με προορισμό το λιμάνι της Ναχόντκα στη Ρωσική Απω Ανατολή.

Το πλοίο φέρεται να είναι νηολογημένο στις νήσους Μάρσαλ, ανήκει σε Ρώσο πλοιοκτήτη, ενώ η διαχείριση της ασφάλειάς του βρίσκεται στο Χονγκ Κονγκ. Μυστηριωδώς όμως προτού φθάσει στο ρωσικό λιμάνι, σβήνει το σύστημα εντοπισμού του για λίγες μέρες, μια πρακτική δημοφιλής για πλοία που δεν τηρούν τις διεθνείς κυρώσεις.

Στις 7 Οκτωβρίου τρία αεροσκάφη της αεροπορικής εταιρείας της Βόρειας Κορέας Air Koryo προσγειώνονται στο Βλαδιβοστόκ, σύμφωνα με βίντεο online παρακολούθησης πτήσεων τα οποία φέρεται να φορτώνουν τα πολυτελή αυτοκίνητα του Κιμ.

Τέσσερις μήνες αργότερα, στις 31 Ιανουαρίου 2019, ο ηγέτης της Βορείου Κορέας εμφανίζεται στους δρόμους της Πιονγκγιάνγκ μέσα στις εν λόγω λιμουζίνες, όπως δείχνουν τα πλάνα του βορειοκορεατικού πρακτορείου ειδήσεων, ενώ τα πλήθη στους δρόμους χειροκροτούν με ενθουσιασμό.

Δεν μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι κάθε κομμάτι της διαδρομής του ταξιδιού είναι παράνομο, αλλά από το 2016 αναλυτές σε θέματα κυρώσεων αναφέρουν ότι το απομονωμένο καθεστώς έχει χρησιμοποιήσει παρόμοιες τεχνικές για να εισαγάγει ζωτικής σημασίας τεχνολογία για το πυρηνικό του πρόγραμμα.

 

 

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ