Robert Duglin: Οι Αμερικανοί ξανάρχονται! 500 τουριστικοί πράκτορες στην Ελλάδα για να ανοίξουν τον δρόμο

Όπως τονιζει ο κ.Duglin, στο συνέδριο της ASTA θα παραστούν πάνω από 500 Αμερικανοί τουριστικοί πράκτορες.

Το συνέδριο της Ένωσης Αμερικανών Τουριστικών Πρακτόρων (ASTA), που θα διεξαχθεί τον Απρίλιο του 2018 στην Αθήνα, θα αυξήσει θεαματικά τον αριθμό των Αμερικανών τουριστών, που έρχονται στην Ελλάδα.

Την πεποίθηση αυτή εκφράζει, σε αποκλειστική συνέντευξή του στο Tornos News, ο αντιπρόεδρος και υπεύθυνος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ASTA, κ. Robert Duglin, ο οποίος βρέθηκε στην Αθήνα την περασμένη εβδομάδα για να συζητήσει και τελικά να αποδεχθεί την πρόσκληση της FedHATTA για τη διοργάνωση του συνεδρίου ASTA DESTINATION EXPO 2018 στην ελληνική πρωτεύουσα.

Συνέντευξη στον Πάνο Θωμάκο για το tornosnews.gr

Όπως τονιζει ο κ.Duglin, στο συνέδριο της ASTA θα παραστούν πάνω από 500 Αμερικανοί τουριστικοί πράκτορες, οι οποίοι, όταν επιστρέψουν, θα μεταφέρουν την ελληνική εμπειρία τους εκατοντάδες φορές σε επαγγελματίες και πελάτες, γεγονός, που θα εντείνει το ενδιαφέρον των Αμερικανών για διακοπές στη χώρα μας. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες στις ΗΠΑ , όπως επισημαίνει, πωλούν το 82% των εξερχόμενων ταξιδιών και πάνω από το 90% του συνόλου των κρουαζιερών. Οι Αμερικανοί πράκτορες θα επισκεφθούν επίσης και άλλα μέρη στην Ελλάδα με ειδικά σχεδιασμένες ακδρομές, γι αυτό και ο κ.Duglin εκτιμά ότι θα ανακαλύψουν νέους προορισμούς- "κρυμένα διαμάντια", όπως λέει, που θα προωθηθούν στην αμερικανική αγορά.

"Θέλουμε", λέει ο  κ.Duglin, "οι Αμερικανοί να έρχονται και να μένουν στην Ελλάδα για αρκετές ημέρες".

Ο αντιπρόεδρος και υπεύθυνος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ASTA, υπογραμμίζει ακόμη ότι η Ελλάδα είναι ελκυστική για επενδύσεις από αμερικανικά κεφάλαια.

Διαβάστε αναλυτικά τη συνέντευξη....

1. Γιατί αποφασίσατε να πραγματοποιήσετε το συνέδριο ASTA Destination Expo 2018 στην Ελλάδα;

-Ένας από τους λόγους που θέλαμε να πραγματοποιήσουμε τη διάσκεψή μας στην Ελλάδα είναι ότι αποτελεί κορυφαίο ταξιδιωτικό προορισμό για τους Αμερικανούς. Συνήθως έχουμε πολλούς πελάτες και συναδέλφους που ταξιδεύουν εδώ επειδή κάνουν κρουαζιέρα ή θέλουν να μελετήσουν την Ιστορία. Επίσης, έχουμε τους Ελληνοαμερικανούς, το φαγητό και το κρασί είναι εξαιρετικά και όταν ερχόμαστε στην Ελλάδα γνωρίζουμε έναν διαφορετικό πολιτισμό, και φυσικα μας προσελκύουν τα εκατοντάδες όμορφα νησιά που έχετε.

2. Πόσα μέλη της ASTA αναμένετε να συμμετάσχουν στο Συνέδριο;

-Γύρω στα πεντακόσια μέλη είναι ο μέσος όρος συμμετοχών στα συνέδρια Destination Expo της ASTA και αυτή τη φορά σκοπεύουμε να υπερβούμε τον αριθμό αυτό.

3. Πώς κινείται η αγορά φέτος;

-Ανοδικά, οι άνθρωποι στις Ηνωμένες Πολιτείες δαπανούν περισσότερα, ειδικά στα ταξίδια πολυτελείας. Πρόκειται για παγκόσμια τάση που φυσικά επηρεάζει και την Ελλάδα, τα ξενοδοχεία, τα κρουαζιερόπλοια. Η οικονομία είναι καλή στις ΗΠΑ και οι καταναλωτές δαπανούν περισσότερα χρήματα.

Η Ελλάδα μπορεί να υπερκεράσει ανταγωνιστικούς προορισμούς

4. Μπορεί η Ελλάδα να προσελκύσει περισσότερους Αμερικανούς τουρίστες και γιατί;

-Ναι, και για διάφορους λόγους. Όταν προσελκύεις 500 αμερικανούς επαγγελματίες που πωλούν ταξίδια, όλοι τους πρόκειται να διαδώσουν τις εμπειρίες τους εκατοντάδες φορές ο καθένας, προσελκύοντας όλο και περισσότερους επισκέπτες. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες στις ΗΠΑ πωλούν το 82% των εξερχόμενων ταξιδιών και το 90% όλων των κρουαζιερών. Αυτό είναι ένα κρίσιμο σημείο και οι Αμερικανοί πράκτορες στέλνουν ήδη τους πελάτες τους στην Ελλάδα, όμως επιδιώκουμε να περνούν περισσότερο χρόνο στην Ελλάδα, όχι να πηγαίνουν κατευθείαν από το αεροπλάνο στο κρουαζιερόπλοιο και στη συνέχεια να περνούν μόνο δέκα ώρες σε ένα μέρος όπως η Μύκονος ή η Σαντορίνη. Θέλουμε να έρχονται στην Ελλάδα και να μένουν για αρκετές ημέρες.

5. Υπάρχει κάτι που πρέπει να βελτιώσουμε για να επιτύχουμε αυτόν τον στόχο;

Νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό το ότι προσελκύσατε την Emirates ενώ κι άλλες απευθείας πτήσεις, όπως αυτή, θα ήταν χρήσιμες. Βλέπω ότι, στην Αθήνα ιδιαίτερα, πολύ περισσότερα ξενοδοχεία έχουν διαδικτυακή παρουσία και λειτουργούν περισσότερα πολυτελή ξενοδοχεία. Όσο οι τουριστικές υποδομές θα συνεχίσουν να βελτιώνονται, πράγμα το οποίο είναι γεγονός, η Ελλάδα μπορεί ακόμη και να υπερκεράσει ανταγωνιστικούς προορισμούς. Χρειάζεστε ένα ισχυρό δίκτυο διανομής καθώς και μια ποικιλία προϊόντων και αυτό είναι αυτό που μαθαίνω εδώ, τα διάφορα μέρη που μπορούν να επισκεφθούν οι άνθρωποι, οι διάφοροι τύποι κρουαζιέρων που είναι διαθέσιμοι, οι πτήσεις τσαρτερ και άλλα συναφή. Το συνέδριο που σχεδιάζουμε είναι επίσης πολύ σημαντικό διότι θα είναι συνοδεύεται από παράλληλες εκπαιδευτικές εκδηλώσεις που θα έχουν στόχο την συνεχιζόμενη προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό τους επόμενους μήνες.

Οι πράκτορές μας δεν θα έρθουν μόνο για το συνέδριο αλλα μετά θα επισκεφθούν διαφορετικά μέρη στην Ελλάδα με ειδικά σχεδιασμένες εκδρομές, ώστε να ανακαλύψουν νέα προϊόντα που θα επιμηκύνουν τη σαιζόν. Θα ανακαλύψουν τους «κρυμμένους θησαυρούς» της Ελλάδας, μέρη που δεν γνωρίζουν καν ότι υπάρχουν.

6. Μπορεί η Ελλάδα να προσελκύσει επενδύσεις από τις Ηνωμένες Πολιτείες;

Νομίζω ότι ναι. Αυτό θα έρθει με την εκπαίδευση. Είναι ενδιαφέρον που το ρωτάτε επειδή η ελληνοαμερικανική κοινότητα έχει μεγαλύτερη επιρροή και περισσότερο πλούτο από πολλές άλλες ομάδες και, εξ όσων γνωρίζω από τους Έλληνες φίλους που διαθέτω, ενδιαφέρονται να επεκταθούν σε διαφορετικές επιχειρήσεις.

7. Σας προβληματίζει η απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να επιβάλει φόρο διαμονής;

Φυσικά, κάθε φορά που μπορείτε να αποφύγετε έναν φόρο, θα πρέπει να το κάνετε. Καταλαβαίνω, από την άλλη πλευρά, βέβαια ότι οι φόροι είναι απαραίτητοι για την βελτίωση των τουριστικών υποδομών και τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα αυτή τη στιγμή. Και η ASTA προσπαθεί να προστατεύσει και να υπερασπιστεί τους ταξιδιωτικούς πράκτορες από αθέμιτους φόρους στις Ηνωμένες Πολιτείες. Σίγουρα συμμερίζομαι τον προβληματισμό των παρόχων εδώ στην Ελλάδα ότι ο φόρος αυτός μπορεί να αποτελέσει μια επιβάρυνση.

8. Πώς είναι η συνεργασία σας με την Fedhatta;

Εξαιρετική, είναι καλοί φίλοι και συνεργάτες. Προχωράμε σε δικτύωση και αυτό είναι το ζητούμενο για τον προορισμό σας, να διασυνδεθεί με τους Αμερικάνους ταξιδιωτικούς πράκτορες εξερχόμενου τουρισμού. Διοργανώνουμε το Συνέδριο και δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από να κάνεις νέους φίλους και περνάμε χρόνο μαζί, να μαθαίνουμε ο ένας για τον άλλον και τις οικογένειές μας, να μοιραζόμαστε τις εμπειρίες μας από τον προορισμό.  Αυτή είναι η πιο σημαντική επαφή, πρόσωπο με πρόσωπο, μαζι με την εκπαίδευση, τις εκθέσεις, τα ιαδικτυακά σεμινάρια, τα email broadcasts. Μια ακόμη παράμετρος που θα εντόπιζα είναι οι φωτογραφίες, καθώς γνωρίζετε το ρητό που λέει ότι μια εικόνα είναι σαν χίλιες λέξεις, ειδικά με όσα έχετε να δείξετε εδώ στην Ελλάδα.

9. Έχετε έρθει ξανά στην Ελλάδα πριν και ποιους χώρους έχετε επισκεφθεί;

-Ναι, έχω έλθει στην Ελλάδα ήδη έξι φορές. Εχω επισκεφθεί την Αθήνα, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, τη Ρόδο, την Κω, την Κρήτη και τον Βόλο

10. Θα θέλατε να σχολιάσετε την ταξιδιωτική οδηγία και απαγόρευση που εξέδωσε πρόσφατα ο πρόεδρος Trump;

-Έχουμε τοποθετηθεί ήδη εναντίον της, διότι φοβόμαστε ότι μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα. Αυτό το κάναμε δημοσίως επειδή αισθανόμαστε ότι όλοι οι άνθρωποι πρέπει να είναι ελεύθεροι να ταξιδεύουν. Γνωρίζουμε ότι πρέπει να διατηρήσουμε τη χώρα μας ασφαλή, αλλά, από την άλλη πλευρά, πρέπει να διατηρήσουμε ανοικτά σύνορα και όσο περισσότερο γνωριζόμαστε ο ένας με τον άλλο, τόσο καλύτερα θα είναι τα πράγματα.