Οι Παριζιάνοι εξοστρακίζουν τα SUV: Ψήφισαν «υπέρ» του 3πλασιαμού των τελών στάθμευσης – 18 ευρώ την ώρα για parking για όσους έχουν τζιπ (βίντεο)

Στο δημοψήφισμα μετείχαν 1,3 εκατομμύρια κάτοικοι

Μετά από δημοψήφισμα στο Παρίσι, η απόφαση των κατοίκων ήταν να τριπλασιαστούν τα τέλη στάθμευσης για τα SUV στην πόλη.

Οι ψηφοφόροι εκφράστηκαν υπέρ της αύξησης αυτής για περιβαλλοντικούς και λόγους ασφαλείας. Συγκεκριμένα, το δημοψήφισμα είχε ως ερώτημα, το εάν τα τέλη στάθμευσης για τα βαρέα SUV πρέπει να τριπλασιαστούν, αυξάνοντας τα κόστη στα δημόσια πάρκαρισμα στο κέντρο της πόλης σε 18 ευρώ ανά ώρα από τα 6 ευρώ που ισχύουν επί του παρόντος, και στα προάστια σε 12 ευρώ αντί για τα προηγούμενα 4 ευρώ.

Τα υψηλότερα τέλη θα ισχύσουν για τα μοντέλα καύσης και τα υβριδικά βάρους 1,6 τόνων και πάνω και για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα δύο τόνων και πάνω. Περίπου 1,3 εκατομμύρια κάτοικοι της γαλλικής πρωτεύουσας μετείχαν στο δημοψήφισμα που έφερε τον τίτλο: «Περισσότερα ή λιγότερα SUV στο Παρίσι;».

Σύμφωνα με τα προσωρινά τελικά αποτελέσματα, ποσοστό μόλις κάτω του 6% των εγγεγραμμένων ψηφοφόρων έλαβε μέρος στο δημοψήφισμα. Περίπου το 54,5% ψήφισε υπέρ της αύξησης των τελών στάθμευσης έναντι περίπου του 45,5% που ψήφισε κατά. Το επιχείρημα για αύξηση των τελών στάθμευσης των SUV, που επικαλέστηκαν οι δημοτικές αρχές του Παρισιού, ήταν ότι αυτά τα βαριά οχήματα προκαλούν αυξημένη ρύπανση, καταλαμβάνουν μεγάλο δημόσιο χώρο και θέτουν σε κίνδυνο την οδική ασφάλεια.

Τα υψηλότερα τέλη για τα μεγάλα οχήματα θα περιορίσουν την ενόχληση που προκαλούν, σύμφωνα με τις δημοτικές αρχές της γαλλικής πρωτεύουσας. «Η ψηφοφορία αυτή θα πρέπει να δώσει ένα μήνυμα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η επιδίωξή τους για κέρδος, η οποία συνίσταται στην σκόπιμη πώληση ολοένα μεγαλύτερων, μεγαλύτερης αποδοτικότητας καυσίμου και πιο ακριβών οχημάτων, θέτει σε κίνδυνο την οικολογική αλλαγή».

Με το χθεσινό δημοψήφισμα, οι κάτοικοι της γαλλικής πρωτεύουσας μπορεί να ελαφρύνουν το βάρος για τους δημόσιους χώρους και να υποστηρίξουν ένα νέο κοινωνικό μοντέλο, σύμφωνα με τις αρχές του Παρισιού. Τα υψηλότερα τέλη θα ισχύουν για τους τουρίστες και τους επισκέπτες, ωστόσο οι κάτοικοι, οι έμποροι και οι επαγγελματίες υγείας μπορούν να αιτηθούν την εξαίρεσή τους. Η αλλαγή αυτή δεν αφορά τους ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης.

Ένωση αυτοκινητιστών είχε επικρίνει το δημοτικό συμβούλιο πριν από το δημοψήφισμα. Η λέσχη αυτή των 40 εκατομμυρίων αυτοκινητιστών είχε ξεκινήσει αίτηση κατά των υψηλότερων τελών στάθμευσης για τα οχήματα αυτά, προειδοποιώντας το κοινό ότι «αυτή η μάχη κατά των SUV είναι μόνον η πίσω πόρτα για την εξάλειψη του αυτοκινήτου στο σύνολό του».

Η μάχη των δημοτικών αρχών του Παρισιού με τα μεγάλα οχήματα άρχισε με νέες πολιτικές στον τομέα των μεταφορών, τις οποίες εισήγαγε πριν από μερικά χρόνια η σοσιαλίστρια δήμαρχος του Παρισιού, Αν Ινταλγκό, και οι ευαισθητοποιημένες για το κλίμα δημοτικές της αρχές.

Βάσει των στοιχείων καταχώρησης, τα νέα τέλη θα ισχύουν για σχεδόν 900.000 αυτοκίνητα στην περιοχή του Παρισιού, ποσοστό περίπου 16% όλων των αυτοκινήτων εκεί, σύμφωνα με υπολογισμούς της εφημερίδας «Les Échos».

Σχέδια για υψηλότερα τέλη σε μεγαλύτερα οχήματα υπάρχουν, επίσης, στην Λιόν, το Μπορντό και την Γκρενόμπλ.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ