Norman Atlantic: Βρέθηκε το μαύρο κουτί - Κομφούζιο με νέα λίστα 485 (!!) επιβατών & ευθύνες στην Ελλάδα από τον Ιταλό καπετάνιο!

Στην εκτίμηση ότι μπορεί να υπάρχουν νεκροί στο πάρκινγκ του πλοίου Norman Atlantic, προχώρησε πριν από λίγο ο εισαγγελέας Έτορε Καρντινάλι, ο οποίος μπήκε μέσα στο πλοίο, αλλά δεν κατάφερε να φτάσει στο γκαράζ, για λόγους ασφαλείας.

 

Ο εισαγγελέας ανέφερε ότι έχει βρεθεί το μαύρο κουτί του πλοίου και πλέον ξεκινάει η διαδικασία επεξεργασίας των στοιχείων, που αναμένεται να ρίξουν φως στις συνθήκες κάτω από τις οποίες ξέσπασε η πυρκαγιά. 

«Μπορεί να υπάρχουν πτώματα στον χώρο στάθμευσης του πλοίου», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Καρντινάλι και πρόσθεσε «ανακτήθηκε και κατασχέθηκε το μαύρο κουτί του πλοίου, και τώρα πρόκειται να προχωρήσει η προσεκτική επεξεργασία των στοιχείων» που περιέχει αυτό.

Ποινική δίωξη, σε βάρος τεσσάρων ατόμων για την τραγωδία του Norman Atlantic. Νέα λίστα με τον αριθμό των επιβαινόντων. Φέρεται να υπάρχουν διπλοεγγραφές..Τα στοιχεία των τεσσάρων ατόμων, σε βάρος των οποίων ασκήθηκε ποινική δίωξη, μετά την τραγωδία του «Norman Atlantic», δημοσιεύει σήμερα ο ιταλικός Τύπος συμπεριλαμβανομένου και του ιταλικού ειδησεογραφικού πρακτορείου Ansa.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, από την εισαγγελία του Μπάρι ασκήθηκε δίωξη σε βάρος του νόμιμου εκπροσώπου του γραφείου της ΑΝΕΚ στην Ιταλία (δεν αναφέρεται όνομα), του υπαλλήλου της εταιρείας Παύλου Φαντάκη, του 45χρονου υπευθύνου καταστρώματος Λουίτζι Γιόβινε και του 56χρονου μηχανικού Φραντσέσκο Ρομάνο.

Εν τω μεταξύ, στους 485 ανέρχονται οι επιβαίνοντες του πλοίου «Norman Atlantic», σύμφωνα με νέα λίστα που απέστειλαν σήμερα οι ιταλικές Αρχές στο υπουργείο Ναυτιλίας. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, στη νέα λίστα υπάρχουν ακόμα διπλοεγγραφές ονομάτων.
Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν πως επιβεβαιώνεται, πλέον, ότι στο πλοίο δεν υπήρχαν υπεράριθμοι επιβάτες.
Σημειώνεται πως ο ανώτατος αριθμός επιβαινόντων για το συγκεκριμένο πλοίο, και σύμφωνα με το πρωτόκολλο του «Norman Atlantic», ήταν 499 άτομα, αριθμός που είχε ακουστεί από δικαστικό λειτουργό της Ιταλίας τις προηγούμενες ημέρες. Υπενθυμίζεται, επίσης, πως σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από την ΑΝΕΚ ο αριθμός των επιβαινόντων στο πλοίο ήταν 474 άτομα.

Εξάλλου, το υπουργείο Ναυτιλίας γνωστοποίησε ότι επιστρέφει σήμερα στην Ελλάδα ένας ακόμα Έλληνας επιβάτης του μοιραίου πλοίου που νοσηλευόταν σε ιταλικό νοσοκομείο. Επίσης, έγινε γνωστό ότι κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων αναμένεται στην Ιταλία, ενώ επιθεωρητές έχει αποστείλει και η ναυλώτρια εταιρεία ΑΝΕΚ.
Τέλος, στην Ιταλία αναμένονται σήμερα συγγενείς των δέκα Ελλήνων επιβατών, που φέρονται ως αγνοούμενοι.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, από την εισαγγελία του Μπάρι ασκήθηκε δίωξη σε βάρος του νόμιμου εκπροσώπου του γραφείου της ΑΝΕΚ στην Ιταλία (δεν αναφέρεται όνομα), του υπαλλήλου της εταιρείας Παύλου Φαντάκη, του 45χρονου υπευθύνου καταστρώματος Λουίτζι Γιόβινε και του 56χρονου μηχανικού Φραντσέσκο Ρομάνο.

Ο Φραντσέσκο Ρομάνο (Φωτογραφία: tp24.it)

Υπενθυμίζεται πως η ιταλική δικαιοσύνη έχει θέσει υπό έρευνα για τα αδικήματα της πολλαπλής ανθρωποκτονία εξ αμελείας, ναυάγιο εξ αμελείας και πρόκληση σωματικών βλαβών εξ αμελείας και τον Ιταλό πλοίαρχο Αρτζίλιο Τζιακομάτσι (φωτό άρθρου) και τον Ιταλό ιδιοκτήτη του Norman Atlantic Κάρλο Βιζεντίνι.

Ο ύπαρχος Παύλος Φαντάκης (Φωτογραφία: Αρχιπέλαγος)

Ιταλός πλοίαρχος Αρτζίλιο Τζιακομάτσι

Ο Ιταλός ναυτικός ισχυρίζεται πως η ελληνική πλευρά δεν απάντησε στις εκκλήσεις του πλοίου για βοήθεια, ενώ καταλογίζει ευθύνες και στην εταιρεία ANEK Lines που επέτρεψε να επιβιβαστούν στο πλοίο περισσότεροι επιβάτες και οχήματα από όσα επιτρέπει ο κανονισμός. Ο Τζακομάτζι που αντιμετωπίζει αντιμετωπίζει σοβαρές κατηγορίες για το συμβάν, δίνει τις δικές του ερμηνείες για τον τρόπο που αντέδρασε ο ίδιος και το πλήρωμα.

Ο καπετάνιος μίλησε στην ιταλική εφημερίδα "Κοριέρε ντε λα Σέρα" και ισχυρίστηκε πως η Ελλάδα δεν ανταποκρίθηκε στην έκκλησή του, ενώ καταλόγισε ευθύνες για το υπεράριθμο στην εταιρία. «Η ευθύνη από τη μία είναι ναυτική και από την άλλη εμπορική» ανέφερε.
Γιατί δεν αξιοποιήθηκαν οι σωστικές λέμβοι
Στην κατάθεσή του ο Τζακομάτζι εξηγεί πως το σκάφος διέθετε τέσσερις σωστικές λέμβους χωρητικότητας 150 ατόμων η κάθε μία, πράγμα που δείχνει πως θεωρητικά όλοι οι επιβαίνοντες θα μπορούσαν να είχαν διασωθεί. «Αλλά όταν η υψηλή θερμοκρασία έσπασε τα φινιστρίνια, οι φλόγες βγήκαν από τη μία πλευρά και εξαιτίας του σφοδρού ανέμου δύο από τις λέμβους καταστράφηκαν», επισήμανε ο Τζακομάτζι. Σε ό, τι αφορά τις υπόλοιπες, ο ίδιος ισχυρίζεται πως έδωσε εντολή να ετοιμαστούν, αλλά όχι και να πέσουν στη θάλασσα, αφού όπως είπε επεσήμανε στο πλήρωμα πως πρέπει όλοι οι επιβαίνοντες να φορούν σωσίβια. Όμως η ομάδα που είχε αναλάβει την διανομή των σωσιβίων βρισκόταν στο κατάστρωμα 5, το οποίο όμως εξαιτίας της υψηλής θερμοκρασίας είχε θερμανθεί σε τέτοιο βαθμό που δεν επέτρεπε την διεξαγωγή της διαδικασίας. Επομένως, ο κόσμος έπρεπε να μεταβεί στο κατάστρωμα 6 και εκεί να δοθούν τα σωσίβια. «Ενώ μοιράζονταν τα σωσίβια στο κατάστρωμα 6 κάποιος κατέβασε τη σωστική λέμβο δίχως να έχω δώσει εντολή», δήλωσε ο πλοίαρχος.

Ο 62χρονος Ιταλός ανέφερε πως στη μία από τις λέμβους - η οποία έπεσε στο νερό απότομα, αφού κατέβηκε χειροκίνητα - επέβαιναν και τουλάχιστον τρία μέλη του πληρώματος, οι οποίοι θα κληθούν να δώσουν απαντήσεις. «Ο πλοίαρχος σε μία τέτοια κατάσταση δε μπορεί να ελέγξει τη διαδικασία αυτή γιατί πρέπει να ασχοληθεί με τη σταθερότητα του πλοίου», πρόσθεσε ο πλοίαρχος.
Δεν είμαι ήρωας, αλλά έκανα το καθήκον μου
«Έκανα το καθήκον μου, δεν είμαι ήρωας. Με έχει πληγώσει το γεγονός ότι υπάρχουν θύματα. Αυτό που συνέβη είναι τραγωδία. Αλλά όποιος ακολούθησε τις οδηγίες που δώσαμε, όποιος άκουσε τις οδηγίες για την εκκένωση του πλοίου, σώθηκε. Δυστυχώς εκείνες τις στιγμές, ο πανικός μπορεί να σε σπρώξει σε πράξεις που δεν ελέγχεις» ανέφερε.
Την ίδια στιγμή, περιέγραψε και τα τελευταία λεπτά στο πλοίο, αφότου όλοι οι επιβαίνοντες είχαν αποβιβαστεί, λέγοντας: «Δεν ήθελα να εγκαταλείψω το πλοίο. Όταν αποβιβάστηκαν όλοι οι επιβάτες και το πλήρωμα, παρέμεινα με κάποιους αξιωματικούς του Λιμενικού και επέμεινα να κατευθύνω το πλοίο στο λιμάνι, αλλά το Norman Atlantic ήταν ακυβέρνητο και στο τέλος ενέδωσα στην επιμονή των αξιωματικών. Έπρεπε να εγκαταλείψουμε το πλοίο. Πρόκειται για μία σκληρή απόφαση για έναν καπετάνιο».
 
Στο μεταξύ, το κουφάρι του πλοίου ρυμουλκήθηκε νωρίτερα στο λιμάνι του Πρίντεζι. Ένας από τους εισαγγελείς στους οποίους έχει ανατεθεί η έρευνα των αιτιών του δυστυχήματος μεταβαίνει στο Μπρίντιζι, προκειμένου να ανέβει στο πλοίο και να εξακριβώσει αν υπάρχουν νεκροί στο αμπάρι του. Το πλοίο έχει ήδη τεθεί υπό κατάσχεση και οι εισαγγελείς αναμένουν σημαντικές απαντήσεις από το «μαύρο κουτί», σχετικά με το τι ακριβώς συνέβη και ποιοι ήταν οι πρώτοι χειρισμοί μετά το ξέσπασμα της πυρκαγιάς, στις 4:30 το πρωί της περασμένης Κυριακής.

Η απάντηση του Λιμενικού

Tο λεπτομερές ιστορικό των αρχικών ενεργειών του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος από τη στιγμή που ενημερώθηκε για το περιστατικό εκδήλωσης πυρκαγιάς στο μοιραίο πλοίο «Norman Atlantic», μέχρι και τη χρονική στιγμή που κατέστη εφικτή η επικοινωνία για πρώτη φορά με τον πλοίαρχο του πλοίου, έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Παράλληλα, κοινοποιείται η αποσταλείσα αλληλογραφία μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος με το οποίο προωθήθηκαν έγκαιρα προς την Ιταλική πλευρά (MRCC/ROME) οι καταστάσεις επιβατών και πληρώματος, όπως αυτές παρελήφθησαν από το εξουσιοδοτημένο πρόσωπο της εταιρείας (Designated Person Ashore/DPA) το οποίο είναι υπεύθυνο για τις διαδικασίες ασφαλούς διαχείρισης των λειτουργιών του πλοίου.

Για όλα τα ανωτέρω υπάρχουν εγγραφές σε Υπηρεσιακά Ημερολόγια Συμβάντων, ανταλλαγή επίσημης αλληλογραφίας (έγγραφα - σήματα) καθώς επίσης και επίσημα καταγεγραμμένες συνομιλίες οι οποίες δύναται να απομαγνητοφωνηθούν κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ