2 Τop Women μια Ελληνίδα & μια Μακ Κάρθι αποκάλυψαν το παγκόσμιο σκάνδαλο εκατoμμυρίων της Volksvagen - Όλο το story

Με τις μετοχές της Volkswagen να έχουν πάρει την κατηφόρα και τις εξελίξεις γύρω από το σκάνδαλο με την απάτη στις μετρήσεις των εκπομπών ρύπων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της εταιρείας να τρέχουν με χίλια, έρχεται στο προσκήνιο η Αμερικανίδα αξιωματούχος που... τράβηξε το χειρόφρενο στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
 

 

Η Τζίνα Μακ Κάρθι δεν δίστασε να αποκαλύψει την απάτη με τους «πειραγμένους» ρύπους στα Volkswagen. Στη μέχρι τώρα πορεία της έχει εναντιωθεί συχνά σε συμφέροντα, τακτική που την έχει βάλει και στο στόχαστρο των Ρεπουμπλικάνων
Ο λόγος για την Τζίνα ΜακΚάρθι, την επικεφαλής της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) των ΗΠΑ που εδώ και δύο χρόνια έχει κηρύξει τον ανένδοτο εναντίον της κλιματικής αλλαγής, φυσικά με την πλήρη στήριξη του Αμερικανού προέδρου Μπαράκ Ομπάμα.

Η 61χρονη επικεφαλής της EPA ήταν μάλιστα προσωπική επιλογή του προέδρου των ΗΠΑ και από το 2013, που αντικατέστησε τη Λίζα Τζάκσον στο τιμόνι της υπηρεσίας, έχει γίνει το δημόσιο πρόσωπο της εκστρατείας της αμερικανικής προεδρίας για περιορισμό με κάθε τρόπο των εκπομπών ρύπων που συμβάλλουν στην υπερθέρμανση του πλανήτη και την κλιματική αλλαγή.
Η χρόνια εμπειρία της στη δημόσια περιβαλλοντική διοίκηση την έχει κάνει σκληρή σε θέματα εφαρμογής των πολιτικών αποφάσεων και, φυσικά, την έχει φέρει αντιμέτωπη με αρκετά συμφέροντα.
Ενδεικτικό του τρόπου σκέψης της όσον αφορά το θέμα της δημόσιας διοίκησης είναι ότι προχθές και ενώ οι αποκαλύψεις για το σκάνδαλο της Volkswagen βρίσκονταν στην κορύφωση τους, η Μακ Κάρθι δήλωσε σε πρωινή συνάντηση με Αμερικανούς δημοσιογράφους: «Δεν θα καθίσουμε άπραγοι να αναρωτιόμαστε εάν και άλλες εταιρείες έχουν κάνει το ίδιο (με τη Volkswagen). Θα το ανακαλύψουμε! Τώρα είναι η ώρα να ανεβάσουμε ρυθμό βγαίνοντας έξω και δουλεύοντας για να δούμε τι πρέπει να γίνει και με τα υπόλοιπα οχήματα».

Επίσης ενδεικτικό αυτήν τη φορά για τους εχθρούς που έχει κάνει στην καριέρα της είναι ότι, μόλις μερικά 24ωρα μετά τη δημοσιοποίηση του σκανδάλου της Volkswagen, δημοσιεύματα του αμερικανικού Τύπου με αφορμή παλιότερες υποθέσεις εναντίον της ζητούν να παραπεμφθεί για εξέταση από τη Δικαιοσύνη για παράβαση καθήκοντος και ψευδορκία.
Φυσικά οι πόθοι κάποιων Ρεπουμπλικάνων, όπως του βουλευτή της Αριζόνα Πολ Γκοσάρ (και άλλων 19 βουλευτών και γερουσιαστών του ιδίου κόμματος που τον στηρίζουν), μάλλον θα παραμείνουν ευσεβείς, καθώς τα όργανα και η ηγεσία των Ρεπουμπλικάνων προς το παρόν δεν θεωρούν ότι μια νομική κίνηση εναντίον της Μακ Κάρθι στερείται ουσίας πέραν του πολιτικού δράματος και γιατί η υπουργός Δικαιοσύνης Λορέτα Λιντς αποκλείεται να ξεκινήσει διαδικασία εναντίον της επικεφαλής της EPA.

Πιο συγκεκριμένα, ο Γκοσάρ θεωρεί ότι η Μακ Κάρθι έχει καταθέσει ψευδώς ενώπιον επιτροπών της Γερουσίας σε σχέση με μια νομοθεσία που πέρασε για την ποιότητα του νερού. Σύμφωνα με τον Γκοσάρ, η επικεφαλής της EPA δεν βασίζει τις αποφάσεις της σε... επιστημονικά δεδομένα κοινώς αποδεκτά.

Πιο συγκεκριμένα υπάρχει απόφαση ομοσπονδιακού δικαστηρίου, η οποία απαγορεύει να γίνουν μετρήσεις για την ποιότητα του νερού στους υδροφόρους ορίζοντες 13 πολιτειών, όμως η EPA ανακοίνωσε προσφάτως ότι οι μετρήσεις θα γίνουν κανονικά στις άλλες 37 πολιτείες.

Ερευνα για το σκάνδαλο και παραίτηση Βίντελκορν
Ο σεισμός που προκλήθηκε από τις αποκαλύψεις για την απάτη με τις εκπομπές αερίων ρύπων στα ντιζελοκίνητα της Volkswagen στις ΗΠΑ
, μεταφέρθηκε χθες στη Γερμανία, όπου ξεκίνησε έρευνα για τις κατηγορίες αυτές και παράλληλα παραιτήθηκε ο ισχυρός άνδρας της αυτοκινητοβιομηχανίας-κολοσσού, Μάρτιν Βίντελκορν.
Παράλληλα η μετοχή της Volkswagen υποχώρησε και χθες κατά 4% κατά την έναρξη της συνεδρίασης στη Φρανκφούρτη, για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα καθώς την προηγούμενη η μετοχή έχασε το 19,82% της αξίας της. Προς το τέλος πάντως ανέκαμψε ανεβαίνοντας κατά 5,19% κυρίως εξαιτίας της παραίτησης Βίντελκορν.
Συνολικά η μετοχή της εταιρείας έχει χάσει το 30% της αξίας της τις δύο τελευταίες ημέρες, εξαερώνοντας 25 δισεκατομμύρια ευρώ κεφαλαιοποίησης.

Ανέλαβε την ευθύνη
Ο Βίντελκορν υπέβαλε
την παραίτησή του κατά τη διάρκεια του εκτάκτου συμβουλίου των στελεχών της Volkswagen και δήλωσε ότι αναλαμβάνει όλη την ευθύνη για το σκάνδαλο «παρότι απ' όσο γνωρίζω δεν έκανα κάτι λάθος από πλευράς μου». Μεταξύ άλλων ο πρώην ισχυρός άνδρας της VW τόνισε: «Είμαι σοκαρισμένος από τα γεγονότα των τελευταίων ημερών. Περισσότερο απ' όλα είμαι έκπληκτος με το γεγονός πως τέτοια κακή συμπεριφορά ήταν εφικτή στον όμιλο».

Η υπόθεση της χειραγώγησης των τιμών των ρύπων που εκπέμπουν τα ντιζελοκίνητα της VW έχει πάρει τεράστιες προεκτάσεις με αποτέλεσμα ο επικεφαλής της ένωσης κατασκευαστών αυτοκινήτων της Γερμανίας, Ματίας Βίσμαν να κάνει δηλώσεις υπερασπιζόμενος τη χρήση πετρελαίου ντίζελ. Σύμφωνα με τον Βίσμαν: «Δεν πρέπει να γίνει το λάθος να χρησιμοποιηθεί η υπόθεση αυτή για να τεθεί υπό αμφισβήτηση όλη η τεχνολογία ντίζελ».

H Ελληνίδα που ξεσκέπασε το σκάνδαλο της Volkswagen
Αυτή είναι η Ελληνίδα που ξεσκέπασε το σκάνδαλο της Volkswagen 

Μια ελληνίδα, η Αννα Στεφανοπούλου, καθηγήτρια στο τμήμα μηχανικής και ναυπηγικής του πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν είναι ο άνθρωπος που κατάφερε να ξεσκεπάσει την απάτη δισεκατομμυρίων δολαρίων που διέπραξε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen εις βάρος εκατομμυρίων καταναλωτών αλλά και του αμερικανικού δημοσίου.

Ερευνα

Η Στεφανοπούλου πήρε μέρος στην έρευνα για τις επιδόσεις των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και παρατήρησε τις χαμηλές επιδόσεις στην ιπποδύναμη που παρουσίαζαν τα γερμανικά αυτοκίνητα όταν υποβάλλονταν σε ελέγχους για τις εκπομπές ρύπων. Οπως τελικά αποκαλύφθηκε εταιρία χρησιμοποιούσε εσκεμμένα στα οχήματά της ένα κρυφό λογισμικό το οποίο ανίχνευε τις προσπάθειες μέτρησης εκπομπών καυσαερίων του οχήματος και το έθετε σε μία διαμόρφωση «χαμηλών εκπομπών» για να περνά με άνεση τη μέτρηση.

«Οταν ήρθε η ανάλυση ήταν πασιφανές σε μένα τουλάχιστον ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Ηταν αντίθετα στους νόμους της φυσικής με την υπάρχουσα τεχνολογία οι συγκεκριμένοι κινητήρες να έδιναν τόση ισχύ με τόσο χαμηλή εκπομπή ρύπων. Αρα έπρεπε να αναζητήσουμε αλλού την αιτία της εμφάνισης των χαμηλών τιμών. Και αυτό κάναμε. Βάλαμε ένα πρόγραμμα που «σκανάρισε» όλα τα υπάρχοντα προγράμματα του αυτοκινήτου και τα αποτελέσματα ήταν θετικά. Ενα πρόγραμμα ενεργοποιείτο μόνο όταν γινόταν η μέτρηση των τιμών των ρύπων. Και δεν έπρεπε να υπάρχει στο αυτοκίνητο. Ενημερώσαμε τις αρχές για τα υπόλοιπα» δήλωσε η Αννα Στεφανοπούλου.

Πως λειτουργούσε το λογισμικό της απάτης
Το γερμανικό λογισμικό εστίαζε στο τιμόνι.
Οταν αυτό ήταν εντελώς ακίνητο, όπως σε μία μέτρηση καυσαερίων, έμπαινε σε κατάσταση «χαμηλών εκπομπών». Αν το τιμόνι κινείτο, όπως σε φυσιολογικές συνθήκες κίνησης στο δρόμο, ο κινητήρας δούλευε σε πλήρη ισχύ εκπέμποντας έως και 40 φορές περισσότερους ρύπους. 
Οι πρώτες συγκριτικές δοκιμές έγιναν το 2014. Το πανεπιστήμιο της Δυτικής Βιρτζίνια εξέτασε δύο πετρελαιοκίνητα οχήματα, ένα της Volkswagen και ένα της BMW. Τα τεστ πέρασε μόνο το BMW. Ο κινητήρας του Volkswagen εστάλη στο Πανεπιστήμιο του Μίτσιγκαν και ερευνήθηκε από την Αννα Σταφανοπούλου, η οποία έλυσε τον γρίφο. 

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ