Αποκλ. Made in Greece η Berryland: Από πωλητής με 370 ευρώ σήμερα αγρότης καινοτόμων υπερτροφών – Αρώνια & γκότζι μπέρι με εξαγωγές σε 10 και πλέον χώρες

Η ιστορία του Βασίλη Δαφνή αποτυπώνει μέσα σε λίγες γραμμές την ελληνική πραγματικότητα.

Ένας νέος οικογενειάρχης με σπουδές στη Θεολογία, συναντά το πρόσωπο της κρίσης όταν το αφεντικό του στην εταιρεία που εργαζόταν ως πωλητής αυτοκινήτων μείωσε το μισθό του στα 370 ευρώ!

Δεν τα παράτησε όμως, έψαξε να βρει εναλλακτικές και βρήκε το δρόμο του στον πρωτογενή τομέα, όπου από το 2012 άρχισε να καλλιεργεί αρώνια και γκότζι μπέρι, τις υπερτροφές που σήμερα μετά από πολλές δυσκολίες, κόπους και αγώνα ταξιδεύουν σε 10 χώρες του εξωτερικού.

Στην “Berryland”, το αγρόκτημά του στην Χαλκίδα, στo οποία διαθέτει και μία φάρμα με ζωάκια, καλλιεργεί τα βατόμουρα και από αυτά παράγει μία σειρά αγνών και θρεπτικών προϊόντων που διαθέτει στην αγορά, όπως γκότζι μπέρι τουρσί, λιαστή ντομάτα με γκότζι μπέρι, υποβρύχιο με μύρτιλο /αρώνια, διάφορες μαρμελάδες, ενώ στα νέα του προϊόντα συγκαταλέγονται το τσάι κάνναβης με γκότζι-ιπποφαές και το τσάι κάνναβης με αρώνια.

Την απίστευτη ιστορία του με τα εμπόδια που συνάντησε και το πώς κατάφερε αυτά να τα μετατρέψει σε νίκες αφηγείται στο MadeinGreece.news.

Tα βασικότερα σημεία της συνέντευξης:

  • μέχρι και το 2012 δούλευα σαν πωλητής αυτοκινήτων μέχρι που ο υπεύθυνος μου πρότεινε μισθό τότε 370 ευρώ, έτσι λοιπόν πήρα την απόφαση να παραιτηθώ
  • νοικιάσαμε αγρόκτημα, ξεκινήσαμε τις αγροτικές εργασίες χωρίς πριν να έχουμε την παραμικρή ιδέα, μάλιστα νοικιάσαμε χωράφι το οποίο δεν είχε νερό
  • Πριν δυο χρονιά δημιουργήσαμε ένα παντοπωλείο στην πόλη της Χαλκίδας που έχει το όνομα Βerryland, με προϊόντα Ελλήνων παραγωγών, τα δε δικά μας ταξιδεύουν ανά τον κόσμο
  • Τα όνειρά μας δεν έχουν ταβάνι, κάθε ημέρα είναι και μια πρόκληση
  • έχουμε γκότζι μπέρι τουρσί, λιαστή ντομάτα με γκότζι μπέρι, υποβρύχιο με μύρτιλο/αρώνια, μαρμελάδες (αρώνια σουσάμι, αρώνια ματσα, ιπποφαές βερίκοκο)
  • νέα μας προϊόντα είναι τσάι κάνναβης με γκότζι-ιπποφαές και τσάι κάνναβης με αρώνια
  • στην Ελλάδα γνωρίζει μεγάλη απήχηση το cannaberry το τσάι με την κάνναβη και η μαρμελάδα αρώνια σουσάμι
  • ειδικά αυτή την περίοδο με την γρίπη ο χυμός αρώνια αποτελεί το αγαπημένο προϊόν
  • Είμαστε στην Γερμανία, Σλοβακία, Τσεχία, Ασία, Αμερική (Μαϊάμι), Κύπρο, Βουλγαρία, Ιταλία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, καθώς και σε άλλα ευρωπαϊκά σημεία
  • Το δημιούργημα μας είναι ένα απόλυτα ελληνικό concept βασισμένο στο θεσμό της οικογένειας

Ποιο είναι το story/το αφήγημα γύρω από τη δημιουργία της Berryland; Πότε και πως ξεκίνησε η ιστορία της; Ποια η ιδέα, η στόχευση και τα στάδια ανάπτυξής του;

Η ιστορία μας είναι λίγο ιδιαίτερη διότι δεν είχαμε ουδεμιά σχέση με τις καλλιέργειες για να πούμε την αλήθεια ούτε γη. Εγώ είχα τελειώσει Θεολογία και η Ιωάννα Δημόσιες Σχέσεις, ωστόσο μέχρι και το 2012 δούλευα σαν πωλητής αυτοκινήτων μέχρι που ο υπεύθυνος μου πρότεινε μισθό τότε 370 ευρώ, έτσι λοιπόν πήρα την απόφαση να παραιτηθώ καθώς θεώρησα προσβλητικό αυτό το μισθό για να επιβιώσει μια τριμελής οικογένεια!
Έτσι λοιπόν παραιτήθηκα και ξεκίνησα έρευνα για δουλειά, όλα ήταν δύσκολα οπότε ψάχνοντας στο διαδίκτυο είδα την αρωνια και τα άλλα berries, τότε μου καρφώθηκε η ιδέα, νοικιάσαμε αγρόκτημα, ξεκινήσαμε τις αγροτικές εργασίες χωρίς πριν να έχουμε την παραμικρή ιδέα, μάλιστα νοικιάσαμε χωράφι το οποίο δεν είχε νερό οπότε αναγκαστικά κουβαλούσαμε μπιτόνια, πολλές δυσκολίες, πολλά τα άγχη όμως δεν το βάλαμε κάτω. Όταν ξεκινήσαμε σαφώς και δεν φανταζόμασταν την απήχηση που θα είχε, ψάχνοντας για όνομα καταλήξαμε στο Berryland καθώς και εύηχο ήταν μα μας αντιπροσώπευε κιόλας ,είχαμε δημιουργήσει μια μικρή γη με berries.

Στην φάρμα μπήκαν και τα ζωάκια μας, ο καιρός περνούσε, γινόμασταν γνωστοί τα δε δέντρα μας κάρπιζαν, όποτε προχωρήσαμε στην επόμενη φάση που ήταν τα προϊόντα μας, όλα έγιναν τόσο γρήγορα που μοιάζει με ένα απίθανο όνειρο. Πριν δυο χρόνια δημιουργήσαμε ένα παντοπωλείο στην πόλη της Χαλκίδας που έχει το όνομα Βerryland, με προϊόντα Ελλήνων παραγωγών, τα δε δικά μας ταξιδεύουν ανά τον κόσμο.
Τα όνειρα μας δεν έχουν ταβάνι, κάθε ήμερα είναι και μια πρόκληση...

Τι προϊόντα προσφέρετε σήμερα στην αγορά και ποιες οι ποιοτικές και γευστικές ιδαιτερότητές τους;

Όταν ξεκινήσαμε τα προϊόντα μας η σκέψη μας ήταν να παντρέψουμε την ελληνική διατροφή με τα βατόμουρα,να δημιουργήσουμε προϊόντα γνωστά σε συνδυασμό με Berries και να είναι μοναδικά έτσι λοιπόν έχουμε γκότζι μπέρι τουρσί,λιαστή ντομάτα με γκότζι μπέρι, υποβρύχιο με μύρτιλο/αρώνια, μαρμελάδες (αρώνια σουσάμι, αρώνια ματσα, ιπποφαές βερίκοκο) ενώ νέα μας προϊόντα είναι τσάι κάνναβης με γκότζι-ιπποφαές και τσάι κάνναβης με αρώνια. Τα προϊόντα μας είναι μοναδικά σαν συνταγές, πιστοποιημένα και με πολύ αγάπη να τα διακρίνει. Ποιοτικά προσέχουμε πάρα πολύ τις πρώτες ύλες, τα δε φρούτα είναι βιολογικά ενώ γευστικά απογειώνουν τον ουρανίσκο και κεντρίζουν το ενδιαφέρον.

Ασχολείστε με την καλλιέργεια υπερτροφών. Tι ήταν αυτό που σας έκανε να ασχοληθείτε με τις εναλλακτικές και όχι με τις παραδοσιακές καλλιέργειες;

Ήταν απόφαση μας να ασχοληθούμε με τις εναλλακτικές καλλιέργειες καθώς την περίοδο εκείνη είχαν πολύ δυναμική και επίσης είδαμε κάποιο κενό που θα μπορούσαμε να εκμεταλλευτούμε, καθώς στην Εύβοια ήμασταν η πρώτη καλλιέργεια αρώνιας, ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα λόγω της κατάλληλης επιλογής φυτών είχαμε τα ίδια αποτελέσματα με πιο παλιές καλλιέργειες.

Πoια από αυτά είναι τα δημοφιλέστερα στο καταναλωτικό κοινό;

Εξαρτάται ανάλογα με την χώρα δηλαδή στην Ελλάδα γνωρίζει μεγάλη απήχηση το cannaberry το τσάι με την κάνναβη και η μαρμελάδα αρώνια σουσάμι, στην Γερμανία το τουρσί και η λιαστή, στην Σλοβακία η μαρμελάδα με το μάτσα στην δε έκθεση στο Σαν Φρανσίσκο που συμμετείχαμε το τσάτνεϋ αρώνια παντζάρι πρωταγωνίστησε.

Τα τελευταία χρόνια ακούμε πολλά για τη δυναμική των υπερτροφών. Ποια είναι τα οφέλη τους για τον ανθρώπινο οργανισμό και ποιες είναι οι ιδανικές ποσότητες για να τις καταναλώνουμε;

Είναι γεγονός πως τα τελευταία χρόνια γίνεται συνεχώς λόγος για τις υπερτροφές και τα οφέλη τους, τα Berries έχουν πάρα πολλά οφέλη για τον ανθρώπινο οργανισμό, αντιοξειδωτικές ιδιότητες, βοηθούν στα καρδιαγγειακά νοσήματα, ενισχύουν τον μεταβολισμό. Βοηθούν στην τόνωση, ενέργεια, ευεξία, επίσης αποτελούν σύμμαχο κατά της γρίπης και των καρκινικών κυττάρων.

 

Ποια η σχέση των Ελλήνων με τα βιολογικά προϊόντα; Τι ανταπόκριση υπάρχει από τον κόσμο για τα δικά σας προϊόντα;

Τα τελευταία χρόνια αλήθεια πως ο Έλληνας καταναλωτής έχει δώσει μεγάλη βάση στην διατροφή του και προσέχει πάρα πολύ τις επιλογές του, ενώ προτεραιότητα δίνει στο καθετί ελληνικό που γνωρίζει τον παραγωγό. Για αυτό και έχουν αυξηθεί οι επισκέψεις στα αγροκτήματα και στην ελληνική φύση, έχει ανάγκη πλέον να γνωρίζει από που προέρχεται η τροφή του. Τα δικά μας προϊόντα τυγχάνουν ιδιαίτερης αγάπης από τον κόσμο, καθώς γνωρίζει την ιστορία μας, επισκέπτεται το αγρόκτημα και δείχνει εμπιστοσύνη στα προϊόντα μας, ειδικά αυτή την περίοδο με την γρίπη ο χυμός αρώνια αποτελεί το αγαπημένο προϊόν.

 

Διαθέτετε και εξαγωγική δραστηριότητα; Αν ναι, σε ποιες χώρες;

Τα προϊόντα της berryland μπορεί να τα βρει κάνεις σε διάφορα σημεία στον ελλαδικό χώρο και όχι μόνο αυτή τη στιγμή είμαστε στην Γερμανία, Σλοβακία, Τσεχία, Ασία, Αμερική (Μαϊάμι), Κύπρο, Βουλγαρία, Ιταλία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο καθώς και σε άλλα ευρωπαϊκά σημεία.

Ποια ήταν τα δύσκολα βήματα που συναντήσατε στην πορεία σας μέχρι τώρα και ποιες οι μεγαλύτερες επιτυχίες;

Η αλήθεια είναι πως οι δυσκολίες ήταν και είναι πάρα πολλές όλα αυτά τα χρόνια, καθώς δεν ήμασταν αγρότες, δεν είχαμε γη και τεχνογνωσία, όμως μέσα σε όλες αυτές τις δυσκολίες σηκώσαμε ανάστημα δεν λυγίσαμε παρά τις είδαμε σαν προκλήσεις. Επιτυχία είναι το κατάστημα της Berryland στο κέντρο της Χαλκίδας, επίσης επιτυχία θεωρούμε την είσοδό μας στην αμερικανική αγορά και την φετινή μας συμμέτοχη στην Fancy Food στο Σαν Φρανσίσκο, μια έκθεση που ήταν το απωθημένο μας και έγινε πραγματικότητα. Επίσης επιτυχία πρέπει να θεωρείτε πως όλο αυτό προχώρα και στηρίζετε στην αγάπη του κόσμου που μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε παρά τις αντιξοότητες!

Εμείς δημιουργήσαμε το site ''Made in Greece.news''. Πόσο ελληνικό είναι το δικό σας δημιούργημα;

Το δημιούργημα μας είναι ένα απόλυτα ελληνικό concept βασισμένο στο θεσμό της οικογένειας, όλοι μαζί μια γροθιά καλλιεργούμε και φτάνουμε μέχρι το ράφι. Η Βerryland είναι η δική μας ελληνική απάντηση στην κρίση και στο γεγονός πως ο Έλληνας μπορεί να επιβιώσει και με την πλάτη στον τοίχο να πετύχει θαύματα! Επίσης οι συνταγές μας είναι άκρως ελληνικές π.χ το υποβρύχιο ποιος δεν θυμάται το ντουλάπι της γιαγιάς με την βανίλια έτσι λοιπόν εμείς σε αυτή την ανάμνηση προσθέσαμε μυρτίλο. Η Ελλάδα παράγει και παράγει μοναδικά και ιδιαίτερα προϊόντα που τα επόμενα χρόνια θα πρωταγωνιστούν στην υφήλιο.

Που ονειρεύεστε να φτάσει στο μέλλον το δημιούργημά σας; Πώς θα προχωρήσετε και θα εξελίξετε όσες προσπάθειες έχουν γίνει μέχρι τώρα;

Δήλωνα αθεράπευτα ονειροπόλος και συνεχώς αναζητούμε μια νέα πρόκληση, σίγουρα θέλουμε στο μέλλον να καταξιωθούμε στο εξωτερικό και να πολλαπλασιάσουμε τα σημεία πώλησης μας..Σίγουρα θέλουμε berryland deli και σε άλλα σημεία, οπότε γίνονται σχετικές συζητήσεις ανά την χώρα. Το 2019 έχουμε μεγάλους στόχους, ολοκληρώθηκε με επιτυχία η έκθεση στο Σαν Φρανσίσκο, είμαστε σε επαφές για μια νέα τοποθέτηση σε Ήπειρο που κάνει αίσθηση και γενικά έχουμε την διάθεση να τρέξουμε πολύ και είμαστε μόνο στο Φεβρουάριο. Ενώ ετοιμάζονται και κάποια ταξίδια στο εξωτερικό για να δούμε τις αγορές και τον ανταγωνισμό.

Δείτε όλη τη συνέχεια στο Made in Greece.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ