Αποκάλυψη: Οι διάλογοι - φωτιά για τις μίζες στα εξοπλιστικά στην απολογία Ματαντού από το NEWS247!

Ελεύθερος με την επιβολή χρηματικής εγγύησης 500.000 ευρώ αφέθηκε μετά την πολύωρη απολογία του το πρωί της περασμένης Πέμπτης, ο Μιχάλης Ματαντός, κατηγορούμενος στην υπόθεση των εξοπλιστικών προγραμμάτων.

Ελεύθερος με την επιβολή χρηματικής εγγύησης 500.000 ευρώ αφέθηκε μετά την πολύωρη απολογία του το πρωί της περασμένης Πέμπτης, ο Μιχάλης Ματαντός, κατηγορούμενος στην υπόθεση των εξοπλιστικών προγραμμάτων.


Ο εφοπλιστής που αντιμετωπίζει τις κατηγορίες της δωροδοκίας και της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα, με τη σύμφωνη γνώμη Ανακριτών και Εισαγγελέα, κρίθηκε ότι πρέπει να αφεθεί ελεύθερος με την επιβολή μόνο χρηματικής εγγύησης.

Ο κ. Ματαντός, ο οποίος είναι μόνιμος κάτοικος Λονδίνου, φέρεται ως αντιπρόσωπος της Ferrostaal, μέσω της οποίας διακινούσε χρήματα που προορίζονταν για "ωφέλιμες πληρωμές".

Το NEWS 247 φέρνει στο φως της δημοσιότητας τους διαλόγους - φωτιά με Ανακριτές και Εισαγγελέα, μέσα από τους οποίους αποκαλύπτεται η διαδρομή του μαύρου χρήματος, αλλά και το πάρτι της μίζας στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Η απολογία του Μιχάλη Ματαντού

Ο κ. Ματαντός στο μεγαλύτερο μέρος της απολογίας του εμμένει στο γεγονός ότι εξαπατήθηκε από τους Γερμανούς, ενώ υποστήριξε στους ανακριτές Μαλλή και Σταυρόπουλο ότι μέσω της εταιρείας του ΜΙΕ, η οποία είχε συνάψει σύμβαση με τη γερμανική Ferrostaal, διακινήθηκαν περίπου 80 εκατομμύρια ευρώ για την προμήθεια των υποβρυχίων, εκ των οποίων περίπου 52 εκατομμύρια "πήγαν" σε τρίτους.

Ο ίδιος αναφέρει για την INVECO HOLDINGS, η οποία φέρεται να ανήκει στον Εμμανουήλ, ότι "τον Ιούνιο 2002 που ήθελα να καταβάλω στον Εμμανουήλ το ποσό των 945.000 δολαρίων περίπου και τον ρώτησα εάν θέλει να τα καταβάλω στην INVECO HOLDINGS, ο ίδιος μου είπε οχι και να τα βάλω στην BRISTLE NAVIGATION CORPORATION που διατηρούσε λογαριασμό στην ίδια τράπεζα".

 

Ο κ. Ματαντός ξετύλιξε το κουβάρι της μαύρης διαδρομής, λέγοντας:

"Στο ερώτημα τι αφορούσε η καταβολή, αφορούσε καθ' υπόδειξη του Γερμανού Χανς Σμιτ το 1/3 της αμοιβής που έλαβα από την F/S HDW για την επιτυχία της ακύρωσης της κατασκευής των 2+1 πλοίων πορθμείων που είχαν παραγγελθεί στα ΕΝΑΕ από την εταιρία ΣΤΡΙΝΤΖΗ, την οποία είχε εν τω μεταξύ αγοράσει ο εφοπλιστής κ. Παναγόπουλος και κατά τους Γερμανούς θα ήταν καταστροφικών ασύμφορη.

Με το θέμα αυτί σχετίζεται και η καταβολή των ποσών 3.355.000 ευρώ και 1.115.000 ευρώ προς την RANGIROA HOLDINGS LTD. Από ότι μου είπαν οι Γερμανοί τα χρήματα αυτά δόθηκαν στο Λιβανό για να υποστηρίξουν και να επιδοτήσουν το κόστος της αποπερατώσεώς τους ώστε να μπορούν να πωληθούν σε ανταγωνιστική τιμή. Τα πλοία αυτά μετά την ακύρωση κατασκευής τους από τον κ. Παναγόπουλο με βάση το αρχικό συμβόλαιο είχαν περιέλθει στην κυριότητα των ναυπηγείων. Αποτελούσαν όμως πρόβλημα για τα ναυπηγεία. Δεν ξέρω αν ο Λιβανός υπέγραψε σύμβαση αγοράς των πλοίων ή σύμβαση άλλης συνεργασίας με τους Γερμανούς. Πάντως σήμερα τα πλοία αυτά κυκλοφορούν, το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ και το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ, ιδιοκτησία της HELLENIC SEAWAYS. Τα πλοία δηλαδή αποπερατώθηκαν από το Λιβανό για λογαριασμό της εταιρίας αυτής. Ωστόσο, μετά την ακύρωση της σύμβασης για τον Παναγόπουλο, ο τελευταίος περίπου τον Σεπτέμβριο του 2002 αν δεν κάνω λάθος, εξέφρασε την επιθυμία να εκ νέου τα πλοία και να διαπραγματευτεί με τους Γερμανούς γι' αυτό το σκοπό με τη δική του συνδρομή. Οι Γερμανοί μου απάντησαν ότι έπρεπε να μιλήσω με τον Εμμανουήλ. Αυτός για ένα περίπου μήνα απέφευγε να μου απαντήσει και τελικά μου είπε ότι είχε γίνει μία πρώτη συμφωνία με κάποια ναυτική πράκτορα, ονόματι Παρίση, και ότι δεν ήταν δυνατή η πώληση των πλοίων στον Παναγόπουλο. Αυτή την απάντηση την διαβίβασα στον Παναγόπουλο και αυτός μου απάντησε ότι κάτι τέτοιο ήταν ψευδές και ότι ο Εμμανουλήλ μάλλον ήθελε να αγοράσει ο ίδιος τα πλοία. Τελικά ουδέποτε ενεργοποιήθηκε οποιαδήποτε σύμβαση με την εν λόγω πράκτορα Παρίση και τα πλοία παρέμεναν έρμαια ΕΝΑΕ".

Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι δεν γνώριζε ότι οι εταιρίες WILBERFORCE και DOLMARTON ανήκαν στον Αλέξανδρο Αβατάγγελο, αντίθετα πίστευε ότι ανήκαν στον Ντερμιτζιάν και ότι τα 23 εκατ. ευρώ αφορούσαν σε παραγγελίες εμπορικών πλοίων.

"Και μολονότι συνέχισα τις καταβολές μέχρι το 2003 χωρίς να σημειώνεται έργο κατασκευής στα ναυπηγεία, θυμίζω ότι το Σεπτέμβριο του 2002 εγώ αρνήθηκα να προβώ σε καταβολή του ποσού των 18.821.000 ευρώ που απαίτησαν οι Γερμανοί προς την εταιρία του κ. Ντερμιτζιάν, διότι κατασκευάζονταν πλοία. Παρ' όλα αυτά έδωσα το ποσό των 3.800.000 ευρώ στη DOLMARTON, θεωρώντας ότι ανήκει στον Ντερμιζτιάν και ευελπιστώντας ότι θα γινόταν παραγγελία πλοίων από αυτόν", συνέχισε.

Σε άλλο υπόμνημά του ο κ. Ματαντός υποστηρίζει ότι 3 εκατ. ευρώ που προσανατολίζονταν σε λογαριασμό του κ. Μελά και εν μέρει του κ. Ζήγρα, ο ίδιος δεν είχε ιδέα ποιος είχε την κυριότητα των λογαριασμών.

Όσον αφορά στις εταιρίες PROJECT MANAGEMENT και KINDERMAN ο κατηγορούμενος ανέφερε ότι επίσης δεν τις γνωρίζει. "Την εταιρία GOING STAR HOLDINGS LTD δεν την έχω ακούσει ποτέ. Εκπλήσσομαι και διερωτώμαι πώς ο κ. Χάγιας που ήταν και υπάλληλός μου, συναλλάσσονταν με αυτές. Εγώ παραχώρησα την εταιρία μου ΜΙΕ ΕΠΕ ΕΛΛΑΣ στους υπαλλήλους μου Αντώνη Χάγια και Αλέξανδρο Παπαντωνίου, τυπικά μεν περί το έτος 2008, ουσιαστικά όμως αποχώρησα περί το έτος 2004".

Σε άλλο σημείο της απολογίας του αναφέρει ότι το ποσό των 498.750 δολαρίων πήγε στην αγγλική εταιρία JPT. To ποσό του ενός περίπου εκατ. ευρώ για την έκδοση επιταγής εις διαταγή του Γιώργου Αγουρίδη.

Για τον κ. Στάμου ο ίδιος αναφέρει ότι "πρώτον, δεν ξέρω εάν η εταιρία αυτή, στην οποία έλαβε χρήματα ο κ. Στάμου είναι εταιρία γραμματοκιβώτιο. Ο κ. Στάμου δούλεψε 15 χρόνια περίπου για εμένα σε όλα τα τμήματα της εταιρίας, δηλαδή σε νέες κατασκευές εμπορικών πλοίων, καθώς και σε πωλήσεις προς το Πολεμικό Ναυτικό. Επρόκειτο δηλαδή για ένα στέλεχος πολλαπλών αρμοδιοτήτων κατά καιρούς και υπέγραψε μάλιστα χαρτί συμμορφώσεως με εμένα ότι δεν θα έδινε από αυτά λεφτά σε τρίτους. Η συμφωνία προέβλεπε πενταετή αποχή του από δραστηριότητες περεμφερείς με αυτές και αποτελούσε και ένα εφάπαξ για τον ίδιο".

Για την αμοιβή του κ. Χανς ύψους 970.000 ευρώ, ο κ. Ματαντός υποστηρίζει ότι "έπρεπε να τη λάβει επειδή υποστήριξε και προώθησε υλοποίηση της απαίτησής μου για την ακύρωση της σύμβασης ΣΤΡΙΝΤΖΗ".

Για τη εταιρία EPISKOPEIO FUND, ο ίδιος αναφέρει ότι φτιάχτηκε προς όφελος των βαφτισιμιών του και ότι ουδεμία σχέση έχει η εταιρία αυτή με την υπόθεση παράνομων πληρωμών σχετικών με τα υποβρύχια.

Ο κ. Ματαντός προσθέτει: "Το 2006 κατέβαλα το ποσό των 200.000 ευρώ στον κ. Αθανασάκη Γεώργιο, επειδή θα έκανε μία επέμβαση για την υγεία του στο εξωτερικό. Του έδωσα αυτά τα χρήματα, επειδή τον λυπήθηκα. Δεν θυμάμαι να του είχα δώσει εγώ ή κάποιος από τους υπαλλήλους μου χρήματα προκειμένου να ενεργήσει κατά την άσκηση των καθηκόντων του, ώστε να λάβει η γερμανική κοινοπραξία τα υποβρύχια. Δεν ξέρω με ποιο θάρρος απευθύνθηκε σε μένα το 2006 για να του δώσω χρήματα".

 

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr