Γιατί η Green Cola, η Λουξ, η Έψα, το Γεράνι κερδίζουν τους Έλληνες καταναλωτές και αναμετρώνται με τους κολοσσούς των αναψυκτικών;

Σημαντικότατους ρυθμούς αύξησης του όγκου των πωλήσεων του καταγράφει το ελληνικής παραγωγής αναψυκτικό Green Cola, επωφελούμενο τόσο από την επιθετική εμπορική πολιτική του management όσο και από την τάση στροφής των Ελλήνων καταναλωτών σε ελληνικά προϊόντα εν γένει. Πρόκειται για έναν Έλληνα Βενιαμίν που εμφανίζεται να προκαλεί -στον βαθμό που είναι αυτό εφικτό- τον... Δαυίδ της αγοράς αναψυκτικών, την αμερικανική Coca-Cola, επιδιώκοντας να κερδίσει έστω και μερικά μικρά μερίδια.

Σημαντικότατους ρυθμούς αύξησης του όγκου των πωλήσεων του καταγράφει το ελληνικής παραγωγής αναψυκτικό Green Cola, επωφελούμενο τόσο από την επιθετική εμπορική πολιτική του management όσο και από την τάση στροφής των Ελλήνων καταναλωτών σε ελληνικά προϊόντα εν γένει. Πρόκειται για έναν Έλληνα Βενιαμίν που εμφανίζεται να προκαλεί -στον βαθμό που είναι αυτό εφικτό- τον... Δαυίδ της αγοράς αναψυκτικών, την αμερικανική Coca-Cola, επιδιώκοντας να κερδίσει έστω και μερικά μικρά μερίδια.



Την Green Cola παράγει η Ένωση Παρασκευαστών Αεριούχων Ποτών (ΕΠΑΠ), στην οποία εχουν εισέλθει δύο εγνωσμένης εμπειρίας στελέχη: ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Cosmote Ευάγγελος Μαρτιγόπουλος και ο Περικλής Βενιέρης, πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της Coca-Cola 3E, γράφει στο Capital.gr o Ηλίας Γ. Μπέλλος

Ο πρώτος, μετά και την αποχώρησή του από τη Virtus Equity Partners του Λάμπρου Παπακωσταντίνου (ο οποίος μεταπήδησε στη Γενική Τράπεζα), έχει αφιερωθεί στο management της εμφιαλώτριας εταιρείας που εδρεύει στη Λεπτή Ορεστιάδας.

Πληροφορίες αναφέρουν πως τα τελευταία τρίμηνα σημειώνεται πολλαπλασιαστική ενίσχυση των μεγεθών της εταιρείας, που φαίνεται πως ήρθε για να μείνει και να διακριθεί. Η Ένωση Παρασκευαστών Αεριούχων Ποτών (ΕΠΑΠ), που είχε λειτουργήσει επί έτη και ως εμφιαλωτής της 3Ε, ξεκίνησε τη λειτουργία της πριν από 54 χρόνια στην Ορεστιάδα από παραγωγούς της περιοχής. Το 1980 λειτούργησε πλέον σε νέες εγκαταστάσεις με σύγχρονο εξοπλισμό και σύντομα μετά ανέλαβε την εμφιάλωση των Coca-Cola, Fanta και Sprite για λογαριασμό της 3Ε.

Νέα γραμμή παραγωγής φιαλών εγκαταστάθηκε το 1990 και γραμμή κουτιών αλουμινίου το 1998, οπότε και προστέθηκε στο έργο της και η εμφιάλωση των προϊόντων Soda και Tonic της Tuborg-Denmark.

Καινοτομία
Η συνεργασία με την 3Ε θα συνεχιστεί για ακόμα δέκα χρόνια, ώσπου η διακοπή της θα στρέψει την εταιρεία στην καινοτομία. Και εδώ μπαίνει στο παιχνίδι η Green Cola. Η γεύση της επετεύχθη ύστερα από πολλές δοκιμές, σε συνεργασία με το Μετσόβιο Πολυτεχνείο, και το management δηλώνει πως πλησιάζει στο 99% της γεύσης του πασίγνωστου αναψυκτικού.

Σύντομα κερδίζει θέση σε πολλές αλυσίδες σούπερ-μάρκετ, ενώ η ΕΠΑΠ διαθέτει, παράλληλα, σειρά αναψυκτικών (όπως πορτοκαλάδα, λεμονάδα, γκαζόζα, βυσσινάδα και mixers σόδας και τόνικ) υπό το brand Sparky και αναπτύσσει συνεργασίες με εγχώριες αλυσίδες για την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Σήμερα, το μερίδιο αγοράς της ΕΠΑΠ για την περιοχή της Θράκης προσέγγισε το 30% για το 2012, ενώ ο κύκλος εργασιών της το ίδιο έτος ανήλθε στα 5 εκατ. ευρώ περίπου. Ο ισολογισμός του 2013, που θα ανακοινωθεί το επόμενο διάστημα, αναμένεται να δείξει σημαντική αύξηση των μεγεθών.

Σε αυτό συνέβαλαν η κάθοδος προς την Κεντρική και τη Νότια Ελλάδα, οι καλές εμπορικές συμφωνίες με τις αλυσίδες αλλά και η επιθετική προωθητική πολιτική, όπως, βέβαια, και η ελληνικότητα του προϊόντος.

Εκτός συνόρων
To management, όμως, δεν σταματά εκεί και, συνεπικουρούμενο από την εμπειρία του Βενιέρη στον κλάδο και του Μαρτιγόπουλου στα Βαλκάνια (ανέπτυξε το δίκτυο της Cosmote), κινείται εκτός συνόρων και δρομολογεί συμφωνίες με εταιρείες στην Ευρώπη, στα Βαλκάνια και στη Μέση Ανατολή, όπου εκδηλώνεται ενδιαφέρον για την Green Cola.

Οι μέτοχοί της δεν εμφανίζονται διατεθειμένοι να εξετάσουν, σε αυτήν τη φάση τουλάχιστον, είσοδο νέου επενδυτή -όπως μπορεί πολλοί να περίμεναν-, καθώς, όπως αναφέρουν πηγές του περιβάλλοντός τους, «όταν μια εταιρεία αναπτύσσεται με αυτούς τους ρυθμούς, οι αποτιμήσεις έχουν πολύ δρόμο ακόμα προς τα πάνω».

Τεκτονικές αλλαγές στην ελληνική αγορά: Λουξ, Έψα, Γερανι, Αγνη και άλλοι συναγωνίζονται, πλέον, ευθέως την Pepsico

Τεκτονικές αλλαγές σημειώνονται κατά τα τελευταία χρόνια της κρίσης μεταξύ των παραγωγών αναψυκτικών στην ελληνική αγορά. Τόσο η συρρίκνωση των μεριδίων της Pepsi Cola -με την εταιρεία να έχει εξαγγείλει ένα εκτεταμένο restart με αιχμή την΄ Ηβη- όσο και η κλιμακούμενη τάση του Έλληνα καταναλωτή να επιλέγει ελληνικά προϊόντα υποβοηθούν μια σειρά τοπικών παραγωγών.

Οι τελευταίοι βγαίνουν, πλέον, από τα στενά σύνορα των περιφερειών που τους γέννησαν και χτυπούν με αξιώσεις μερίδια στα ράφια των μεγάλων μητροπολιτικών σούπερ-μάρκετ. Πρόκειται για μια αγορά η αξία της οποίας σε πωλήσεις υπολογίζεται από στελέχη της βιομηχανίας ότι είναι πλέον σήμερα της τάξης των 500 εκατομμυρίων ευρώ, εάν συνυπολογιστούν τα προϊόντα cola και τα flavored drinks. Και, αν και το μέγεθος της αγοράς συρρικνώθηκε από τα προ του 2009 επίπεδα, οι ισορροπίες πίσω από την ηγέτιδα Coca-Cola 3E έχουν μεταβληθεί δραστικά.

Έναυσμα αποτέλεσε η φημολογούμενη υπέρβαση των μεγεθών της Pepsi από την εκ Πατρών ορμώμενη Λουξ, η οποία έφερε προ μηνών στο προσκήνιο και σενάρια με επίκεντρο την Pepsico-Ηβη και τη Λουξ του Γιάννη Μαρλαφέκα, σενάρια που δεν επιβεβαιώθηκαν από την πρώτη. Αντιθέτως, ο γενικός διευθυντής της πολυεθνικής, Ray Hazley, δήλωσε πρόσφατα ότι εξετάζει την αυτόνομη ανάπτυξή της στην Ελλάδα.

Την ίδια ώρα, η Έψα από την Αγριά Βόλου προχωρά επίσης δυναμικά, επιστρατεύοντας και την καινοτομία, εισάγοντας, έτσι, νέα σειρά προϊόντων. Η Έψα σημείωσε ρυθμό ανάπτυξης το 2012 κοντά στο 30% και οι πωλήσεις έφτασαν το ίδιο έτος τα 11,5 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία, συμφερόντων της οικογένειας Τσαούτου, έβαλε στην αγορά τα πρώτα βιολογικά αναψυκτικά και την πρώτη σειρά αναψυκτικών με στέβια.

Αλλοι παραγωγοί, όπως τα αναψυκτικά Βλάχου από τη Λιβαδειά και τα αναψυκτικά Αγνή από τον Ορχομενό, εμφανίζονται επίσης ολοένα και συχνότερα στα ράφια, ενώ από τα Χανιά της Κρήτης η εταιρεία παραγωγής και εμφιάλωσης αναψυκτικών Γεράνι κάνει επίσης αισθητή την παρουσία της σε ολοένα και περισσότερα σημεία πώλησης.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr