Η ΔΕΛΤΑ ''πετάει'' για Αμερική και στέλνει τα γιαούρτια της αφού οι Αμερικάνοι ολοένα και περισσότερο λατρεύουν το greek yogurt!

Την είσοδό της στην αμερικανική αγορά γιαουρτιού έχει δρομολογήσει σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές η θυγατρική της Vivartia, ΔΕΛΤΑ. Ακολουθώντας τα ίχνη της ΦΑΓΕ και σε αντιπαράθεση με κολοσσούς όπως η γαλλική Danone, η αμερικανική General Mills, Inc αλλά και η κλυδωνιζόμενη σφετερίστρια της ονομασίας «ελληνικό γιαούρτι», Chobani συμφερόντων του Τούρκο-κουρδικής καταγωγής Hamdi Ulukaya αποσκοπεί στην κεφαλαιοποίηση της τεχνογνωσίας της αλλά και της ελληνικότητάς της.

Την είσοδό της στην αμερικανική αγορά γιαουρτιού έχει δρομολογήσει σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές η θυγατρική της Vivartia, ΔΕΛΤΑ. Ακολουθώντας τα ίχνη της ΦΑΓΕ και σε αντιπαράθεση με κολοσσούς όπως η γαλλική Danone, η αμερικανική General Mills, Inc αλλά και η κλυδωνιζόμενη σφετερίστρια της ονομασίας «ελληνικό γιαούρτι», Chobani συμφερόντων του Τούρκο-κουρδικής καταγωγής Hamdi Ulukaya αποσκοπεί στην κεφαλαιοποίηση της τεχνογνωσίας της αλλά και της ελληνικότητάς της.

Του Ηλία Γ. Μπέλλου, Capital.gr


 
Η αγορά του ελληνικού τύπου στραγγιστού γιαουρτιού στις ΗΠΑ αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια με αλματώδεις ρυθμούς και αναμένεται σύμφωνα με την Bernstein Research που ειδικεύεται στην καταγραφή τέτοιων αγορών, να καλύπτει σύντομα άνω του μισού (από μόλις 4% το 2008) της συνολικής αμερικανικής αγοράς γιαουρτιού (από 36% το 2013) η αξία της οποίας ανέρχεται στα 7,6 δισ. δολ. Σύμφωνα, δε, με άλλη έρευνα αγοράς, αυτή τη φορά της Nielsen, ήδη το ελληνικού τύπου γιαούρτι ελέγχει το 53% της αξίας της συνολικής αγοράς γιαουρτιού στις ΗΠΑ. Ήτοι πωλήσεις της τάξης των 3,8 δισ. δολ.
 
Το 2013 η Vivartia στα πλαίσια της ανάπτυξης των εξαγωγικών δραστηριοτήτων της προχώρησε στην ίδρυση της θυγατρικής Vivartia USA Inc μέσω της κατά 100% θυγατρικής της United Milk Company S.A. Κύκλοι σε γνώση των σχεδίων της ΔΕΛΤΑ για την αμερικανική αγορά μιλούν για επικείμενες εξελίξεις στο γιαούρτι και συνδέουν με αυτή την νεα θυγατρική. Στις ΗΠΑ η Vivartia έχει ήδη από το 2008 εξαγοράσει την αμερικανική Nonni’s που ελέγχει άνω των 5 μονάδων παραγωγής μπαίνοντας στην αγορά των σνακ με προϊόντα όπως τα 7 Days. Είναι έτσι εκτενώς εξοικειωμένη με την καταναλωτική αγορά
 
Την ίδια ώρα ο κυρίαρχος μέχρι πριν λίγα χρόνια παίκτης στην αγορά ελληνικού τύπου γιαουρτιού στις ΗΠΑ, Hamdi Ulukaya αντιμετωπίζει προβλήματα. Τόσο λόγω διατροφικού σκανδάλου και έντονου ανταγωνισμού μεταξύ άλλων και απο την ελληνική ΦΑΓΕ όσο και λόγω νέας «ενδοοικογενειακής» δικαστικής αντιπαράθεσης. Συγκεκριμένα η τέως σύζυγος του κουρδικής καταγωγής Τούρκου επιχειρηματία, η Ayse Giray τον κατηγορεί πως έκλεψε τη συνταγή για το ελληνικού τύπου γιαούρτι δωροδοκώντας πρώην υπάλληλο της ΦΑΓΕ με 30.000 ευρώ ενώ η ίδια διεκδικεί και το 53% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.
 
Το θέμα είδε το φως της δημοσιότητας από την New York Post πριν λίγα 24ωρα και έρχεται ένα χρόνο περίπου μετά την δικαστική δικαίωση του ομίλου Φιλίππου της ΦΑΓΕ από βρετανικό δικαστήριο στο οποίο προσέφυγε για να απαγορεύσει στον επιχειρηματία να προωθεί το γιαούρτι του ως «ελληνικό». Όπως και πέτυχε.

Στην αγορά όμως έχουν εισέλθει πολλοί και μεγάλοι παίκτες βλέποντας την μεγάλη προτίμηση στο ελληνικό γιαούρτι από το αμερικανικό καταναλωτικό κοινό. Μεταξύ αυτών η Danone με το εμπορικό σήμα Oikos που συνεργάζεται τώρα και με τα Starbucks.
 
Σύμφωνα με το Bloomberg η έλευση της Danone περιόρισε τα μερίδια της Chobani στην αγορά ελληνικού γιαουρτιού (που είναι πλέον το 36% σχεδόν της συνολικής αμερικανικής αγοράς γιαουρτιού) έχει πέσει στο 39% από το 50% και το μερίδιο της Danone ανέβει στο 29% από 18%. Ο τρίτος και τέταρτος μεγάλος παίκτης είναι η General Mills και η ΦΑΓΕ και τώρα σε αυτή την αγορά, όπως αναφερουν οι σχετικες πληροφορίες, φιλοδοξεί να ξεχωρίσει και η ΔΕΛΤΑ.
 
Το επενδυτικό εγχείρημα της ΔΕΛΤΑ, που θα περιλαμβάνει παραγωγική μονάδα έρχεται παράλληλα με την πρόσφατη επέκτασής της τόσο στην γειτονική Ιταλία όσο και στον Περσικό κόλπο. Υπενθυμίζεται ότι στα μέσα Ιανουαρίου 16/01/2014 η Vivartia ανακοίνωσε την υπογραφή συμφώνου μεταξύ της θυγατρικής του ΔΕΛΤΑ και της Granarolo η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη ιταλική εταιρία παραγωγής γάλακτος και γιαουρτιού στην Ιταλία. Η συνεργασία αυτή αφορά στο λανσάρισμα και την αποκλειστική διανομή αυθεντικού ελληνικού στραγγιστού γιαουρτιού και ελληνικού τυριού στις αγορές της Ιταλίας και της Γαλλίας, τα οποία θα παράγονται στις εγκαταστάσεις της ΔΕΛΤΑ στην Ελλάδα και θα διανέμονται από τα δίκτυα της Granarolo.
 
Παράλληλα η ΔΕΛΤΑ έχει ήδη ξεκινήσει την εξαγωγή προϊόντων της στο Άμπου Ντάμπι ενώ ολοκληρώνεται και η κατασκευή της εκεί μονάδας παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων υπο την ομπρέλα της κοινοπραξίας της με τον όμιλο Exeed Industries που στοχεύει στους καταναλωτές στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και πωλήσεις που υπολογίζει ότι μπορεί μεσοπρόθεσμα να ξεπεράσουν τα €165 εκατ. Η μονάδα παραγωγής στο Άμπου Ντάμπι αποτελεί επένδυση ύψους 70 εκατ. σε έκταση 160 στρεμμάτων και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2ο εξάμηνο φέτος. Η συγκεκριμένη συνεργασία αφορά όλα τα προϊόντα της Vivartia, Δέλτα, Μπάρμπα Στάθης, Χρυσή Ζύμη αλλά και τα σήματα εστίασης που ελέγχει.

Πηγή:www.capital.gr

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr