Απολύστε τους ''τουρίστες'' Υπουργούς και δώστε άδειες εύκολα και γρήγορα για να γυριστούν ταινίες σαν το ''Ζορμπά'' και το ''Ποτέ την Κυριακή'': Γράφει ο Κώστας Στούπας!
Αν η κυβέρνηση έδειχνε την προσοχή που δείχνει στην αναζήτηση πετρελαίου, στην ενδυνάμωση της ισχυρότερης βιομηχανίας του τόπου (την τουριστική), η Ελλάδα θα μπορούσε να εξασφαλίσει περισσότερα έσοδα, απ’ ό,τι αν γίνει Σαουδική Αραβία.
Αν η κυβέρνηση έδειχνε την προσοχή που δείχνει στην αναζήτηση πετρελαίου, στην ενδυνάμωση της ισχυρότερης βιομηχανίας του τόπου (την τουριστική), η Ελλάδα θα μπορούσε να εξασφαλίσει περισσότερα έσοδα, απ’ ό,τι αν γίνει Σαουδική Αραβία.
Αν π.χ. αντί να βολεύει διάφορους «μαϊντανούς» της πολιτικής και του πελατειακού κράτους, αναδείκνυε με αξιολογικά κριτήρια τους κατάλληλους ανθρώπους στις κατάλληλες θέσεις, θα μπορούσε να αυξήσει την τουριστική κίνηση, ξοδεύοντας λιγότερα σε σχέση με αυτά που ξοδεύει σήμερα.
Toυ Κώστα Στούπα, Capital.gr
Αλλά, είπαμε, νυν υπέρ πάντων το βόλεμα και η διασπάθιση δημοσίου χρήματος...
Όλοι ξέρουμε πως πολλά Υπουργεία υπάρχουν μόνο και μόνο για να εκπροσωπούνται στην κυβέρνηση, όλες οι πλευρές του πελατειακού κράτους.
Χαρακτηριστική περίπτωση άχρηστου Υπουργείου είναι το Υπουργείο Τουρισμού.
Το Υπουργείο Τουρισμού ιδρύθηκε για πρώτη φορά ως υφυπουργείο τον Αύγουστο του 1936. Από τότε πρέπει να έχουν παρελάσει δεκάδες Υφυπουργοί και Υπουργοί. Η συνεισφορά τους στην ανάδειξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, καίτοι έχουν στοιχίσει στο φορολογούμενο δεκάδες δισ. είναι ελάχιστη…
Για τη ακρίβεια η συνεισφορά του Υπουργείου Τουρισμού είναι ανύπαρκτη σε σύγκριση με την συνεισφορά κινηματογραφικών ταινιών όπως ο «Ζορμπάς» ή το «Ποτέ τη Κυριακή» ή τα έργα του Καζαντζάκη, του Θεοδωράκη, του Παπαθανασίου κλπ.
Ο εκάστοτε Πρωθυπουργός αναθέτει το Υπουργείο σε κάποιο «μαϊντανό» της πολιτικής αφού οι αρμοδιότητες επί της ουσίας, πέραν των ρουσφετιών σε πελάτες, είναι η τύποις αδειοδότηση -έλεγχος τουριστικών επιχειρήσεων και η διαχείριση των διαφημιστικών κονδυλίων στο εξωτερικό...
Η διαχείριση είναι βέβαιο πως γίνεται όπως σε όλο το δημόσιο: ανεύθυνα και ύποπτα.
Ένα μικρό παράδειγμα ανάθεσης έργου σε υπό χρεοκοπία εταιρεία είναι χαρακτηριστικό. Το 2008 ο ΕΟΤ ανέθεσε έργο 735 χιλ. ευρώ σε θυγατρική της υπο χρεοκοπία αμερικάνικης εταιρείας Velti.
Για την ακρίβεια ο ΕΟΤ ανέθεσε στην ένωση εταιρειών iKnowHow, Velti και Digital Rum την υλοποίηση του υποέργου 2 «Σχεδιασμός και ανάπτυξη Πύλης, προμήθεια εξοπλισμού, ανάπτυξη εφαρμογών και ψηφιακών διαδρομών και πολυμεσική ολοκλήρωση τουριστικών εμπειριών», της Πράξης «Πολυμεσική και Πολυτροπική διαδικτυακή προβολή του πολιτισμού και του τουρισμού της χώρας».
Πέραν αυτού όμως δημοσιεύματα σαν το παρακάτω είναι χαρακτηριστικά: «Στον εισαγγελέα Εφετών Αθηνών για την ποινική διερεύνηση της υπόθεσης διαβιβάστηκε πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης που διενήργησε έλεγχο στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού και διαπιστώνει μεταξύ άλλων απευθείας αναθέσεις έργων και προμηθειών τη διετία 2008-2009 για την εκτέλεση του διαφημιστικού προγράμματος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και την προβολή του ελληνικού τουρισμού στην Ελλάδα και στο εξωτερικό…».
Η συνεισφορά του Υπουργείου Τουρισμού είναι ελάχιστη στην ανάδειξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και ενδεχομένως τα πράγματα θα πήγαιναν ακόμη καλύτερα αν δεν υπήρχε καθόλου το σχετικό Υπουργείο, όπως και αρκετά άλλα...
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της αχρηστίας του Υπουργείου Τουρισμού είναι ο κομβικός ρόλος τους στην εκμετάλλευση της δωρεάν διαφήμισης που προσφέρουν στη χώρα η εξασφάλιση των γυρισμάτων ταινιών που πρόκειται να προβληθούν σε όλο τον κόσμο.
Η μέθοδος αυτή έχει αποδειχτεί πολύ πιο αποτελεσματική από τα σποτάκια και τις έντυπες καταχωρήσεις για τα οποία χρυσοπληρώνει το Υπουργείο Πολιτισμού, χωρίς ανάλογο αποτέλεσμα...
Λόγω της ιστορίας και της ομορφιάς του ελληνικού τοπίου, η χώρα μας προσφέρεται σαν ντεκόρ για το γύρισμα ταινιών. Παρά το μεγάλο ενδιαφέρον που υπάρχει όμως η συγκομιδή είναι πενιχρή.
Οι σκηνοθέτες που γυρίζουν ταινία με ελληνικό θέμα, αρχικά εντοπίζουν την Ελλάδα σαν τόπο γυρίσματος των σκηνών. Μετά από την ταλαιπωρία μερικών εβδομάδων όμως από την γραφειοκρατία των δημοσίων υπηρεσιών αλλάζουν απόφαση και προτιμούν άλλες χώρες με μεσογειακό τοπίο.
Ιδου τι υποστηρίζουν οι άνθρωποι της εγχώριας κινηματογραφικής παραγωγής για το θέμα: «Κατά καιρούς ξένες κινηματογραφικές ή τηλεοπτικές εταιρείες παραγωγής υποβάλλουν αιτήματα προς το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού, προκειμένου να εξασφαλίσουν άδεια για γυρίσματα σε αρχαιολογικούς χώρους. Σχεδόν πάντοτε, ωστόσο, οι υπηρεσίες του καθυστερούν χαρακτηριστικά, κάνουν μήνες ολόκληρους μέχρι να τους απαντήσουν. Μπροστά στην αργοπορία αυτή, επιλέγουν τελικά να κάνουν τα φιλμ τους σε Ισπανία, Πορτογαλία και Τουρκία...».
Αν επιθυμεί οποιαδήποτε κυβέρνηση να βοηθήσει την ελληνική Τουριστική Βιομηχανία, δεν χρειάζεται να ξοδεύει άσκοπα των «αίμα» των φορολογουμένων.
Αντί του ΕΟΤ ή του Υπουργείου Τουρισμού, ας δημιουργήσει η κυβέρνηση μια ολιγομελή διεύθυνση fast track αδειοδότησης γυρισμάτων για την παγκόσμια κινηματογραφική βιομηχανία. Όταν κάποιος θέλει να γυρίσει σκηνές με μια αίτηση να είναι σε θέση να λάβει τη σχετική απάντηση σε μια εβδομάδα.
Αν θέλει να δημιουργήσει θέσεις εργασίας ας ανοίξει τα επαγγέλματα που έχουν σχέση με τη κινηματογραφική βιομηχανία και ας άρει τα αντικίνητρα τύπου ΟΑΕΕ, ΙΚΑ κλπ.
Είναι βέβαιο πως τα οφέλη θα είναι απείρως πολλαπλάσια των όποιων απωλειών...
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr