Πόσα κοτόπουλα σφάζεις την ώρα; Ένα λαμόγιο Υπουργός και ένα λαμόγιο επιχειρηματίας έφτιαξαν κάποτε μια φωτόγραφική διάταξη... Γράφει ο‏ Θάνος Τζήμερος

Αναλαμβάνει, λοιπόν, καθήκοντα ο νέος Περιφερειάρχης. Και εμφανίζεται το πρώτο χαρτί που πρέπει να υπογράψει. Ο κ. Τάδε τού ζητάει να βεβαιώσει ότι μία συγκεκριμένη μορφή  χλωριούχου πολυβινυλίου δεν παράγεται από την εγχώρια βιομηχανία, κατάλληλα και σε επάρκεια. «Και πού θές να ξέρω» απαντάει ο περιφερειάρχης «τι σόι χλωριούχο πολυβινύλιο παράγεται στην Ελλάδα, σε ποια ποσότητα και αν επαρκεί...». Ο κ. Τάδε τού κολλάει στα μούτρα τον «Καλλικράτη» άρθρο 186-Γ-44. Άγνοια νόμου απαγορεύεται, κ. Περιφερειάρχα!

http://www.anatropinews.gr/wp-content/uploads/2013/05/tzimeros.jpg

Κι αν αναρρωτιέσαι, αγαπητέ αναγνώστη, από πού κι ως πού αυτή η αρμοδιότητα, η συνέχεια του νόμου σού λύνει την απορία: «...προκειμένου να μην επιβάλλεται, κατά την εισαγωγή τους, ο προβλεπόμενος δασμός!».

Toυ Θάνου Τζήμερου, Capital.gr

Το κατάλαβες. Ένα λαμόγιο επιχειρηματίας με ένα λαμόγιο υπουργό έφτιαξαν κάποτε μια φωτογραφική διάταξη για να μην πληρώνει δασμούς ο «δικός μας», κι όταν πήραν «πακέτο» αρμοδιότητες από το πάλαι ποτέ Υπουργείο Βιομηχανίας και τις μετέφεραν στην Περιφέρεια, μετακόμισε κι αυτή.

Η ανάγνωση του άρθρου 186 με τον κατάλογο των αρμοδιοτήτων της Περιφέρειας, είναι σοκαριστική. Θαυμάστε μερικά από τα εκατοντάδες δείγματα της διαστροφής του ελληνικού κρατικιστικού εξαμβλώματος:

- Χορήγηση άδειας σκοπιμότητας για την ίδρυση πτηνοσφαγείου δυναμικότητας 1001 και άνω κεφαλών σφαζομένων ορνιθοειδών ωριαίως! 

- Έ́κδοση απόφασης, όταν λόγω ειδικών κλιματολογικών συνθηκών καθυστερεί η έναρξη της τυροκομικής περιόδου!

- Η ανάθεση στον οικείο δήμο της εκμετάλλευσης νέας αστικής και ενδοπεριφερειακής υπεραστικής γραμμής στην περίπτωση που η μέση πληρότητα των πρώτων 6 μηνών λειτουργίας και εκμετάλλευσης της γραμμής από το Κ.Τ.Ε.Λ., στο οποίο έχει χορηγηθεί η άδεια, αποδεικνύεται ότι είναι κατώτερη του 20% και το Κ.Τ.Ε.Λ. αρνηθεί την εκμετάλλευση της γραμμής, εφόσον όμως δεν έχει αρνηθεί την πρόταση για κάλυψη των απωλειών εσόδων στο ποσοστό του 20%.

Κι ενώ ο “Καλλικράτης” είναι τόσο λεπτομερής στα καημένα τα κοτόπουλα και στα έσοδα του ΚΤΕΛ, αφήνει φλου όλα τα βασικά στοιχεία της ταυτότητας της Περιφέρειας. Δεν καθορίζει ούτε τη σχέση της Περιφέρειας με τους Δήμους και την Κεντρική Διοίκηση, ούτε τους πόρους, ούτε τις αρμοδιότητες. Στο άρθρο 4 αναφέρει: “Μεταξύ των δύο βαθμών τοπικής αυτοδιοίκησης δεν υφίστανται σχέσεις ελέγχου και ιεραρχίας, αλλά συνεργασίας και συναλληλίας...” Διοικητική δομή χωρίς σαφώς καθορισμένες αρμοδιότητες και ιεραρχία ΔΕΝ υπάρχει. Κι όλοι ξέρουμε τι σημαίνει “συναλληλία” στο Ελληνικό Δημόσιο…

Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή.

Ο Θεσμός στην Ευρώπη 

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, εδώ και δεκαετίες, έδωσε ιδιαίτερη σημασία στον ρόλο της Περιφέρειας, ανάγοντάς την σε κομβικό διοικητικό θεσμό της Ενωμένης Ευρώπης. Καθώς προχωράει (μολονότι αργά και διστακτικά) η Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση, στις Περιφέρειες μεταβιβάζονται εξουσίες και αρμοδιότητες της Κεντρικής Κυβέρνησης. Και είναι λογικό: άλλες ανάγκες έχει η Ευρυτανία, άλλες η Κρήτη. Άλλες τα Επτάνησα, άλλες η Θράκη. Παρόμοιες διαφορές υπάρχουν σε ολόκληρη την Ευρώπη. Είναι πιο αποτελεσματικό, περιοχές με κοινά πολιτικά, πολιτισμικά, ιστορικά, οικονομικά, κοινωνικά, γεωφυσικά χαρακτηριστικά να διοικούνται από μια τοπική αρχή, με καλύτερη γνώση των τοπικών θεμάτων, που θα μπορεί να δρα άμεσα, στοχευμένα και αποτελεσματικά. Σε πολλές χώρες της Ευρώπης υπάρχει παράδοση ισχυρής αποκεντρωμένης διοίκησης. Στην Δανία, η Τοπική Αυτοδιοίκηση διαχειρίζεται το 37,6% του ΑΕΠ και το 64,3% των Δημοσίων Δαπανών – στην Ελλάδα τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 2,8% και 5,6%!

Η Συνθήκη της Λισαβόνας προβλέπει αναβαθμισμένο ρόλο στις Περιφέρειες και δημιουργεί ένα ειδικό όργανο, την Επιτροπή των Περιφερειών, με 353 μέλη – αιρετούς αυτοδιοικητικούς εκπροσώπους από τις 28 χώρες. 

Η Ε.Ε. ζήτησε από τα κράτη μέλη να υιοθετήσουν θεσμούς αναβάθμισης της Περιφέρειας και ανάδειξής της σε μείζον αυτοδιοικητικό κύτταρο. Τι έκανε η Ελλάδα;

Ο Θεσμός στην Ελλάδα - Μια εκ γενετής αναπηρία 

Για να δει κανείς τις πραγματικές συνθήκες που διαμορφώνουν έναν θεσμό, το ρεπορτάζ των εφημερίδων της εποχής είναι αποκαλυπτικό. Αντιγράφουμε από την Καθημερινή της 1/6/2008, όταν γίνονταν οι σχετικές διαβουλεύσεις. Υπουργός Εσωτερικών, ο Προκόπης Παυλόπουλος, που ανακοίνωσε ότι: 

Η τομή που θα επιχειρηθεί στον δεύτερο αυτοδιοικητικό βαθμό, θα ικανοποιεί -από τη μια - την ανάγκη για περισσότερη περιφερειακή δημοκρατία, αλλά παράλληλα δεν απαξιώνει ούτε και καταργεί τη νομαρχία που για λόγους ιστορικούς θα συνεχίσει να διατηρεί την αυτοτέλειά της, με συγκεκριμένες αρμοδιότητες και μερίδιο στον προϋπολογισμό.”

Αυτό ακριβώς που περιμένατε! Φτιάχνουμε το καινούργιο αλλά κρατάμε και το παλιό! Τα ανακατεύουμε και τα δύο έτσι που να μην μπορεί κανένας να βγάλει άκρη. Για ποιο λόγο όμως κρατάμε το παλιό; Το άρθρο συνεχίζει:

“Η τοποθέτηση αυτή δίχασε τους νομάρχες. Από τη μια καθησύχασε το πολιτικό προσωπικό που μέχρι χθες αγωνιούσε για το μέλλον του (η συνένωση θα οδηγούσε πολλούς στην «ανεργία»), από την άλλη ψαλίδισε τις προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν το τελευταίο διάστημα σε κάποιους άλλους νομάρχες που αισιοδοξούσαν να λάβουν ισχυρότερο ρόλο στην αιρετή περιφερειακή αυτοδιοίκηση.”

Με άλλα λόγια: μεταρρυθμίσεις που υπαγορεύονται όχι από την ανάγκη καλύτερης διοίκησης και ουσιαστικότερης προσφοράς υπηρεσιών προς τους πολίτες, αλλά από ισορροπίες ανάμεσα στις φιλοδοξίες και την καρεκλολαγνεία της κομματικής νομενκλατούρας. Μπορεί από όλη αυτή την ασάφεια να προκύψει κάτι συγκεκριμένο;

Ούτε αρμοδιότητες ούτε πόροι 

Έτσι, η Περιφέρεια στην Ελλάδα γεννήθηκε ως ακόμα ένα γραφειοκρατικό έκτρωμα. Το κράτος φρόντισε να μην κόψει τον ομφάλιο λώρο της οικονομικής εξάρτησης, ώστε να την ελέγχει. Οι πόροι της Περιφέρειας είναι κι αυτοί “φλου” και καθορίζονται από την κεντρική κυβέρνηση ανάλογα με τα κέφια της. 

Μολονότι ο νόμος όρισε ως έσοδα της Περιφέρειας το 2,4% από τον ΦΠΑ και το 4% από τον φόρο εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων, η κυβέρνηση δεν αποδίδει αυτούς τους πόρους και τους “παζαρεύει”. Η “συναλληλία” δουλεύει, κι εδώ, α λα ελληνικά: όπου μπορώ σε εκβιάζω, όπου μπορείς με εκβιάζεις. Κάνω τα στραβά μάτια εγώ, κάνεις και συ. Σου δίνω λεφτά, με ψηφίζεις.

Αλλά έτσι δεν λύνονται τα μεγάλα προβλήματα. Ούτε μπορούν να σχεδιαστούν μακροπρόθεσμες επενδύσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα.

Δεν αρκούσε φαίνεται όλη αυτή η ασάφεια γιατί το Κράτος της φόρεσε και καπέλο: την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Σου λέει “καλοί είναι οι αιρετοί άρχοντες” αλλά, για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο, δεν βάζουμε από πάνω κι έναν διορισμένο Περιφερειάρχη να “κοντράρει” τον αιρετό για να μην πάρει “πολύ αέρα”; Έτσι το κουβάρι μπερδεύτηκε τελείως.

Ελεγχος σε βαθμό ασφυξίας 

Το Κράτος επινόησε και εφαρμόζει στην Αυτοδιοίκηση ένα παρανοϊκό σύστημα ελέγχων νομιμότητας, σκοπιμότητας και εκτέλεσης. Πριν παρθούν αποφάσεις, πρέπει να εγκριθούν για τη νομιμότητά τους από κεντρικούς φορείς. Αφού παρθούν, ένας άσχετος υπάλληλος της Κεντρικής Διοίκησης που δεν έχει βγει ποτέ από το γραφείο του μπορεί να αμφισβητήσει τη σκοπιμότητα ενός έργου στην Ορεστιάδα κι ένας άλλος του ελεγκτικού συνεδρίου μπορεί εκ των υστέρων να μην εγκρίνει μια δαπάνη που ήδη έγινε! Η επίσημη δικαιολογία γι΄ αυτό είναι ότι έτσι δήθεν διασφαλίζεται η νομιμότητα και η χρηστή διαχείριση των πόρων. Οι πραγματικές αιτίες είναι άλλες: α) η διαρκής ομηρία της αυτοδιοίκησης, β) η διάχυση ευθυνών, ώστε κανένας να μην είναι τελικά υπεύθυνος για τίποτε, γ) η συμμετοχή πολλών κρατικών παραγόντων στη διαφθορά, ώστε να αποκλείονται οι “μοναχοφάηδες” και να έχουν αλληλοκάλυψη οι συμμορίες των «επίορκων».

Ούτως ή άλλως, οι δημόσιοι λειτουργοί, αυτοδιοικητικοί και μη, φλερτάρουν συνεχώς με τα δικαστήρια και μπορούν να βρεθούν κατηγορούμενοι για κακούργημα όταν απλώς προσπαθούν να κάνουν τη δουλειά τους. Παράδειγμα, υπαρκτό: αναλαμβάνεις αρμοδιότητες τον Ιούνιο και διαπιστώνεις ότι για τα πυροσβεστικά αεροσκάφη δεν έχει γίνει προμήθεια καυσίμων και κάποια από αυτά έχουν βλάβες. Η διαδικασία που προβλέπεται με τους μειοδοτικούς διαγωνισμούς και τις ενσφράγιστες προσφορές για την κάλυψη της ανάγκης χρειάζεται 6 μήνες για να γίνει σύμφωνα με το γράμμα του νόμου. Τι κάνεις; Αν ακολουθήσεις τη νομιμότητα, στις πιθανές φωτιές του καλοκαιριού δεν θα υπάρχουν πυροσβεστικά αεροσκάφη. Αν την παρακάμψεις, μπορεί να βρεθείς στη φυλακή. Τέτοια διλήμματα, που οφείλονται στον παραλογισμό της νομοθεσίας, αντιμετωπίζουν κάθε μέρα οι αυτοδιοικητικοί λειτουργοί, επινοώντας παρακαμπτήριες είτε μέσω νομιμοφανών διαδικασιών είτε μέσω σχέσεων αλληλεξάρτησης με άλλους κρατικούς λειτουργούς. Έτσι όμως αναπτύσσεται μια πολύ επικίνδυνη τεχνογνωσία. Σε ένα καθεστώς γενικευμένης παράκαμψης της νομοθεσίας, πώς ξέρεις αν το συγκεκριμένο έργο ανατέθηκε με απ’ ευθείας ανάθεση γιατί υπήρχαν πιεστικές πραγματικές ανάγκες και όχι γιατί ο εργολάβος ήταν “κολλητός” του Περιφερειάρχη; Πώς μπορείς να κρίνεις αν η έκπτωση 65%, που δόθηκε σε ένα έργο από τον τελευταίο μειοδότη, είναι φυσιολογική ή “μαγειρεμένη”;

Αττική: Αυτή η άγνωστη 

Έτσι, ο πολίτης φτάνει στην κάλπη αγνοώντας σχεδόν τα πάντα για το θέμα για το οποίο καλείται να εκφέρει γνώμη. Πώς ψηφίζει; Με τα γνωστά… πολιτικά κριτήρια: κάτι άκουσα, κάτι μου είπαν, έχει ωραίο χαμόγελο, μου έσφιξε το χέρι σε μια λαϊκή, τον στηρίζει το κόμμα μου, είναι ο μπατζανάκης μου μαζί του, είναι γνωστός μιας φίλης της γυναίκας μου. Αν νομίζετε ότι ξέρετε αρκετά για την Περιφέρεια Αττικής, προσπαθήστε να απαντήσετε στα παρακάτω:

- Ποιο είναι το ετήσιο ποσό που διαχειρίζεται η Περιφέρεια Αττικής;
- Ποιο ήταν το ποσοστό απορρόφησης των κονδυλίων του ΕΣΠΑ;
- Πόσους υπαλλήλους απασχολεί;
- Τι ποσοστό των λειτουργικών της εξόδων πηγαίνει στη μισθοδοσία προσωπικού;
- Πόσες μελέτες συνέταξε τα τελευταία 5 χρόνια για τα μείζονος σημασίας θέματα της Περιφέρειας;
- Είναι υπεύθυνη για τον χωροταξικό σχεδιασμό;
- Για μια λακούβα στη Μεσογείων ποιος ευθύνεται; Ο Δήμος, η Περιφέρεια, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση ή το ΥΠΕΧΩΔΕ;
- Σε ποια θέματα αποφασίζει μόνη της η Περιφέρεια και σε ποια με τα συναρμόδια Υπουργεία, την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, τους Δήμους;
- Πόσες αγωγές έκανε τα τελευταία 5 χρόνια η Περιφέρεια εναντίον καταπατητών δημοσίων εκτάσεων, αυθαίρετων οικιστών και κατά φυσικών και νομικών προσώπων που έβλαψαν το δημόσιο συμφέρον;
- Ποια η ευθύνη της για την πλήρη εγκατάλειψη του θαλάσσιου μετώπου;
- Ποιος δεσμεύτηκε στις 19/10/2010 ότι, αν μέχρι το 2013 δεν έχει φτιάξει το αποχετευτικό και τους ΧΥΤΑ στην Ανατολική Αττική, θα πάει σπίτι του;

Για να σας βοηθήσω, σας δίνω ένα link που απαντάει στην τελευταία ερώτηση:
https://www.facebook.com/photo.php?v=262125233969825&set=vb.261522347363447&type=2&theater

Πελατειακή νοοτροπία: Αυτή η γνωστή 

Ο λόγος που δεν ξέρουμε τίποτε για όλα τα άλλα, δεν είναι μόνο ο γραφειοκρατικός λαβύρινθος των επικαλυπτόμενων αρμοδιοτήτων. Είναι το ότι ένας Πολίτης μακριά από τη διαχείριση της εξουσίας είναι βολικός. Τον φωνάζει το σύστημα  μια Κυριακή να ψηφίσει και μετά τον πετάει ξανά στα αζήτητα, για να αφήσει ελεύθερο πεδίο στους επιτήδειους της πολιτικής. Στο επίσημο site της Περιφέρειας υπάρχουν σελίδες που έχουν να ενημερωθούν από το 2011!
Δείτε εδώ το πιο φλέγον θέμα της Αττικής, τη διαχείριση των απορριμμάτων, πώς έχει πεταχτεί στο καλάθι των αχρήστων από το 2011!!!
Δείτε εδώ  (στη σελ.7), το απόλυτο μηδέν που ήταν η παραγωγή της Νομικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας για το α’ εξάμηνο του 2013.

Παραγωγή όμως είχε ο σύλλογος υπαλλήλων της Περιφέρειας (ΣΥΠΑ), ο οποίος φροντίζει να ενημερώνει συχνά τη σελίδα του στο site της Περιφέρειας.

Στις 7/2/14 επιτίθεται εδώ κατά... της κοινωνικής επιχειρηματικότητας, της καινοτομίας με την υποστήριξη της επαγγελματικής εκκίνησης νέων επιχειρηματιών, της συνεργασίας εκπαίδευσης και αγοράς τα οποία θεωρεί, επί λέξει, «αντιλαΐκή πολιτική» που «υπηρετεί την καπιταλιστική ανάπτυξη».

Στις 11/2/14 κάνει δίωρη στάση εργασίας εδώ ζητώντας τη διασφάλιση και προώθηση της μόνιμης και σταθερής δουλειάς με συγκροτημένα δικαιώματα για όλους τους εργαζομένους!

Και για να μην φαίνεται ότι κατέθεσαν τα όπλα, στις 9 Απριλίου κατεβαίνουν σε απεργία με τα... πολύ λογικά και σχετικά με την εργασία τους αιτήματα:
- να γυρίσουν στις δουλειές τους όλοι οι απολυμένοι
- άμεσα μέτρα στήριξης των Ασφαλιστικών Ταμείων
- διαγραφή δανείων
- διαγραφή του χρέους
- κατάργηση των μνημονίων και των δανειακών συμβάσεων
- ανατροπή της ανεργίας
Κάνει εντύπωση που δεν προσέθεσαν και κατάργηση του φαινομένου του θερμοκηπίου. Κι όλα αυτά θα τα πετύχαιναν με συλλαλητήριο στην Πλατεία Κλαυθμώνος (ξανά κλειστό το κέντρο...) στις 11/4.
Δείτε το μνημείο του παραλογισμού εδώ

Έκανε προσφυγή η Περιφέρεια για να κηρυχθεί η απεργία του ΣΥΠΑ καταχρηστική, καθώς  καταφανώς δεν αφορά σε εργασιακά τους θέματα; Όχι, βέβαια! Πελάτες είναι και οι συνδικαλιστές. Και μ’ αυτούς πρέπει να τα έχουμε καλά.

Αλλά «πελάτες» είναι και οι δήμαρχοι. Αφού δίνουν γραμμή υπερψήφισης στους συμπολίτες τους, γιατί να καταγγείλει η Περιφέρεια, για παράδειγμα, τις κατά συρροήν και επί σειράν ετών παρανομίες της μαρίνας του Φαληρικού Δέλτα; Οι σχέσεις «συναλληλίας» με τον δήμαρχο Καλλιθέας (και εκπρόσωπο του βαθέος ΠΑΣΟΚ) οδήγησαν προφανώς τον απερχόμενο Περιφερειάρχη στην τήρηση στάσης διακριτικής σιωπής πέντε χρόνια τώρα. Γιατί, επίσης, να στενοχωρήσει η Περιφέρεια τους Δήμους στα όρια των οποίων λειτουργούν ακόμα ανοιχτές χωματερές; Τις βιντεοσκόπησε με ελικόπτερο εδώ και αυτό ήταν όλο. Πελάτες είναι κι αυτοί.

Η απερχόμενη διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής θα μπορούσε να ξεκινήσει μια θεσμική επανάσταση. Προτίμησε να ακολουθήσει πολιτική ισορροπιών και να μην «σπάσει αυγά». Δεν αμφισβητούμε την αγαθότητα των προθέσεων. Αλλά, δυστυχώς, δεν γίνεται να θες επενδύσεις και παράλληλα να χαϊδεύεις όσους απεργούν κατά της «καπιταλιστικής ανάπτυξης» κι όσους προστατεύουν τα τοπικά κέντρα συμφερόντων – είναι ο «κομψός» όρος για τις τοπικές συμμορίες με δημοτική κάλυψη. Αν ποντάρεις στα συμφέροντα που θα σε στηρίξουν, γίνεσαι υπηρέτης τους. Όσο «τα βρίσκεις» με ένα διεφθαρμένο σύστημα, τόσο αφομοιώνεσαι απ’ αυτό.

Μια νέα αντίληψη 

Ο συνδυασμός “Δημιουργούμε μαζί!” αποτελείται από ΜΗ πολιτικούς. Στηρίζεται από τα μόνα κόμματα στην Ελλάδα που καταγγέλουν το μεταοθωμανικό παρασοβιετικό μοντέλο της ελληνκής Δημόσιας Διοίκησης: τη “Δράση” και τη “Δημιουργία ξανά!”. Συμμετέχουν επίσης προσωπικότητες από τον χώρο της οικολογίας και των ανεξάρτητων κοινωνικών κινημάτων. Είμαστε εργαζόμενοι και πιστεύουμε ότι η προκοπή έρχεται μόνο με ιδρώτα, σωματικό και πνευματικό. Εκπροσωπούμε όλες τις “τάξεις” και τα επαγγέλματα. Αλλά δεν πιστεύουμε στις ιδεολογικές ταμπέλες. Είναι προφανές ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν τρεις διακριτές τάσεις στην Ελλάδα. Αυτοί που δεν θέλουν να αλλάξει τίποτε. Αυτοί που θέλουν να εκτονώσουν την οργή τους καταστρέφοντας. Κι εκείνοι που ξέρουν ότι η μόνη επανάσταση που μπορεί να φέρει κάτι καλύτερο από αυτό που υπάρχει είναι η θεσμική επανάσταση. Θεωρούμε ότι το Κράτος είναι ο μεγάλος ασθενής και ταυτόχρονα ο μεγάλος παράνομος της πολιτικής μας ζωής. Δεν διορθώνεται με μερεμέτια. Θέλουμε να συγκρουσθούμε με τους πελατειακούς μηχανισμούς, να ξεριζώσουμε τα παράσιτα, να φτιάξουμε μια σύγχρονη και αποδοτική Δημόσια Διοίκηση στην υπηρεσία του πολίτη. 
 
Αλλάζει ο ρόλος του Πολίτη

Μια ουσιώδης αλλαγή στην Περιφέρεια που θα φέρει ο συνδυασμός “Δημιουργούμε μαζί”, αναφέρεται στο “μαζί”. Δηλαδή στη σχέση εμπιστοσύνης και συνεργασίας που δεν υπάρχει σήμερα ανάμεσα στον Πολίτη και στην Πολιτεία και πρέπει να φτιαχτεί από την αρχή.

Ο Πολίτης μέχρι σήμερα ήξερε ότι η γνώμη του δεν μετρούσε. Ό,τι και να έκανε η Διοίκηση θα έπαιρνε τις αποφάσεις της αγνοώντας τον. Τι κι αν οι περισσότερες από αυτές είναι εξοργιστικά παράλογες… Τι κι αν φέρνουν το αντίθετο από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα… Η Διοίκηση είχε πάντα τη δικη της λογική και τα δικά της συμφέροντα.

Ο συνδυασμός «Δημιουργούμε μαζί!» δίνει στον Πολίτη τη δυνατότητα να βάλει το δικό του αποτύπωμα στην διαχείριση της ζωής μας με ένα πλήθος τρόπων.

Εφαρμογή της Πληροφορικής 

Στις ΗΠΑ οι πολίτες ψηφίζουν μαζί με τις εθνικές εκλογές και για θέματα της καθημερινότητάς τους. Στην Ελβετία οι πολίτες μπορούν να προκαλέσουν δημοψήφισμα και να ακυρώσουν νόμο. Η Εσθονία έχει καταργήσει το χαρτί από τη Δημόσια Διοίκηση και όλες οι λειτουργίες της – μαζί με τις εκλογές – γίνονται ηλεκτρονικά.

Στην Ελλάδα ο νόμος για την ηλεκτρονική υπογραφή υπάρχει από το 2001 αλλά δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί, μολονότι η γραφειοκρατία κοστίζει 7-10 δισ. ευρώ τον χρόνο και η εφαρμογή της πληροφορικής στο Δημόσιο θα έλυνε ταυτόχρονα και πολλά προβλήματα διαφθοράς αλλά και κριτηρίων αξιολόγησης.
 
Η Περιφέρεια Αττικής θα ξεκινήσει την ηλεκτρονική επανάσταση στη Δημόσια Διοίκηση εφαρμόζοντάς την παντού:

Αναγνώριση της ηλεκτρονικής υπογραφής του Πολίτη
Ηλεκτρονικό πρωτόκολλο – ηλεκτρονικά έγγραφα
Διαβούλευση και δημοψήφισμα για τα μείζονος σημασίας θέματα
Διαδραστική Πλατφόρμα Επικοινωνίας «Ενεργός Πολίτης»
Παρακολούθηση έργων μέσω διαδικτύου
Αξιολόγηση υπαλλήλων
Τηλεϊατρική
Τηλεδιδασκαλία

Ανάπτυξη 

Μολονότι η διαμόρφωση ενός σταθερού νομικού, φορολογικού και δημοσιονομικού πλαισίου είναι αρμοδιότητα της κεντρικής κυβέρνησης, η Περιφέρεια μπορεί να προχωρήσει σε δημιουργία επιχειρηματικών κοιτίδων (business incubators) ή χρηματοδότηση συγκεκριμένων υπηρεσιών (π.χ. συμβούλων διείσδυσης σε αγορές του εξωτερικού) που θα διατίθενται σε όλους τους ενδιαφερόμενους.

Αυτό που έλειψε από την Περιφέρεια ήταν κάτι πολύ πέρα από την διαχείριση – ήταν το ανοιχτό πνεύμα που όχι μόνο αναζητά, αλλά και κατασκευάζει νέους δρόμους ανάπτυξης. Οι άνθρωποι που αποτελούν τον συνδυασμό  “Δημιουργούμε μαζί!” έχουν… παράδοση στην καινοτομία. Στόχος μας είναι να υλοποιήσουμε ένα Νέο Επιχειρηματικό Περιβάλλον.

Οι δυνατότητες παρέμβασης και πίεσης του περιφερειάρχη Αττικής προς την κεντρική κυβέρνηση είναι τεράστιες αλλά δεν θα αξιοποιηθούν παρά μόνο αν στη θέση αυτή εκλεγεί κάποιος που πιστεύει στις μεταρρυθμίσεις και όχι στις διαχειριστικές μικρορρυθμίσεις.

Η Περιφέρεια Αττικής με την οργάνωση του “Δημιουργούμε μαζί!” μπορεί να ξεκινήσει την επανάσταση του καλού σ’ αυτή τη χώρα. Η οικολογική εκμετάλλευση των απορριμμάτων χωρίς ΧΥΤΑ, η ανάδειξη του θαλάσσιου μετώπου σε μια νέα Ριβιέρα, η δημιουργία της Attica Valley, η καθιέρωση, δηλαδή, της Αττικής ως παγκόσμιο κέντρο Έρευνας, Τεχνολογίας και Επιστημονικών Συνεδρίων, η σύνδεση Τουρισμού, Πολιτισμού και σύγχρονης καλλιτεχνικής παραγωγής, η ανάπτυξη στον Πειραιά σύγχρονων τεχνολογιών καθαρισμού, επισκευής και κατασκευής πλοίων, είναι λίγα από τα σχέδια που μπορούν να υλοποιηθούν, αν τη διοίκηση της Περιφέρειας αναλάβουν άνθρωποι εκτός κομματικής λογικής που θέλουν να κάνουν τομές και ρήξεις, αλλά έχουν σχέδιο και για το μετά. Άλλωστε, επανάσταση σημαίνει ξαναχτίσιμο, όχι μόνο γκρέμισμα.

Περισσότερα για το πρόγραμμα του συνδυασμού “Δημιουργούμε, μαζί!” εδώ:

http://www.dimiourgoumemazi.gr/program/

Ειδάλλως, σε 5 χρόνια από σήμερα, θα συνεχίσουμε να μετράμε χαμένες ευκαιρίες, χαμένους πόρους, χαμένη ενέργεια, μαζί με τις “κεφαλές σφαζομένων ορνιθοειδών”.



Πηγή:www.capital.gr

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr