Αποκλειστικό: Ο Κωνσταντίνος Χαρδαβέλλας έφτιαξε την " καυτή" λίστα για να μην πάρουμε κιλά τα Χριστούγεννα

Λίγες γιορτές συγκρίνονται με τα Χριστούγεννα από άποψη φαγητού. Τραπέζια, φίλοι, έξοδοι και γλυκά… πολλά γλυκά! Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι παίρνουμε λίγο βάρος αυτή την περίοδο, αφού είμαστε περιτριγυρισμένοι από πειρασμούς.

Παρά το γεγονός ότι τα κιλά των Χριστουγέννων είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο, είναι αρκετά δύσκολο να ονομάσετε κάθε πηγή τους με ακρίβεια. Κάποιες, όπως τα μελομακάρονα, είναι αρκετά εύκολο να τις εντοπίσετε. Άλλες όμως μπορεί να σας ξεφύγουν.

Τι πρέπει να προσέχετε;

1. Γλυκά

Αυτονόητο, αλλά αναγκαίο. Τα γλυκά των Χριστουγέννων έχουν υψηλές ποσότητες λίπους και ζάχαρης, πράγμα που τα κάνει ιδιαίτερα επιβλαβή για το βάρος σας. Από άποψη θερμίδων, οι δίπλες είναι καλύτερες από τους κουραμπιέδες και τα μελομακάρονα από άποψη θερμίδων, οπότε εάν θέλετε να επιλέξετε ένα γλυκό, προτιμήστε αυτές.

2. Φαγητά από τη μέση

Μπορεί μέσα στις γιορτές να βρεθείτε σε κάποιο τραπέζι με οικογένεια ή φίλους. Όσο περίεργο και αν σας ακούγετε, τις περισσότερες θερμίδες σε αυτές τις περιπτώσεις δεν τις τρώτε από το κυρίως γεύμα σας, αλλά από τα φαγητά στη μέση του τραπεζιού. Οπότε, αυτές τις γιορτές, επικεντρωθείτε στο πιάτο σας και αποφύγετε να τσιμπολογάτε από τη μέση.

3. Αλκοόλ

Το αλκοόλ είναι ένας ύπουλος εχθρός στη μάχη απέναντι των κιλών, αφού περιέχει αρκετές θερμίδες ανά ποτήρι. Για παράδειγμα, ένα ποτήρι κρασί περιέχει περίπου 140 θερμίδες, ενώ ένα κουτάκι μπύρα περιέχει περίπου 150 θερμίδες. Αυτό σημαίνει ότι ειδικά στα τραπέζια και τις εξόδους σας πρέπει να προσέχετε την ποσότητα που καταναλώνετε.

4. Γυμναστική

Για την ακρίβεια εδώ ο τίτλος θα έπρεπε να είναι η έλλειψη της γυμναστικής. Εάν γυμνάζεστε, μπορεί αυτές τις μέρες να κάνετε ένα διάλλειμα από τις ασκήσεις σας, είτε για ξεκούραση, είτε γιατί θα πάτε κάπου που δεν θα μπορείτε να κάνετε γυμναστική. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να έχετε υπόψη σας στις γιορτές. Αφού δεν θα γυμνάζεστε, θα καίτε λιγότερη ενέργεια από ό,τι καίτε συνήθως. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να ελαττώσετε τις θερμίδες που τρώτε καθημερινά.

Συμβουλές

1. Δεν χρειάζεται να αποφύγετε τελείως τα γλυκά, απλά να τα τρώτε με μέτρο. Μια δίπλα ή ένα μελομακάρονο δεν είναι αρκετά για να ανεβάσουν τον δείκτη της ζυγαριάς. Βάλτε πρόγραμμα και στοχεύστε να μην ξεπερνάτε τα 3 γλυκά την εβδομάδα αυτή το δεκαπενθήμερο.

2. Εάν βρεθείτε σε τραπέζι δοκιμάστε να κάνετε το εξής: Βάλτε ό,τι θέλετε από τη μέση στο πιάτο σας, αντί να το φάτε κατευθείαν. Ταυτόχρονα, όταν γεμίσει το πιάτο σας, μην το ξαναγεμίσετε μετά. Αυτό θα σας βοηθήσει να ελέγξετε την ποσότητα που τρώτε.

3. Και πάλι στο τραπέζι, αλλά και γενικότερα, προσπαθήστε ένα μέρος του πιάτου σας να το γεμίσετε με σαλάτα και λαχανικά, έτσι ώστε να ελαττώσετε την ποσότητα άλλων πιο παχυντικών τροφών,

4. Αλκοόλ με μέτρο. Στοχεύστε για όχι παραπάνω από 2 ποτήρια στο τραπέζι ή στην έξοδό σας. Επίσης προτιμάτε σκέτα ποτά και όχι κοκτέιλ, καθώς τα δεύτερα περιέχουν σημαντικά περισσότερες θερμίδες.

5. Μην προσπαθήσετε να κάνετε αυστηρή δίαιτα τα Χριστούγεννα. Αυτό που έχει σημασία είναι να μην πάρετε κιλά, όχι να χάσετε. Η δίαιτα στις γιορτές είναι αρκετά ψυχοφθόρα και μπορεί να σας βγει σε άρνηση να ακολουθήσετε μια διατροφή αργότερα στον καινούργιο χρόνο. Για αυτό κάντε ένα διάλλειμα και ευχαριστηθείτε τις γιορτές!

Κωνσταντίνος Χαρδαβέλλας

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος – Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας - Nutrition Coach

Online υπηρεσίες διαιτολογίας και ψυχολογίας της διατροφής