Είναι τα παπούτσια υπεύθυνα για τους τραυματισμούς μας στο τρέξιμο;

Το ποσοστό αυτό είναι μεγάλο. Κανείς δεν ξέρει πόσο μεγάλο είναι , αλλά οποιοδήποτε και να είναι φαίνεται να είναι μεγαλύτερο από οποιαδήποτε άλλη άσκηση.

Η παρατήρηση έγινε όταν το 1998 έγιναν μελέτες σε τριαθλητές από το Straffordshire University της Αγγλίας όπου το ποσοστό των elite αθλητών υπέφερε από τραυματισμούς στην 5ετία με ποσοστό 62.1% από το τρέξιμο , 34.5 από το ποδήλατο και 3.4 από το κολύμπι

 

Όσον αφορά τους mid-level αθλητές τα ποσοστά ήταν στο 64.3 , 25 και 10.7 και όσον αφορά του κατώτερους αθλητές τα ποσοστά ήταν στο 58.7 , 15.9 και 15.4

 

Ο λόγος είναι ότι το τρέξιμο είναι δραστηριότητα  με περισσότερους κραδασμούς σε σχέση με το ποδήλατο και το κολύμπι.

Αλλά στο Born To Run , ο δημοσιογράφος Christopher McDougall έφερε στη δημοσιότητα μία εναλλακτική και και προκλητική εξήγηση η οποία προτάθηκε αρχικά από τον Steven Robbins τη δεκαετία του 1980 : Τα μοντέρνα αθλητικά παπούτσια αυξάνουν το ποσοστό τραυματισμών με το να προάγουν μηχανική αφύσικου διασκελισμού, προκαλώντας υπερβολική καταπόνηση στους τένοντες των κάτω άκρων

 

Είναι πολύ δύσκολο να προσκομίσεις στοιχεία για την παραπάνω υπόθεση γιατί ο μόνος τρόπος να αποδειχτεί θα ήταν να μετρήσουμε τα ποσοστά τραυματισμών με και χωρίς παπούτσια ώστε να αποδειχθεί ότι οι δρομείς με παπούτσια τραυματίζονται συχνότερα.Αυτό είναι βέβαια φύσιν αδύνατο.

 

H πεποίθηση του συγγραφέα παραμένει ότι η τόση εξέλιξη στα μοντέλα των παπουτσιών παρά έγινε τα τελευταία χρόνια. Επίσης , δηλώνει ότι τα πιο minimal παπούτσια μπορούν να μας γλυτώσουν από τους τραυματισμούς πιο εύκολα απ’ότι τα υπόλοιπα.

 

Βέβαια τα λιγοστά ιστορικά στοιχεία στα ποσοστά τραυματισμών δίνουν αποτέλεσμα ότι δεν αυξήθηκε το ποσοστό τραυματισμού μεταξύ της εποχής των minimal παπουτσιών και των πιο εξελιγμένων μοντέλων.

 

Άρα παρά την πεποίθηση του συγγραφέα εμείς στεκόμαστε στα ιστορικά στοιχεία που μας δίνει η ιατρική και διαφωνούμε ότι τα πιο εξελιγμένα παπούτσια προκαλούν περισσότερους τραυματισμούς.

Το αυξημένο ποσοστό θα πρέπει να εστιαστεί σε άλλους παράγοντες ( σωματικό βάρος , επιφάνεια που τρέχουμε κ.α. ) και όχι στην ποιότητα των αθλητικών παπουτσιών κατά τη γνώμη μας.

 

Εν κατακλείδι , επειδή το τρέξιμο δεν είναι απλά να βγεις στο γήπεδο ή στο δρόμο να κάνεις το κέφι σου , χρειάζεται πολλή ενημέρωση και προσοχή για να προλάβεις τους τραυματισμούς

 

Σχετικά με το συγγραφέα:

Ο Matt Fitzgerald είναι ο συγγραφέας αρκετών βιβλίων, συμπεριλαμβανομένου Racing Weight: How To Get Lean For Peak Performance (VeloPress, 2012). Είναι επίσης Training Intelligence Specialist για την PEAR Sports. Για να μάθετε περισσότερα για τον Matt Fitzgerald επισκεφθείτε το  www.mattfitzgerald.org.