"Καμπανάκι" στην Ευρώπη για το κόκκινο μυρμήγκι της φωτιάς: Ο λόγος για τον οποίο ανησυχούν οι επιστήμονες

Μια ακόμα επίπτωση της κλιματικής κρίσης!

Νέα μελέτη έχει προκαλέσει ανησυχία στην επιστημονική κοινότητα, καθώς έχει εντοπιστεί στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην Ιταλία το κόκκινο μηρμύγκι της φωτιάς. Το μυρμήγκι αυτό μπορεί να επεκταθεί γρήγορα και στην Ελλάδα. Η κλιματική αλλαγή φαίνεται να έχει προκαλέσει αναστάτωση και στο ζωικό βασίλειο.

Το δηλητηριώδες μυρμήγκι Solenopsis invicta προέρχεται από τη Νότιο Αμερική αλλά έχει εξαπλωθεί σε πολλές χώρες της Ασίας, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία. Τώρα βρίσκεται και στη Μεσόγειο.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, εντοπίστηκαν 88 φωλιές κόκκινων μυρμηγκιών της φωτιάς σε έκταση 5 εκταρίων κοντά στις Συρακούσες στην Σικελία της Ιταλίας.

Αυτά τα έντομα μπορεί να είναι επιθετικά όταν ενοχλούνται. Μάλιστα, μπορούν να προκαλέσουν ένα επώδυνο τσίμπημα, το οποίο είναι ερεθιστικό για το δέρμα. Υπάρχει κίνδυνος για αλλεργικές αντιδράσεις.

Μόνο στις ΗΠΑ, το είδος υπολογίζεται ότι προκαλεί ζημιές 6 δισ. δολαρίων το χρόνο, κυρίως λόγω απώλειας σοδειάς και καταστροφής ηλεκτρολογικού εξοπλισμού. Σημαντικές είναι και οι επιπτώσεις στα οικοσυστήματα, καθώς το αμερικανικό μυρμήγκι ανταγωνίζεται τα ντόπια μυρμήγκια.

«Το S. invicta είναι ένα από τα χειρότερα χωροκατακτητικά είδη. Μπορεί να εξαπλωθεί ανησυχητικά γρήγορα» δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Mattia Menchetti, ερευνητής στο Ινστιτούτο Εξελικτικής Βιολογίας στην Ισπανία.

«Η εύρεση αυτού του είδους στην Ιταλία ήταν μια μεγάλη έκπληξη, αλλά γνωρίζαμε ότι αυτή η μέρα θα έρθει», δήλωσε ο Menchetti.

Τα κόκκινα μυρμήγκια της φωτιάς είχαν ανακαλυφθεί σε εισαγόμενα προϊόντα στην Ισπανία, τη Φινλανδία και την Ολλανδία, αλλά η ύπαρξη αποικίας δεν είχε επιβεβαιωθεί ποτέ πριν από αυτή τη μελέτη, δήλωσαν οι συγγραφείς. Άγνωστο παραμένει το πώς προκλήθηκε η εξάπλωση.