Good News: Vive la Grèce λένε οι Γάλλοι και μας ψηφίζουν ως ένα από τους 3 κορυφαίους προορισμούς τους

Η Ισπανία, η Ελλάδα και η ίδια η Γαλλία θα είναι οι τρεις «τοπ» τουριστικοί προορισμοί για τους Γάλλους το 2016, σύμφωνα με τη SETO, την «επαγγελματική Ένωση που συγκεντρώνει τους βασικούς tour operators της χώρας», σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Figaro.

Για την Ισπανία η SETO αναφέρει ότι «τόσο η ενδοχώρα όσο και τα νησιά της (Κανάριες Νήσοι και Βαλεαρίδες) βρίσκονται σε πλήρη τουριστική άνθηση». Μετά την Αραβική Άνοιξη η χώρα της Ιβηρικής έχει αναδειχθεί στον πρώτο προορισμό για τους Γάλλους. Τα τελευταία πέντε χρόνια οι πωλήσεις πλήρων πακέτων ταξιδιών (με πτήση και ξενοδοχείο) από γαλλικά τουριστικά γραφεία προς την Ισπανία διπλασιάστηκαν. «Το 2015 για τρίτη συνεχόμενη χρονιά οι αφίξεις ξένων τουριστών στην Ισπανία σημείωσαν ρεκόρ φθάνοντας τα 68 εκατομμύρια - οι περισσότεροι Βρετανοί και Γάλλοι», αναφέρει η γαλλική εφημερίδα.

Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, που ακολουθεί στο δημοσίευμα, η «Figaro» αναφέρει ότι μετά την Αραβική Άνοιξη κι αυτός ο προορισμός κερδίζει διαρκώς πελάτες. «Παρά την οικονομική κρίση που έχει πλήξει τη χώρα, οι tour operators έστειλαν 21% περισσότερους πελάτες στην ηπειρωτική Ελλάδα την τουριστική περίοδο 2014-2015 συγκριτικά με την προηγούμενη σεζόν 2013-2014», σημειώνεται στο δημοσίευμα που υπογράφει η Ματίλντ Βισεριάς.  

Για τη Γαλλία η «Figaro» αναφέρει ότι επωφελείται σημαντικά από την αύξηση του εσωτερικού τουρισμού. Το καλοκαίρι του 2015 η πληρότητα των τουριστικών καταλυμάτων της χώρας έφθασε σε επίπεδα ρεκόρ χάρη στους ίδιους τους Γάλλους. «Κι αυτό λόγω της ανασφάλειας που επικρατεί σε χώρες που μπορεί να φθάσει κανείς με ολιγόωρες πτήσεις από τη Γαλλία».

Η «Figaro» αναφέρεται κυρίως στις πρώην γαλλικές αποικίες της Βόρειας Αφρικής, στις οποίες επί δεκαετίες συνήθιζαν να παραθερίζουν τα καλοκαίρια οι Γάλλοι - εκεί άλλωστε μπορούν να συνεννοηθούν στη γλώσσα τους. Στους πέντε «χειρότερους τουριστικούς προορισμούς» για τους Γάλλους κατατάσσει η SETO και την Τουρκία εξαιτίας της ανασφάλειας που προκαλούν οι τρομοκρατικές επιθέσεις.  

Ζήτημα ασφάλειας

Πρόκειται για την Τυνησία, «τον ιστορικά προτιμώμενο τόπο καλοκαιρινών διακοπών από τους Γάλλους, που προσελκύει πλέον πέντε φορές λιγότερους τουρίστες από όσους πριν από την Αραβική Άνοιξη». Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του SETO, ο αριθμός των Γάλλων που επέλεξαν την Τυνησία για διακοπές την περίοδο 2014-2015 (από την 1η Νοεμβρίου 2014 έως τα τέλη Οκτωβρίου 2015 για την ακρίβεια), μειώθηκε κατά 52% συγκριτικά με το αμέσως προηγούμενο 12μηνο.

Το 2015 ήταν μια «μαύρη χρονιά» για τον τουρισμό στην Τυνησία λόγω των δολοφονικών επιθέσεων στο Μουσείο Μπαρντό τον Μάρτιο, σε ένα ξενοδοχείο στο Σούσε τον Ιούνιο και σε ένα λεωφορείο της προεδρικής φρουράς το Νοέμβριο. Στις 22 Ιανουαρίου 2016 οι αρχές της Τυνησίας έχουν απαγορεύσει κάθε μετακίνηση σε ολόκληρη τη χώρα από τις 10 το βράδυ έως τις 5 τα ξημερώματα.

Το Μαρόκο  επίσης συγκαταλέγεται μεταξύ των τριών χειρότερων προορισμών για τους Γάλλους τουρίστες, «παρά το ότι η τελευταία αιματηρή επίθεση στη χώρα σημειώθηκε το 2011 στην πλατεία Τζεμάα ελ Φνα του Μαρακές». Οι tour operators έχουν χάσει το 50% της πελατείας τους για το Μαρόκο από την εποχή της Αραβικής Άνοιξης. Η εφημερίδα σημειώνει πάντως ότι πολλοί Γάλλοι ταξιδεύουν στο Μαρόκο μόνοι τους, δίχως τη μεσολάβηση δηλαδή τουριστικών πρακτόρων.

Η Αίγυπτος, χώρα που μαζί με την Τυνησία και το Μαρόκο ήταν εμβληματικός προορισμός για τους Γάλλους, δεν προσελκύει πλέον κανέναν. Οι πωλήσεις στη Γαλλία πακέτων που περιλαμβάνουν πτήση και διαμονή στην Αίγυπτο έχουν περιοριστεί στο ένα εικοστό συγκριτικά με τα χρόνια προ Αραβικής Ανοίξεως. Μόνο μερικοί πράκτορες που διοργανώνουν εξειδικευμένες εκδρομές (για καταδύσεις ή για πολιτιστικές επισκέψεις) έχουν ακόμα πελάτες, σημειώνει η γαλλική SETO.

Σοκ στην Κωνσταντινούπολη

Μεγάλη πτώση της τάξεως του 39% παρατηρήθηκε πέρυσι και στον αριθμό των Γάλλων επισκεπτών προς την Τουρκία. «Η επίθεση της 12ης Ιανουαρίου 2016 στην τουριστική γειτονιά Σουλτανχαμέτ της Κωνσταντινούπολης, κοντά στην Αγία Σοφία και στο Μπλε Τζαμί, έχει πλήξει όπως αναφέρει το Βήμα καίρια τις κρατήσεις», γράφει η «Figaro».

Τέλος, οι πωλήσεις τουριστικών πακέτων για την Ιορδανία, που προσήλκυε κυρίως τουρίστες με πολιτιστικά ενδιαφέροντα που ήθελαν να θαυμάσουν την Πέτρα, έχουν περιοριστεί στο ένα δέκατο συγκριτικά με τις προ πενταετίας πωλήσεις.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ