Χάρης Σώζος αποκλ. στο eirinika: Ελπίζω η κόρη μου να μη γίνει ηθοποιός αλλά... αν σέβομαι τον εαυτό μου δεν θα ασχοληθώ ξανά με την πολιτική

Ο Χάρης Σώζος "χωρίς φόβο και πάθος" μοιράζεται μαζί μας τις μεγάλες αλήθειες της ζωής και της καριέρας του

Έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό με τη συμμετοχή του στο δημοφιλές σήριαλ «Το δις εξαμαρτείν» και σε άλλες εξίσου αγαπημένες σειρές της ελληνικής τηλεόρασης. Ο ταλαντούχος κύριος Χάρης Σώζος όμως έχει στις «αποσκευές» του πολλούς και μεγάλους ρόλους για τα οποίους μπορεί να είναι υπερήφανος. Μαθητής του μεγάλου Κάρολου Κουν, έχει μια μακρά πορεία στο θέατρο.

Φέτος πρωταγωνιστεί στο συγκλονιστικά επίκαιρο έργο του Κώστα Λεϊμόνη «Ο Ιατροδικαστής».

Με αφορμή αυτό, σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη μιλά στο eirinika.gr για το ρόλο του στο έργο, για τις πιο συγκλονιστικές στιγμές της καριέρας του, για τους μεγάλους δασκάλους που επηρέασαν την πορεία του. Μοιράζεται μαζί μας τις πιο όμορφες του αναμνήσεις και μας λέει ποιο είναι το πιο σημαντικό πράγμα που θεωρεί ότι μπορεί να μάθει στα παιδιά του και στους μαθητές του. Ακόμη δεν διστάζει να μας πει ότι αν ξανάρχιζε από την αρχή δεν θα γινόταν ηθοποιός και ότι ελπίζει η κόρη του να μην επιλέξει αυτό τον δρόμο το «γιατί» στην συνέντευξη που ακολουθεί…

Ο Χάρης Σώζος στον Ιατροδικαστή

Συνέντευξη στην Ειρήνη Πιτσόλη 

*Σήμερα η αλήθεια δεν είναι αποδεκτή από κανέναν παρά μόνο αν εξυπηρετεί τα συμφέροντα του

*Δεν ξέρω αν θα είχα τα κότσια στην πράξη να ακολουθήσω τα βήματα του ασυμβίβαστου ήρωα που υποδύομαι και που λάτρεψα

*Τα χρόνια που πέρασα σπουδάζοντας δίπλα στον Κάρολο Κουν και παίζοντας σε έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου ήταν τα καλύτερα χρόνια μου

* Τα θέλω μου, δεν περιορίζονται στο να παίξω συγκεκριμένους ρόλους, αλλά στο να βρίσκομαι πάνω στη σκηνή και να μπορώ να εκθέσω τον εαυτό μου, να καταθέτω την ψυχή μου και να επικοινωνώ με το κοινό.

*Ποτέ δεν υπήρξα ματαιόδοξος ή φαντασιόπληκτος για να θέλω να παίζω μόνο «σημαντικούς» ρόλους

*Στην τηλεόραση υπήρξα πάρα πολύ τυχερός – Αυτό τον καιρό συζητώ για μια σπουδαία δουλειά που θα παιχτεί την επόμενη σεζόν.

*Την πιο συγκλονιστική στιγμή της καριέρας μου την έζησα ...

*Το να είσαι κριτής σε ριάλιτι απαιτεί κάποιο ειδικό ταλέντο που δεν ξέρω αν το έχω

*Χωρίς έρωτα δεν μπορεί να υπάρξει δημιουργία στο θέατρο

*Η συμβουλή που θα έδινα στα παιδιά είναι να αποκτήσουν γνώση . Είναι το μόνο όπλο που δεν μπορεί να μας κλέψει κανείς

*Το πιο σημαντικό πράγμα που μπορώ να μεταδώσω στα παιδιά που διδάσκω είναι να έχουν ήθος – Και μια φράση του Λοχαΐτη: «Στο θέατρο είμαστε αρκετές μετριότητες δεν χρειαζόμαστε άλλες»

*Το συναίσθημα κατευθύνει τις επιλογές μου- Η λογική έρχεται καθυστερημένα για να φιλτράρει ήδη παρμένες αποφάσεις

*Αν ξανάρχιζα από την αρχή δεν θα γινόμουν ηθοποιός

*Ελπίζω η κόρη μου να μην επιλέξει την υποκριτική- Φοβάμαι όμως ότι δεν θα το γλυτώσω

*Το πέρασμα μου από την τοπική αυτοδιοίκηση ήταν επώδυνο και με δίδαξε ότι αν σέβομαι τον εαυτό μου δεν θα πρέπει να ασχοληθώ ξανά με την πολιτική

Χάρης Σώζος- Κώστας Λεϊμονής - Νατάσα Ραγίου - στην πρεμιέρα του "Ιατροδικαστή"

Σήμερα η αλήθεια δεν είναι αποδεκτή από κανέναν παρά μόνο αν εξυπηρετεί τα συμφέροντα του

Πρωταγωνιστείτε στον Ιατροδικαστή του Κώστα Λεϊμονή, ένα έργο που στηλιτεύει τη διαφθορά με γλυκόπικρο τρόπο περνώντας από το χιούμορ στο δράμα. Μιλήστε μας για το ρόλο σας.

Ο Ιατροδικαστής είναι ένα πρόσωπο που συνθλίβεται από αυτούς που του ζητούν η “ΑΛΗΘΕΙΑ” του πορίσματος που θα βγάλει να συνάδει με τα συμφέροντα τους.

Είναι ένα πρόσωπο που δεν είναι διατεθειμένο να κάνει το χατίρι κανενός και ανθίσταται σε κάθε είδους πιέσεις. Και που στο τέλος το πληρώνει αυτό-εξοριζόμενος από μια χώρα που η αλήθεια και η εντιμότητα δεν έχουν θέση.

Πάρα πολλοί διαφορετικοί χαρακτήρες στο έργο, προσπαθούν να πείσουν τον «Ιατροδικαστή» να εξετάσει το φόνο της Έλλης Λαδά από τη δική τους «σκοπιά» και σύμφωνα με τα δικά τους συμφέροντα τα καταφέρνουν;

Πράγματι διάφοροι «θεσμοί» και «παράγοντες» του τόπου και της δημόσιας ζωής, επιχειρηματικών ,δικαστικών, θρησκευτικών και δημοσιογραφικών συμφερόντων ο καθένας απ την μεριά του ζητούν το πόρισμα να καλύπτει τις θέσεις και τις επιδιώξεις τους, χρησιμοποιώντας πιέσεις, απειλές, και εκβιασμούς για να κάμψουν το ηθικό φρόνημα του Ιατροδικαστή.Σε αυτή την άνιση μάχη καταφέρνουν να τον αφοπλίσουν και να τον οδηγήσουν στην εθελουσία έξοδο από την χώρα.

Ποια κακώς κείμενα της σημερινής κοινωνίας στηλιτεύει το έργο του Λεϊμονή και πόσο επίκαιρο είναι;

Είναι ένα έργο που δείχνει, λόγω και πράξη, αυτό που συμβαίνει και σήμερα. Αν σκεφτούμε, πόσα αντικρουόμενα συμφέροντα υπάρχουν, στον πολιτικό, επιχειρηματικό και κοινωνικό στίβο, θα δούμε ολοκάθαρα αυτό που θέλει να στηλιτεύσει το έργο.

Η Αλήθεια δεν είναι αποδεκτή από κανέναν, παρά μόνον αν εξυπηρετεί τα συμφέροντα του και όποιος δεν υπακούει σ αυτά δεν έχει θέση πουθενά και καλά θα κάνει να σηκωθεί και να φύγει από την χώρα.

Τι παίρνει μαζί του ο θεατής φεύγοντας από την παράσταση;

Ένα έργο πικρό, αληθινό, με χιούμορ και σαρκασμό να το διαπερνούν απ την αρχή ως το τέλος.Αναγκάζει τον θεατή πέρα από την ψυχαγωγία να τον κάνει να σκεφτεί πάνω σε βασικές αρχές και συμπεριφορές της ζωής που όλοι τις ξέρουμε άλλα η ροή των γεγονότων μας έχει κάνει να τις λησμονήσουμε. Επιβεβαιώνουμε και επαναπροσδιορίζουμε πράγματα που όλοι τα ξέρουμε μέσα από το μαγικό φίλτρο της Θεατρικής τέχνης.

Ο Χάρης Σώζος στον Ιατροδικαστή

Υπάρχουν στοιχεία στο ρόλο που σας δυσκόλεψαν; Ποια χαρακτηριστικά του «Ιατροδικαστή» σαν χαρακτήρα «αγαπήσατε» και με ποια ήρθατε «κόντρα» σαν άνθρωπος;

Λάτρεψα το ανυποχώρητο του χαρακτήρα του, που παρ όλες τις πιέσεις, τους εκβιασμούς και τις προσπάθειες εξευτελισμού και διαπόμπευσης του, από ένα σύστημα κακομαθημένο, αλλοτριωμένο, εγωπαθές και ματαιόδοξο, που δεν φαντάζεται, ούτε δέχεται ότι μπορεί να υπάρξουν άνθρωποι που να αντιταχτούν στα «Θέλω» τους.

Εγώ προσωπικά δεν ξέρω αν θα είχα τα κότσια να ακολουθήσω της πράξεις και τα βήματα του Ήρωα που υποδύομαι.

Ποτέ δεν υπήρξα ματαιόδοξος ή φαντασιόπληκτος για να θέλω να παίζω μόνο «σημαντικούς» ρόλους

Στη σκηνή από παιδί. Έχετε δηλώσει ότι τις πρώτες παραστάσεις σας τις δώσατε στο σχολείο. Πότε ακριβώς αποφασίσατε να γίνετε ηθοποιός;

Την απόφαση μου την πήρα στα 17 με 18. Αλλά από πολύ μικρός ένιωθα μια έλξη, μια μαγεία. Δεν θα ξεχάσω με πόση χαρά περίμενα να ακούσω το Θέατρο στο Ραδιόφωνο κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Κυριακή, και να με ταξιδέψει σε άγνωστα μέρη και καταστάσεις βάζοντας την φαντασία μου να ταξιδεύει σε υπέροχους κόσμους. Άλλωστε τα πρώτα «επαγγελματικά μου χρήματα», τα έβγαλα λέγοντας ποιήματα, ανεβασμένος σε μια καρέκλα καφενείου στην πλατεία του Αλιβερίου.

Απόφοιτος του θεάτρου τέχνης. Ποιους μεγάλους ηθοποιούς θεωρείτε «δασκάλους» σας;

Είχα την τύχη να ξεκινήσω τις Θεατρικές μου σπουδές στο Θέατρο Τέχνης.Εκεί γνώρισα πολύ σπουδαίους ανθρώπους με πρώτο τον Κάρολο Κουν, όπου κοντά του μαθήτευσα από το 1973 και μετά, μαζί του ήταν και πολύ σπουδαίοι ηθοποιοί - δάσκαλοι όπως ο Χατζημάρκος, ο Λαζάνης ο Μόρτζος ο Κουγιουμτζής, ο Αρμένης, όλοι αυτοί βοήθησαν στη θεατρική μου παιδεία .Οι άνθρωποι αυτοί ακολουθούσαν τη φιλοσοφία του Θεάτρου Τέχνης, με αποτέλεσμα να υπάρχει η σχολή και η κοινή θεατρική γλώσσα. Τα χρόνια εκείνα από το 1973 έως το 1986 ήταν τα καλύτερα χρόνια μου, σπουδάζοντας και παίζοντας έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου.

Πολλοί μεγάλοι ηθοποιοί του παλιού ελληνικού κινηματογράφου έγιναν διάσημοι όταν τυποποιήθηκαν μόνο σε ένα ρόλο κάτι που ήταν κυρίως τακτική του Φίνου. Θεωρείτε ότι κάτι τέτοιο «αδικεί» τον ηθοποιό με την έννοια ότι στερεί από το κοινό ενδεχομένως, πτυχές του ταλέντου του;

Αυτό είναι σίγουρο. Ο ηθοποιός πρέπει να μπορεί να μεταμορφώνεται, να αλλάζει, ανάλογα με τον χαρακτήρα που καλείται να υποδυθεί. Βέβαια στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο οι ανάγκες ήταν τέτοιες που ανάγκαζαν τους ηθοποιούς να τυποποιούνται. Με αποτέλεσμα και στο θέατρο να παίζουν τους ίδιους τύπους.Αυτό νομίζω ότι περιορίζει τον ηθοποιό. Του στερεί δυνατότητες δημιουργίας και του αφαιρεί την ευκαιρία να δείξει αυτό που πραγματικά έχει μέσα του.

Έχετε ερμηνεύσει πολλούς σπουδαίους ρόλους στη διάρκεια της καριέρας σας. Υπάρχουν κάποιοι που ξεχωρίζετε;

Πραγματικά όσο τετριμμένο και αν ακουστεί αυτό, όλοι οι ρόλοι που έχω παίξει στην καριέρα μου, μου είναι εξ΄ ίσου αγαπητοί. Δεν θα μπορούσα βέβαια να μην ξεχωρίσω «Τον Υπηρέτη δύο Αφεντάδων» του Γκολντόνι και «τον Εβραίο» του Τζιάνι Κλεμέντι.Νομίζω ότι ήταν δύο εκ διαμέτρου αντίθετοι ρόλοι που ο καθένας από τη μεριά του κρατάει μία περίοπτη θέση μέσα μου. Ήταν ρόλοι που αγάπησα και κουράστηκα ιδιαίτερα για να τους κατακτήσω.

Θανάσης Θεολόγης Χάρης Σώζος- Στην πρεμιέρα του "Ιατροδικαστή"

Υπάρχουν ρόλοι από το ελληνικό ή παγκόσμιο ρεπερτόριο που θα θέλατε να παίξετε και δεν έχετε παίξει ακόμα;

Στο ελληνικό και στο παγκόσμιο Ρεπερτόριο, υπάρχουν ρόλοι που κάθε ηθοποιός θα ήθελε να παίξει.Εγώ προσωπικά, πιστεύω ότι ο επόμενος ρόλος που θα μου ανατεθεί, θα είναι αυτός που περιμένω.

Ποτέ δεν υπήρξα ματαιόδοξος, ούτε φαντασιόπληκτος , για να θέλω να παίξω διάφορους «σημαντικούς» ρόλους.Τα θέλω μου, δεν περιορίζονται στο να παίξω συγκεκριμένους ρόλους, αλλά στο να βρίσκομαι πάνω στη σκηνή και να μπορώ να εκθέσω τον εαυτό μου, να καταθέτω την ψυχή μου και να επικοινωνώ με το κοινό. Αυτό μπορεί να σου το προσφέρει κάθε ρόλος που έρχεται στα χέρια σου και που εσύ καλείσαι να ανταποκριθείς και να ερμηνεύσεις .Πιστεύω λοιπόν, ανεξάρτητα από τους ρόλους, όταν υπάρχει καλή διάθεση και αγάπη για αυτό που κάνεις, πάντα τα καταφέρνεις να αναπαραστήσεις, να ζωντανέψεις χαρακτήρες επάνω στη σκηνή.

Στην τηλεόραση έχετε κάνει πολύ επιλεκτικές εμφανίσεις σε πολύ καλές δουλειές. Σήμερα θα παίζατε στην τηλεόραση όπως είναι το υπάρχον σκηνικό;

Στο χώρο της τηλεόρασης υπήρξα πάρα πολύ τυχερός, γιατί μου δόθηκε η ευκαιρία να παίξω σε πολύ σημαντικές σειρές, με εξαιρετικούς συνεργάτες και αυτό αποτυπώθηκε και στην προτίμηση του κοινού.

Είμαι πραγματικά πολύ περήφανος για ότι έχω κάνει στην τηλεόραση.Σήμερα, μετά από αρκετά χρόνια ύφεσης, νομίζω ότι η τηλεόραση αρχίζει να κάνει την επανεκκίνηση της, με δειλά και σταθερά βήματα.

Η μυθοπλασία έχει επιστρέψει στην ελληνική τηλεόραση και αυτό είναι πολύ καλό για όλους όσους εργάζονται στον τηλεοπτικό χώρο.Αυτό τον καιρό πραγματικά συζητώ μία εξαιρετική περίπτωση για ένα σήριαλ το οποίο θα ξεκινήσει την επόμενη σεζόν. Εάν αυτό ευοδωθεί, θα το θεωρήσω μεγάλη τύχη. Δυστυχώς δεν μπορώ να πω περισσότερα ακόμα.Ελπίζω σε λίγο καιρό να είμαι σε θέση να αποκαλύψω τον τίτλο του έργου και τους συνεργάτες.

Την πιο συγκλονιστική στιγμή της καριέρας μου την έζησα στην Επίδαυρο όταν μια γυναίκα γλίστρησε και έπεσε κι εγώ στη μέση της σκηνής έπρεπε να κρατήσω την προσοχή των θεατών στο έργο

Ποια είναι η γνώμη σας για τα ριάλιτι ανάδειξης ταλέντων; Αν σας προτείναν να γίνετε κριτής σε κάποιο από αυτά θα δεχόσασταν;

Είναι μία δύσκολη ερώτηση γιατί για τα ριάλιτι , χρειάζεται ειδικό ταλέντο το οποίο δεν ξέρω αν το διαθέτω. Κάτω από ορισμένες συνθήκες και προϋποθέσεις μπορεί και ναι.

Το επάγγελμα του ηθοποιού είναι έρωτας; Και ο έρωτας είναι πηγή έμπνευσης για έναν ηθοποιό;

Νομίζω ότι ο έρωτας είναι κινητήρια δύναμη για κάθε επάγγελμα, για κάθε άνθρωπο. Πόσο μάλλον στο θέατρο που είναι κατεξοχήν ερωτική διαδικασία. Χωρίς αυτή την προσέγγιση, δεν μπορείς πραγματικά να νοιώσεις, να αισθανθείς, να καταλάβεις και να ερμηνεύσεις ανθρώπινους χαρακτήρες. Αυτό σε κρατάει πάντα σε εγρήγορση για να μπορείς να επιτύχεις το σκοπό σου που είναι να ζωντανέψεις το χαρακτήρα που καλείσαι να ερμηνεύσεις επάνω στη σκηνή. Είναι ερωτική η φύση και η σχέση του ηθοποιού με τη δουλειά του. Αν δεν υπάρχει αυτή η ερωτική σχέση δεν μπορεί να υπάρξει δημιουργία.

Ποιες είναι οι αγαπημένες σας παιδικές αναμνήσεις;

Οι παιδικές αναμνήσεις μου σε σχέση με το θέατρο είναι οι διάφοροι οι περιοδεύοντες θίασοι που ερχόντουσαν παλιά στην επαρχία και που από το χαρτζιλίκι μου πήγαινα να δω τους ηθοποιούς που έβλεπα τότε στον παλιό ελληνικό σινεμά. Οι απαγγελίες ποιημάτων μου, στις Εθνικές επετείους και η σχολική συμμετοχή μου σε παράσταση στο έργο, Μαντώ Μαυρογένους.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας ποιητής;

Είναι πολλοί οι ποιητές που αγαπώ αλλά ξεχωρίζω τον Κώστα το Βάρναλη και τον Νίκο Καββαδία.

Πείτε μας ποια πολύτιμη συμβουλή θα δίνατε στα παιδιά σας και κατ’ επέκταση σε όλους τους νέους;

Να αποκτήσουν Γνώση! Η γνώση είναι δύναμη, είναι ισχύς. Όσα περισσότερα ξέρεις, τόσο πιο δυνατός γίνεσαι. Σε έναν κόσμο φοβερά ανταγωνιστικό, σε ένα κόσμο φοβερά δύσκολο, η γνώση είναι το μόνο όπλο για να μπορέσει κανείς να υπάρξει και σε επαγγελματικό, αλλά και σε κοινωνικό επίπεδο. Είναι το μόνο πράγμα, το οποίο δεν μπορεί να μας κλέψει κανείς και που μόνο αν θέλουμε εμείς οι ίδιοι, μπορούμε να το μεταδώσουμε.

Όσα πιο πολλά γνωρίζει κάποιος, τόσο πιο ισχυρός γίνεται, και με αυτό τον τρόπο, μπορεί να αντιμετωπίσει πολλές δυσκολίες στη ζωή του.

Θυμάστε κάποια συγκλονιστική στιγμή που ζήσατε επί σκηνής;

Θυμάμαι στην Επίδαυρο παίζαμε την τραγωδία «Ηλέκτρα» του Ευριπίδη.Εγώ έκανα τον Γεωργό και την ώρα που έχω ξεκινήσει το μονόλογο, ακούγεται φασαρία από τις κερκίδες και κάποιες φωνές «Ανάψτε τα φώτα».

Αναρωτιόμουν τι θα έπρεπε να κάνω εκείνη τη στιγμή.Τελικά σταμάτησα το μονόλογο κοίταξα ψηλά, τα φώτα άναψαν. Κάποια γυναίκα είχε παρατήσει μες στο σκοτάδι στα σκαλοπάτια και είχε πέσει και χτυπήσει.

Εγώ να στέκομαι στο κέντρο της ορχήστρας να κοιτώ το κοινό για να προσπαθήσω να κρατήσω την προσοχή τους επάνω μου για να μην σηκωθούν και αρχίζουν να γυρίζουν και να κοιτάνε πίσω και χαθεί η μαγεία της σκηνής που ήδη είχε αρχίσει.  Το έργο είχε ξεκινήσει η Καριοφυλλιά Καραμπέτη που παίζαμε μαζί, είχε βγει στη σκηνή είχε πει ένα τραγούδι μοιρολόι και έχει ξαπλώσει σε μιαν άκρη.

Έμεινα λοιπόν εκεί, στο κέντρο της σκηνής, στη θυμέλη κοιτώντας το κοινό για να μην επιτρέψω να χαθεί η επαφή που είχε δημιουργηθεί ,μέχρι εκείνη τη στιγμή μεταξύ του κοινού και των υποκριτών, να μην γίνει «διάλειμμα». Όταν το επεισόδιο τελείωσε , υποχώρησα βγήκα από τη σκηνή τα φώτα έσβησαν, ξανάναψαν και ξαναμπήκα ξεκινώντας πάλι από την αρχή το μονόλογο.

Χάρης Σώζος - Ραφαήλ Πυλαρινός - Πόπη Τσαπανίδου - Χρήστος Ευθυμίου στην πρεμιέρα του "Ιατροδικαστή"

 

Σε έναν κόσμο ανταγωνιστικό η γνώση και το ήθος είναι το μόνα  όπλα που δεν μπορεί να μας κλέψει κανείς

Διδάσκετε σε δραματική σχολή. Ποιο είναι το πιο σημαντικό πράγμα που θεωρείτε ότι μπορείτε να μάθετε στα παιδιά;

Το πιο σημαντικό πιστεύω στο θέατρο είναι το ήθος, η αγάπη για τη δουλειά.Η αγάπη για το θέατρο και ότι δεν πρέπει να ξεχάσουν ποτέ ότι το θέατρο είναι διά Βίου Μάθηση. Ποτέ δεν σημαίνει ότι όταν έχουμε τελειώσει μία σχολή είμαστε και ηθοποιοί. Ανήκουμε στη θεατρική οικογένεια. Πρέπει να συνεχίσουμε να μαθαίνουμε και να βελτιωνόμαστε συνεχώς, γιατί το θέατρο πιστεύω ότι είναι η πιο απαιτητική δουλειά. Απαιτεί ψυχική και σωματική πειθαρχία και ένα ολοκληρωτικό δόσιμο για να μπορέσεις να πετύχεις.

Η υποκριτική απαιτεί θυσίες για να μπορέσεις κάποια στιγμή να κάνεις κάτι στη ζωή σου. Και τους λέω πάντα τη φράση που είχε πει κάποτε ένας δάσκαλος μου στην ορθοφωνία ο Πέτρος ο Λοχαίτης.

«Κύριοι αρκετές μετριότητες είμαστε στο θέατρο δεν χρειαζόμαστε άλλες». Στην αρχή είχα θυμώσει μαζί του, αργότερα κατάλαβα τι εννοούσε. Ότι «Αν είναι να ασχοληθείτε με το θέατρο φροντίστε να γίνετε καλοί ηθοποιοί. Γιατί αν είναι να γίνεται μέτριοι δεν χρειάζεστε γιατί είμαστε αρκετοί.» (Έβαζε και τον εαυτό του μέσα)

Αν επρόκειτο να σας ζωγραφίσει κάποιος μεγάλος ζωγράφος ποιος θα θέλατε να είναι αυτός;

Αν είχα την τύχη να με ζωγραφίσει κάποιος μεγάλος ζωγράφος σαφώς και δεν θα είχα δικαίωμα επιλογής. Όποιος και να ήταν αυτός θα το δεχόμουν με μεγάλη μου χαρά.

Το συναίσθημα κατευθύνει τις επιλογές μου- Η λογική έρχεται καθυστερημένα για να φιλτράρει ήδη παρμένες αποφάσεις

Λειτουργείτε περισσότερο με οδηγό το συναίσθημα ή προσπαθείτε να τα φιλτράρετε όλα με οδηγό τη λογική;

Δυστυχώς ή ευτυχώς το συναίσθημα είναι εκείνο το οποίο κατευθύνει τις επιλογές μου και αυτό το έχω πληρώσει αρκετές φορές. Είμαι παρορμητικό άτομο και η λογική δυστυχώς έρχεται καθυστερημένα για να φιλτράρει τις ήδη παρμένες αποφάσεις μου.

Τελικά τι σημαίνει ηθοποιός;

Ο ηθοποιός είναι ένα άτομο με ειδικές ικανότητες που του επιτρέπουν να μπαίνει στην ψυχολογία διαφόρων χαρακτήρων και να τους ζωντανεύει.

Είναι ένα μαγικό πλάσμα κατά κάποια έννοια, ζωντανεύει ανθρώπινους χαρακτήρες που είναι αυτόνομοι. Που περπατούν, αισθάνονται, δρουν, πονούν, αγαπούν, κλαίνε.

Με ποια όπλα πρέπει κατά τη γνώμη σας να είναι οπλισμένος ένας ηθοποιός εκτός από το ταλέντο;

Πείσμα, θέληση, δύναμη, κουράγιο, αντοχή, αγάπη για αυτό που κάνει και όρεξη για δουλειά.

Οι φίλοι είναι το πιο σπουδαίο δώρο που μας δίνει η ζωή; Πως περνάτε με τους φίλους σας;

Οι καλοί φίλοι είναι πράγματι ένα από τα πιο σπουδαία δώρα που μας δίνει ζωή.Δυστυχώς όμως ο σύγχρονος τρόπος ζωής, οι υποχρεώσεις που έχουμε, δεν μας επιτρέπουν να βλέπουμε τους φίλους μας, τόσο συχνά όσο θα θέλαμε.Υπάρχουν πολλοί αγαπημένοι φίλοι που έχω καιρό να τους δω. Επικοινωνούμε τηλεφωνικά συχνά, αλλά οι συναντήσεις μας είναι δύσκολες λόγω των υποχρεώσεων που ο καθένας μας έχει δημιουργήσει.

Παρόλα αυτά και μόνο που υπάρχουν στη ζωή σου βοηθάει στο να νιώθεις ωραία και ήρεμα.

Αν ξαναρχίζατε από την αρχή πάλι ηθοποιός θα επιλέγατε να γίνετε;

Δεν το νομίζω! Παρότι έχω περάσει πολύ καλά στο θέατρο, και θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό, νομίζω ότι αν ξεκινούσα τώρα πάλι την ζωή μου θα επέλεγα κάτι άλλο και θα έκανα θέατρο ή θα ασχολιόμουν με την υποκριτική σε ερασιτεχνική μορφή. Δεν είμαι από τους ηθοποιούς που λένε ότι δεν μπορώ να ζήσω χωρίς το θέατρο.Έχω την εντύπωση ότι θα μπορούσα πάρα πολύ καλά να ζω και εκτός θεάτρου. Μπορώ να κάνω πολλά πράγματα.Δεν ξέρω βέβαια εάν απομακρυνθώ, αν θα μου λείπει. Ελπίζω κάποια στιγμή να μπορέσω να το δοκιμάσω για να διαπιστώσω αν και πόσο απαραίτητο μου είναι.

Ο γιος σας ασχολείται με τη μουσική. Αν η κόρη σας θελήσει να ακολουθήσει το επάγγελμα του ηθοποιού θα σας «φοβίσει» αυτό λόγω των δυσκολιών του χώρου;

Ο γιος μου πράγματι ασχολείται με τη μουσική. Η κόρη μου όμως είναι 12 ετών και είναι δύσκολο να ασχοληθεί τουλάχιστον για την ώρα με το θέατρο ή την υποκριτική. Μεγαλώνοντας ελπίζω να μην το κάνει. Να επιλέξει κάτι άλλο. Αν και πολύ φοβάμαι ότι δεν θα το γλιτώσω.

Θα ασχολούσασταν ποτέ ενεργά με την πολιτική; (Πέρα από την τοπική αυτοδιοίκηση);

Το πέρασμά μου από την τοπική αυτοδιοίκηση ήταν μία επώδυνη διαδικασία, μια τραυματική εμπειρία και η γνώση που απέκτησα, μου απαγορεύουν σεβόμενος τον εαυτό μου να ασχοληθώ ξανά ενεργά με την πολιτική.

Info

Ο Ιατροδικαστής στη μνήμη της Έλλης Λαδά

Ταυτότητα της παράστασης

Κείμενο: Κώστας Λεϊμονής  

Σκηνοθεσία: Παντελής Παπαδόπουλος

Σκηνικά - Κοστούμια: Πολυτίμη Μαχαίρα

Πρωτότυπη Μουσική: Ραφαήλ Πυλαρινός

Φωτισμοί: Mανώλης Μπράτσης

Ερμηνεύουν οι: 

Χάρης Σώζος

Χρήστος Ευθυμίου

Φιλική Συμμετοχή: Πόπη Τσαπανίδου & Τάσος Τρύφωνος

Σχεδιασμός Αφίσας: Φίλιππος Νικόλας Μπάρλας

Τρέιλερ: Κώστας Γεραμπίνης

Παραγωγή: EIG PRODUCTIONS

Καλλιτεχνική Διεύθυνση - Οργάνωση Παραγωγής: Πολυτίμη Μαχαίρα

Φωτογραφίες: Γιώργος Μαρινάκης

Ημέρες & ώρες παραστάσεων

Κάθε Σάββατο στις 18.30

Κάθε Κυριακή στις 21.00

Μέχρι τις 13/1/2019

 

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ