Εντυπωσιακή μελέτη για τον καρκίνο - «Είναι ένα παζλ που μέχρι σήμερα έλειπε το 99% των κομματιών» λένε οι επιστήμονες

Περισσότερα από 1.000 μέλη της επιστημονικής κοινότητας ένωσαν τις δυνάμεις τους, θέλοντας να συμβάλλουν στη "μάχη" κατά του καρκίνου.

Πρόκειται για μία ασθένεια που απασχολεί πολλούς ανθρώπους, ενώ οι επιστήμονες, εδώ και χρόνια, αναζητούν περισσότερα "όπλα" στη "μάχη" κατά του καρκίνου.

Μάλιστα, όπως, χαρακτηριστικά, αναφέρουν οι ειδικοί, ο καρκίνος ήταν σαν παζλ με 100.000 κομμάτια και μέχρι σήμερα το 99% αυτών έλειπε.

Πρόσφατα, ολοκληρώθηκε μία μελέτη - ορόσημο, κατά τη διάρκεια της οποίας εργάστηκαν 37 ερευνητικές ομάδες για περισσότερο από μία δεκαετία.

Η συγκεντρωτική αυτή μελέτη ανέλυσε τον γενετικό κώδικα 2.658 καρκίνων.

Όπως είναι γνωστό, ο καρκίνος σχετίζεται με την "καταστροφή" των υγιών κυττάρων του οργανισμού και χαρακτηρίζεται από τον ανεξέλεγκτο πολλαπλασιασμό των κυττάρων, μετά από μεταλλάξεις που υφίσταται το DNA.

Σε αντίθεση με τα φυσιολογικά κύτταρα στο σώμα μας, τα οποία αυξάνονται, διαιρούνται και πεθαίνουν με έναν αυστηρά ελεγχόμενο τρόπο, τα καρκινικά κύτταρα διαφέρουν διότι συνεχίζουν να διαιρούνται ανεξέλεγκτα.

Αυτά που γνωρίζουμε για τη συγκεκριμένη διαδικασία, μέχρι στιγμής, προέρχονται, κυρίως, από τις γενετικές οδηγίες που σχετίζονται με την παραγωγή των πρωτεϊνών στο ανθρώπινο σώμα.

«Αυτό αποτελεί μόνο το 1% του συνολικού γονιδιώματος» τονίζει ο Dr Lincoln Stein από το Ινστιτούτο Έρευνας για τον Καρκίνο του Οντάριο.

Τα ευρήματα της μελέτης αυτής είναι εντυπωσιακά, καθώς διαπιστώθηκε πως οι διαφορετικές μορφές καρκίνου στον άνθρωπο, σχετίζονται κυρίως με τέσσερις ή πέντε θεμελιώδεις μεταλλάξεις που ευθύνονται για την ανάπτυξη του καρκίνου, όπως αναφέρει το BBC.

«Αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι να χρησιμοποιήσουμε τα ευρήματα αυτά, ώστε να δημιουργηθούν θεραπείες προσαρμοσμένες στις ανάγκες κάθε ασθενούς» δήλωσε ο Dr Peter Campbell, από το Ινστιτούτο Wellcome Sanger.

Ωστόσο, το 5% των καρκίνων δεν σχετίζονται με τις μεταλλάξεις αυτές, γεγονός που προβληματίζει τους επιστήμονες.

Πολύ σημαντικό είναι, ωστόσο, το γεγονός πως τα ευρήματα της μελέτης θα μπορούσαν, επίσης, να βοηθήσουν στη δημιουργία νέων διαγνωστικών εξετάσεων, που θα εντοπίζουν τον καρκίνο πολύ νωρίτερα.