Σας παρουσιάζουμε τις ταινίες της εβδομάδας για να διαλέξετε- Κάτι πρέπει να κάνετε όσο οι άνδρες δεν ξεκολλάνε από το Μουντιάλ και τον Μέσι!

Ενώ το «ανδροκρατούμενο» Μουντιάλ έχει τον πρώτο λόγο στις μικρές οθόνες, στον κινηματογράφο δύο γυναικείες ταινίες με πρωταγωνίστριες τη Χίλαρι Σουόνκ και τη Φανί Αρντάν παρουσιάζουν αξιόλογα στοιχεία και μπορούν να ελκύσουν το γυναικείο κοινό

Ενώ το «ανδροκρατούμενο» Μουντιάλ έχει τον πρώτο λόγο στις μικρές οθόνες, στον κινηματογράφο δύο γυναικείες ταινίες με πρωταγωνίστριες τη Χίλαρι Σουόνκ και τη Φανί Αρντάν παρουσιάζουν αξιόλογα στοιχεία και μπορούν να ελκύσουν το γυναικείο κοινό

Βαθμολογία
5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη

«Μέχρι το τέλος» («The Homesman», ΗΠΑ, 2014) του Τόμι Λι Τζόουνς, με τους Χίλαρι Σουόνκ, Τόμι Λι Τζόουνς, Μέριλ Στριπ. Αν και το γουέστερν δεν είναι ακριβώς το κινηματογραφικό είδος που συνδέεται με τη γυναίκα, το «Μέχρι το τέλος» ανήκει στις εξαιρέσεις (άσχετο ότι ο ίδιος ο δημιουργός του, ο Τόμι Λι Τζόουνς, δεν το θεωρεί καν γουέστερν αλλά «ιστορικό δράμα»).  Εκτός από το ότι έχει να πει ορισμένα πράγματα για τη θέση της γυναίκας περασμένων εποχών μέσα σε έναν απολύτως ανδροκρατούμενο κόσμο, αυτή η ταινία δίνει επίσης την ευκαιρία στη Χίλαρι Σουόνκ (ηθοποιό φειδωλή στις κινηματογραφικές εμφανίσεις της) να βγάλει έναν από τους καλύτερους ρόλους της κινηματογραφικής καριέρας της.

«Transformers 4: Εποχή αφανισμού». Γιατί; Ηταν ποτέ κάτι άλλο;

Με ανατριχιαστικό σθένος η Σουόνκ υποδύεται τη δυναμική αλλά συγχρόνως τρωτή αγρότισσα της Νεμπράσκα του 19ου αιώνα που, ενώ έχει ως προτεραιότητα να γεμίσει το κενό της με έναν σύντροφο, αναλαμβάνει τη μεταφορά τριών γυναικών με ψυχική ασθένεια προς τη γειτονική Πολιτεία της Αϊοβα όπου θα μπουν σε κάποιο ίδρυμα. Για συνοδό μισθώνει ένα ρεμάλι, τον Τζορτζ (Τζόουνς), που από τη δική του πλευρά δίνει επίτηδες στον ήρωα/ αντιήρωά του μια εικόνα πολύ κοντά στο γκροτέσκο θυμίζοντας αμυδρά τον Ρούστερ Κόγκμπερν που υποδύθηκαν στο «Αληθινό θράσος» του 1969 και του 2010 ο Τζον Γουέιν και ο Τζεφ Μπρίτζες αντιστοίχως.
Το ταξίδι φυσικά είναι το μεδούλι της ταινίας. Γεμάτο κινδύνους και απρόοπτα, γεμάτο εμπόδια αλλά και υπέροχα κάδρα του φυσικού τοπίου, που έρχονται σε αντιδιαστολή με την ανθρώπινη κακία, γεμάτο ιστορίες από το παρελθόν που αφηγείται ο Τζορτζ, αλλά και με το μελαγχολικό βλέμμα της Μαίρη Μπι, που τελικά είναι πολύ καλός άνθρωπος για να επιβιώσει σε αυτόν τον βίαιο και κακό κόσμο.
Μέσα από όλα αυτά προκύπτει μια πικρή μεν αλλά πολύ ενδιαφέρουσα «σύγκρουση» ανάμεσα στην ηθική και στον κυνισμό, στην καλοσύνη και στη βαρβαρότητα. Ενα πολύ συγκινητικό αλλά πάνω από όλα πολύ κινηματογραφικό σύνολο, όπως ακριβώς περιμένεις από τον σκηνοθέτη της (πολύ ανώτερης) ταινίας «Οι τρεις ταφές του Μελκιάδες Εστράδα». Κάπου σου φέρνει στον νου ταινίες από το παρελθόν, είτε αυτή είναι η «Ταχυδρομική άμαξα» του Τζον Φορντ είτε οι πολύ πιο πρόσφατοι «Ασυγχώρητοι» του Κλιντ Ιστγουντ. Πολλοί ηθοποιοί εμφανίζονται σε μικρούς ρόλους-περάσματα (Ντέιβιντ Φίχτνερ, Τζον Λίθγκοου, Τζέιμς Σπέιντερ), αλλά αυτή που πραγματικά ξεχωρίζει είναι η Μέριλ Στριπ, φυσικά καταπληκτική. Βαθμολογία: 3 Αίθουσες ΑΘΗΝΑ: ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ - ΟDEON STARCITY - VILLAGE MALL - VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ - ΑΕΛΛΩ - ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ - ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ, ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΑΡΤΕΜΙΣ, ΠΑΠΑΓΟΥ - ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ, ΓΑΛΑΤΣΙ - ΣΙΝΕ ΔΙΟΝΥΣΙΑ - ΦΙΛΙΠ, ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ - ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ - STER ΙΛΙΟΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΟDEON ΠΑΛΤΕΙΑ - ΝΑΤΑΛΙ - STER -------------------------------
«Τα καλύτερα έρχονται» («Les beaux jours», Γαλλία, 2013) της Μαριόν Βερνού, με τους Φανί Αρντάν, Λοράν Λαφίτ, Πατρίκ Σεζνέ. Με βάση το μυθιστόρημα της Φανί Σεζνέλ η γαλλίδα σκηνοθέτρια Μαριόν Βερνού υπερασπίζεται με νύχια και με δόντια την επιθυμία μιας 60άρας οδοντιάτρου (Φανί Αρντάν), συζύγου, μητέρας και γιαγιάς, να ζήσει τον νεανικό έρωτα συνάπτοντας σχέση με έναν νεαρό (Λοράν Λαφίτ) στην ηλικία των κορών της. Τον γνωρίζει σε ένα κέντρο συνεδριών χαλάρωσης το οποίο, πέραν του νεαρού (ο οποίος παιδί υπήρξε πελάτης της), δεν την αφορά καθόλου. Στη μέση βέβαια υπάρχει και ο καλοπροαίρετος σύζυγος (Πατρίκ Σεζνέ) που αγαπά τη γυναίκα του. Από γυναίκα σκηνοθέτρια βέβαια το δράμα του συζύγου δεν μπορεί παρά να καταγραφεί με τρομερό κυνισμό. Εμείς να περάσουμε καλά κι άσε τον σύζυγο να κλαίει...

«Transformers 4: Εποχή αφανισμού». Γιατί; Ηταν ποτέ κάτι άλλο;

Αυτή η όμορφα φωτογραφημένη (ωραία δουλειά του Νικολά Γκορέν), μελαγχολική και καλοπαιγμένη ταινία γυρίστηκε σε αυθεντικούς χώρους της Δουνκέρκης και σίγουρα δείχνει να αντιλαμβάνεται τον ψυχισμό της γυναίκας. Διψασμένη για ερωτικά παιχνίδια αφού ο χρόνος περνά, η 60άρα άλλοτε φέρεται σαν παιδούλα ενθουσιασμένη από την επαφή της με τα νιάτα και άλλοτε προβληματισμένη από το ότι, όπως πολύ καλά γνωρίζει, μια τέτοια σχέση με μαθηματική ακρίβεια είναι καταδικασμένη να οδηγηθεί  στη διάλυση. Βαθμολογία: 2 Αίθουσες AΘHNA: ΑΜΙΚΟ - ΑΝΕΣΙΣ - ΒΑΡΚΙΖΑ - ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΛΑΪΣ - ΧΛΟΗ -------------------------------
«Transformers 4: Εποχή αφανισμού» (ΗΠΑ, 2014) του Μάικλ Μπέι, με τους Μαρκ Γουόλμπεργκ, Κέλσεϊ Γκρέιμερ, Στάνλεϊ Τούτσι, Νίκολα Πελτς. Για τέταρτη φορά οι «Transformers» στη μεγάλη οθόνη; Γιατί όχι; Οι εισπράξεις των προηγούμενων τριών ταινιών είναι γλυκός πειρασμός και έτσι τα ρομπότ-ουρανοξύστες με την ανθρώπινη ψυχή, που όμως προδόθηκαν από τον άνθρωπο αφού πρώτα τον βοήθησαν να σωθεί, επιστρέφουν σε μία ακόμη περιπέτεια, φυσικά σε 3D. Πάντα με την υπογραφή του Μάικλ Μπέι, που φυσικά είναι ένας από τους καλύτερους σκηνοθέτες περιπετειών του Χόλιγουντ, γνωστός κυρίως από τον «Βράχο» αλλά και πολλές άλλες ταινίες, συμπεριλαμβανομένων των προηγούμενων «Transformers».

«Transformers 4: Εποχή αφανισμού». Γιατί; Ηταν ποτέ κάτι άλλο;

Εδώ λοιπόν με τη βοήθεια ενός ρετρό επιστήμονα (ο Μαρκ Γουόλμπεργκ σε ασυνήθιστο ρόλο) και της θεόκουκλας κόρης του (Νίκολα Πελτς) τα εναπομείναντα ρομπότ θα πάρουν την εκδίκησή τους από την αμερικανική κυβέρνηση που τα πρόδωσε. Αυτό φυσικά θα σημάνει πολύ θόρυβο, πολύ στραπατσάρισμα, πολύ λιωμένο ατσάλι, άντε και λίγο χιούμορ - ακριβώς όπως το είδος αυτών των ταινιών απαιτεί (προβάλλεται σε 3D και 2D). Βαθμολογία: 2 Αίθουσες ΑΘΗΝΑ: ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ - ODEON STARCITY - ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE - ΓΑΛΑΤΣΙ - ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ - ΑΕΛΛΩ - ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS, ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ - ΝΑΝΑ - VILLAGE ΡΕΝΤΗ COOL - ΑΙΓΛΗ, ΣΑΡΩΝΙΔΑ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ, ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΑΝΟΙΞΗ, ΧΑΪΔΑΡΙ   ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE - STER - ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ -------------------------------
Επίσης στις αίθουσες >>Μετά τις «Δύο μέρες στο Μανχάταν» και το «Μια Γαλλίδα στη Νέα Υόρκη» που είδαμε τις τελευταίες εβδομάδες, μία ακόμη συνάντηση Γαλλίας - Αμερικής στη Νέα Υόρκη. Στο «Κολύμπα, μικρό μου ψαράκι, κολύμπα» («Swim, little fish, swim», ΗΠΑ/Γαλλία, 2013) των Ρούμπεν Αμάρ και Λόλα Μπέσις ένας νεαρός μουσικός (Ντάστιν Γκάι Ντεφά) που προσπαθεί να συνθέσει μουσική χρησιμοποιώντας για όργανα τα παιχνίδια της κόρης του γνωρίζεται με μια γαλλίδα εικαστικό (Λ. Μπέσις) που αναζητεί τρόπους να εισχωρήσει στον κόσμο της σύγχρονης τέχνης της πόλης. Βαθμολογία: _ Αίθουσα ΑΘΗΝΑ: ΑΘΗΝΑΙΑ ------------------------------- >>Μια παιδική ταινία, τέλος, «Ο μάγος του Οζ: Η επιστροφή της Ντόροθι» («Legends of Oz: Dorothy's return», ΗΠΑ, 2013). Κινούμενα σχέδια των Γουίλ Φιν - Νταν Σεν Πιερ, εμπνευσμένα από την επιτυχημένη σειρά παραμυθιών του Ρότζερ Μπάουμ, με την ονειροπόλα Ντόροθι σε νέες περιπέτειες μαζί με την παρέα της χώρας του Οζ, το Σκιάχτρο, τον Τιν Μαν, το Λιοντάρι και την Γκλίντα, που αυτή τη φορά κινδυνεύουν από έναν καινούργιο «κακό», τον Τζέστερ. Προβάλλονται μεταγλωττισμένα. Βαθμολογία: _ Αίθουσες ΑΘΗΝΑ: ΟΛΑ ΤΑ ΚΛΕΙΣΤΑ VILLAGE - ΟDEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ - ΟDEON STARCITY - STER IΛION - ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS, ΓΛΥΦΑΔΑ - ΑΕΛΛΩ - ΝΑΝΑ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ, ΧΑΛΑΝΔΡΙ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE - STER - ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ

«Transformers 4: Εποχή αφανισμού». Γιατί; Ηταν ποτέ κάτι άλλο;
-------------------------------



Η επανέκδοση της εβδομάδας Πολλά χρόνια μετά την πρώτη προβολή της στις αίθουσες, το 1978, η γυρισμένη στην Ελλάδα «Φεντόρα» («Fedora», ΗΠΑ, 1978) του Μπίλι Γουάιλντερ (ταινία εξαφανισμένη από παντού!) διανέμεται ξανά σε νέα κόπια (προβλήθηκε εφέτος στο πρόγραμμα Classics του Φεστιβάλ Καννών και πολύ σοφά αγοράστηκε για την Ελλάδα). Εύστοχο σχόλιο επάνω στη showbiz και στα τρωτά της, η «Φεντόρα» εμφανώς πατά στα χνάρια της «Λεωφόρου της Δύσης», επίσης του Γουάιλντερ. Και φυσικά δεν είναι τόσο καλή όσο εκείνη. Εχει όμως μια ιδιαίτερη νοσταλγία, μια μελαγχολία για εποχές που έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, και αυτό με συγκίνησε. Η γερμανίδα ηθοποιός Μάρτα Κέλερ ιδανική επιλογή στον ρόλο της ντίβας ηθοποιού που σαν μια άλλη Γκρέτα Γκάρμπο αποφασίζει να εγκαταλείψει τον χώρο και να απομονωθεί σε ένα νησί, την Κέρκυρα. Εκεί όπου ένας παραγωγός, ο Γουίλιαμ Χόλντεν (πρωταγωνιστής στη «Λεωφόρο της Δύσης»), την αναζητεί για να την πείσει για μια τελευταία, θριαμβευτική επιστροφή... Bαθμολογία: 3 Αίθουσες ΑΘΗΝΑ: ΔΕΞΑΜΕΝΗ - ΣΙΝΕ ΨΥΡΡΗ

Πηγή: Το Βήμα - Ζουμπουλάκης Γιάννης

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ