O τουρισμός του μέλλοντος - εικονικοί σύμβουλοι , smartphone, τεχνητή νοημοσύνη & κρατήσεις στα social media

Η έκθεση προμηνύει ότι ο τρόπος που ο ταξιδιώτης θα επιλέγει προορισμό, τον τρόπο μεταφοράς και άλλα χαρακτηριστικά του ταξιδιού, θα μεταβληθεί ριζικά.

Σύμφωνα με την έκθεση «Κοιτάζοντας προς το Μέλλον – το μέλλον στα ταξίδια και στον τουρισμό», την οποία συνέταξε ο οικονομολόγος Graeme Leach, ο τουρισμός είναι μία από τις ελάχιστες βιομηχανίες στις οποίες συμμετέχουν τόσο έκδηλα όλα τα χαρακτηριστικά του μέλλοντος, όπως η εικονική πραγματικότητα, τα smartphone, οι φορητές συσκευές και η τεχνητή νοημοσύνη.

 

Μέχρι το 2017, αναφέρει ο Leach, το 30% της αξίας των ταξιδίων από το διαδίκτυο αναμένεται να δημιουργείται από κινητές συσκευές, όμως προβλέπει ακόμα την πιθανότητα σε 3 χρόνια από τώρα να εξαπλωθούν οι τεχνητές διεπαφές αντικαθιστώντας τα smartphones.

 

Μάλιστα, η σουηδική Ericsson εκτιμά ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι πιθανό να εξαπλωθεί σε πολλές κοινές δραστηριότητες, όπως η αναζήτηση στο διαδίκτυο, η λήψη ταξιδιωτικών συμβουλών και η χρήση προσωπικών συμβούλων. Έτσι, σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές θα αντλούν πληροφόρηση από άλλες πηγές.

 

Μέχρι μάλιστα το 2020, εξειδικευμένοι «έξυπνοι» πράκτορες και εικονικοί προσωπικοί σύμβουλοι θα διαχειρίζονται αυτόνομα το 40% των αλληλεπιδράσεων με το κινητό. Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι η μοναδική τεχνολογία που ετοιμάζεται να εισβάλει στις ζωές των ταξιδιωτών, καθώς η εικονική πραγματικότητα εξαπλώνεται ραγδαία και ήδη εφαρμόζεται σε μεγάλα τουριστικά πρακτορεία της TUI (27 κόνσεπτ καταστήματα με προοπτικές για λειτουργία 120) και της Thomas Cook (πρόγραμμα “Try Before You Fly” της Samsung), δημιουργώντας κρατήσεις πτήσεων και ξενοδοχείων που ξεπερνούν σε αξία τις 12.000 λίρες το τρίμηνο.

 

Μικρότερο πρακτορεία ο ανεξάρτητος  Ottery Travel, έχουν υιοθετήσει την εικονική πραγματικότητα, με τη χρήση των ακουστικών Samsung Gear, τα οποία αποτελούν σημαντικό εργαλείο στις πωλήσεις, μεταφέροντας τον πελάτη εικονικά σε προορισμούς και απειλώντας την επιβίωση στο μέλλον της παραδοσιακής μπροσούρας.

 

Έως το 2020, οι αναπτυσσόμενες οικονομίες αναμένεται να υποδέχονται περισσότερες διεθνείς αφίξεις σε σχέση με τις ανεπτυγμένες χώρες, λαμβάνοντας το 55% του μεριδίου αγοράς. Σύμφωνα με τον μελλοντολόγο Ian Yeoman, τα κρουαζιερόπλοια του μέλλοντος θα συνεχίσουν να αυξάνονται σε μέγεθος και κάποια στιγμή θα αποκτήσουν τα δικά τους ελικοδρόμια και θα ζυγίζουν 500.000 τόνους, πιο πολύ από τα σύγχρονα αεροπλανοφόρα.

 

Ενώ στο Ντουμπάι ανακοινώθηκε η κατασκευή του μεγαλύτερου υποβρύχιου ξενοδοχείου στον κόσμο (Water Discus Hotel) και στη Νορβηγία το πρώτο επιπλέον ξενοδοχείο στην Ευρώπη (Krystall), στα επόμενα 2 χρόνια αναμένεται να γίνουν δοκιμές για διαμονή στο διάστημα ώστε να λειτουργήσει ξενοδοχείο για πλουσίους στον διεθνή διαστημικό σταθμό.

Παράλληλα με τις αλλαγές αυτές, αναμένεται να μεταβληθεί και ο ρόλος του τουριστικού πράκτορα. Σύμφωνα με την έκθεση, μέσα σε λίγα χρόνια τα social media θα αναλάβουν τη διαχείριση των συστημάτων κράτησης, των μηχανών αναζήτησης και των τουριστικών πρακτόρων.

 

Ήδη, το 85% των χρηστών χρησιμοποιούν τα social media για να κάνουν αγορές.Η λειτουργία ενός τουριστικού πρακτορείου στα social media είναι ρεαλιστική, ανέφερε στο συνέδριο ο πρώην επικεφαλής του τμήματος ψηφιοποίησης της Thomas Cook, Marco Ryan.

 

Ωστόσο, ο ανεξάρτητος πράκτορας Harv Sethi, εκτιμά ότι η εικονική πραγματικότητα μπορεί να είναι απλώς ένα εργαλείο στα χέρια του πράκτορα, ο οποίος προσφέρει προϊόντα με γνώση και εμπειρία, και η αξία του βρίσκεται στις συμβουλές που προσφέρει στον ταξιδιώτη.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ