Μόσχα: Τιμητικό το πρωτείο της Κωνσταντινούπολης - Ένα κείμενο που θα συζητηθεί!

Τις θέσεις της για το πρωτείο του Πάπα αλλά και γι αυτό του Οικουμενικού Πατριάρχη στον ορθόδοξο κόσμο, κατέγραψε και επικύρωσε με συνοδική απόφαση, η Εκκλησία της Ρωσίας, σε ένα κείμενο που αναμένεται να προκαλέσει πολλές συζητήσεις.

Τις θέσεις της για το πρωτείο του Πάπα αλλά και γι αυτό του Οικουμενικού Πατριάρχη στον ορθόδοξο κόσμο, κατέγραψε και επικύρωσε με συνοδική απόφαση, η Εκκλησία της Ρωσίας, σε ένα κείμενο που αναμένεται να προκαλέσει πολλές συζητήσεις.



«Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν αποδέχεται το δόγμα του παπικού πρωτείου της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας και την αρχή της θεϊκής καταγωγής του πρώτου επισκόπου στην Οικουμενική Εκκλησία. Οι ορθόδοξοι θεολόγοι έχουν επισημάνει ότι η Εκκλησία της Ρώμης είναι μία από τις αυτοκέφαλες τοπικές Εκκλησίες η οποία δεν επιτρέπεται να επεκτείνει τη δικαιοδοσία της στο έδαφος των άλλων τοπικών Εκκλησιών» σημειώνεται στο επίσημο κείμενο που εξέδωσε η ρωσική Σύνοδος.

Στο κείμενο που τιτλοφορείται «Οι θέσεις του Πατριαρχείου Μόσχας σχετικά με το ζήτημα της υπεροχής στην Καθολική Εκκλησία» γίνεται εκτενής αναφορά και στο θέμα του Πρώτου στην Ορθόδοξη Εκκλησία, όπου ξεκαθαρίζεται πως για την Μόσχα, το πρωτείο του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως είναι τιμητικό και όχι πρωτείο εξουσίας. dogma.gr

«Σε όλη τη διάρκεια της δεύτερης χιλιετίας μέχρι σήμερα, στην Ορθόδοξη Εκκλησία διατηρείται η διοικητική δομή που χαρακτήριζε την Ανατολική Εκκλησία της πρώτης χιλιετίας. Στο πλαίσιο αυτό, κάθε αυτοκέφαλη Τοπική Εκκλησία, είναι δογματικά και κανονικά σε ευχαριστιακή ενότητα με τις άλλες τοπικές Εκκλησίες, ενώ υπάρχει ανεξάρτητη διαχείριση. Στην Ορθόδοξη Εκκλησία δεν έχει υπάρξει ποτέ ένα ενιαίο διοικητικό κέντρο σε παγκόσμιο επίπεδο» σημειώνεται.

Η ρωσική Εκκλησία ξεκαθαρίζει πως το πρωτείο στην Ορθόδοξη Εκκλησία, είναι πρωτείο τιμής και όχι εξουσίας κάτι το οποίο έχει ιδιαίτερη αξία για την ορθόδοξη μαρτυρία στον σύγχρονο κόσμο.

Κατά την Μόσχα, η Κωνσταντινούπολη « έχει τα πρεσβεία τιμής με βάση τα ιερά δίπτυχα, που αναγνωρίζονται από όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες. Το ουσιαστικό περιεχόμενο αυτής της υπεροχής καθορίζεται με συναίνεση των τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών, όπως εκφράζεται, ιδίως, από τις προπαρασκευαστικές συνεδριάσεις για την σύγκληση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας».

Ξεκαθαρίζεται μάλιστα πως «κατά την άσκηση της ηγεσίας του, ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως μπορεί να αναλάβει πρωτοβουλίες, καθώς και την επαφή με τον έξω κόσμο για λογαριασμό όλου του πληρώματος της Ορθόδοξης Εκκλησίας με την προϋπόθεση ότι θα έχει την έγκριση από όλες τις τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες».

*Σημειώνεται πως δεν έχει υπάρξει ακόμη επίσημη μετάφραση του κειμένου της συνοδικής απόφασης στην ελληνική γλώσσα, κάτι το οποίο αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ώστε να αποσαφηνιστούν με λεπτομέρειες οι θέσεις της Εκκλησίας της Ρωσίας.
 

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ