Αποκλ φωτό & βίντεο από την απόκοσμη Ισλανδία: Η Ειρήνη Εμ. ταξίδεψε στο βασίλειο των Βίκινγκς - η κατάδυση στη Silfra, το μαγικό Βόρειο Σέλας, οι καταρράκτες - πώς αποκλείστηκε από τον παγετώνα

Αμέτρητες εικόνες για έναν απαιτητικό χειμώνα!

Η Ειρήνη Εμμανουηλίδου ταξίδεψε στην απόκοσμη Ισλανδία και μοιράζεται στο Eirinika την εμπειρία της, από το βασίλειο των Βίκινγκς.

Το μαγικό Βόρειο Σέλας, οι καταρράκτες, η κατάδυση στην γνωστή τάφρο Silfra και πολλά ακόμα, ακολουθούν μέσα από αποκλειστικές φωτογραφίες και βίντεο

Ημέρα πρώτη

Ξεκινήσαμε την ημέρα μας αρκετά νωρίς το πρωί στο Ρεικιαβικ, με έναν αχνιστό καφέ στο σπίτι που μένουμε.

Αναχωρήσαμε για τη πρώτη δραστηριότητα μας στο εθνικό πάρκο  thingvellir . Η συνέχει που μας περίμενε ήταν συγκλονιστική, αφού κάναμε κατάδυση στη γνωστή τάφρο Silfra, όπου είναι το σημείο συνάντησης των δύο μεγαλύτερων τεκτονικών πλακών του κόσμου, Αμερικής και Ευρασίας.

Στο εθνικό πάρκο, το οποίο προστατεύεται από την UNESCO,  βρίσκεται το σημείο όπου ιδρύθηκε το βασίλειο των Βικιγκς και ο καταρράκτης  oxararfoss.

Έπειτα, σταματήσαμε στο Geysir, όπου θαυμάσαμε του πίδακες νερού με θερμοκρασίες που φτάνουν 80-100 βαθμούς κελσιου.

Συνεχίζουμε μέσα στο εθνικό πάρκο, με κατεύθυνση τον καταράκτη gullfoss. Πραγματικά, ο Νιαγάρας είναι υπερεκτιμημένος!

Επιστρέφουμε Ρεικιαβικ, ολοκληρώνοντας το Golden Circle, και επισκεπτόμαστε τη λουθηρανική εκκλησία , όπου παρακολουθήσαμε λειτουργία με την ιδιαίτερη μουσική ακολουθία. Κλείσαμε τη μέρα μας σε ένα εξαιρετικό εστιατόριο των ντόπιων το  Food Cellar.

Ημέρα δεύτερη στη γη της φωτιάς και του πάγου

Ξεκινήσαμε με ένα καφέ στο χέρι από ένα τοπικό καφέ, όπου πετύχαμε γύρισμα ντοκιμαντέρ σχετικά με την καθημερινή ζωή των ντόπιων.

Κατευθυνθήκαμε προς το πασίγνωστο Blue Lagoon, τον γεωθερμικό spa παράδεισο. Τη γαλάζια λίμνη που είναι η μοναδική κορυφογραμμή που καταλήγει σε ακτογραμμή και προσελκύει εκατομμύρια κόσμο για λίγες στιγμές χαλάρωσης με μάσκες, σπα, ποτό, μασάζ, σάουνα. Αποτελεί θέρετρο καθώς η φυσική εξωτερική πισίνα προσφέρεται για σπα, και είναι ένα από τα 25 θαύματα του κόσμου σύμφωνα με το National Geographic.

Αφού χαλαρώσαμε και δεν θέλαμε να πάμε πουθενά μετά από τέτοιο treatment,  κατευθυνθήκαμε προς το νότιο κομμάτι του νησιού. περάσαμε από το Selfoss με σκοπό τον γνωστό καταρράκτη Seljalandsfoss. Το πιο ξεχωριστό χαρακτηριστικό του Seljalandsfoss είναι ένα μονοπάτι που εκτείνεται γύρω του.

Οι βράχοι πίσω από τους καταρράκτες έχουν ένα μεγάλο σπήλαιο, ενώ βράχοι και μονοπάτια επιτρέπουν στους επισκέπτες να το επισκεφτούν περιμετρικά. Αυτό φυσικά μέχρι Οκτώβρη, έπειτα δεν είναι προσβάσιμο λόγω παγετού.

Αν και είναι μια μαγευτική ευκαιρία, δεν ήμασταν προετοιμασμένοι για τόσο νερό πάνω μας. Εδώ να σημειωθεί ότι είναι απαραίτητα τα 100% αδιάβροχα ρούχα, και όχι απλά ρούχα βουνού.

Στη συνέχεια, αφού το καλοριφέρ πήρε φωτιά στο αυτοκίνητο και βάζοντας το τραγούδι Little talks by  Of Monsters and Men, συνεχίζουμε την αναζήτηση του επόμενου εντυπωσιακού καταρράκτη, Skogafoss.

Αφού, γέμισε η ψυχή μας και τα ρούχα μας με νερό, φτάσαμε στο Βικ,  ένα απομακρυσμένο παραθαλάσσιο χωριό στη νότια Ισλανδία,στη σκιά του παγετώνα Mýrdalsjökull, που καλύπτει το ηφαίστειο Katla. Ας θυμίσουμε ότι αυτό το ηφαίστειο πριν λίγα χρόνια είχε δημιουργήσει πανικό σε πολλά αεροδρόμια της Ευρώπης, εξαιτίας της εναέριας σταχτης.

Μετά από μία κουραστική μέρα, η νύχτα που μας περίμενε στο ξενοδοχείο, ήταν ξαστεριά και είχαμε την τύχη να βιώσουμε αυτό που άλλοι άνθρωποι μπορεί να μην το πετύχουν σε έναν τέτοιο ταξίδι. Το βόρειο Σέλας!

Δεν το σκεφτηκαμε πολύ. Ντυθήκαμε ζεστά, πήραμε το κρασί μας (από τα duty free,καθώς έχει περιορισμένη διαθεσιμότητα σε μαγαζιά), την ζεστή σούπα από τοπική pub και απολαύσαμε για πάνω από μία ώρα στο μπαλκόνι μας τα northern lights!

Ημέρα τρίτη

Η τρίτη μέρα ξεκίνησε με λιγότερο καλούς οιωνούς σε σχέση με τη προηγούμενη νύχτα που βιώσαμε στα όρια της ψυχεδέλειας, τα πολύχρωμα νεφελώματα.

Αντιμετωπίσαμε βροχή και ένα δελτίο καιρού που αναμένεται έντονη κακοκαιρία και αρκετό αέρα, άνω των 9 μποφόρ.

Δεν το βάλαμε κάτω και ακολουθήσαμε το πρόγραμμα μας, αφού πρώτα επισκεφθήκαμε τη γνωστή Μαύρη Παραλία, όπου εξαιτίας του ηφαιστείου Κατλα και της λάβας έχει αυτό το χρώμα. Είναι από τα πιο εντυπωσιακά σημεία του νησιού καθώς είναι ταυτόχρονα απόκοσμη και όμορφη, με άγρια κύματα του Ατλαντικού και έντονο αέρα.

Το National Geographic , και πάλι, την ονόμασε ως μία από τις 10 πιο μη-τροπικές παραλίες.

Οι σινεφίλ που έχουν δει Games of Thrones & την ταινία Noah , σίγουρα θα αναπολήσουν βλεποντας το μαγευτικό σκηνικό. Προσοχή στα κύματα, η θάλασσα αυτή είναι αρκετά θανατηφόρα.

Ενώ, η βροχή γίνεται πιο έντονη με τον αέρα, ως θαρραλέοι πήγαμε στο προγραμματισμένο activity. Αυτό με τις γουρούνες. Αφού ντυθήκαμε με αδιαβροχες στολές , οριακά σαν τροχονόμοι (κάτι σαν Αστυνόμοι Βαρβάρα!), καβαλήσαμε τις μηχανές και κατευθυνθήκαμε προς τη Μαύρη παραλία από άλλη πλευρά. Το τοπίο ήταν λες και βρισκόμασταν στον πλανήτη 'Αρη.

Επισκεφθήκαμε από κοντά τα κύματα,  την ευρύτερη περιοχή της Μαύρης παραλίας, το γνωστό πεσμένο αεροπλάνο Sólheimasandur. Απόσκοσμο το αεροπλανικό ναυαγιο, ωστόσο σε μαγνητίζει για μία φωτογραφία του.  Μοναδική εμπειρία να βιώνεις κρύο, βροχή , αέρα και να θες να συνεχίσεις για να γεμίσεις την ψυχή σου με εικόνες και όλα αυτά πάνω σε μηχανή!

Αφού ολοκληρώσαμε την δραστηριότητα μας, συνεχίζουμε προς το ανατολικό κομμάτι του νησιού.  Είδαμε από μακρυά τον εντυπωσιακό παγετώτα Skaftafell. Το Skaftafell είναι μια περιοχή άγριας φύσης στο εθνικό πάρκο Vatnajökull. Οι τεράστιοι παγετώνες του περιλαμβάνουν τους Skaftafellsjökull και Svínafellsjökul. Στη θέα και μόνο ενός αρχαίου παγετώνα δεν μπορείς παρά να νιώσεις δέος.

Οι παγετώνες είναι το σήμα κατατεθέν της νησιωτικής χώρας που μοιάζει να επιπλέει στη μέση του ωκεανού. Συνολικά, οι 269 παγετώνες καλύπτουν περίπου το 11% της συνολικής έκτασης της χώρας. Το ποσοστό αυτό, όμως, μειώνεται με ρυθμούς που το δημοσιογραφικό κλισέ θα περιέγραφε ως «δραματικούς». Διόλου άδικα. Οι ειδικοί επιστήμονες εκφράζουν βάσιμους φόβους ότι μετά από 200 χρόνια στην Ισλανδία δεν θα υπάρχει κανένας παγετώνας.

Προτελευταία στάση πριν το χωριό Hofn, όπου θα μείνουμε σε ένα πρώην milk factory, είναι η παγωμένη λίμνη Jökulsárlón μπορείς να συναντήσετε φώκιες να κολυμπούν ανάμεσα σε πανέμορφα παγόβουνα. Φτάνουμε με αρκετό αέρα στο χωριό και πάμε απευθείας για αστακό και καραβιδόσουπα στο Pakkhus.

Ημέρα τέταρτη

Η τέταρτη μέρα μας βρίσκει αποκλεισμένους στο ψαροχώρι Hofn

Κλειστοί δρόμοι, καταστροφικός αέρας που κατέβαζε πάγο από τον παγετώνα στους δρόμους, κρύο και κάποιες καταστροφές σε αμαξια.

Όντας αποκλεισμένοι και αφού βρήκαμε αλλού δωμάτιο, είπαμε να επισκεφθούμε τα δημόσια θερμά λουτρά και να απολαύσουμε μία επίσημη day off!

Ημέρα πέμπτη

Η κακοκαιρία συνεχίζει και εμείς δεν είμαστε διατεθειμένοι να θυσιάσουμε άλλες μέρες. Ε΄τσι, αποφασίζουμε μόλις ανοίξουν οι δρόμοι να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής, αντί να κάνουμε τον γύρο του νησιού και να κατευθυνθούμε στον βορρά, καθώς ο καιρός ήταν επίφοβος και επικίνδυνος.

Η κακοκαιρία θεωρήθηκε πρωτοφανής για τα δεδομένα του νησιού.

Έτσι, κοιμηθηκαμε στο Selfoss σε ένα αγρόκτημα. Το βράδυ πάλι μας περίμενε μία ευχάριστη έκπληξη που μας αποζημίωσε για την ταλαιπωρία των δύο ημερών.

Βόρειο Σέλας ξανά με φωτεινότητα 80%. Ποτό, μπαλκόνι και φωτογραφική επαναλήφθηκαν. Δεν γίνεται να μην σε μαγέψει αυτό το μοναδικό φαινόμενο του Αρκτικού ουρανού!

Ημέρα έκτη

Έκτη ημέρα και ενώ έχουμε αναθεωρήσει το πρόγραμμα, κατευθυνόμαστε μέσω του εθνικού πάρκου Thinkvellir, προς το βορειοδυτικό και άγωνο κομμάτι του νησιού, προκειμένου να μην χάσουμε την ευκαιρία να ανακαλύψουμε ομορφιές αφού δεν είδαμε τα ανατολικά φιορδ.

Επισκεφθήκαμε μετά από 3 ώρες το Snaefellsnes peninsula. Εντύπωση προκαλούν οι θρησκευτικοί ναοί τους με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική και τα πρωτόγνωρα για εμάς χρώματα, όπως το μαύρο εκκλησάκι με την πολύ όμορφη πανοραμική θέα στην περιοχή Búdir.

Στη συνέχεια βρήκαμε στο Borgarnes, τον καταρράκτη Glanni και το ανενεργό ηφαίστειο Gabrok.

Η τελευταία μας νύχτα ήταν μαγευτική, ακόμα και με ελάχιστο Βόρειο Σέλας, αφού μείναμε σε ξύλινο σπίτι σε camp με thermal tubes και μία θέα, ασύλιπτη.

Ημέρα έβδομη

Η τελευταία μέρα ξεκίνησε με μία βουτιά στα θερμά λουτρά του καταλύματος, και μία κούπα με ζεστό καφέ.

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το Σπήλαιο Λάβας στο  Víðgelmir. Κάναμε μία εντυπωσιακή ξενάγηση στο σπήλαιο, όπου μάθαμε για το πως δημιουργήθηκε και πως κινείται η λάβα σε σχέση με τον παγωμένο αέρα του νησιού.

Οι σωλήνες λάβας σχηματίζονται όταν μια ροή λάβας χαμηλού ιξώδους αναπτύσσει μια συνεχή και σκληρή κρούστα η οποία στη συνέχεια πυκνώνει και σχηματίζει μια οροφή πάνω από το ρεύμα τηγμένης λάβας.

Όταν η έκρηξη υποχωρήσει, η ακόμα λιωμένη λάβα που κινείται κάτω από το φλοιό θα συνεχίσει να αποστραγγίζεται προς τα κάτω, αφήνοντας έναν ανοιχτό σωλήνα λάβας. Η λάβα μέσα στο σπήλαιο μοιάζει με λιωμένη σοκολάτα!

Στο καταφύγιο είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά, ένα κομμάτι λάβας από το ηφαίστειο Fagradalsfjall που εξερράγη τον περασμένο Αύγουστο.

Τέλος, πήραμε τον δρόμο της επιστροφής προς το Ρέικιαβικ, όπου απολαύσαμε τοπικό φαγητό και μία γρήγορη βόλτα για σουβενιρ πριν το αεροδρόμιο.

Η ισλανδία σε αριθμούς

• 7 ημέρες
  • 2.300χλμ
  • 3 φορές Βόρειο Σέλας
  • 2 μέρες αποκλεισμένοι
  • 7 καταρράκτες
  • 3 δραστηριότητες
  • 2 τεκτονικές πλάκες

Αμέτρητες εικόνες για έναν απαιτητικό χειμώνα!

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr και του madeingreece.news