Μήπως τρέχεις αλλά δε βλέπεις διαφορά στη ζυγαριά; Δες τι συμβαίνει

Την έχεις δει την τάση: Οι αγώνες δρόμου, είτε για 3 χιλιόμετρα είτε για μαραθώνιο, έχουν γίνει (θετική) μόδα. Και γιατί όχι – το τρέξιμο βελτιώνει την καρδιαγγειακή σου κατάσταση, αποκτάς μεγαλύτερη αντοχή, και αν τρέχεις για φιλανθρωπικό σκοπό κουράζεσαι για να προσφέρεις σε κάτι καλό.

Άκου όμως τι γίνεται. Η προπόνηση που κάνεις για να περάσεις τη γραμμή του τερματισμού εκπαιδεύει το σώμα σου να διατηρεί ενέργεια για να μπορείς να βγάλεις την απόσταση. Παράλληλα, καθώς αυξάνεται η αντοχή σου, σταδιακά θα αρχίσεις να καις λιγότερες θερμίδες όταν τρέχεις, επισημαίνει ο Jon-Erik Kawamoto, personal trainer, coach αντοχής και πρώην δρομέας σε αγώνες. Εξαιρετικά όλα αυτά για τον αγώνα, αλλά το ακριβώς αντίθετο από αυτό που χρειάζεσαι για να χάσεις λίπος. Συνδύασέ τα με την λογική αύξηση της όρεξης –και την ακόλουθη αυξημένη κατανάλωση θερμίδων – και καταλαβαίνεις γιατί μπορεί να πάρεις βάρος ενώ προπονείσαι!

 

Πώς θα χάσεις βάρος όταν προπονείσαι για αγώνα δρόμου;

Για να επιτύχεις τον αθλητικό σου στόχο και να χάσεις στην πορεία μερικά κιλά, συμπλήρωσε την προπόνησή σου με έως και τρεις προπονήσεις αντίστασης την εβδομάδα που θα εστιάζουν στους αντίθετους μυς από εκείνους που δουλεύεις για το τρέξιμο (όπως την πλάτη και το στήθος), βελτιώνουν την κινητικότητα και τη λειτουργία των αρθρώσεων ώστε να χτίσεις αντοχή και να καις περισσότερες θερμίδες, συμβουλεύει ο Kawamoto.

Τι άλλο προτείνει; Να αντικαταστήσεις μια μέρα τρεξίματος με αεροβική προπόνηση cross-training που σε βοηθάει να προλάβεις τραυματισμούς και αποτελεί μια νέα δοκιμασία για το καρδιαγγειακό σου σύστημα. Και μην ξεχνάς τη διατροφή σου. Ναι μεν πρέπει να τρως τις θρεπτικές τροφές που χρειάζεται το σώμα σου, αλλά πρόσεξε μην προσθέτεις περιττές θερμίδες.

 

ΠΗΓΗ: shape.gr 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ